Een militaire zegsman van het islamitische terreurnetwerk Al Qaeda heeft op een videoband verklaard dat Al Qaeda verantwoordelijk is voor de aanslagen op treinen in Madrid. De Spaanse minister Acebes (Binnenlandse Zaken) heeft dit gisteravond bekendgemaakt. Tot dat moment hield de Spaanse regering de Baskische terreurorganisatie ETA voor de aanslagen verantwoordelijk.
De videoband is op aanwijzing van een onbekende aangetroffen nabij een moskee in Madrid. Het is nog niet bekend of de band authentiek is. De aanslagen zouden een vergelding zijn voor de Spaanse samenwerking met de Verenigde Staten. In de aanloop naar en tijdens de oorlog in Irak was Spanje een van de trouwste bondgenoten van de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.
De man op de videoboodschap verklaart dat er nog meer aanslagen zullen volgen.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Heeft geen fluit met de samenwerking met Amerika te maken. Ze willen tweespalt en verwarring zaaien in het Westen en je zult zien dat de hysterische media er intuinen en het verlammende gif door onze samenleving zullen sturen. De aanslag is niet gepleegd door aanhangers van Saddam maar door aanhangers van Osama bin Laden, die heeft een heel andere agenda. Dit is hun strijd tegen het Westen, tegen ons. Tijd dat we keihard terug gaan vechten en niet laf in onze schulp wegkruipen na een aanslag. Zoals Aznar zei, we moeten ze vernietigen.
Sinds de aanslag in Spanje heeft het woord bevlogen een hele andere betekenis gekregen... foto
Het wachten is nu op een publieke veroordeling van deze bloedige aanslag vanuit diverse islamitische organisaties. Laten zij nog maar eens en wellicht ten overvloede verklaren dat de Koran niet op roept tot dergelijk beestachtig gedrag.
Vervolgens kan dan worden overgegaan tot hulp aan de Arabische wereld die zelf zal moeten afrekenen met de cultuurbotsing tussen verstarden en verstandigen die er binnen het eigen invloedsgebied plaatsvindt. Doen zij dit onvoldoende dan zal de geschiedenis tot een oordeel over diverse arabische volken komen dat in de rest van de wereld weinig vleiend is.
Verder heb ik nog eens nagedacht over de woorden van Cohen om de mensen via hun godsdienst te bereiken. Volgens mij is er best iets mogelijk door (de overblijfselen van) daders van deze en soortgelijke aanslagen dagelijks in te smeren met varkensreuzel. Wellicht brengt een dergelijke maatregel redelozen tijdig wat oog voor anderen bij.
Zijn het goede moslims dan komen ze niet op het idee dergelijke moordpartijen te organiseren tegen onschuldige mannen vrouwen en kinderen. Daders kunnen dus zonder scrupules worden bewerkt met varkensreuzel.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
Op zondag 14 maart 2004 02:32 schreef sjun het volgende: Sinds de aanslag in Spanje heeft het woord bevlogen een hele andere betekenis gekregen... foto
Op zondag 14 maart 2004 02:21 schreef WamP het volgende: opsporen en door de kop schieten, enige wat echt goed werkt. of gewoon hetzelfde met hun doen als zij met de mensen in die treinen deden.
Werkt misschien goed tegen de daders, maar je weerhoudt de groepering er niet van om door te gaan, ze zien het wellicht eerder als stimulans om door te gaan.. foto
Wat ik trouwens apart vind: waarom vraagt niemand zich af of Al-Qaeda echt bestaat? Die kwamen ineens met 11 september "uit de lucht vallen", en sindsdien is elke aanslag het werk van hen, terwijl daarvoor ook genoeg aanslagen gepleegd werden.. Zit ik nu teveel aan een complot te denken? Of is er echt een "netwerk" van fundamentalisten die precies van elkaars acties op de hoogte zijn?
stelletje zielepoten met hun aanslagen,. gewoon 0 wat je ermee bereikt,. tja,. lekker een wazige god volgen die het nooit zo bedoelt heeft omdat de helft van die gelovigen nooit heeft begrijpend leren lezen,.. zal nog wel een tijdje duren voordat dit over gaat,.. maar we hebben het hier over holbewoners, en dat zijn ook mensen ja,.... schijn je nog begrip voor op te moeten brengen ook... ach ja.. : aapjes.
Op zondag 14 maart 2004 02:25 schreef Big_Yin het volgende: Nederland maak jullie borst maar nat dan. Nederland steunde de oorlog ook en heeft er nu ook troepen daar en in afganistan.
Uhm nu hebben we dus 1 voordeel, als ze aanslagen plegen in nederland is er een grote kans dat ze meer dan 50% van "hun eigen mensen" opblazen.
Maar ben het wel met de uitspraken eens, of niets doen, of een parkeerplaats maken, dan maar wat onschuldige mensen dood, doe je niets aan, kiezen of delen.... dat wordt kiezen, maar wanneer... 1 ding heeft de geschiedenis bewezen, je wilt geen europeanen achter je reet aan hebben, dan gaat het pas goed fout.
Vergeet niet: god bestaat niet, en de sterkste wint. Wij zijn de sterkste(de mensen die geen terroristen zijn), maar we doen niets.
Aids en Kanker lukt het voor alsnog niet om ons eronder te krijgen, dan moeten we het zelf maar doen foto
Ieks, zit ik nu wel of niet veilig, als ik uit mijn raam kijk zie ik de "skyline" van DSM en de aanvliegroute van vliegveld Beek (Airport Maastricht) loopt hier recht boven mijn hoofd.
Lijkt me maar niks, een vliegtuig op een nafta-kraker of op de blauwzuur/cyanide fabriek is niet grappig. Dat doet erg BOEM en is niet gezond.
Tegenwoordig is wel een groot gedeelte van het gebied van DSM hier van Sabic, een Saoudi-Arabisch (schrijf ik dit goed ¿) dat in handen is van o.a. een bepaalde familie waarvan de bekendste telg ergens in de grotten van Afganistan zit/zat. Zouden ze daar wel of geen rekening mee houden bij hun snode plannen?
P.S. Als iemand van Al Qaeda dit leest, willen jullie, als ik jullie op een id heb gebracht, dat plannetje uitvoeren met zuid-westen wind ¿
Op zondag 14 maart 2004 02:42 schreef CyBeRSPiN het volgende:
[..]
Tijd om kortzichtige en racistische users aan te pakken op Fok! Ik schaam me diep voor mede-Nederlanders die zich zo laten meeslepen door "vrienden" die elkaar ophitsen tegen moslims of allochtonen.. foto
jij discrimineerd nu ook door alle racisten te willen aanpakken, in mijn ogen is racisme niets anders dan een vorm van de vrijheid van meningsuiting
Op zondag 14 maart 2004 02:40 schreef CyBeRSPiN het volgende: ... Wat ik trouwens apart vind: waarom vraagt niemand zich af of Al-Qaeda echt bestaat? Die kwamen ineens met 11 september "uit de lucht vallen", en sindsdien is elke aanslag het werk van hen, terwijl daarvoor ook genoeg aanslagen gepleegd werden...
Niet echt. Aanslag op WTC in ik dacht '93, en nog veel meer in de jaren 90. Eind jaren 80 misschien ook al wel. Nee, die Osama kennen ze al lang hoor...
Ik zit ook dagelijks in de trein. Bedankt Balkenende voor het betrekken van mij en 16 miljoen andere nederlanders in een oorlog waar we zowiezo al geen ene flikker mee te maken hadden.
Op zondag 14 maart 2004 02:58 schreef Yi-Long het volgende: Ik zit ook dagelijks in de trein. Bedankt Balkenende voor het betrekken van mij en 16 miljoen andere nederlanders in een oorlog waar we zowiezo al geen ene flikker mee te maken hadden.
Maar als we de amerikanen ooit nog nodig hebben -ach, dat zal wel zo'n vaart niet lopen- kunnen we op ze rekenen. Vast ook omdat ze liever geen moslimstaten in europa zien, hoe klein en onbetekenend ook.
Weet je waarom dit nooit gebeurde in de hoogtijdagen van Westers imperialisme? Omdat er toen nog voldoende ijzervreters en nationalisten waren die de hel hadden afgeroepen over deze terroristen. Toen was er nog geen lobby van niksnutten. Toen was er nog geen appeasement lobby dus viel er voor terroristen niks te halen.
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance.
jij discrimineerd nu ook door alle racisten te willen aanpakken, in mijn ogen is racisme niets anders dan een vorm van de vrijheid van meningsuiting
Racisme is niet een vorm van vrijheid van meningsuiting! Het is het veroordelen van mensen op ras. Daar moet Nederland boven staan omdat dat de grondbeginsen zijn waarom de Republiek der Verenigde Nederlanden op is gebouwd. Helaas hebben fundamentalistische moslims een andere achtergrond en wordt hen verteld dat ze ons moeten vermoorden. Ik ben geen Christen en ga dus niet zitten wachten om de andere wang toe te keren! Vergeet niet dat de Nazi's ook de democratie hebben misbruikt om haar vervolgens af te schaffen. Landen zoals Iran kennen geen democratie (zie de laatste verkiezingen). Fundamentalisme en democratie gaan niet samen. Nederlanders zouden verenigd met Europa een sterk standpunt kunnen nemen voordat Al-Qaida, Hamas, en andere 'Jihad-etterbakjes' ons simpelweg vermoorden.
quote:
Ik zit ook dagelijks in de trein. Bedankt Balkenende voor het betrekken van mij en 16 miljoen andere nederlanders in een oorlog waar we zowiezo al geen ene flikker mee te maken hadden.
Onzin! Degene die het heeft gedaan heeft het gedaan! Onze Bakellende heeft niet die bommen geplaatst! Vergeet niet wie de daders zijn hier!
Onzin! Degene die het heeft gedaan heeft het gedaan! Onze Bakellende heeft niet die bommen geplaatst! Vergeet niet wie de daders zijn hier!
Maybe, maar strax blaast zo'n gek een trein op omdat Balkenende zonodig moest laten zien dat Nederland ook nog meetelt (in de race om het kussen van Bush' kont...) Dat is uiteraard de schuld van die malloot met zijn bom,maar als Balkenende ons dan niet zo'n oorlog in had gesleept, zou die gek hier niet een trein lopen opblazen. Laat Amerika lekker zijn eigen rotzooi houden. Wat hebben wij nou met die kut-oorlog tussen te partijen vol gekken te maken (Yankees vs Terrorists)!? Laat Nederland liever troepen sturen naar landen waar onze hulp ECHT nodig is.
Op zondag 14 maart 2004 02:25 schreef Big_Yin het volgende: Nederland maak jullie borst maar nat dan. Nederland steunde de oorlog ook en heeft er nu ook troepen daar en in afganistan.
Nederland is van minimaal belang voor de terroristen en staat, tot nog toe in ieder geval, niet op een lijst van mogelijke doelwitten. Ik denk dat ze eerder binnenkort een aanslag in de UK zullen plegen. Het vervelende voor mij is dus dat ik in de UK woon... foto
Ik heb af en toe het idee dat ik de enige ben die kan relativeren. Ik ben totaal niet naief, ik begrijp boze en emotionele reacties...maar sommigen gaan echt te ver..
Ik ben het spuugzat, al dat gekanker op mekaar....laten we nou eens niet zo moeilijk doen..
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
Op zondag 14 maart 2004 02:22 schreef Mondo_Generator het volgende: Komende weken een keer in de UK?
Nee hoor. Komende week wordt het bombardement op Rotterdam (WO II) herhaald. De extreme moslamieten komen steeds dichterbij! En Europa doet lekker zoetjes foto , want met de oogjes dicht en met de kop in het zand en de hoed in de hand komt men door het ganse land en is er niks aan de hand. Laissez faire laissez passer! Ze dronken een glas, deden een plas en lieten alles zoals het was.
Op zondag 14 maart 2004 03:35 schreef Eachat het volgende: Racisme is niet een vorm van vrijheid van meningsuiting! Het is het veroordelen van mensen op ras. Daar moet Nederland boven staan omdat dat de grondbeginsen zijn waarom de Republiek der Verenigde Nederlanden op is gebouwd. Helaas hebben fundamentalistische moslims een andere achtergrond en wordt hen verteld dat ze ons moeten vermoorden. Ik ben geen Christen en ga dus niet zitten wachten om de andere wang toe te keren! Vergeet niet dat de Nazi's ook de democratie hebben misbruikt om haar vervolgens af te schaffen. Landen zoals Iran kennen geen democratie (zie de laatste verkiezingen). Fundamentalisme en democratie gaan niet samen. Nederlanders zouden verenigd met Europa een sterk standpunt kunnen nemen voordat Al-Qaida, Hamas, en andere 'Jihad-etterbakjes' ons simpelweg vermoorden. [..]
Onzin! Degene die het heeft gedaan heeft het gedaan! Onze Bakellende heeft niet die bommen geplaatst! Vergeet niet wie de daders zijn hier!
Op zondag 14 maart 2004 05:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende: Ik heb af en toe het idee dat ik de enige ben die kan relativeren. Ik ben totaal niet naief, ik begrijp boze en emotionele reacties...maar sommigen gaan echt te ver..
Ik ben het spuugzat, al dat gekanker op mekaar....laten we nou eens niet zo moeilijk doen..
nou dus toch Al Qaeda....vreselijk allemaal.laten we hopen dat deze beweging zo snel mogelijk word opgespoord en word verbannen.En graag voordat er meerdere aanslagen volgen in Spanje en/of in andere EU landen. Engeland bijvoorbeeld,en helaas heeft Nederland er zich ook mee bemoeid. ik hou mijn hart vast. foto
Op zondag 14 maart 2004 03:01 schreef Worst_Hessel het volgende:
[..]
Maar als we de amerikanen ooit nog nodig hebben -ach, dat zal wel zo'n vaart niet lopen- kunnen we op ze rekenen. Vast ook omdat ze liever geen moslimstaten in europa zien, hoe klein en onbetekenend ook.
nou *daar* zou ik maar niet al te veel op rekenen...
"In my judgment, when the United States says there will be serious consequences, and if there isn't serious consequences, it creates adverse consequences." —George W. Bush, Meet the Press, Feb. 8, 2004
Op zondag 14 maart 2004 05:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende: Wat een goede reacties! Inderdaad ja, laten we lekker doorgaan met die onverdraagzaamheid! foto.
Klasse, mensen. Alles wat moslim is, is slecht..keihard aanpakken, dat is de oplossing. Dat zal ze leren! foto
Ik heb af en toe het idee dat ik de enige ben die kan relativeren. Ik ben totaal niet naief, ik begrijp boze en emotionele reacties...maar sommigen gaan echt te ver..
Ik ben het spuugzat, al dat gekanker op mekaar....laten we nou eens niet zo moeilijk doen..
Je bent zeker niet de enige hoor, ben het helemaal met je eens!! foto
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
Op zondag 14 maart 2004 03:35 schreef Eachat het volgende:
Onzin! Degene die het heeft gedaan heeft het gedaan! Onze Bakellende heeft niet die bommen geplaatst! Vergeet niet wie de daders zijn hier!
Er zijn DRIE Marokkanen opgepakt, en die hebben het waarschijnlijk gedaan. Niet Ibrahim-Van-Driehoog-Achter. En Raymster heeft er ook niks mee te maken, en Mohammed Rabbae niet, en Imam Haselhoef ook niet. Genoeg tegenwicht? Ik ben het overigens wel eens met het standpunt dat er meer geluiden vanuit de moslimhoekEN moeten komen om dit soort waanzin te veroordelen. En hallo, racisme is geen vijheid van meningsuiting idd. Waar is het verschil tussen "alle homo's zijn minder dan honden" (El-Moumni) en "dit tuig moet vernietigd worden" (verschillende Fokkers). Lijkt me dat het allebei niet kan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Op zondag 14 maart 2004 07:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Waar is het verschil tussen "alle homo's zijn minder dan honden" (El-Moumni) en "dit tuig moet vernietigd worden" (verschillende Fokkers). Lijkt me dat het allebei niet kan.
"boehoeoeoeoeoe..... maar meester hij doet het wel dus waarom mag ik het niet foto"
En dan is iemand een varken noemen wel even wat minder radicaal dan iemand dood wensen. Ik hoop dat jij dat verschil toch wel ziet...
Dat is al de derde of vierde keer dat AQ de aanslag opeist... Maakt het er niet geloofwaardiger op imo....
Ze eisen het drie a vier keer op om lui met een betonplaat voor hun kop eindelijk te laten inzien dat dit soort barbaarse daden voor het meerendeel gepleegd worden door moslimfundamentalisten. foto
Op zondag 14 maart 2004 08:53 schreef Kertas het volgende:
Ze eisen het drie a vier keer op om lui met een betonplaat voor hun kop eindelijk te laten inzien dat dit soort barbaarse daden voor het meerendeel gepleegd worden door moslimfundamentalisten. foto
Mja... IRA en ETA zijn idd ook Moslims...
Alhoewel ze (misschien) niet 200 doden tegelijk op hun geweten hebben, staat hun dodenlijstje ook heel erg hoog en zijn hun daden niet minder schokkend...
Op zondag 14 maart 2004 02:21 schreef WamP het volgende: opsporen en door de kop schieten, enige wat echt goed werkt. of gewoon hetzelfde met hun doen als zij met de mensen in die treinen deden.
Dat proberen ze in Israel ook. Voorlopige conclusie, dat werkt dus niet.
Het doel van Al-Qaeda is het westen te destabiliseren. Ze doen dit door middel van bloedige aanslagen, met als doel westerlingen op te zetten tegen moslims. Ze willen juist dat het westen enorme veiligheidsmaatregelen neemt, andere landen aanvalt en bezet in de hoop het terrorisme terug te dringen, en islamitische mensen in het algemeen als een dreiging gaan zien. In West-Europese landen leven inmiddels miljoenen moslims. Zodra deze ' teruggepakt' worden, aangevallen worden, in reactie op de bloedige aanslagen van Al-Qaeda, heb je kans dat het voor westerse landen uitmondt in een soort situatie als in Israel, effectief een soort burgeroorlog van westerlingen tegen moslims. Als dit wordt bereikt, is het een ramp voor westerse economieen en levenswijze.
Ze willen juist polarizeren, de haat tussen westerlingen en moslims vergroten, ze willen dat het effect van de aanslagen als een kei is die een lawine aan de gang zet. Dan hebben ze hun doel van het destabiliseren van westerse landen bereikt.
De vraag is: waarom willen ze dit zo graag, wat kunnen we eraan doen dat ze hun doelen niet bereiken, en wat kunnen we eraan doen om dit soort gruwelijke aanslagen zo snel mogelijk te laten stoppen.
Hun motivatie is duidelijk: westerse cultuur in de wereld is overheersend, technologisch geavanceerder dan islamitische cultuur. Landen met overwegend islamitische inwoners hebben eigenlijk nooit een normale regering, vaak een dictatuur of een andere regeringsvorm met corrupte politicie die het land slecht besturen. Vaak worden deze regeringen gesteund door westerse regeringen, met financiele middelen, economische regelingen, of militaire relaties. Deel van hun woede komt voor uit het feit dat het in hun eigen landen al decennia lang een puinhoop is, die naar hun gevoel voor een groot deel door westerse landen in stand wordt gehouden.
Daar komt nog eens bij dat sommige landen, en vooral de Verenigde Staten, ook vaak militair ingrijpen in landen als hun dat uitkomt. Geen enkel ander land heeft zoveel landen aangevallen na de 2e Wereldoorlog als de Verenigde Staten. Zij overheersen niet alleen economisch, maar ook militair. In dat proces hebben ze inmiddels over de hele wereld veel vijanden gemaakt. Een aantal hebben zich nu verenigd in Al-Qaeda, en zijn blijkbaar bereid enorme hoeveelheden burgers te vermoorden om degene die zij de schuld geven van veel van hun problemen terug te pakken.
Ik keur de middelen van Al-Qaeda af, deze aanslagen zijn vreselijk. Maar aan de andere kant: het is geen groep idioten, ze zijn slim, ze zijn overtuigd van hun redenen, ze hebben een doel, en beschikken over de middelen om dit soort aanslagen te plegen. Als je hun eigen woorden moet geloven, zijn ze tot nog veel erger in staat (atoomwapens? er zijn er genoeg in omloop).
Het is in mijn ogen daarom uiterst gevaarlijk als landen als Spanje (en Nederland) zich kritiekloos aan de zijde van de VS scharen in dit gevecht. De VS is niet het brave schooljongetje dat in al zijn onschuldigheid wordt aangevallen door een groep gekken. De VS is de afgelopen jaren zelf de aggressor geweest, en meende zelf onkwetsbaar te zijn als het maar een groot genoeg, en sterk genoeg, leger had.
We weten inmiddels dat er zoiets als Al-Qaeda bestaat, we weten hun motivatie. Wat kunnen we nu doen om te zorgen dat dit soort groepen hun doel niet bereiken, namelijk de destabilisatie van westerse landen.
Dat is 1) dit soort groepen uitroeien, en denken dat dan voorbij is of 2) zorgen dat dit soort groepen niet meer gaan ontstaan.
In mijn optiek is optie 2) de enige goede. Als je een grote rode knop had die alle Al-Qaeda leden in een klap doodde, dan heb je nog steeds niks gedaan aan de voedingsbodem, de reden van en het klimaat voor het ontstaan van dit soort groepen moet je aanpakken. En dat doe je niet door je nog meer als een aggressor op te stellen. Door nog meer landen te bezetten, meer bommen te gooien, meer militaire bases te bouwen, en je politiek meer te bemoeien met andermans regeringen.
Alleen door je anders in de wereld op te stellen als westers land, kun je voorkomen dat er grote groepen mensen zijn die zich verenigen in iets als Al-Qaeda. Als je kiest voor de optie hard terugslaan, kies je voor de optie die Israel heeft gekozen tegen de Palestijnen. En we weten inmiddels allemaal hoe die keuze is uitgepakt.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op zondag 14 maart 2004 05:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende: Wat een goede reacties! Inderdaad ja, laten we lekker doorgaan met die onverdraagzaamheid! foto.
Klasse, mensen. Alles wat moslim is, is slecht..keihard aanpakken, dat is de oplossing. Dat zal ze leren!
Ik heb af en toe het idee dat ik de enige ben die kan relativeren. Ik ben totaal niet naief, ik begrijp boze en emotionele reacties...maar sommigen gaan echt te ver..
Ik ben het spuugzat, al dat gekanker op mekaar....laten we nou eens niet zo moeilijk doen..
Het is idd zeer de vraag of al dat gekanker op enige wijze bijdraagt aan resultaat. Het geeft mischien een lekker gevoel maar wie haat zaait....
Op zondag 14 maart 2004 03:09 schreef The_Leveller het volgende: Weet je waarom dit nooit gebeurde in de hoogtijdagen van Westers imperialisme? Omdat er toen nog voldoende ijzervreters en nationalisten waren die de hel hadden afgeroepen over deze terroristen. Toen was er nog geen lobby van niksnutten. Toen was er nog geen appeasement lobby dus viel er voor terroristen niks te halen.
Toen waren er ook nog geen vliegtuigen en waren de potentieele terroristen zover weg dat je er niet zo'n last van had. Er waren ook genoeg militaire middelen en men had er geen probleem mee om bijvoorbeeld in Irak sjiieten met gifgas te bestoken (ja echt waar het was niet hussein die dat heeft bedacht). Pas nadat Israel ontstond mede door terroristische aanslagen heeft het zo'n grote vlucht genomen.
quote:
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance.
Politici zoeken geen nuance maar gaan mee met de massa en dus de stemmen
Op zondag 14 maart 2004 09:25 schreef Perrin het volgende: Het doel van Al-Qaeda is het westen te destabiliseren. Ze doen dit door middel van bloedige aanslagen, met als doel westerlingen op te zetten tegen moslims. Ze willen juist dat het westen enorme veiligheidsmaatregelen neemt, andere landen aanvalt en bezet in de hoop het terrorisme terug te dringen, en islamitische mensen in het algemeen als een dreiging gaan zien. In West-Europese landen leven inmiddels miljoenen moslims. Zodra deze ' teruggepakt' worden, aangevallen worden, in reactie op de bloedige aanslagen van Al-Qaeda, heb je kans dat het voor westerse landen uitmondt in een soort situatie als in Israel, effectief een soort burgeroorlog van westerlingen tegen moslims. Als dit wordt bereikt, is het een ramp voor westerse economieen en levenswijze.
Ze willen juist polarizeren, de haat tussen westerlingen en moslims vergroten, ze willen dat het effect van de aanslagen als een kei is die een lawine aan de gang zet. Dan hebben ze hun doel van het destabiliseren van westerse landen bereikt.
De vraag is: waarom willen ze dit zo graag, wat kunnen we eraan doen dat ze hun doelen niet bereiken, en wat kunnen we eraan doen om dit soort gruwelijke aanslagen zo snel mogelijk te laten stoppen.
Hun motivatie is duidelijk: westerse cultuur in de wereld is overheersend, technologisch geavanceerder dan islamitische cultuur. Landen met overwegend islamitische inwoners hebben eigenlijk nooit een normale regering, vaak een dictatuur of een andere regeringsvorm met corrupte politicie die het land slecht besturen. Vaak worden deze regeringen gesteund door westerse regeringen, met financiele middelen, economische regelingen, of militaire relaties. Deel van hun woede komt voor uit het feit dat het in hun eigen landen al decennia lang een puinhoop is, die naar hun gevoel voor een groot deel door westerse landen in stand wordt gehouden.
Daar komt nog eens bij dat sommige landen, en vooral de Verenigde Staten, ook vaak militair ingrijpen in landen als hun dat uitkomt. Geen enkel ander land heeft zoveel landen aangevallen na de 2e Wereldoorlog als de Verenigde Staten. Zij overheersen niet alleen economisch, maar ook militair. In dat proces hebben ze inmiddels over de hele wereld veel vijanden gemaakt. Een aantal hebben zich nu verenigd in Al-Qaeda, en zijn blijkbaar bereid enorme hoeveelheden burgers te vermoorden om degene die zij de schuld geven van veel van hun problemen terug te pakken.
Ik keur de middelen van Al-Qaeda af, deze aanslagen zijn vreselijk. Maar aan de andere kant: het is geen groep idioten, ze zijn slim, ze zijn overtuigd van hun redenen, ze hebben een doel, en beschikken over de middelen om dit soort aanslagen te plegen. Als je hun eigen woorden moet geloven, zijn ze tot nog veel erger in staat (atoomwapens? er zijn er genoeg in omloop).
Het is in mijn ogen daarom uiterst gevaarlijk als landen als Spanje (en Nederland) zich kritiekloos aan de zijde van de VS scharen in dit gevecht. De VS is niet het brave schooljongetje dat in al zijn onschuldigheid wordt aangevallen door een groep gekken. De VS is de afgelopen jaren zelf de aggressor geweest, en meende zelf onkwetsbaar te zijn als het maar een groot genoeg, en sterk genoeg, leger had.
We weten inmiddels dat er zoiets als Al-Qaeda bestaat, we weten hun motivatie. Wat kunnen we nu doen om te zorgen dat dit soort groepen hun doel niet bereiken, namelijk de destabilisatie van westerse landen.
Dat is 1) dit soort groepen uitroeien, en denken dat dan voorbij is of 2) zorgen dat dit soort groepen niet meer gaan ontstaan.
In mijn optiek is optie 2) de enige goede. Als je een grote rode knop had die alle Al-Qaeda leden in een klap doodde, dan heb je nog steeds niks gedaan aan de voedingsbodem, de reden van en het klimaat voor het ontstaan van dit soort groepen moet je aanpakken. En dat doe je niet door je nog meer als een aggressor op te stellen. Door nog meer landen te bezetten, meer bommen te gooien, meer militaire bases te bouwen, en je politiek meer te bemoeien met andermans regeringen.
Alleen door je anders in de wereld op te stellen als westers land, kun je voorkomen dat er grote groepen mensen zijn die zich verenigen in iets als Al-Qaeda. Als je kiest voor de optie hard terugslaan, kies je voor de optie die Israel heeft gekozen tegen de Palestijnen. En we weten inmiddels allemaal hoe die keuze is uitgepakt.
Lulkoek. De VS is lang niet de enige die zich op zo'n manier heeft gedragen, zie de acties van de Europese landen (Algerije, Suez crisis, Indonesie enz enz), Rusland (Afghanistan, Tsjetjenie), China (Tibet), om nog maar te zwijgen over de acties van de Arabieren zelf. Hoge bomen vangen veel wind, de VS is voor de achterlijke moslimfundamentalisten de verpersoonlijking van het kwaad. De grap is dat 90% van de ellende in de wereld op het conto van Europa kan worden geschreven. En hier hebben we er weer een, zo'n 'wijze' Europeaan die de VS wel even zal vertellen hoe het zit. Er is geen excuus of verzachtende omstandigheid voor blinde terreur. Als er een moment is waar we als westerlingen solidair moeten zijn is het nu wel. Dat steeds meer terreurgroepen ontdekt hebben dat het opzettelijk opblazen van onschuldigen het nieuws haalt, is verschrikkelijk. Dat er mensen binnen onze eigen grenzen zijn die dat soort groepen serieus willen nemen, of daar een vorm van rechtvaardiging voor zoeken, vind ik nog erger. Bovendien de grenzeloze naiviteit van 'als we nu maar allemaal lief zijn voor elkaar komt het vanzelf wel goed'. De gevolgen van het met begrip reageren op waanzinnigen kennen we maar al te goed...
"They have invented a myth that Jews were massacred " Ahmadinejad, leader of Iran
Op zondag 14 maart 2004 03:09 schreef The_Leveller het volgende: Weet je waarom dit nooit gebeurde in de hoogtijdagen van Westers imperialisme? Omdat er toen nog voldoende ijzervreters en nationalisten waren die de hel hadden afgeroepen over deze terroristen. Toen was er nog geen lobby van niksnutten. Toen was er nog geen appeasement lobby dus viel er voor terroristen niks te halen.
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance.
Wat blaas je iedere keer hoog van de toren... De terreur van Al-Qaeda, die overigens langer bestaat dan sommige personen hier lijken te denken (nee, ze zijn niet ineens opgedoken bij de aanslagen op het WTC), is niet door een lobby van niksnutten. Deze terreur is gestart omdat er extremisten waren en zijn die vonden en vinden dat de VS zich niet in het Midden-Oosten had moeten mengen op het moment dat het daar niet op rolletjes liep. Sindsdien is de persoonlijke vedetta gestart tussen Bin Laden en de VS.
En in zijn, overdreven, optiek is iedereen die westers is, pro-Amerika en dus slecht. Derhalve (om het wat meer in je taal uit te drukken) krijgen al die landen het zwaar te verduren.
En ondanks dat je impliceert dat terrorisme alleen maar dient om mensen bang te maken, is dat niet zo. Als het aan Bin Laden ligt, zou hij bij voorkeur gisteren geheel Amerika plat gebombardeerd hebben. Hij is alleen tevreden met de dood van alle westerse mensen, niet met terreur, dus angst.
Dat de politiek misschien niet voldoende doet (ik kan niet achter gesloten deuren kijken, dus ik weet niet precies wat er allemaal aan gedaan wordt) ben ik met je eens. Maar bedenk je ook dat je een dergelijke BEWEGING niet zomaar kwijt kunt raken hoor. Al vermoord je letterlijk iedere persoon, dat wil niet zeggen dat de BEWEGING ten einde is. Er zijn wel weer nieuwe mensen die de opvattingen 'opnieuw uitvinden' of die het overnemen.
Maar ga jij vrolijk door met alles op de media en politiek afschuiven, kom je alleen uiteindelijk een beetje bedrogen uit. foto
Op zondag 14 maart 2004 09:42 schreef klez het volgende:
[..]
Lulkoek. De VS is lang niet de enige die zich op zo'n manier heeft gedragen, zie de acties van de Europese landen (Algerije, Suez crisis, Indonesie enz enz), Rusland (Afghanistan, Tsjetjenie), China (Tibet), om nog maar te zwijgen over de acties van de Arabieren zelf. Hoge bomen vangen veel wind, de VS is voor de achterlijke moslimfundamentalisten de verpersoonlijking van het kwaad. De grap is dat 90% van de ellende in de wereld op het conto van Europa kan worden geschreven. En hier hebben we er weer een, zo'n 'wijze' Europeaan die de VS wel even zal vertellen hoe het zit. Er is geen excuus of verzachtende omstandigheid voor blinde terreur. Als er een moment is waar we als westerlingen solidair moeten zijn is het nu wel. Dat steeds meer terreurgroepen ontdekt hebben dat het opzettelijk opblazen van onschuldigen het nieuws haalt, is verschrikkelijk. Dat er mensen binnen onze eigen grenzen zijn die dat soort groepen serieus willen nemen, of daar een vorm van rechtvaardiging voor zoeken, vind ik nog erger. Bovendien de grenzeloze naiviteit van 'als we nu maar allemaal lief zijn voor elkaar komt het vanzelf wel goed'. De gevolgen van het met begrip reageren op waanzinnigen kennen we maar al te goed...
foto Hou er bovendien rekening mee dat je als land nooit ofte nimmer iedereen tevreden kunt houden. Een beweging als Al-Qaeda heeft maar een persoon nodig om te beginnnen. Als je dan mensen kunt ronselen en indoctrineren (dat zal ook vast hier wel gebeuren, omdat je veelal eenzijdige belichting van dit soort situaties krijgt), dan groeit je groep. En zo kun je langzamerhand steeds meer mensen aan je kant krijgen.
Dus het laten-we-allemaal-lief-zijn-voor-elkaar principe is niet voldoende. Je kunt hier feitelijk helemaal niks tegen doen. Je zult altijd mensen houden die niet helemaal soepel met elkaar overweg kunnen en die uiteindelijk niet meer door een deur met elkaar kunnen.
Op zondag 14 maart 2004 09:42 schreef klez het volgende:
[..]
Lulkoek. De VS is lang niet de enige die zich op zo'n manier heeft gedragen, zie de acties van de Europese landen (Algerije, Suez crisis, Indonesie enz enz), Rusland (Afghanistan, Tsjetjenie), China (Tibet), om nog maar te zwijgen over de acties van de Arabieren zelf. Hoge bomen vangen veel wind, de VS is voor de achterlijke moslimfundamentalisten de verpersoonlijking van het kwaad. De grap is dat 90% van de ellende in de wereld op het conto van Europa kan worden geschreven. En hier hebben we er weer een, zo'n 'wijze' Europeaan die de VS wel even zal vertellen hoe het zit. Er is geen excuus of verzachtende omstandigheid voor blinde terreur. Als er een moment is waar we als westerlingen solidair moeten zijn is het nu wel. Dat steeds meer terreurgroepen ontdekt hebben dat het opzettelijk opblazen van onschuldigen het nieuws haalt, is verschrikkelijk. Dat er mensen binnen onze eigen grenzen zijn die dat soort groepen serieus willen nemen, of daar een vorm van rechtvaardiging voor zoeken, vind ik nog erger. Bovendien de grenzeloze naiviteit van 'als we nu maar allemaal lief zijn voor elkaar komt het vanzelf wel goed'. De gevolgen van het met begrip reageren op waanzinnigen kennen we maar al te goed...
1) Van alle voorbeelden aan het begin van je post, is de VS de enige die militaire bases heeft in vele tientallen landen, die ongeveer 30 verschillende landen heeft gebombardeerd sinds de 2e wereldoorlog, etc. 2) 90% van alle ellende in de wereld op conto van de Europeanen? Ik geef toe, we kunnen als Europa een stuk beter doen dan handelsbarrieres en wapenleveringen, maar welk europees land is zo militair en politiek aanwezig als de VS? 3)Mijn stuk is geen excuus of rechtvaardiging voor het willekeurig vermoorden van honderden burgers. Mijn stuk gaat over het feit dat we slimmer moeten zijn dan domweg hard terugmeppen (wat terugmeppen? waar? hoe?) Misschien is het begrijpelijker voor je op een wat verkleindere schaal: Als Jantje zijn klasgenoot Pietje een mep geeft op het schoolplein, is het maar goed dat er een Juf is die de twee uit elkaar houdt.. In ons geval echter moet Pietje zelf zo slim zijn om door te hebben dat domweg Jantje terugslaan alleen maar meer schade oplevert. Helaas is er geen Juf. 4) Jij vind het feit dat het ook nog in het nieuws komt, verschrikkelijk? Natuurlijk komt het in het nieuws, het is een verschrikkelijke ramp. Je moet een verschrikkelijke dreiging serieus nemen, en proberen op een zo goed mogelijke wijze dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Hoe wil jij dat gaan doen?
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
goyim, ik wens jou en alle andere ettertjes die dit stoer vonden een langzame en pijnlijke dood, nadat je eerst een voor een je familie hebt zien kreperen.
gebeurt met de slachtoffers ook natuurlijk.
en eh je vindt het zker nog gek ook dat er nederlanders zijn die jou en je maatjes dei staan te juichen niet moeten? die groep schijt even hard op jou als jij op hun, vergeet dat niet.
1) Van alle voorbeelden aan het begin van je post, is de VS de enige die militaire bases heeft in vele tientallen landen, die ongeveer 30 verschillende landen heeft gebombardeerd sinds de 2e wereldoorlog, etc.
In hoeveel landen heeft de VS bases tegen de zin van dat land in? Dat bombarderen, helemaal mee eens, het gaat er mij ook niet om net te doen alsof de VS onschuldig is, maar feit is wel dat de VS net zoals elke grootmacht zich gemengt heeft in conflicten, 9 van de 10 keer op verzoek van één van de strijdende partijen overigens, en dus komt het wijzen naar de VS nogal eenzijdig over.
quote:
2) 90% van alle ellende in de wereld op conto van de Europeanen? Ik geef toe, we kunnen als Europa een stuk beter doen dan handelsbarrieres en wapenleveringen, maar welk europees land is zo militair en politiek aanwezig als de VS?
Ik zal verduidelijken wat ik bedoel: imo komen vrijwel alle problemen in de wereld voort uit het kolonialisme (zonder kolonialisme hadden we weer andere problemen gehad, maar dat is een ander verhaal). De VS is BUITENGEWOON beschaafd, bezet geen andere landen om ze leeg te plunderen enz. vergeleken met wat Europa heeft geflikt. Denk maar niet dat Amerika het enige doelwit is; ze zijn het eerste doelwit, vanwege hun macht, maar die slappe Europeanen zullen ook 'geislamiseerd' worden. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Niets ten nadele vandie 90% moslims die wel deugt, dat voor de duidelijkheid nog maar even.
quote:
3)Mijn stuk is geen excuus of rechtvaardiging voor het willekeurig vermoorden van honderden burgers. Mijn stuk gaat over het feit dat we slimmer moeten zijn dan domweg hard terugmeppen (wat terugmeppen? waar? hoe?) Misschien is het begrijpelijker voor je op een wat verkleindere schaal: Als Jantje zijn klasgenoot Pietje een mep geeft op het schoolplein, is het maar goed dat er een Juf is die de twee uit elkaar houdt.. In ons geval echter moet Pietje zelf zo slim zijn om door te hebben dat domweg Jantje terugslaan alleen maar meer schade oplevert. Helaas is er geen Juf.
Ik begreep al meteen wat je bedoelde. Alleen hebben we niet met kinderen te maken maar met mafketels die niet voor rede vatbaar zijn. Voor WOII was er een meneer, die heette Chamberlain. Die had een zelfde opvatting als jou over hoe met een agressieve meneer om te gaan. Die agressieve meneer heette Hitler... En je hebt gelijk, het had in het verleden allemaal anders moeten lopen. maar daar is het nu te laat voor.
quote:
4) Jij vind het feit dat het ook nog in het nieuws komt, verschrikkelijk? Natuurlijk komt het in het nieuws, het is een verschrikkelijke ramp. Je moet een verschrikkelijke dreiging serieus nemen, en proberen op een zo goed mogelijke wijze dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Hoe wil jij dat gaan doen?
Je zult dus beide moeten doen (praten, maar niet met terorristen, en de bedreiging elimineren) op het geschikte moment.
"They have invented a myth that Jews were massacred " Ahmadinejad, leader of Iran
"... Laten zij nog maar eens en wellicht ten overvloede verklaren dat de Koran niet op roept tot dergelijk beestachtig gedrag."
Helaas is dat nu net WEL het geval. Zowel de Quran als de Hadith staat vol oproepen en voorbeelden van het vermoorden, onderdrukken, tot slaaf degraderen, martelen of afpersen van ongelovigen. Massamoord, verkrachting, roof, marteling en discriminatie: Mahomet deed het allemaal netjes voor.
De meeste moslims negeren deze feiten (of zijn er niet eens van op de hoogte) of vertalen de Quran (en de hadith) zo verschrikkelijk krom dat het allemaal wel meevalt, maar de personen die dat boekwerk nemen zoals het is geschreven; dat zijn de OBL's de Taliban en de Mullah's van Iran.
Als je iets de moslimfundis NIET kan verwijten is dat zij zich ON-islamitisch gedragen. Het zijn de goede, aardige moslims (zoals we er allemaal ongetwijfeld tientallen van kennen) die het niet zo nauw nemen met Quran en de Hadiths.
Mensen die denken dat je met vriendelijke hulp, paciviteit of 'aardig doen tegen de palestijnen' de boel wel kan sussen zullen bedrogen uitkomen als ze de geschiedenis van de Islam eens zouden bestuderen (en wat verder keken dan die paar politiek correcte 'hoogtepunten' van de Ummah)....of dacht je nu echt dat die 200 aussies op Bali allemaal bezig waren Moslims te onderdukken?
Er kan maar op 1 manier gereageerd worden hierop. Tot de laatst levende cel uitroeien. Niets geen processen gewoon een nekschot. Dit soort figuren moet je niet de kans geven om zich verder te ontwikkelen en tot inzicht komen doen dit soort religieus gestoorde moordenaars toch niet.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet. Geloven maakt meer kapot dan je lief is. Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Op zondag 14 maart 2004 10:43 schreef Mutant01 het volgende: Je praat niet alleen onzin, maar je weet ook nog zeer weinig van de Islam en de Koran af. foto
Jij kan je stelling natuurlijk eenvoudig staven middels voorbeelden.
Aan de andere kant is het gruwelijk amusant hoe sommigen proberen de Islam af te schilderen als godsdienst van de liefde, gezien de talloze actuele voorbeelden van geweld en onderdrukking.
Ik vind het onzin dat er mensen zijn die zeggen dat ze bang zijn dat Nederland nu ook gevaar loopt. Zij zeggen dat als we de Irak oorlog niet hadden gesteund we veel minder kans lopen op aanslagen. Dit zelfde zeggen de mensen in Spanje. Maar dit is harstikke fout. Je moet niet buigen voor die gasten. Als je niet mee doet uit angst voor aanslagen zwicht je gewoon voor die terroristen. En zo moet je je niet opstellen. Gewoon keihard terugslaan.
Trouwens, er wordt de hele tijd gesproken over Fundamentalisten en Extremisten. Maar ik heb nog NOOIT zo'n zogenaamd gematigde moslim
Op zondag 14 maart 2004 11:16 schreef henkstke het volgende:
[..]
De mensen in Spanje waren ook tegen amerikaanse plannen, alleen de regering stond achter de Amerikanen, maar ze hebben nu wel die mensen opgeblazen
Dat jullie zelf niet snappen hoe ruggegraatloos dit soort opmerkingen zijn. Als niemand meer optreed tegen dictators en massamoordenaars, sterker nog, als Saddam nu nog op zijn plek had gezeten waren deze zelfde aanslagen misschien wel met een via die droplul geleverd atoombommetje gepleegd. Wat jullie willen is onze westerse vrijheden uitleveren aan godsdienstfanatici. foto
"They have invented a myth that Jews were massacred " Ahmadinejad, leader of Iran
Op zondag 14 maart 2004 02:52 schreef Goyim het volgende: 2-0 AQ foto
Voel jij je wel helemaal lekker?
Heeft Bush blijkbaar toch gelijk met zijn "War on Terror". Dit moet echt gestopt worden, dit kan zo niet langer, elke paar jaar een paar honderd doden. Zit maar één ding op, want luisteren doen ze niet. Uitroeien, met wortel en tak.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. 3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
Ach . . . wie of wat er ook achter zit . . het is ze weer eens gelukt om de tegenstelling moslim / niet-moslim nog een tandje verder op scherp te zetten . . . Vraag blijft helaas : wie heeft hier belang bij ? Zoals altijd: follow the money . . . foto
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
1. Turkey was first. Islamic fundamentalists were constrained to recover the honor and glory of the Ottoman caliphates which were trampled by Christian forces in 1917 in the last days of World War I.
2. Spain followed. There, al Qaeda set Muslims the goal of recovering their lost kingdom in Andalusia.
3. Italy and its capital were third. Muslim fundamentalists view Rome as a world center of heresy because of the Vatican and the Pope.
4. Vienna came next because the advancing Muslim armies were defeated there in 1683 before they could engulf the heart of Europe.
Ik zie tot mijn genoegen dat clavobbes nu volmondig toegeeft dat het niet zo'n onzin was om direkt na de aanslag te constateren dat het islamitisch terrorisme zijn 2e grote aanslag op het Europees continent had verwezenlijkt... foto
Iets anders. Ter aanbeveling:
"Meer dan een eeuw geleden, toen de Britten in de Soedan de opstand van de mahdisten hadden neergeslagen, werden zij nog jaren later geteisterd door terreuraanslagen van fanatieke mahdisten.
Als de daders het al overleefden, wat slechts zelden gebeurde- dan werden zij prompt opgehangen. Hun kansen op ontsnapping waren vrijwel nihil. Maar de vrijwilligers bleven toestromen. Voor iedere gedode terrorist kwamen er tien nieuwe bij.
Tot de Britten besloten de gedode terroristen voortaan in onreine varkenshuiden te begraven. zodat zij nooit in het paradijs toegelaten zouden worden. Dat was het einde van de mahdistische terreur. Er waren geen vrijwilligers meer om te doden en te sterven voor Allah.
De Britten hadden de les begrepen. Men kan een vijand niet verslaan als men niet in zijn gedachtenwereld kan doordringen."
Ik beveel dit sterk aan: Executeer een moslimterrorist, bijvoorbeeld de 5 die nu in Madrid zijn opgepakt, naai hem in varkenshuiden, en werp het lijk in een zeer diepe put. Doe dit alles in het bijzijn van getuigen, en voor het oog van de camera en zend het live uit, zodat niemand aan de authenticiteit van de beelden hoeft te twijfelen...
Barbaars, hè? Hoe kan ik zoiets bedenken? Ik moet wel erg slecht zijn, en vooràl: ultra-rechts...
Wake up! Nu ben ik het die dit zegt, binnenkort, na een aanslag of 3, zullen vele bewegingen dit idee overnemen: De voormannen van die bewegingen zullen het zonder blikken of blozen voor het oog van de media aanbevelen...
Onzin? Zie het volgende bericht:
"Een vooraanstaande Israëlische rabbijn wil zakjes met varkensvet in bussen ophangen om islamitische zelfmoordterroristen af te schrikken. Rabbijn Eliezer Fisher, lid van een rabbinale rechtbank, heeft dit in een brief aan de politie voorgesteld.
Zowel in het jodendom als de islam is een varken een onrein dier. Maar volgens de ultraorthodoxe rabbijn is er dispensatie mogelijk voor het plaatsen van zakken met varkensspek in bussen en op openbare plaatsen om terreurdaden te voorkomen.
De politie was niet meteen in staat commentaar te geven."
Eliezer Fisher, lid van een rabbinale rechtbank, heeft het helemaal begrepen...
Iemand die misschien een mogelijk verband tussen 11 maart en 11 september wil uitleggen ? Het is namelijk EXACT 2,5 jaar geleden dat de aanslag in de VS is gepleegd, toch wel appart.
Op zondag 14 maart 2004 08:44 schreef plum het volgende: Al Qaida is niet verbonden met enig geloof, zo dat wel zo zou zijn, zou ik mij schamen om moslim te zijn en lid van een geloof wat dergelijke geweldsdaden aanprijst als zijnde goed en de daders die er bij sterven verklaren als martelaren. Zo'n geloof zal ik niet willen aanhangen, en ik keer me af.
is niet verbonden met geloof? waar slaat die jihad dan op...en het niet naar muziek mogen luisteren...en toch wel vreemd dat het allemaal moslim extremisten blijken te zijn of niet? foto
Op zondag 14 maart 2004 02:25 schreef Big_Yin het volgende: Nederland maak jullie borst maar nat dan. Nederland steunde de oorlog ook en heeft er nu ook troepen daar en in afganistan.
Ik weet niet of het al gebeurd, maar we moeten niet vergeten dat het aantal leden van allerhande terroristische organisaties relatief laag is.
Wat nu in Europa juist het belangrijkste is is dat de moslimgemeenschap een keiharde veroordeling uitspreekt van dergelijke 'gestoorde' individuen!
Op die manier toont de islamitische gemeenschap zich ook fel tegen dergelijke acties.
Het is namelijk zo dat heel veel moslims gewoon prima in onze samenleving opgenomen zijn en ook niet zitten te wachten op een "burgeroorlog" tussen de westerlingen en de islamitische wereld.
Dus ik zou zeggen 'Islamieten laat uw stem horen en veroordeel diegenen keihard die uw Koran en godsdienst MISBRUIKEN om duizenden onschuldige mensen uit het leven weg te rukken'.
het probleem is dat veel moslims vinden dat amerika al 100 jaar een heel groot machtspel speelt, ik geef ze geen ongelijk, ook zij vinden deze acties natuurlijk idioot. Maar omdat ze wel door amerika aangekeken voor hun daden, zijn ze alsnog slecht en natuurlijk een moslim extremist opeens... Deze moslims mogen eerst naar hun eigen leiders gaan kijken...wat voor tirannen dat wel niet zijn
je zou bijna gaan denken dat het uitroeien van alle moslims de enige manier is om een einde te maken aan dit geweld.. De islam is gewoon een haatdragend virus wat zich steeds verder profileert naarmate men meer kan beschikken over de middelen om grote hoeveelheden mensen op te blazen.
Daar komt nog eens bij dat sommige landen, en vooral de Verenigde Staten, ook vaak militair ingrijpen in landen als hun dat uitkomt. Geen enkel ander land heeft zoveel landen aangevallen na de 2e Wereldoorlog als de Verenigde Staten
Gelukkig doet de VS dit... Zonder de VS zaten wij nu nog in een facistische staat. Zonder de VS was afganistan nu nog een land van nog meer onderdrukking. Zonder de VS had Saddam nu nog steeds zijn leger in Koeweit. Damn de VS doet zoveel "goede" dingen wat jij gewoon niet wil zien blijkbaar...
het is precies 2,5 jaar en 911 dagen. perfecte timing. bovendien is het idee dat al qaeda erachter zit precies voor de verkiezingen uitgekomen en daarmee beïnvloeden ze direct te verkiezingen. al qaeda wil de PP van Aznar weg hebben voor hun amerikaanse gerichtige beleid. ze willen de coalitie kapotmaken en dat gaat ze nog lukken ook.
<quote> iScripters: jij discrimineerd nu ook door alle racisten te willen aanpakken, in mijn ogen is racisme niets anders dan een vorm van de vrijheid van meningsuiting </quote>
... dus je keurt de aanslag goed omdat dat ook een vorm van meningsuiting is?
Recht van meningsuiting mag niet ten koste gaan van de medemens!
to legaly deceive and destroy, that's democracy in US and UK
"Maar als we de amerikanen ooit nog nodig hebben -ach, dat zal wel zo'n vaart niet lopen- kunnen we op ze rekenen. Vast ook omdat ze liever geen moslimstaten in europa zien, hoe klein en onbetekenend ook."
Voor dat beetje olie op de Noordzee? Nah, daar gaat Bush geen Amerikaanse levens voor opofferen.
to legaly deceive and destroy, that's democracy in US and UK
Op zondag 14 maart 2004 13:43 schreef ravan het volgende: het is precies 2,5 jaar en 911 dagen. perfecte timing. bovendien is het idee dat al qaeda erachter zit precies voor de verkiezingen uitgekomen en daarmee beïnvloeden ze direct te verkiezingen. al qaeda wil de PP van Aznar weg hebben voor hun amerikaanse gerichtige beleid. ze willen de coalitie kapotmaken en dat gaat ze nog lukken ook.
PP wint de vierkiezingen, ongeacht wie er achter zou zitten. Het is een socialistisch fabeltje dat de socialisten weleens zouden kunnen winnen als het niet de ETA zou zijn geweest.
"Weet je waarom dit nooit gebeurde in de hoogtijdagen van Westers imperialisme? Omdat er toen nog voldoende ijzervreters en nationalisten waren die de hel hadden afgeroepen over deze terroristen. Toen was er nog geen lobby van niksnutten. Toen was er nog geen appeasement lobby dus viel er voor terroristen niks te halen.
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance."
hahaha... hoezo zijn vredesactivisten schuldig hieraan? wat een onzin foto
waarvoor zijn de aanslagen van 911 en 311 ook alweer?
ophouden met vingers in andermans pap te roeren, krijg je ook geen andermans vingers in je pap. is deze vergelijking eenvoudig genoeg? voer je oorlog, krijg je oorlog op je bord terug. en zeker als je de democratie een oortje naait en dat als vehikel gebruikt voor eigen gewin.
to legaly deceive and destroy, that's democracy in US and UK
Het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda heeft in een videoband de aanslagen in Madrid opgeëist. Op de videoband wordt gedreigd met nog grotere terreuraanslagen. Dit blijkt uit de tekst die door het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken zondag is gepubliceerd. De aanslagen zouden een vergelding zijn geweest voor de Spaanse samenwerking met de Verenigde Staten. Op de band wordt tevens gedreigd met meer aanslagen " als er geen einde wordt gemaakt aan het onrecht".
"Wij verklaren onze verantwoordelijkheid voor wat in Madrid is gebeurd, precies tweeënhalf jaar na de aanvallen op New York en Washington. Het is een antwoord op jullie samenwerking met de criminelen Bush en zijn bondgenoten. Dit is hoe geantwoord wordt op de misdaden die jullie hebben veroorzaakt in de wereld, en specifiek in Irak en Afghanistan, en er zal meer zijn, als God dat wil. Jullie houden van het leven, en wij houden van de dood, wat een voorbeeld is van wat de profeet Mohammed zei. Als jullie je onrecht niet stoppen, zullen er meer en meer dreigingen zijn; en deze aanvallen zijn klein vergeleken met wat zal gebeuren met wat jullie terrorisme noemen. Dit is een waarschuwing van de militaire woordvoerder van al-Qaeda in Europa. Abu Duham al Afghani."
De videoband, gesproken in het Arabisch door een man met een Marokkaans accent, werd na een anonieme tip aangetroffen in de buurt van de moskee in Madrid.
Op zondag 14 maart 2004 14:05 schreef BLiar het volgende: "Weet je waarom dit nooit gebeurde in de hoogtijdagen van Westers imperialisme? Omdat er toen nog voldoende ijzervreters en nationalisten waren die de hel hadden afgeroepen over deze terroristen. Toen was er nog geen lobby van niksnutten. Toen was er nog geen appeasement lobby dus viel er voor terroristen niks te halen.
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance."
hahaha... hoezo zijn vredesactivisten schuldig hieraan? wat een onzin foto
waarvoor zijn de aanslagen van 911 en 311 ook alweer?
ophouden met vingers in andermans pap te roeren, krijg je ook geen andermans vingers in je pap. is deze vergelijking eenvoudig genoeg? voer je oorlog, krijg je oorlog op je bord terug. en zeker als je de democratie een oortje naait en dat als vehikel gebruikt voor eigen gewin.
Inderdaad, ik weet zeker dat zonder bush de Twin Towers gewoon nog stonden (oeh, controversieel he foto)
En ik heb zomaar het vermoeden dat zulke aanslagen tijdens het imperialisme niet zo vaak plaatsvonden, omdat men toen wat minder vliegtuigen had rondvliegen, minder transportknooppunten met honderden mensen, en minder mogelijkheden om zomaar van afghanistan naar spanje te komen. Bush heeft trouwens wel gelijk gehad, zijn beleid heeft de wereld een STUK veiliger gemaakt foto
Ik zal verduidelijken wat ik bedoel: imo komen vrijwel alle problemen in de wereld voort uit het kolonialisme (zonder kolonialisme hadden we weer andere problemen gehad, maar dat is een ander verhaal). De VS is BUITENGEWOON beschaafd, bezet geen andere landen om ze leeg te plunderen enz. vergeleken met wat Europa heeft geflikt.
Weet je hoe dat komt? Omdat Amerika zelf ook gekolonialiseerd is, het land is ontstaan uit de kolonisatie foto.
Europeanen begonnen op een gegeven moment lekker rond te varen en namen in wat ze tegenkwamen. Open een gegeven moment kwamen ze een stuk grond aan de andere kant van de atlantische oceaan tegen met allemaal indianen, dat hebben ze toen ook maar ingenomen: tada Amerika was geboren.
Sindsdien heeft Europa weinig landen meer ingenomen, ze hebben juist veel landen weer vrijgegeven foto.
The distance between genius and insanity is measured only by success...
of gewoon hetzelfde met hun doen als zij met de mensen in die treinen deden.
Nederland steunde de oorlog ook en heeft er nu ook troepen daar en in afganistan.
Vreselijk foto
foto
Het wachten is nu op een publieke veroordeling van deze bloedige aanslag vanuit diverse islamitische organisaties. Laten zij nog maar eens en wellicht ten overvloede verklaren dat de Koran niet op roept tot dergelijk beestachtig gedrag.
Vervolgens kan dan worden overgegaan tot hulp aan de Arabische wereld die zelf zal moeten afrekenen met de cultuurbotsing tussen verstarden en verstandigen die er binnen het eigen invloedsgebied plaatsvindt. Doen zij dit onvoldoende dan zal de geschiedenis tot een oordeel over diverse arabische volken komen dat in de rest van de wereld weinig vleiend is.
Verder heb ik nog eens nagedacht over de woorden van Cohen om de mensen via hun godsdienst te bereiken. Volgens mij is er best iets mogelijk door (de overblijfselen van) daders van deze en soortgelijke aanslagen dagelijks in te smeren met varkensreuzel. Wellicht brengt een dergelijke maatregel redelozen tijdig wat oog voor anderen bij.
Zijn het goede moslims dan komen ze niet op het idee dergelijke moordpartijen te organiseren tegen onschuldige mannen vrouwen en kinderen. Daders kunnen dus zonder scrupules worden bewerkt met varkensreuzel.
Wat ik trouwens apart vind: waarom vraagt niemand zich af of Al-Qaeda echt bestaat? Die kwamen ineens met 11 september "uit de lucht vallen", en sindsdien is elke aanslag het werk van hen, terwijl daarvoor ook genoeg aanslagen gepleegd werden..
Zit ik nu teveel aan een complot te denken? Of is er echt een "netwerk" van fundamentalisten die precies van elkaars acties op de hoogte zijn?
Maar ben het wel met de uitspraken eens, of niets doen, of een parkeerplaats maken, dan maar wat onschuldige mensen dood, doe je niets aan, kiezen of delen.... dat wordt kiezen, maar wanneer... 1 ding heeft de geschiedenis bewezen, je wilt geen europeanen achter je reet aan hebben, dan gaat het pas goed fout.
Vergeet niet: god bestaat niet, en de sterkste wint. Wij zijn de sterkste(de mensen die geen terroristen zijn), maar we doen niets.
Aids en Kanker lukt het voor alsnog niet om ons eronder te krijgen, dan moeten we het zelf maar doen foto
Lijkt me maar niks, een vliegtuig op een nafta-kraker of op de blauwzuur/cyanide fabriek is niet grappig. Dat doet erg BOEM en is niet gezond.
Tegenwoordig is wel een groot gedeelte van het gebied van DSM hier van Sabic, een Saoudi-Arabisch (schrijf ik dit goed ¿) dat in handen is van o.a. een bepaalde familie waarvan de bekendste telg ergens in de grotten van Afganistan zit/zat. Zouden ze daar wel of geen rekening mee houden bij hun snode plannen?
P.S. Als iemand van Al Qaeda dit leest, willen jullie, als ik jullie op een id heb gebracht, dat plannetje uitvoeren met zuid-westen wind ¿
B.v.d.
foto
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance.
Zoek de nuance!
Daar kunnen we nu wel op rekenen foto
Helaas hebben fundamentalistische moslims een andere achtergrond en wordt hen verteld dat ze ons moeten vermoorden.
Ik ben geen Christen en ga dus niet zitten wachten om de andere wang toe te keren!
Vergeet niet dat de Nazi's ook de democratie hebben misbruikt om haar vervolgens af te schaffen. Landen zoals Iran kennen geen democratie (zie de laatste verkiezingen). Fundamentalisme en democratie gaan niet samen.
Nederlanders zouden verenigd met Europa een sterk standpunt kunnen nemen voordat Al-Qaida, Hamas, en andere 'Jihad-etterbakjes' ons simpelweg vermoorden. Onzin! Degene die het heeft gedaan heeft het gedaan! Onze Bakellende heeft niet die bommen geplaatst! Vergeet niet wie de daders zijn hier!
Dat is uiteraard de schuld van die malloot met zijn bom,maar als Balkenende ons dan niet zo'n oorlog in had gesleept, zou die gek hier niet een trein lopen opblazen.
Laat Amerika lekker zijn eigen rotzooi houden. Wat hebben wij nou met die kut-oorlog tussen te partijen vol gekken te maken (Yankees vs Terrorists)!?
Laat Nederland liever troepen sturen naar landen waar onze hulp ECHT nodig is.
Klasse, mensen. Alles wat moslim is, is slecht..keihard aanpakken, dat is de oplossing. Dat zal ze leren!
foto
Ik heb af en toe het idee dat ik de enige ben die kan relativeren. Ik ben totaal niet naief, ik begrijp boze en emotionele reacties...maar sommigen gaan echt te ver..
Ik ben het spuugzat, al dat gekanker op mekaar....laten we nou eens niet zo moeilijk doen..
En Europa doet lekker zoetjes foto , want met de oogjes dicht en met de kop in het zand en de hoed in de hand komt men door het ganse land en is er niks aan de hand. Laissez faire laissez passer! Ze dronken een glas, deden een plas en lieten alles zoals het was.
Je bent zeker niet de enige hoor, ben het helemaal met je eens!! foto
En hallo, racisme is geen vijheid van meningsuiting idd. Waar is het verschil tussen "alle homo's zijn minder dan honden" (El-Moumni) en "dit tuig moet vernietigd worden" (verschillende Fokkers). Lijkt me dat het allebei niet kan.
En dan is iemand een varken noemen wel even wat minder radicaal dan iemand dood wensen. Ik hoop dat jij dat verschil toch wel ziet...
Alhoewel ze (misschien) niet 200 doden tegelijk op hun geweten hebben, staat hun dodenlijstje ook heel erg hoog en zijn hun daden niet minder schokkend...
Ze willen juist polarizeren, de haat tussen westerlingen en moslims vergroten, ze willen dat het effect van de aanslagen als een kei is die een lawine aan de gang zet. Dan hebben ze hun doel van het destabiliseren van westerse landen bereikt.
De vraag is: waarom willen ze dit zo graag, wat kunnen we eraan doen dat ze hun doelen niet bereiken, en wat kunnen we eraan doen om dit soort gruwelijke aanslagen zo snel mogelijk te laten stoppen.
Hun motivatie is duidelijk: westerse cultuur in de wereld is overheersend, technologisch geavanceerder dan islamitische cultuur. Landen met overwegend islamitische inwoners hebben eigenlijk nooit een normale regering, vaak een dictatuur of een andere regeringsvorm met corrupte politicie die het land slecht besturen. Vaak worden deze regeringen gesteund door westerse regeringen, met financiele middelen, economische regelingen, of militaire relaties. Deel van hun woede komt voor uit het feit dat het in hun eigen landen al decennia lang een puinhoop is, die naar hun gevoel voor een groot deel door westerse landen in stand wordt gehouden.
Daar komt nog eens bij dat sommige landen, en vooral de Verenigde Staten, ook vaak militair ingrijpen in landen als hun dat uitkomt. Geen enkel ander land heeft zoveel landen aangevallen na de 2e Wereldoorlog als de Verenigde Staten. Zij overheersen niet alleen economisch, maar ook militair. In dat proces hebben ze inmiddels over de hele wereld veel vijanden gemaakt. Een aantal hebben zich nu verenigd in Al-Qaeda, en zijn blijkbaar bereid enorme hoeveelheden burgers te vermoorden om degene die zij de schuld geven van veel van hun problemen terug te pakken.
Ik keur de middelen van Al-Qaeda af, deze aanslagen zijn vreselijk. Maar aan de andere kant: het is geen groep idioten, ze zijn slim, ze zijn overtuigd van hun redenen, ze hebben een doel, en beschikken over de middelen om dit soort aanslagen te plegen. Als je hun eigen woorden moet geloven, zijn ze tot nog veel erger in staat (atoomwapens? er zijn er genoeg in omloop).
Het is in mijn ogen daarom uiterst gevaarlijk als landen als Spanje (en Nederland) zich kritiekloos aan de zijde van de VS scharen in dit gevecht. De VS is niet het brave schooljongetje dat in al zijn onschuldigheid wordt aangevallen door een groep gekken. De VS is de afgelopen jaren zelf de aggressor geweest, en meende zelf onkwetsbaar te zijn als het maar een groot genoeg, en sterk genoeg, leger had.
We weten inmiddels dat er zoiets als Al-Qaeda bestaat, we weten hun motivatie. Wat kunnen we nu doen om te zorgen dat dit soort groepen hun doel niet bereiken, namelijk de destabilisatie van westerse landen.
Dat is 1) dit soort groepen uitroeien, en denken dat dan voorbij is
of 2) zorgen dat dit soort groepen niet meer gaan ontstaan.
In mijn optiek is optie 2) de enige goede. Als je een grote rode knop had die alle Al-Qaeda leden in een klap doodde, dan heb je nog steeds niks gedaan aan de voedingsbodem, de reden van en het klimaat voor het ontstaan van dit soort groepen moet je aanpakken. En dat doe je niet door je nog meer als een aggressor op te stellen. Door nog meer landen te bezetten, meer bommen te gooien, meer militaire bases te bouwen, en je politiek meer te bemoeien met andermans regeringen.
Alleen door je anders in de wereld op te stellen als westers land, kun je voorkomen dat er grote groepen mensen zijn die zich verenigen in iets als Al-Qaeda. Als je kiest voor de optie hard terugslaan, kies je voor de optie die Israel heeft gekozen tegen de Palestijnen. En we weten inmiddels allemaal hoe die keuze is uitgepakt.
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat kan geregeld worden, met uitstekend functionerend ontstekingsmechanisme foto.
Hoge bomen vangen veel wind, de VS is voor de achterlijke moslimfundamentalisten de verpersoonlijking van het kwaad.
De grap is dat 90% van de ellende in de wereld op het conto van Europa kan worden geschreven. En hier hebben we er weer een, zo'n 'wijze' Europeaan die de VS wel even zal vertellen hoe het zit.
Er is geen excuus of verzachtende omstandigheid voor blinde terreur. Als er een moment is waar we als westerlingen solidair moeten zijn is het nu wel. Dat steeds meer terreurgroepen ontdekt hebben dat het opzettelijk opblazen van onschuldigen het nieuws haalt, is verschrikkelijk. Dat er mensen binnen onze eigen grenzen zijn die dat soort groepen serieus willen nemen, of daar een vorm van rechtvaardiging voor zoeken, vind ik nog erger.
Bovendien de grenzeloze naiviteit van 'als we nu maar allemaal lief zijn voor elkaar komt het vanzelf wel goed'. De gevolgen van het met begrip reageren op waanzinnigen kennen we maar al te goed...
Ahmadinejad, leader of Iran
En in zijn, overdreven, optiek is iedereen die westers is, pro-Amerika en dus slecht. Derhalve (om het wat meer in je taal uit te drukken) krijgen al die landen het zwaar te verduren.
En ondanks dat je impliceert dat terrorisme alleen maar dient om mensen bang te maken, is dat niet zo. Als het aan Bin Laden ligt, zou hij bij voorkeur gisteren geheel Amerika plat gebombardeerd hebben. Hij is alleen tevreden met de dood van alle westerse mensen, niet met terreur, dus angst.
Dat de politiek misschien niet voldoende doet (ik kan niet achter gesloten deuren kijken, dus ik weet niet precies wat er allemaal aan gedaan wordt) ben ik met je eens. Maar bedenk je ook dat je een dergelijke BEWEGING niet zomaar kwijt kunt raken hoor. Al vermoord je letterlijk iedere persoon, dat wil niet zeggen dat de BEWEGING ten einde is. Er zijn wel weer nieuwe mensen die de opvattingen 'opnieuw uitvinden' of die het overnemen.
Maar ga jij vrolijk door met alles op de media en politiek afschuiven, kom je alleen uiteindelijk een beetje bedrogen uit. foto
Dus het laten-we-allemaal-lief-zijn-voor-elkaar principe is niet voldoende. Je kunt hier feitelijk helemaal niks tegen doen. Je zult altijd mensen houden die niet helemaal soepel met elkaar overweg kunnen en die uiteindelijk niet meer door een deur met elkaar kunnen.
2) 90% van alle ellende in de wereld op conto van de Europeanen? Ik geef toe, we kunnen als Europa een stuk beter doen dan handelsbarrieres en wapenleveringen, maar welk europees land is zo militair en politiek aanwezig als de VS?
3)Mijn stuk is geen excuus of rechtvaardiging voor het willekeurig vermoorden van honderden burgers. Mijn stuk gaat over het feit dat we slimmer moeten zijn dan domweg hard terugmeppen (wat terugmeppen? waar? hoe?) Misschien is het begrijpelijker voor je op een wat verkleindere schaal: Als Jantje zijn klasgenoot Pietje een mep geeft op het schoolplein, is het maar goed dat er een Juf is die de twee uit elkaar houdt.. In ons geval echter moet Pietje zelf zo slim zijn om door te hebben dat domweg Jantje terugslaan alleen maar meer schade oplevert. Helaas is er geen Juf.
4) Jij vind het feit dat het ook nog in het nieuws komt, verschrikkelijk? Natuurlijk komt het in het nieuws, het is een verschrikkelijke ramp. Je moet een verschrikkelijke dreiging serieus nemen, en proberen op een zo goed mogelijke wijze dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Hoe wil jij dat gaan doen?
Slouches towards Bethlehem to be born?
goyim, ik wens jou en alle andere ettertjes die dit stoer vonden een langzame en pijnlijke dood, nadat je eerst een voor een je familie hebt zien kreperen.
gebeurt met de slachtoffers ook natuurlijk.
en eh je vindt het zker nog gek ook dat er nederlanders zijn die jou en je maatjes dei staan te juichen niet moeten? die groep schijt even hard op jou als jij op hun, vergeet dat niet.
Dat bombarderen, helemaal mee eens, het gaat er mij ook niet om net te doen alsof de VS onschuldig is, maar feit is wel dat de VS net zoals elke grootmacht zich gemengt heeft in conflicten, 9 van de 10 keer op verzoek van één van de strijdende partijen overigens, en dus komt het wijzen naar de VS nogal eenzijdig over. Ik zal verduidelijken wat ik bedoel: imo komen vrijwel alle problemen in de wereld voort uit het kolonialisme (zonder kolonialisme hadden we weer andere problemen gehad, maar dat is een ander verhaal). De VS is BUITENGEWOON beschaafd, bezet geen andere landen om ze leeg te plunderen enz. vergeleken met wat Europa heeft geflikt.
Denk maar niet dat Amerika het enige doelwit is; ze zijn het eerste doelwit, vanwege hun macht, maar die slappe Europeanen zullen ook 'geislamiseerd' worden. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Niets ten nadele vandie 90% moslims die wel deugt, dat voor de duidelijkheid nog maar even. Ik begreep al meteen wat je bedoelde. Alleen hebben we niet met kinderen te maken maar met mafketels die niet voor rede vatbaar zijn. Voor WOII was er een meneer, die heette Chamberlain. Die had een zelfde opvatting als jou over hoe met een agressieve meneer om te gaan. Die agressieve meneer heette Hitler...
En je hebt gelijk, het had in het verleden allemaal anders moeten lopen. maar daar is het nu te laat voor. Je zult dus beide moeten doen (praten, maar niet met terorristen, en de bedreiging elimineren) op het geschikte moment.
Ahmadinejad, leader of Iran
Helaas is dat nu net WEL het geval. Zowel de Quran als de Hadith staat vol oproepen en voorbeelden van het vermoorden, onderdrukken, tot slaaf degraderen, martelen of afpersen van ongelovigen. Massamoord, verkrachting, roof, marteling en discriminatie: Mahomet deed het allemaal netjes voor.
De meeste moslims negeren deze feiten (of zijn er niet eens van op de hoogte) of vertalen de Quran (en de hadith) zo verschrikkelijk krom dat het allemaal wel meevalt, maar de personen die dat boekwerk nemen zoals het is geschreven; dat zijn de OBL's de Taliban en de Mullah's van Iran.
Als je iets de moslimfundis NIET kan verwijten is dat zij zich ON-islamitisch gedragen. Het zijn de goede, aardige moslims (zoals we er allemaal ongetwijfeld tientallen van kennen) die het niet zo nauw nemen met Quran en de Hadiths.
Mensen die denken dat je met vriendelijke hulp, paciviteit of 'aardig doen tegen de palestijnen' de boel wel kan sussen zullen bedrogen uitkomen als ze de geschiedenis van de Islam eens zouden bestuderen (en wat verder keken dan die paar politiek correcte 'hoogtepunten' van de Ummah)....of dacht je nu echt dat die 200 aussies op Bali allemaal bezig waren Moslims te onderdukken?
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Aan de andere kant is het gruwelijk amusant hoe sommigen proberen de Islam af te schilderen als godsdienst van de liefde, gezien de talloze actuele voorbeelden van geweld en onderdrukking.
Trouwens, er wordt de hele tijd gesproken over Fundamentalisten en Extremisten. Maar ik heb nog NOOIT zo'n zogenaamd gematigde moslim
Wat jullie willen is onze westerse vrijheden uitleveren aan godsdienstfanatici.
foto
Ahmadinejad, leader of Iran
Heeft Bush blijkbaar toch gelijk met zijn "War on Terror". Dit moet echt gestopt worden, dit kan zo niet langer, elke paar jaar een paar honderd doden. Zit maar één ding op, want luisteren doen ze niet. Uitroeien, met wortel en tak.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
Ze proberen met onze westerse wereld the fucken omdat ze jaloers zijn maar wat ze ook doen we zullen nooit ten ondergaan of verliezen.
Westerse Superioriteit foto
Vraag blijft helaas : wie heeft hier belang bij ? Zoals altijd: follow the money . . . foto
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
die moslims houden wel van een beetje wiskunde...
1. Turkey was first. Islamic fundamentalists were constrained to recover the honor and glory of the Ottoman caliphates which were trampled by Christian forces in 1917 in the last days of World War I.
2. Spain followed. There, al Qaeda set Muslims the goal of recovering their lost kingdom in Andalusia.
3. Italy and its capital were third. Muslim fundamentalists view Rome as a world center of heresy because of the Vatican and the Pope.
4. Vienna came next because the advancing Muslim armies were defeated there in 1683 before they could engulf the heart of Europe.
Iets anders. Ter aanbeveling:
"Meer dan een eeuw geleden, toen de Britten in de Soedan de opstand van de mahdisten hadden neergeslagen, werden zij nog jaren later geteisterd door terreuraanslagen van fanatieke mahdisten.
Als de daders het al overleefden, wat slechts zelden gebeurde- dan werden zij prompt opgehangen. Hun kansen op ontsnapping waren vrijwel nihil. Maar de vrijwilligers bleven toestromen. Voor iedere gedode terrorist kwamen er tien nieuwe bij.
Tot de Britten besloten de gedode terroristen voortaan in onreine varkenshuiden te begraven. zodat zij nooit in het paradijs toegelaten zouden worden. Dat was het einde van de mahdistische terreur. Er waren geen vrijwilligers meer om te doden en te sterven voor Allah.
De Britten hadden de les begrepen. Men kan een vijand niet verslaan als men niet in zijn gedachtenwereld kan doordringen."
Ik beveel dit sterk aan: Executeer een moslimterrorist, bijvoorbeeld de 5 die nu in Madrid zijn opgepakt, naai hem in varkenshuiden, en werp het lijk in een zeer diepe put. Doe dit alles in het bijzijn van getuigen, en voor het oog van de camera en zend het live uit, zodat niemand aan de authenticiteit van de beelden hoeft te twijfelen...
Barbaars, hè? Hoe kan ik zoiets bedenken? Ik moet wel erg slecht zijn, en vooràl: ultra-rechts...
Wake up! Nu ben ik het die dit zegt, binnenkort, na een aanslag of 3, zullen vele bewegingen dit idee overnemen: De voormannen van die bewegingen zullen het zonder blikken of blozen voor het oog van de media aanbevelen...
Onzin? Zie het volgende bericht:
"Een vooraanstaande Israëlische rabbijn wil zakjes met varkensvet in bussen ophangen om islamitische zelfmoordterroristen af te schrikken. Rabbijn Eliezer Fisher, lid van een rabbinale rechtbank, heeft dit in een brief aan de politie voorgesteld.
Zowel in het jodendom als de islam is een varken een onrein dier. Maar volgens de ultraorthodoxe rabbijn is er dispensatie mogelijk voor het plaatsen van zakken met varkensspek in bussen en op openbare plaatsen om terreurdaden te voorkomen.
De politie was niet meteen in staat commentaar te geven."
Eliezer Fisher, lid van een rabbinale rechtbank, heeft het helemaal begrepen...
Groeten van Graver fotofotofoto
Het is namelijk EXACT 2,5 jaar geleden dat de aanslag in de VS is gepleegd,
toch wel appart.
Door onze westerse manier van leven stonden we toch al op de targetlist foto
Wat nu in Europa juist het belangrijkste is is dat de moslimgemeenschap een keiharde veroordeling uitspreekt van dergelijke 'gestoorde' individuen!
Op die manier toont de islamitische gemeenschap zich ook fel tegen dergelijke acties.
Het is namelijk zo dat heel veel moslims gewoon prima in onze samenleving opgenomen zijn en ook niet zitten te wachten op een "burgeroorlog" tussen de westerlingen en de islamitische wereld.
Dus ik zou zeggen 'Islamieten laat uw stem horen en veroordeel diegenen keihard die uw Koran en godsdienst MISBRUIKEN om duizenden onschuldige mensen uit het leven weg te rukken'.
Ik dank u!
Deze moslims mogen eerst naar hun eigen leiders gaan kijken...wat voor tirannen dat wel niet zijn
De islam is gewoon een haatdragend virus wat zich steeds verder profileert naarmate men meer kan beschikken over de middelen om grote hoeveelheden mensen op te blazen.
Damn de VS doet zoveel "goede" dingen wat jij gewoon niet wil zien blijkbaar...
bovendien is het idee dat al qaeda erachter zit precies voor de verkiezingen uitgekomen en daarmee beïnvloeden ze direct te verkiezingen.
al qaeda wil de PP van Aznar weg hebben voor hun amerikaanse gerichtige beleid. ze willen de coalitie kapotmaken en dat gaat ze nog lukken ook.
</quote>
... dus je keurt de aanslag goed omdat dat ook een vorm van meningsuiting is?
Recht van meningsuiting mag niet ten koste gaan van de medemens!
Voor dat beetje olie op de Noordzee? Nah, daar gaat Bush geen Amerikaanse levens voor opofferen.
PP wint de vierkiezingen, ongeacht wie er achter zou zitten. Het is een socialistisch fabeltje dat de socialisten weleens zouden kunnen winnen als het niet de ETA zou zijn geweest.
Wat een mooie religie zeg, die islam.
De bron van het terrorisme is gelegen in het feit dat het werkt. En zij die eraan tegemoet komen. De vredesactivisten en de slinkse media en politici zijn volledig medeverantwoordelijk voor de terreur. Zij willen tegemoet komen aan de eisen van de terroristen, zij zoeken eeuwig de nuance."
hahaha... hoezo zijn vredesactivisten schuldig hieraan? wat een onzin foto
waarvoor zijn de aanslagen van 911 en 311 ook alweer?
ophouden met vingers in andermans pap te roeren, krijg je ook geen andermans vingers in je pap. is deze vergelijking eenvoudig genoeg? voer je oorlog, krijg je oorlog op je bord terug. en zeker als je de democratie een oortje naait en dat als vehikel gebruikt voor eigen gewin.
wij westerlingen zijn nooit klein te krijgen fotofotofotofoto
- Michele Sciacca
"Wij verklaren onze verantwoordelijkheid voor wat in Madrid is gebeurd, precies tweeënhalf jaar na de aanvallen op New York en Washington. Het is een antwoord op jullie samenwerking met de criminelen Bush en zijn bondgenoten. Dit is hoe geantwoord wordt op de misdaden die jullie hebben veroorzaakt in de wereld, en specifiek in Irak en Afghanistan, en er zal meer zijn, als God dat wil. Jullie houden van het leven, en wij houden van de dood, wat een voorbeeld is van wat de profeet Mohammed zei. Als jullie je onrecht niet stoppen, zullen er meer en meer dreigingen zijn; en deze aanvallen zijn klein vergeleken met wat zal gebeuren met wat jullie terrorisme noemen. Dit is een waarschuwing van de militaire woordvoerder van al-Qaeda in Europa. Abu Duham al Afghani."
De videoband, gesproken in het Arabisch door een man met een Marokkaans accent, werd na een anonieme tip aangetroffen in de buurt van de moskee in Madrid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article8791831.ece
Nadere info: die moskee in Madrid is mij bekend als een moslimkazerne waar veel gerecruteerd wordt door de wahhabisten...
Groeten van Graver fotofotofoto
Walg van die zooi!
En ik heb zomaar het vermoeden dat zulke aanslagen tijdens het imperialisme niet zo vaak plaatsvonden, omdat men toen wat minder vliegtuigen had rondvliegen, minder transportknooppunten met honderden mensen, en minder mogelijkheden om zomaar van afghanistan naar spanje te komen. Bush heeft trouwens wel gelijk gehad, zijn beleid heeft de wereld een STUK veiliger gemaakt foto
Europeanen begonnen op een gegeven moment lekker rond te varen en namen in wat ze tegenkwamen. Open een gegeven moment kwamen ze een stuk grond aan de andere kant van de atlantische oceaan tegen met allemaal indianen, dat hebben ze toen ook maar ingenomen: tada Amerika was geboren.
Sindsdien heeft Europa weinig landen meer ingenomen, ze hebben juist veel landen weer vrijgegeven foto.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken