De Europese Unie heeft ingestemd met het besluit van de Europese Commissie om Microsoft een boete op te leggen voor een te grote monopoliepositie. Binnen twee weken zal de Europese Commissie de hoogte van de boete meedelen aan Microsoft, waarschijnlijk wordt dat een bedrag tussen de 100 miljoen en de 1 miljard dollar. Naast de boete wil de Europese Commissie Microsoft dwingen om Windows niet meer gebundeld met de Windows Media Player uit te leveren. Er zou in ieder geval een gebundelde en een ongebundelde versie van het besturingssysteem moeten komen, om zo een eerlijke concurrentiepositie van Realnetworks en Apple Quicktime af te dwingen.
Microsoft krijgt nog de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het Europese Hof in Luxemburg, die zal vermoedelijk dan nog drie jaar nodig hebben om een uitspraak te kunnen doen. In de tussentijd zou Microsoft kunnen vragen of de eis van de Europese Commissie kan worden opgeschort tot de uitspraak in het hoger beroep. Waarschijnlijk zal het Hof daar geen gehoor aan geven.
Microsofts beste kaarten liggen waarschijnlijk in een schikking met de Europese Commissie, daar is Microsoft volgens woordvoerder Tom Brookes, nu ook nog steeds volop mee bezig.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
realnetworks en quicktime zuigen gewoon, daarom gebruikt niemand het. daarnaast blijven ze maar hameren op hun eigen bestandsformaat terwijl er niemand anders is die het gebruikt. en als ik me niet vergis zit er bij MacOs ook standaard Quicktime geinstalleerd (correct me if I'm wrong)
aan realplayer heb ik trouwens sowieso een hekel want het staat stijf van de reclame.
Bij RealPlayer en Apple Quicktime wordt ook een hele hoop rotzooi en bagger mee geïnstalleerd. Het voordeel bij MS Mediaplayer is nog dat bij die rotzooi een OS is inbegrepen foto
wat een crap. wat is het volgende?.. geen internet explorer meer omdat er ook andere producenten van browsers zijn?? geen cd burner software, omdat dat niet eerlijk is voor nero..?
zullen we deze parallel eens doortrekken in andere markten: auto's mogen niet meer met eigen autoradio's geleverd worden, omdat dat oneerlijk is tegenover JVC en phillips. automerken moeten hun sportieve modellen zonder stoelen leveren, want eigen sportstoelen is natuurlijk gemeen tegenover Remo..
wat een bullshit. realnetworks en quicktime moeten niet zo huilen, maar betere software maken! als die troep beter was dan mediaplayer zou ik het zo gebruiken. foto
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
zullen we deze parallel eens doortrekken in andere markten: auto's mogen niet meer met eigen autoradio's geleverd worden, omdat dat oneerlijk is tegenover JVC en phillips
Dit zou opgaan als 99% van de verkochte auto's een Opel was en je op de meeste wegen alleen in een Opel kon rijden.
Het gaat hier om misbruik van een monopoly positie, en dat is slecht voor de consument (jullie dus).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly. And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
wat gebeurd er eigenlijk met dat geld dat geld dat MS moet gaan betalen.. Wordt dat netjes in een potje gedaan?? Wordt dat verdeeld over de EU-landen?? foto
Op dinsdag 16 maart 2004 09:18 schreef Lod het volgende: Bij RealPlayer en Apple Quicktime wordt ook een hele hoop rotzooi en bagger mee geïnstalleerd. Het voordeel bij MS Mediaplayer is nog dat bij die rotzooi een OS is inbegrepen foto
Maar wel terecht, M$ moet eens leren dat ze niet ongestraft overal mee weg komen. Geen schikking en opsplitsen die hap.
En verhoog die 1miljard maar naar 3 miljard. Kunnen ze wel lijen. Geld zat bij die jongens en heeft de EU ook weer wat geld. 8) foto
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Op dinsdag 16 maart 2004 09:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dit zou opgaan als 99% van de verkochte auto's een Opel was en je op de meeste wegen alleen in een Opel kon rijden.
Het gaat hier om misbruik van een monopoly positie, en dat is slecht voor de consument (jullie dus).
Je bent niet verplicht om je tot die 99% te voegen...........jij kiest er zelf voor. Er zijn nog meer OS'en die je kan gebruiken, zelfs gratis........kun je ook officebestanden op openen.
Als iedereen die opel koopt en niemand is daar toe verplicht........en een heleboel bedrijven maken leuke spulletjes voor die opel en laten de andere merken een beetje links liggen, is dat dan de schuld van opel ???? Moet opel een kale auto leveren zodat een ander een bank erin kan maken of andere zijspiegels......moet opel een versie zonder stoelen en spiegels maken omdat de spiegelfabrikant anders niks levert ??? Beetje strange
Op dinsdag 16 maart 2004 09:25 schreef ursel het volgende: wat gebeurd er eigenlijk met dat geld dat geld dat MS moet gaan betalen.. Wordt dat netjes in een potje gedaan?? Wordt dat verdeeld over de EU-landen?? foto
Wij krijgen er iig niks van te zien. Wat is het effect, nu moeten we als consument voor windows en voor wmp gaan betalen.
Eindelijk wordt er een op internationaal niveau opgetreden tegen een van de grootste criminele organisaties op dit moment.
Zoals anderen eerder ook al schreven is M$ bezig met een illegaal iets, een monopoly-positie bezitten...
En die scheiding tussen Windows en WMP ligt volgens mij aan de formaten die WMP ondersteund, en de licenties die daarmee geschonden worden... Wat veel mensen ook niet weten is dat WMP het MP3-formaat niet wettelijk ondersteund, en daardoor dus ook illegaal is...
Zoals anderen eerder ook al schreven is M$ bezig met een illegaal iets, een monopoly-positie bezitten...
Ik kan zo nog een aantal OS'en opnoemen hoor die je gewoon kan kopen zelfs gratis OS'en, die ook alles kunnen. Wat besluit de mensheid om voor M$ te kiezen ??? misschien dat het toch wel gebruiksvriendelijk is ??
quote:
En die scheiding tussen Windows en WMP ligt volgens mij aan de formaten die WMP ondersteund, en de licenties die daarmee geschonden worden... Wat veel mensen ook niet weten is dat WMP het MP3-formaat niet wettelijk ondersteund, en daardoor dus ook illegaal bezig is...
Zou iemand een licensie voor MP3 hebben ?? En verder is het een beetje gek dat WMP niet mag omdat ze MP3 ondersteunen. 9/10 MP3 players kan je ook gratis downloaden. Misschien balen die players wel doordat hun spy-ware niet gedownload wordt nu ?? foto
Dit slaat echt nergens op. Microsoft is een goed lopend bedrijf wat zeer veel belasting zal betalen en waar zeer veel mensen kunnen werken, allemaal positief toch? Daarnaast geeft meneer Bill ieder jaar nogal wat geld uit aan goede doelen.
Zoals altijd pakt de EU (en met name de lidstaat Nederland) het gemakkelijke geld. Ze willen geen hooligans gaan bekeuren want dat is teveel werk, ook durven ze niet achter kampers aan; dat is gevaarlijk. Natuurlijk... dan spek je de kas toch vanuit een onderneming?!
Op dinsdag 16 maart 2004 09:18 schreef punchdrunk het volgende: zullen we deze parallel eens doortrekken in andere markten: auto's mogen niet meer met eigen autoradio's geleverd worden, omdat dat oneerlijk is tegenover JVC en phillips. automerken moeten hun sportieve modellen zonder stoelen leveren, want eigen sportstoelen is natuurlijk gemeen tegenover Remo..
er is inderdaad een interessante paralel mogelijk met auto's: stel je voor dat auto's verplicht geleverd worden met één type autoradio, die vastgestelde zenders kan ontvangen en slechts specifieke muziek via CD's kan afspelen (van artiesten die zaken doen met de autohandelaar). Gedeeltelijk klopt dit, ook officiele autohandelaren maken de extra winst eerder op accesoires, of nog erger, op reparaties daarvan, meestal gebruiken autofabrikanten bewust proprietaire technieken, zodat eventuele reparatiekosten extra hoog uitvallen.
mensen hebben natuurlijk het recht om een andere autoradio in te bouwen, ze kunnen op zoek gaan naar andere garage's, maar de auto-leverancier heeft bepaald dat zijn officiele dealers dit niet mogen uitvoeren en dat een auto niet met een andere autoradio kan en mag worden uitgeleverd:
In zo'n geval kun je best stellen dat een situatie van 'normale concurrentie' tekort schiet, dat de autohandelaar misbruikt maakt van zijn controle over het distributiekanaal, om zijn eigen andere gerelateerde producten in de markt te plaatsen. Uiteindelijk is het van voordeel voor consumenten dat er concurentie tussen software mogelijk is, dat applicaties kunnen strijden om een plaats in default OEM geleverde installs, natuurlijk behoort een OS momenteel een aantal standaard applicaties te bevatten, een mediaplayer (audio/muziek, mp3's, video, mpeg/divx, een browser (zowel internet als file), bepaalde accesoires, een rekenmachine, een lichte text-editor).
Als er echter geen concurentie ontstaat tussen bv browsers of video-applicaties, zal de ontwikkeling hiervan stilvallen. een goed voorbeeld is de browsermarkt: sinds explorer een marktaandeel van +90% heeft bereikt is de verdere ontwikkeling hiervan in de ijskast gezet, hooguit bugfixes, maar in feite is msie6 ook niks dan een uitgebreidde versie van de msie4-html-engine. De nieuwe versie, explorer 7 komt waarschijnlijk enkel beschikbaar voor gebruikers van Longhorn en wordt niet meer gratis gedistribueerd.
ondanks dat mozilla qua technische mogelijkheden veruit superieur is (CSS-ondersteuning, XHTML-support, bindings, RSS-mogelijkheden, sidebar, ) lukt het ze niet om een substantieel marktaandeel te behalen, ook niet met gratis distributie, omdat mensen voornamelijk blijven hangen bij wat hen bekend is, zelfs al valt hun PC uit elkaar van de spyware en adware, die makkelijk via bugs in explorer's veiligheids-model geinstalleerd worden:
Vergelijk het met de autokoper die gewoonweg niet weet dat zijn autoradio feitelijk hem beperkt, weinig mogelijkheden heeft, en vastgeprogrammeerd staat op MSN-Sky-radio
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Tuurlijk, alsof M$ onschuldig is. Als het niet copieerd van een ander, dan koopt het je programmeurs wel op. En als de concurentie zich op de markt bevind sleep je ze voor de rechter opdat zij een naam hebben die wel eens zou kunnen lijken op... Gezien M$ insinueerd dat ik een L en een W niet uit elkaar zou kunnen houden hoeven ze zeker weten niet op enige positieve houding van mijner kant. Ik hou er niet van om voorgekouwd te krijgen wat ik wel of niet mag met mijn email, filmpjes kijken, etc, etc. Als ik Firefox wil draaien als webbrowser moet ik de mogelijkheid hebben om dan dat incontinent exploder er af te vegen. Bepaal zelf wel of ik het wil gebruiken. foto Als andere het wel gebruiken, prima, zal mij een zorg zijn. Moet een ieder zelf weten, alleen het is oneerlijke concurentie om dat verplicht in je mik geschroven te krijgen.
Dus M$ is niet zo onschuldig, en je denkt toch niet dat ze braaf al hun belasting betalen... Die hebben echt wel een deal met de belastingdienst.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Ziekelijke vorm van jaloerzie na mijn mening. Als jij een eigenbedrijf hebt wil je toch ook zoveel mogelijk punten van de jouwn markt raken. waarom nutteloze verbintenisen aangaan met bedrijven als het jouwn bedrijf zelf de mogelijkheid heeft om het te kunnen maken/ realiseren. foto Persoonlijk ben ik onder de indruk over het feit dat het bedrijf zo groot is geworden.
ondanks dat mozilla qua technische mogelijkheden veruit superieur is (CSS-ondersteuning, XHTML-support, bindings, RSS-mogelijkheden, sidebar, ) lukt het ze niet om een substantieel marktaandeel te behalen, ook niet met gratis distributie, omdat mensen voornamelijk blijven hangen bij wat hen bekend is, zelfs al valt hun PC uit elkaar van de spyware en adware, die makkelijk via bugs in explorer's veiligheids-model geinstalleerd worden:
Ra ra, hoe zoe het komen dat meerendeel van de mensheid IE gebruikt. Als of ze konden kiezen om het te installeren. Je kan het er niet eens afhalen. foto Logisch.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Eindelijk wordt er een op internationaal niveau opgetreden tegen een van de grootste criminele organisaties op dit moment. Zoals anderen eerder ook al schreven is M$ bezig met een illegaal iets, een monopoly-positie bezitten...
Typisch weer iemand die de klok horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Een monopolie hebben is niet illegaal, niet in Europa en niet in Amerika. Bovendien werkt de consument daar zelf aan mee. Je koopt immers vrijwillig Windows ipv. Linux, Apple, BSD etc. Dan kan je natuurlijk roepen dat je verplicht wordt Windows te gebruiken omdat Microsoft je daartoe dwingt (zoals alle Linux idioten roepen) maar ook op de servermarkt groeit Windows. Ze hebben daar geen monopolie, kunnen je ook nergens toe dwingen en toch heeft Windows server inmiddels 70% marktaandeel. Misschien maken ze gewoon goede producten tegen een redelijke prijs?
quote:
En die scheiding tussen Windows en WMP ligt volgens mij aan de formaten die WMP ondersteund, en de licenties die daarmee geschonden worden... Wat veel mensen ook niet weten is dat WMP het MP3-formaat niet wettelijk ondersteund, en daardoor dus ook illegaal is...
Ook dit slaat helemaal nergens op. Microsoft ondersteund het MP3 formaat niet omdat ze daar anders rechten over moeten afkopen. Wat is er illegaal aaan een keuze om het formaat dan niet te ondersteunen?
Wat betreft het vonnis is het natuurlijk te gek voor woorden dat de EU tot zo'n besluit komt. What's next? IE eruit? Netwerkprotocollen eruit? GUI eruit? Dat zat vroeger immers ook niet in Windows. Terug naar MS-DOS dus???
En andere industrieen? Autofabrikanten verplichten om ook auto's te leveren zonder ABS, airbag, electrische ruiten? 9 van de 10 auto's heeft dit tegenwoordig als standaard omdat het bij een moderne auto hoort. Internet integratie en de mogelijkheid om video en muziek af te spelen hoort ook bij een modern besturingssysteem!
Op dinsdag 16 maart 2004 09:43 schreef DanielWagenveld het volgende: Ziekelijke vorm van jaloerzie na mijn mening. Als jij een eigenbedrijf hebt wil je toch ook zoveel mogelijk punten van de jouwn markt raken. waarom nutteloze verbintenisen aangaan met bedrijven als het jouwn bedrijf zelf de mogelijkheid heeft om het te kunnen maken/ realiseren. foto Persoonlijk ben ik onder de indruk over het feit dat het bedrijf zo groot is geworden.
ooh, zeker.. Ben ik met je eens, maar dat is nog geen boter en vrij briefje om je te misdragen en geen concurentie de dulden. Laat staan voor mensen de keuze te maken.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Op dinsdag 16 maart 2004 09:27 schreef Appelboom het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om je tot die 99% te voegen...........jij kiest er zelf voor. Er zijn nog meer OS'en die je kan gebruiken, zelfs gratis........kun je ook officebestanden op openen.
Als je op de meeste wegen alleen maar met een opel zou kunnen rijden dan ben je het dus wel degelijk verplicht omdat je simpelweg anders nergens meer kunt komen.
Er zijn inderdaad andere OS'en maar op die OS'en zijn er lang nog niet genoeg softwarepakketten om hetzelfde te kunnen doen (inclusief compatibiliteit van de bestanden van een bepaal OS naar Windows want je omgeving gebruikt uiteraard wel Windows) als op het Windows platform. Simpel gezegd ben je dus wel degelijk verplicht om Windows te nemen als je met anderen bestanden wilt uitwisselen.
En elk gevaar dat Microsoft ziet waarbij ze deze monopolie kwijt kunnen raken proberen ze te ondermijnen.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
[quoteRa ra, hoe zoe het komen dat meerendeel van de mensheid IE gebruikt. Als of ze konden kiezen om het te installeren. Je kan het er niet eens afhalen. foto Logisch.[/quote]
Je bent volledig vrij om Netscape te installeren of realplayer of quicktime... Zolang de consument dat niet doet ziet hij kennelijk de meerwaarde er niet van in. De consument heeft geen zin om de extra moeite van het downloaden en installeren te investeren omdat hij er de meerwaarde niet van in ziet. Kortom, de integratie van dit soort technologieeen is goed voor de consument. Als consument krijg je immers extra functionaliteit zonder er meer voor te betalen. Voor videobewerking gebruik ik nu nog Adobe Premier omdat ik Moviemaker te amateuristisch vind. Zodra Microsoft daar e.e.a. in verbetert hoef ik dat geld dus ook niet meer uit te geven. Een vrijwillige keuze die ik niet graag geforceerd zie door de EU.
Wat zijn sommige mensen hier toch verschrikkelijk dom. Microsoft geeft een OS weg en geeft daarbij Internet Explorer en Media player.. schappelijk denken de meesten. Maar het is hun eigen schuld dat ze nu gezeik krijgen want ze verplichten je tot het gebruik bijna, het is bijna onmogelijk om die software van Microsoft van je HD te halen. Dus voor de normale gebruiker lijkt het alleen maar makkelijk terwijl het voor sommige mensen gewoon scheit irritant is, en andere producten die misschien beter zijn worden niet naar omgekeken.
Apple weet ik niet precies hoe het zit maar ik gok (en ga er van uit) dat alle software die er bij word geleverd ook makkelijk te uninstallen is. Daar zou microsoft een voorbeeld aan moeten nemen.
Op dinsdag 16 maart 2004 09:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dit zou opgaan als 99% van de verkochte auto's een Opel was en je op de meeste wegen alleen in een Opel kon rijden.
Hier klopt dus niks van. Philips is sowieso in Europa de grootste fabrikant en toeleverancier bij verschillende automerken, waaronder ook, maar zeker niet beperkt tot Opel. 8)
Ontopic: Ik zou liever zien dat M$ gedwongen wordt de prijs van hun OS te verlagen, zoals in Taiwan (of waar was het nog eens) . Daar hebben we als consument ook wat aan. Resultaat van deze zaak is alleen dat je zelf meer pakketten na je Windows installatie nog erop moet rousen. Met dat als enige resultaat zie ik niet in wat we ermee op schieten. Van die boete zien we toch niks als consument.
Op dinsdag 16 maart 2004 09:43 schreef yep het volgende: Typisch weer iemand die de klok horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Een monopolie hebben is niet illegaal, niet in Europa en niet in Amerika. Bovendien werkt de consument daar zelf aan mee. Je koopt immers vrijwillig Windows ipv. Linux, Apple, BSD etc.
Misbruik maken van een monopolie is illegaal en daar is MS nu voor veroordeeld (en al vaker). Het is totaal niet relevant hoe een monopolie onstaan is. Het gaat erom dat de monopolist er geen misbruik door dingen af te dwingen etc. Dit alles in het belang van de consument.
quote:
Dan kan je natuurlijk roepen dat je verplicht wordt Windows te gebruiken omdat Microsoft je daartoe dwingt (zoals alle Linux idioten roepen) maar ook op de servermarkt groeit Windows. Ze hebben daar geen monopolie, kunnen je ook nergens toe dwingen en toch heeft Windows server inmiddels 70% marktaandeel. Misschien maken ze gewoon goede producten tegen een redelijke prijs?
Over klokken en kleppels gesproken... Het gaat erom dat er op dit moment voor een OS je geen keus hebt als je bestaande applicaties wilt blijven gebruiken. Dat geeft MS teveel macht en daar kan/is misbruik van gemaakt.
quote:
Ook dit slaat helemaal nergens op. Microsoft ondersteund het MP3 formaat niet omdat ze daar anders rechten over moeten afkopen. Wat is er illegaal aaan een keuze om het formaat dan niet te ondersteunen?
MS is er berucht om z'n eigen standaarden er door te drukken en bestaande te negeren, dat is niet in het belang van de samenleving.
quote:
Wat betreft het vonnis is het natuurlijk te gek voor woorden dat de EU tot zo'n besluit komt. What's next? IE eruit? Netwerkprotocollen eruit? GUI eruit? Dat zat vroeger immers ook niet in Windows. Terug naar MS-DOS dus???
Je loopt achter, over IE eruit zijn ook al rechtzaken gewonnen. Een GUI is wat anders dan mediasoftware of internetbrowsers.
quote:
En andere industrieen? Autofabrikanten verplichten om ook auto's te leveren zonder ABS, airbag, electrische ruiten? 9 van de 10 auto's heeft dit tegenwoordig als standaard omdat het bij een moderne auto hoort. Internet integratie en de mogelijkheid om video en muziek af te spelen hoort ook bij een modern besturingssysteem!
In de automarkt is er concurrentie, niet 99% rijdt in een Opel, zoals iemand al zei. Als dat wel zo was zou Opel ZEKER op z'n vingers getikt worden als ze standaard autoradio's zou meeleveren van eigen merk.
Volgens jou bestaat dus de hele EU (en alle betrokkenen van de andere gewonnen rechtszaken) uit Linux-idioten? En hebben volledig de wet genegeerd?
Of je bent het niet eens met de wet. Of alle rechters zijn idioten toch?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
ze moeten gewoon een Windows versie gaan verkopen zonder Internet Explorer / Windows Media Player / Burnsoftware etc. en een versie met al deze programma's. het is gewoon zo dat de mensen nu simpelweg geen keuze hebben... je verplicht ze software te kopen die ze misschien niet willen - wat dus misbruik van je monopolopositie is. het idee dat microsoft opeens een soort adobe photoshop "bundled" in zijn packet en de Windows prijs 200 euro laat stijgen, terwijl niet iedereen dit wil - maar door het vele gebruik van Windows around the globe hier bijna niet onderuit komt.
Op dinsdag 16 maart 2004 10:17 schreef -Kraiden- het volgende: ze moeten gewoon een Windows versie gaan verkopen zonder Internet Explorer / Windows Media Player / Burnsoftware etc. en een versie met al deze programma's. het is gewoon zo dat de mensen nu simpelweg geen keuze hebben... je verplicht ze software te kopen die ze misschien niet willen - wat dus misbruik van je monopolopositie is. het idee dat microsoft opeens een soort adobe photoshop "bundled" in zijn packet en de Windows prijs 200 euro laat stijgen, terwijl niet iedereen dit wil - maar door het vele gebruik van Windows around the globe hier bijna niet onderuit komt.
De grap is juist dat Microsoft allerlei functionaliteit toevoegd zonder de prijs van Windows te verhogen. In Windows XP is bijv. Moviemaker erbij gekomen + mogelijkheden om direct foto's te bekijken + burn to CD etc. zonder dat het pakket duurder werd.
Je bent volledig vrij om Netscape te installeren of realplayer of quicktime...
Ja ben er vrij in, maar ben niet vrij om IE te uninstallen.
quote:
Zolang de consument dat niet doet ziet hij kennelijk de meerwaarde er niet van in. De consument heeft geen zin om de extra moeite van het downloaden en installeren te investeren omdat hij er de meerwaarde niet van in ziet. Kortom, de integratie van dit soort technologieeen is goed voor de consument
Ik ben ook de consument en ik zie er NIET de meerwaarde van in, alleen maar meer onstabiliteit van het OS. Integratie is best makkelijk; maar draagt ook zijn nadelen die vele virussen al gedemonstreerd hebben in het afgelopen jaar.
quote:
Als consument krijg je immers extra functionaliteit zonder er meer voor te betalen. Voor videobewerking gebruik ik nu nog Adobe Premier omdat ik Moviemaker te amateuristisch vind.
Tuurlijk, je denkt toch niet dat ze gratis een gelijkwaardig produkt meer leveren, daar moet je appart een licentie voor kopen en het professionele produkt. Dit is meer een warm makertje.
quote:
Zodra Microsoft daar e.e.a. in verbetert hoef ik dat geld dus ook niet meer uit te geven. [quote]
Oooh, sinds wanneer is WinXP net zo goedkoop als win95 ???? om nog maar niet over de Pro versies te praten.
[quote] Een vrijwillige keuze die ik niet graag geforceerd zie door de EU.
De EU wil een gezonde concurentie op de markt, dus er is niks vrijwillig geforceerd.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Jeetje, als ze nu een adere mediaplayer dan Realplayer een betere concurrentie positie willen geven vond ik het wel goed. Echter als je Realplayer installeert heb je spontaan de rest van je leven gratis reclame op je pc foto
Op dinsdag 16 maart 2004 10:33 schreef yep het volgende:
De grap is juist dat Microsoft allerlei functionaliteit toevoegd zonder de prijs van Windows te verhogen. In Windows XP is bijv. Moviemaker erbij gekomen + mogelijkheden om direct foto's te bekijken + burn to CD etc. zonder dat het pakket duurder werd.
denk je dat echt, denk jij dat de ontwikkelaars die die pakketten voor MS ontwikkelen niet betaald hoeven te worden? sorry, maar zo'n opmerking is echt een beetje irrealistisch, natuurlijk betaal je wel hiervoor.
verder is het wel zo dat MS bepaalde voordelen kan halen door zo'n eigen koppeling, zouden ze externe aanbieders moeten betalen voor het toevoegen van deze programma's aan hun OS kan de prijs stijgen, echter dan bestaat er wel een concutrerende markt, MS kan kiezen tussen de aantrekkelijkste aanbiedingen van bv fabrikanten van brandsoftware, deze kunnen onderling concureren, zowel op prijs, als ook op aan te bieden faciliteiten.
Als MS echter de ontwikkeling van CD-brandsoftware in eigen huis houdt, is het voor hen geen enkel probleem om andere fabrikanten uit de markt te duwen, immers MS heeft dan al een enorme voorsprong door de standaard distributie binnen het OS. Op de langere termijn is dat juist desastreus voor de ontwikkeling van software alswel voor de prijzen, omdat dan juist concurentie steeds verder wegblijft van bepaalde terreinen, waar concurentie een bij voorbaat verloren slag is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Fuck Europa gewoon.. Alsof wij het beter weten.. Alsof die mensen er verstand van hebben.. WTF proberen ze te doen, ons DWINGEN Linux te gebruiken..?? Over my dead body!!! foto
Op dinsdag 16 maart 2004 10:59 schreef PixxeL het volgende: Fuck Europa gewoon.. Alsof wij het beter weten.. Alsof die mensen er verstand van hebben.. WTF proberen ze te doen, ons DWINGEN Linux te gebruiken..?? Over my dead body!!! foto
Nee, Microsoft dwingt je windows te gebruiken (misschien een flauwe opmerking want dat doen bepaalde ontwikkelaars eigenlijk, maar goed, microsoft geeft niets vrij over hun OS, zodat windows apps niet op een andere machine te draaien zijn..). Stel je voor, alle applicaties wat op windows draaien ook voor linux.. foto
Op dinsdag 16 maart 2004 11:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, Microsoft dwingt je windows te gebruiken (misschien een flauwe opmerking want dat doen bepaalde ontwikkelaars eigenlijk, maar goed, microsoft geeft niets vrij over hun OS, zodat windows apps niet op een andere machine te draaien zijn..). Stel je voor, alle applicaties wat op windows draaien ook voor linux.. foto
Als jij zo gosu ben met je linux waarom ontwikkel je dan niet zelf applicaties die op linux werken?
Inplaats van ms te eisen dat ze source vrijgeven zodat jij op je zielige wank linux bak een ms programma kan draaien!
Op dinsdag 16 maart 2004 10:59 schreef PixxeL het volgende: Fuck Europa gewoon.. Alsof wij het beter weten.. Alsof die mensen er verstand van hebben.. WTF proberen ze te doen, ons DWINGEN Linux te gebruiken..?? Over my dead body!!! foto
Wie heeft het over dwingen linux te gebruiken. Oog kleppen op ofzo ? Als je windows wilt gebruiken dan doe je dat toch. En er is meer op de wereld dan Linux als alternatief.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Op dinsdag 16 maart 2004 11:32 schreef PacinoAllstars het volgende:
[..]
Als jij zo gosu ben met je linux waarom ontwikkel je dan niet zelf applicaties die op linux werken?
Inplaats van ms te eisen dat ze source vrijgeven zodat jij op je zielige wank linux bak een ms programma kan draaien!
Hypocrieteling!!!
Zeg opper hypocriet, ff dimme.
Niemand eist dan ze hun broncode vrij moeten geven. Als M$ de boel dicht willen houden, doen ze dat... En M$ troep draait prima onder WINE, inclusief alle games.
En je hoeft helemaal geen Guru te zijn om er mee te werken. Mijn neefje van 6 werkt er ook mee.
Waar denk je dan windows op gebaseerd is ????? X-Windows... en natuurlijk MacOS, sorry was die ff vergeten.
Alleen is windows de single user/client implementatie.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Wat een zeik weer in europa. Eigenlijk moet M$ een tegenactie stellen. Als jullie een boete opleggen stoppen wij de support voor heel europa. Moet je eens kijken hoe het dat gaat verlopen hier.
Ik zou me als M$ keihard opstellen, Microsoft weet dat er toch geen vergelijkbaar alternatief is, en linux zal er jaren over doen om het gebruikersgemak en compatibliteit te halen wat M$ je nu geeft.
En laat de sourcecode a.u.b alleen bij microsoft en geef deze niet vrij, want in mijn ogen is dit nou niet heel veilig. En als je zelf jarenlang ergen op ontwikkeld hebt en er miljarden in hebt geinvesteerd dan geef je dat ook niet zomaar aan de concurent.
<snip> Ik zou me als M$ keihard opstellen, Microsoft weet dat er toch geen vergelijkbaar alternatief is, en linux zal er jaren over doen om het gebruikersgemak en compatibliteit te halen wat M$ je nu geeft. <snip>
Dat heeft het a. Plus Linux ondersteunt al veel meer dan Windows. Alleen is het gebruikersgemaak voor de huis, tuin en keukengebruiker met recht nog lang niet op dat niveau. Maar ze zijn er wel hard mee bezig.
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Op dinsdag 16 maart 2004 09:17 schreef deepthroat het volgende: realnetworks en quicktime zuigen gewoon, daarom gebruikt niemand het.
Toch een belangrijk vraagje: WAAROM denk je dat Realnetworks en Quicktime zo zuigen....?
Denk je niet dat dat iets met de aggressieve manier van doen van Microsoft te maken zou kunnen hebben?
De wetten en regels in Europa zijn overduidelijk, ook voor Microsoft. Microsoft wordt niet op subjectieve gronden veroordeeld, maar op objectieve gronden. Ze hebben de regels overtreden. Daar krijgen ze straf voor, net als iedereen die de regels overtreedt. En de straf is naar de maat van het vergrijp, dus dat er zulke hoge bedragen genoemd worden betekent dat het vergrijp ook niet mis was.
Een crimineel is iemand die willens en wetens de wetten en regels overtreedt om er voordeel uit te halen. Volgens deze definitie is Microsoft dus doodgewoon een crimineel bedrijf.
Op dinsdag 16 maart 2004 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Toch een belangrijk vraagje: WAAROM denk je dat Realnetworks en Quicktime zo zuigen....?
Denk je niet dat dat iets met de aggressieve manier van doen van Microsoft te maken zou kunnen hebben?
De wetten en regels in Europa zijn overduidelijk, ook voor Microsoft. Microsoft wordt niet op subjectieve gronden veroordeeld, maar op objectieve gronden. Ze hebben de regels overtreden. Daar krijgen ze straf voor, net als iedereen die de regels overtreedt. En de straf is naar de maat van het vergrijp, dus dat er zulke hoge bedragen genoemd worden betekent dat het vergrijp ook niet mis was.
Een crimineel is iemand die willens en wetens de wetten en regels overtreedt om er voordeel uit te halen. Volgens deze definitie is Microsoft dus doodgewoon een crimineel bedrijf.
Op dinsdag 16 maart 2004 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Toch een belangrijk vraagje: WAAROM denk je dat Realnetworks en Quicktime zo zuigen....?
Denk je niet dat dat iets met de aggressieve manier van doen van Microsoft te maken zou kunnen hebben?
Dezelfde vraag gaat op voor CD brand software die je op bv. XP installeert. Die werken ook niet lekker want ze conflicteren met de brandsoftware van XP zelf. Is prima te verhelpen, maar je moet er wel wat voor doen.
Dit is nu net het hele eieren eten: Windows is op zich een best net OSje. IE was een aparte applicatie, media player ook. Je kon dit gebruiken, je kon ook heel simpel andere applicaties gebruiken. Feitelijk kun je MS dan zien als 3 toko's: Windows, IE en Media Player. Die 3 werken goed samen. De Windows toko had nauwelijks concurrentie, nu wat meer, van Linux en Mac die beiden ook zeer gebruikersvriendelijk zijn. IE had als grote concurrent Netscape, deze laatste hield zich wat beter aan de standaarden en werkte ook beter. Media Player had als grote concurrenten Real Networks en QuickTime, samen met nog een paar, ondertussen terziele gegane bedrijven. Dit soort concurrentie is gezond en goed, het versnelt de ontwikkeling en doet prijzen dalen. Maar de toko's IE en Media Player zijn met hun zuster toko om de tafel gaan zitten en hebben afgesproken om nog meer samen te werken: IE zou een basis component worden van Windows, in feite heel Windows wordt een IE applicatie. Heel mooi en fantastisch en vrijwel onmogelijk om ooit nog terug te draaien. En het is dan al snel zwaai zwaai Netscape (nu Mozilla). Dit is gelukt. 95% van de wereld gebruikt IE. De internet standaarden worden met voeten getreden en ondertussen houdt een groot deel van de internet sites zich niet meer aan de gezamelijk gestelde standaarden en zijn sites niet meer (goed) te bekijken met Mozilla, dankzij het eigenzinnige gedrag van MS - ben je het niet eens met standaarden, werk er dan aan dat de standaarden worden aangepast naar jouw wensenpakket, maar draai het niet om: eerst een standaard ondersteuning programmeren en daarna deze door de strot van de internetters duwen. Iets soortgelijks is gebeurd met Media Player: het werd ook steeds meer geintegreerd met Explorer en Windows. Vanzelfsprekend wordt het daardoor veel sneller, mede doordat de boys van Media Player dus wel beschikking hebben over de volledige lijsten van undocumented systemcalls waar de boys van Real en Apple geen toegang toe hebben. Oneerlijke concurrentie? Met de cd burner software en de email software is dit eenzelfde verhaal. Je moet wel 10x achter je oren krabben voordat je tegenwoordig nog besluit om een software pakket voor Microsoft WIndows gaat ontwikkelen, want als het een succes blijkt, dan zal Microsoft het idee 'overnemen' (jatten is misschien een beter woord) en het zelf gaan coden en uiteindelijk integreren in het besturingssysteem zelf. Jouw investeringen zijn dan kwijt. Kijk bv. naar ICQ, dat is voor een groot deel al weggedrukt door MSN. En tja... als je dan als software developer toch nog wat revenuen wil binnenhalen, dan moet je wel grijpen naar bv. duurdere serverlicenties of veel reclame, daardoor zuigt die Real site bijvoorbeeld als een dolle. Ook ICQ is tamelijk vreselijk geworden. Kan het financieel niet meer linksom, dan maar rechtsom. Maar het is een knokken om te overleven. De strijd is niet eerlijk. Op termijn zal deze arrogantie van MS zich wel tegen MS keren. Dit zien we nu al gebeuren. QuickTime op Apple werkt stukken beter dan MediaPlayer (neem bv. de Pixar codec). Software op de Mac is eenduidig en relatief simpel te begrijpen. Linux heeft als voordeel dat de cost of ownership erg laag is en het tegenwoordig ook zeer gebruikersvriendelijk is geworden. Het is daarnaast een erg snel OS dat alleen nog niet echt is ontdekt door de gaming developers. Tenslotte heeft Linux minder heftige systeemeisen dan Windows. Aan andere kant, als er iets misgaat in Linux, zit je al snel op de commando regel commandootjes in te kloppen, of je moet de hulp van de lokale linux guru inroepen... We kennen allemaal Windows en we voelen ons daar best in thuis. We snappen allemaal hoe Word en Excel werken. Linux en Mac zijn onbekend en dus eng. Open Office is ook onbekend en dus ook eng. Maar diegenen die een keer de stap durven zetten naar bv. Open Office, ontdekken dat het helemaal niet zo eng is en eigenlijk best goed te pruimen. De volgende stap, naar Linux is dan ook vrij snel gezet, zeker als je daarvoor even een oud systeempje of laptopje uit de kast kunt trekken als speelijzertje.
Blij dat ik geen XP draai, bij Win 98 SE werd me al veel te veel bagger automatisch meegeleverd, maar had ik in elk geval de keus om die niet te installeren. Geen belachelijke achtergrondjes, video software die ik nooit gebruik en wat al niet meer, maar een lekker snelle computer zonder rotzooi die in de achtergrond meedraait. Real player is inderdaad goed waardeloos, quicktime is niet slecht, al hebben beide de irritante gewoonte om in m'n system tray te gaan hangen. Of met andere woorden: in de achtergrond altijd opgestart te zijn. Als ik een bepaald soort applicatie wil hebben, zoek ik zelf wel uit wat ik wil hebben, en waar ik m'n harde schijf ruimte aan besteed. Hoe leger de harde schijf, hoe sneller m'n computertje. Dus ik zal XP van m'n leven niet installeren als ik niet zelf kan kiezen welke onderdelen ik neem en welke niet. En wat betreft de auto-auto radio vergelijking: koop een auto zonder radio. foto
Ik vind het eigenlijk wel prima! Kennen jullie de hele geschiedenis niet van Microsoft? En maar de kleine fabrikantjes overnemen of helemaal kapotmaken. Niet voor iets idealistisch als service, want daar hebben ze nooit van gehoord bij Microsoft, maar alleen maar om GELD. De wereld bestaat uit noobs die allang blij zijn met IE en mediaspeler enzo gratis op de computer. En zoals we allemaal al weten is dat de grootste troep die er bestaat. Lekker gratis software die vol met fouten zit. Ja, je kunt beveiligingsupdates downloaden. Maar de meerderheid van de computergebruikers heeft daar de ballen verstand van en zit lekker met z'n outlook spam rond te sturen terwijl 'ie gehacked wordt.
Onderhand denk ik dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden. Die laatste twee versies van mediaspeler zitten tjokvol met spyware waarmee idioten die films downloaden zo gepakt kunnen worden. "misdaad" bestrijden, alla, maar spyware overtreedt alle privacywetten. Laat die computergebruikers nou maar gewoon zelf de keus welke media afspeelsoftware ze hebben willen.
En ja, realplayer is ook rommel. Maar daar word je tenminste niet 'gratis' mee opgezadeld.
Op dinsdag 16 maart 2004 11:43 schreef Opnosforatou het volgende:
[..]
Zeg opper hypocriet, ff dimme.
Niemand eist dan ze hun broncode vrij moeten geven. Als M$ de boel dicht willen houden, doen ze dat... En M$ troep draait prima onder WINE, inclusief alle games.
Dit geeft in mijn mening al de kortzichtigheid van Linux gebruikers aan. "M$ troep" is allereerst nog een stuk hoogstaander dan welk Open Source alternatief dan ook. Daarnaast draait het HELEMAAL NIET prima onder WINE. WINE is een drama. Heb je echt wel eens geprobeerd om Microsoft Office of andere Windows producten (Photoshop?) onder WINE te draaien? CrossOverOffice doet het nog redelijk maar is ook verre van ideaal.
quote:
En je hoeft helemaal geen Guru te zijn om er mee te werken. Mijn neefje van 6 werkt er ook mee.
Laat een willekeurige gebruiker een maand met welke distro van Linux werken en 99% zeker dat hij/zij terug wil naar Windows XP. Een neefje van 6 is niet representatief voor een gemiddelde gebruiker.
quote:
Waar denk je dan windows op gebaseerd is ????? X-Windows... en natuurlijk MacOS, sorry was die ff vergeten.
En waar denk je dat X-Windows en MacOS op gebaseerd zijn? De hele GUI is uitgevonden door Xerox. Alles is een afgeleide daarvan, inclusief X-Windows, MacOS, OS/2 en Windows.
quote:
Alleen is windows de single user/client implementatie.
Windows XP is net zo multi-user technologie als X-Windows. De technologie is hetzelfde als in Windows 2000 en Windows Server 2003. Deze zogenaamde terminal server technologie zit ook standaard in Windows XP (remote desktop).
Op dinsdag 16 maart 2004 14:49 schreef yep het volgende: Laat een willekeurige gebruiker een maand met welke distro van Linux werken en 99% zeker dat hij/zij terug wil naar Windows XP. Een neefje van 6 is niet representatief voor een gemiddelde gebruiker.
Laat een willekeurig persoon die nog nooit een computer heeft aangeraakt met MacOS of Linux werken, geef die persoon na 6 maanden Windows en de persoon wil direct terug naar MacOS of Linux. Andersom zal het ook wel zo zijn, maar als je het vergelijkt moet je het wel goed doen.
Op dinsdag 16 maart 2004 15:37 schreef Kav het volgende:
[..]
Laat een willekeurig persoon die nog nooit een computer heeft aangeraakt met MacOS of Linux werken, geef die persoon na 6 maanden Windows en de persoon wil direct terug naar MacOS of Linux. Andersom zal het ook wel zo zijn, maar als je het vergelijkt moet je het wel goed doen.
Eers met MacOS werken en na 6 maanden naar Windows ben ik met je eens. Maar een gebruiker die eerst 6 maanden met Linux werkt en dan Windows gebruikt blijft echt wel bij Windows. Linux gebruikers moeten toch eens onder ogen zien dat Linux nog lang niet klaar is voor de desktop. Niet qua gebruikersvriendelijkheid, niet qua snelheid (als er iets langzaam opstart is het Linux wel), niet qua beschikbare software (welke beschikbare software?), niet qua hardware-ondersteuning etc. etc.
Overigens zegt de directeur van Red Hat notabene hetzelfde: Linux is niet klaar voor de desktop.
Dit geeft in mijn mening al de kortzichtigheid van Linux gebruikers aan. "M$ troep" is allereerst nog een stuk hoogstaander dan welk Open Source alternatief dan ook. Daarnaast draait het HELEMAAL NIET prima onder WINE. WINE is een drama. Heb je echt wel eens geprobeerd om Microsoft Office of andere Windows producten (Photoshop?) onder WINE te draaien? CrossOverOffice doet het nog redelijk maar is ook verre van ideaal.
Blijkbaar heb je niet echt de moeite genomen, wat ik al had verwacht, om te kijken naar de links die ik mee poste... Tussen de screenshots is er ook een met Photoshop. Hierbij de link
quote:
Windows XP is net zo multi-user technologie als X-Windows. De technologie is hetzelfde als in Windows 2000 en Windows Server 2003. Deze zogenaamde terminal server technologie zit ook standaard in Windows XP (remote desktop). [quote] In your dreams, er zit een wereld van verschil in de implementatie van X en Windows. En windows is nog ver weg van een implementatie zoals X dat heeft. Wat je kan onde windows nog steeds niet via het netwerk remote programs starten die ook remote draaien en alleen de display lokaal laten zien. Of je moet je gaan wenden tot vormen van 3rd party softtware.bijvoorbeeld Citrix.
[quote] Dit geeft in mijn mening al de kortzichtigheid van Linux gebruikers aan
Meer de kortzichtigheid van een M$ gebruiker die niet open staat voor alternatieven en zich krampachtig vast krijgt aan een voorgekauwd en gedicteerd systeem etc. Blijkbaar heb je het volgende uit de posting niet gelezen.,
quote:
Door Opnosforatou - dinsdag 16 maart 2004 @ 11:35 Wie heeft het over dwingen linux te gebruiken. Oog kleppen op ofzo ? Als je windows wilt gebruiken dan doe je dat toch. En er is meer op de wereld dan Linux als alternatief.
quote:
Een neefje van 6 is niet representatief voor een gemiddelde gebruiker.
En jij wel dan foto Maar het maakt wel wat duidelijk. Het is wel de gebruiker van de toekomst... *bonk*
quote:
Laat een willekeurige gebruiker een maand met welke distro van Linux werken en 99% zeker dat hij/zij terug wil naar Windows XP
Ha, heb ik daar toch mooi andere praktijk voorbeelden van. Ik doe niks anders van Windows er uit gooien en Linux client/server omgevingen implementeren. Wake up call...
-[ Don't be so proud of this technilogical terror you've constructed. The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Als ik een Mac koop staat daar toch ook al Quicktime op? Wat is er hier anders aan?
Ik vind het overigens echt goed dat ze RealNetworks kappot maken, dat is namelijk ECHT klote software! Quicktime gaat nog wel... foto
realnetworks en quicktime zuigen gewoon, daarom gebruikt niemand het. daarnaast blijven ze maar hameren op hun eigen bestandsformaat terwijl er niemand anders is die het gebruikt. en als ik me niet vergis zit er bij MacOs ook standaard Quicktime geinstalleerd (correct me if I'm wrong)
aan realplayer heb ik trouwens sowieso een hekel want het staat stijf van de reclame.
zullen we deze parallel eens doortrekken in andere markten: auto's mogen niet meer met eigen autoradio's geleverd worden, omdat dat oneerlijk is tegenover JVC en phillips. automerken moeten hun sportieve modellen zonder stoelen leveren, want eigen sportstoelen is natuurlijk gemeen tegenover Remo..
wat een bullshit. realnetworks en quicktime moeten niet zo huilen, maar betere software maken! als die troep beter was dan mediaplayer zou ik het zo gebruiken. foto
Dat bedrijf loopt goed en heeft veel geld, maar dan hoeven ze toch niet gelijk zo'n enorme boete te gaan eisen..
Zeker weer een scheve poging om de economie in Europa te verbeteren ofzo..
Verder vind ik het meer dan normaal dat mediaspeler er gewoon bij zit. Tis hun product zij mogen er toch zelf mee doen wat ze willen. Gezeik..
Het gaat hier om misbruik van een monopoly positie, en dat is slecht voor de consument (jullie dus).
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
1) een geld boete
2) de scheiding van WMP en windows.
apple heeft geen straf gekregen, omdat ze geen illegaal monopoly zijn.
Als ik te hard rijd, hoef jij toch ook geen boete te krijgen omdat je toevallig wel 100/120 op de snelweg rijd?
Maar wel terecht, M$ moet eens leren dat ze niet ongestraft overal mee weg komen.
Geen schikking en opsplitsen die hap.
En verhoog die 1miljard maar naar 3 miljard. Kunnen ze wel lijen. Geld zat bij die jongens en heeft de EU ook weer wat geld.
8) foto
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Als iedereen die opel koopt en niemand is daar toe verplicht........en een heleboel bedrijven maken leuke spulletjes voor die opel en laten de andere merken een beetje links liggen, is dat dan de schuld van opel ???? Moet opel een kale auto leveren zodat een ander een bank erin kan maken of andere zijspiegels......moet opel een versie zonder stoelen en spiegels maken omdat de spiegelfabrikant anders niks levert ??? Beetje strange
Wat is het effect, nu moeten we als consument voor windows en voor wmp gaan betalen.
Zoals anderen eerder ook al schreven is M$ bezig met een illegaal iets, een monopoly-positie bezitten...
En die scheiding tussen Windows en WMP ligt volgens mij aan de formaten die WMP ondersteund, en de licenties die daarmee geschonden worden... Wat veel mensen ook niet weten is dat WMP het MP3-formaat niet wettelijk ondersteund, en daardoor dus ook illegaal is...
Zoals altijd pakt de EU (en met name de lidstaat Nederland) het gemakkelijke geld. Ze willen geen hooligans gaan bekeuren want dat is teveel werk, ook durven ze niet achter kampers aan; dat is gevaarlijk. Natuurlijk... dan spek je de kas toch vanuit een onderneming?!
stel je voor dat auto's verplicht geleverd worden met één type autoradio, die vastgestelde zenders kan ontvangen en slechts specifieke muziek via CD's kan afspelen (van artiesten die zaken doen met de autohandelaar).
Gedeeltelijk klopt dit, ook officiele autohandelaren maken de extra winst eerder op accesoires, of nog erger, op reparaties daarvan, meestal gebruiken autofabrikanten bewust proprietaire technieken, zodat eventuele reparatiekosten extra hoog uitvallen.
mensen hebben natuurlijk het recht om een andere autoradio in te bouwen, ze kunnen op zoek gaan naar andere garage's, maar de auto-leverancier heeft bepaald dat zijn officiele dealers dit niet mogen uitvoeren en dat een auto niet met een andere autoradio kan en mag worden uitgeleverd:
In zo'n geval kun je best stellen dat een situatie van 'normale concurrentie' tekort schiet, dat de autohandelaar misbruikt maakt van zijn controle over het distributiekanaal, om zijn eigen andere gerelateerde producten in de markt te plaatsen.
Uiteindelijk is het van voordeel voor consumenten dat er concurentie tussen software mogelijk is, dat applicaties kunnen strijden om een plaats in default OEM geleverde installs, natuurlijk behoort een OS momenteel een aantal standaard applicaties te bevatten, een mediaplayer (audio/muziek, mp3's, video, mpeg/divx, een browser (zowel internet als file), bepaalde accesoires, een rekenmachine, een lichte text-editor).
Als er echter geen concurentie ontstaat tussen bv browsers of video-applicaties, zal de ontwikkeling hiervan stilvallen.
een goed voorbeeld is de browsermarkt: sinds explorer een marktaandeel van +90% heeft bereikt is de verdere ontwikkeling hiervan in de ijskast gezet, hooguit bugfixes, maar in feite is msie6 ook niks dan een uitgebreidde versie van de msie4-html-engine.
De nieuwe versie, explorer 7 komt waarschijnlijk enkel beschikbaar voor gebruikers van Longhorn en wordt niet meer gratis gedistribueerd.
ondanks dat mozilla qua technische mogelijkheden veruit superieur is (CSS-ondersteuning, XHTML-support, bindings, RSS-mogelijkheden, sidebar, ) lukt het ze niet om een substantieel marktaandeel te behalen, ook niet met gratis distributie, omdat mensen voornamelijk blijven hangen bij wat hen bekend is, zelfs al valt hun PC uit elkaar van de spyware en adware, die makkelijk via bugs in explorer's veiligheids-model geinstalleerd worden:
Vergelijk het met de autokoper die gewoonweg niet weet dat zijn autoradio feitelijk hem beperkt, weinig mogelijkheden heeft, en vastgeprogrammeerd staat op MSN-Sky-radio
Als het niet copieerd van een ander, dan koopt het je programmeurs wel op.
En als de concurentie zich op de markt bevind sleep je ze voor de rechter opdat zij een naam hebben die wel eens zou kunnen lijken op...
Gezien M$ insinueerd dat ik een L en een W niet uit elkaar zou kunnen houden hoeven ze zeker weten niet op enige positieve houding van mijner kant.
Ik hou er niet van om voorgekouwd te krijgen wat ik wel of niet mag met mijn email, filmpjes kijken, etc, etc. Als ik Firefox wil draaien als webbrowser moet ik de mogelijkheid hebben om dan dat incontinent exploder er af te vegen.
Bepaal zelf wel of ik het wil gebruiken. foto
Als andere het wel gebruiken, prima, zal mij een zorg zijn. Moet een ieder zelf weten, alleen het is oneerlijke concurentie om dat verplicht in je mik geschroven te krijgen.
Dus M$ is niet zo onschuldig, en je denkt toch niet dat ze braaf al hun belasting betalen... Die hebben echt wel een deal met de belastingdienst.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Als of ze konden kiezen om het te installeren.
Je kan het er niet eens afhalen. foto
Logisch.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Wat betreft het vonnis is het natuurlijk te gek voor woorden dat de EU tot zo'n besluit komt. What's next? IE eruit? Netwerkprotocollen eruit? GUI eruit? Dat zat vroeger immers ook niet in Windows. Terug naar MS-DOS dus???
En andere industrieen? Autofabrikanten verplichten om ook auto's te leveren zonder ABS, airbag, electrische ruiten? 9 van de 10 auto's heeft dit tegenwoordig als standaard omdat het bij een moderne auto hoort. Internet integratie en de mogelijkheid om video en muziek af te spelen hoort ook bij een modern besturingssysteem!
Laat staan voor mensen de keuze te maken.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Er zijn inderdaad andere OS'en maar op die OS'en zijn er lang nog niet genoeg softwarepakketten om hetzelfde te kunnen doen (inclusief compatibiliteit van de bestanden van een bepaal OS naar Windows want je omgeving gebruikt uiteraard wel Windows) als op het Windows platform. Simpel gezegd ben je dus wel degelijk verplicht om Windows te nemen als je met anderen bestanden wilt uitwisselen.
En elk gevaar dat Microsoft ziet waarbij ze deze monopolie kwijt kunnen raken proberen ze te ondermijnen.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Als of ze konden kiezen om het te installeren.
Je kan het er niet eens afhalen. foto
Logisch.[/quote]
Je bent volledig vrij om Netscape te installeren of realplayer of quicktime...
Zolang de consument dat niet doet ziet hij kennelijk de meerwaarde er niet van in. De consument heeft geen zin om de extra moeite van het downloaden en installeren te investeren omdat hij er de meerwaarde niet van in ziet. Kortom, de integratie van dit soort technologieeen is goed voor de consument. Als consument krijg je immers extra functionaliteit zonder er meer voor te betalen. Voor videobewerking gebruik ik nu nog Adobe Premier omdat ik Moviemaker te amateuristisch vind. Zodra Microsoft daar e.e.a. in verbetert hoef ik dat geld dus ook niet meer uit te geven. Een vrijwillige keuze die ik niet graag geforceerd zie door de EU.
Apple weet ik niet precies hoe het zit maar ik gok (en ga er van uit) dat alle software die er bij word geleverd ook makkelijk te uninstallen is. Daar zou microsoft een voorbeeld aan moeten nemen.
Ontopic:
Ik zou liever zien dat M$ gedwongen wordt de prijs van hun OS te verlagen, zoals in Taiwan (of waar was het nog eens) . Daar hebben we als consument ook wat aan. Resultaat van deze zaak is alleen dat je zelf meer pakketten na je Windows installatie nog erop moet rousen. Met dat als enige resultaat zie ik niet in wat we ermee op schieten. Van die boete zien we toch niks als consument.
Volgens jou bestaat dus de hele EU (en alle betrokkenen van de andere gewonnen rechtszaken) uit Linux-idioten? En hebben volledig de wet genegeerd?
Of je bent het niet eens met de wet. Of alle rechters zijn idioten toch?
sodemieter op dat zijn de meeste gruwelijk en irritantste afspeelprogramma's die er bestaan.
Integratie is best makkelijk; maar draagt ook zijn nadelen die vele virussen al gedemonstreerd hebben in het afgelopen jaar. Tuurlijk, je denkt toch niet dat ze gratis een gelijkwaardig produkt meer leveren, daar moet je appart een licentie voor kopen en het professionele produkt.
Dit is meer een warm makertje. De EU wil een gezonde concurentie op de markt, dus er is niks vrijwillig geforceerd.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Echter als je Realplayer installeert heb je spontaan de rest van je leven gratis reclame op je pc foto
sorry, maar zo'n opmerking is echt een beetje irrealistisch, natuurlijk betaal je wel hiervoor.
verder is het wel zo dat MS bepaalde voordelen kan halen door zo'n eigen koppeling, zouden ze externe aanbieders moeten betalen voor het toevoegen van deze programma's aan hun OS kan de prijs stijgen, echter dan bestaat er wel een concutrerende markt, MS kan kiezen tussen de aantrekkelijkste aanbiedingen van bv fabrikanten van brandsoftware, deze kunnen onderling concureren, zowel op prijs, als ook op aan te bieden faciliteiten.
Als MS echter de ontwikkeling van CD-brandsoftware in eigen huis houdt, is het voor hen geen enkel probleem om andere fabrikanten uit de markt te duwen, immers MS heeft dan al een enorme voorsprong door de standaard distributie binnen het OS. Op de langere termijn is dat juist desastreus voor de ontwikkeling van software alswel voor de prijzen, omdat dan juist concurentie steeds verder wegblijft van bepaalde terreinen, waar concurentie een bij voorbaat verloren slag is.
Inplaats van ms te eisen dat ze source vrijgeven zodat jij op je zielige wank linux bak een ms programma kan draaien!
Hypocrieteling!!!
Oog kleppen op ofzo ?
Als je windows wilt gebruiken dan doe je dat toch.
En er is meer op de wereld dan Linux als alternatief.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Niemand eist dan ze hun broncode vrij moeten geven.
Als M$ de boel dicht willen houden, doen ze dat...
En M$ troep draait prima onder WINE, inclusief alle games.
Check: here
en hier
Link wine: WineHQ
En je hoeft helemaal geen Guru te zijn om er mee te werken.
Mijn neefje van 6 werkt er ook mee.
Waar denk je dan windows op gebaseerd is ?????
X-Windows... en natuurlijk MacOS, sorry was die ff vergeten.
Alleen is windows de single user/client implementatie.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Ik zou me als M$ keihard opstellen, Microsoft weet dat er toch geen vergelijkbaar alternatief is, en linux zal er jaren over doen om het gebruikersgemak en compatibliteit te halen wat M$ je nu geeft.
En laat de sourcecode a.u.b alleen bij microsoft en geef deze niet vrij, want in mijn ogen is dit nou niet heel veilig. En als je zelf jarenlang ergen op ontwikkeld hebt en er miljarden in hebt geinvesteerd dan geef je dat ook niet zomaar aan de concurent.
Plus Linux ondersteunt al veel meer dan Windows.
Alleen is het gebruikersgemaak voor de huis, tuin en keukengebruiker met recht nog lang niet op dat niveau.
Maar ze zijn er wel hard mee bezig.
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Denk je niet dat dat iets met de aggressieve manier van doen van Microsoft te maken zou kunnen hebben?
De wetten en regels in Europa zijn overduidelijk, ook voor Microsoft. Microsoft wordt niet op subjectieve gronden veroordeeld, maar op objectieve gronden. Ze hebben de regels overtreden. Daar krijgen ze straf voor, net als iedereen die de regels overtreedt. En de straf is naar de maat van het vergrijp, dus dat er zulke hoge bedragen genoemd worden betekent dat het vergrijp ook niet mis was.
Een crimineel is iemand die willens en wetens de wetten en regels overtreedt om er voordeel uit te halen. Volgens deze definitie is Microsoft dus doodgewoon een crimineel bedrijf.
Dit is nu net het hele eieren eten: Windows is op zich een best net OSje. IE was een aparte applicatie, media player ook. Je kon dit gebruiken, je kon ook heel simpel andere applicaties gebruiken. Feitelijk kun je MS dan zien als 3 toko's: Windows, IE en Media Player. Die 3 werken goed samen. De Windows toko had nauwelijks concurrentie, nu wat meer, van Linux en Mac die beiden ook zeer gebruikersvriendelijk zijn. IE had als grote concurrent Netscape, deze laatste hield zich wat beter aan de standaarden en werkte ook beter. Media Player had als grote concurrenten Real Networks en QuickTime, samen met nog een paar, ondertussen terziele gegane bedrijven. Dit soort concurrentie is gezond en goed, het versnelt de ontwikkeling en doet prijzen dalen.
Maar de toko's IE en Media Player zijn met hun zuster toko om de tafel gaan zitten en hebben afgesproken om nog meer samen te werken: IE zou een basis component worden van Windows, in feite heel Windows wordt een IE applicatie. Heel mooi en fantastisch en vrijwel onmogelijk om ooit nog terug te draaien. En het is dan al snel zwaai zwaai Netscape (nu Mozilla). Dit is gelukt. 95% van de wereld gebruikt IE. De internet standaarden worden met voeten getreden en ondertussen houdt een groot deel van de internet sites zich niet meer aan de gezamelijk gestelde standaarden en zijn sites niet meer (goed) te bekijken met Mozilla, dankzij het eigenzinnige gedrag van MS - ben je het niet eens met standaarden, werk er dan aan dat de standaarden worden aangepast naar jouw wensenpakket, maar draai het niet om: eerst een standaard ondersteuning programmeren en daarna deze door de strot van de internetters duwen. Iets soortgelijks is gebeurd met Media Player: het werd ook steeds meer geintegreerd met Explorer en Windows. Vanzelfsprekend wordt het daardoor veel sneller, mede doordat de boys van Media Player dus wel beschikking hebben over de volledige lijsten van undocumented systemcalls waar de boys van Real en Apple geen toegang toe hebben. Oneerlijke concurrentie? Met de cd burner software en de email software is dit eenzelfde verhaal.
Je moet wel 10x achter je oren krabben voordat je tegenwoordig nog besluit om een software pakket voor Microsoft WIndows gaat ontwikkelen, want als het een succes blijkt, dan zal Microsoft het idee 'overnemen' (jatten is misschien een beter woord) en het zelf gaan coden en uiteindelijk integreren in het besturingssysteem zelf. Jouw investeringen zijn dan kwijt. Kijk bv. naar ICQ, dat is voor een groot deel al weggedrukt door MSN.
En tja... als je dan als software developer toch nog wat revenuen wil binnenhalen, dan moet je wel grijpen naar bv. duurdere serverlicenties of veel reclame, daardoor zuigt die Real site bijvoorbeeld als een dolle. Ook ICQ is tamelijk vreselijk geworden. Kan het financieel niet meer linksom, dan maar rechtsom. Maar het is een knokken om te overleven. De strijd is niet eerlijk.
Op termijn zal deze arrogantie van MS zich wel tegen MS keren. Dit zien we nu al gebeuren. QuickTime op Apple werkt stukken beter dan MediaPlayer (neem bv. de Pixar codec). Software op de Mac is eenduidig en relatief simpel te begrijpen. Linux heeft als voordeel dat de cost of ownership erg laag is en het tegenwoordig ook zeer gebruikersvriendelijk is geworden. Het is daarnaast een erg snel OS dat alleen nog niet echt is ontdekt door de gaming developers. Tenslotte heeft Linux minder heftige systeemeisen dan Windows. Aan andere kant, als er iets misgaat in Linux, zit je al snel op de commando regel commandootjes in te kloppen, of je moet de hulp van de lokale linux guru inroepen...
We kennen allemaal Windows en we voelen ons daar best in thuis. We snappen allemaal hoe Word en Excel werken. Linux en Mac zijn onbekend en dus eng. Open Office is ook onbekend en dus ook eng. Maar diegenen die een keer de stap durven zetten naar bv. Open Office, ontdekken dat het helemaal niet zo eng is en eigenlijk best goed te pruimen. De volgende stap, naar Linux is dan ook vrij snel gezet, zeker als je daarvoor even een oud systeempje of laptopje uit de kast kunt trekken als speelijzertje.
Real player is inderdaad goed waardeloos, quicktime is niet slecht, al hebben beide de irritante gewoonte om in m'n system tray te gaan hangen. Of met andere woorden: in de achtergrond altijd opgestart te zijn.
Als ik een bepaald soort applicatie wil hebben, zoek ik zelf wel uit wat ik wil hebben, en waar ik m'n harde schijf ruimte aan besteed. Hoe leger de harde schijf, hoe sneller m'n computertje. Dus ik zal XP van m'n leven niet installeren als ik niet zelf kan kiezen welke onderdelen ik neem en welke niet.
En wat betreft de auto-auto radio vergelijking: koop een auto zonder radio. foto
Onderhand denk ik dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden. Die laatste twee versies van mediaspeler zitten tjokvol met spyware waarmee idioten die films downloaden zo gepakt kunnen worden. "misdaad" bestrijden, alla, maar spyware overtreedt alle privacywetten. Laat die computergebruikers nou maar gewoon zelf de keus welke media afspeelsoftware ze hebben willen.
En ja, realplayer is ook rommel. Maar daar word je tenminste niet 'gratis' mee opgezadeld.
Overigens zegt de directeur van Red Hat notabene hetzelfde: Linux is niet klaar voor de desktop.
Blijkbaar heb je het volgende uit de posting niet gelezen., En jij wel dan foto
Maar het maakt wel wat duidelijk.
Het is wel de gebruiker van de toekomst... *bonk* Ha, heb ik daar toch mooi andere praktijk voorbeelden van.
Ik doe niks anders van Windows er uit gooien en Linux client/server omgevingen implementeren.
Wake up call...
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken