Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 121:29VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4021:28Random Pics van de Dag #1924
  • 020:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 4009:07Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4109:02AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1008:50Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 2907:59NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2507:26Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 4707:20D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6204/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 6104/06Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
  • 5804/06PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 7204/06Random Pics van de Dag #1922
  • 7104/06Mensenrechtencollege: Omroep ON! discrimineerde met vacature door 'X' uit te sluiten
  • 703/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Portugal
  • 3103/06Utrecht voert op 270 straten 30 km/u in vanaf 10 juli
  • 2003/06Eén op de vijf kwijtgescholden parkeerboetes blijkt fout van de gemeente of BOA
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 003:06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 002:59Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 002:23Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 002:04Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 001:48Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 001:45Monster Hunter Wilds krijgt volgend jaar een grote uitbreiding
  • 001:32Shift Up kondigt volgende Stellar Blade-avontuur aan
  • 001:18Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 001:14Zverev houdt Mensík van stunt af en plaatst zich voor finale Roland Garros
  • 121:29VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4021:28Random Pics van de Dag #1924
  • 320:37Tong's TV-recensie # 1
  • 020:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 219:10WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 318:42Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 218:27F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 1117:12Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 2016:37Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 4316:15Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 415:46F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 7114:52Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 311:44FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 6209:30Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4009:07Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4109:02AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1008:50Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 2907:59NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2507:26Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 4707:20D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 807:02Philips Evnia 27M2N5201P
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Roland Garros krijgt verrassende finale tussen Chwalinska en Andreeva
  • 004/06Balsamo sprint naar vierde ritzege in Giro d’Italia Women
  • 5404/06Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 704/06WK-hit: Jeffrey Boonstra en Jesse
  • 1004/06Windhoos treft Glanerbrug
  • 3404/06Boeing 787 zakt spontaan door zijn neuswiel
  • 3304/06Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 3304/06Rutte waarschuwt Russische jongeren in Kiev: 'Grote kans dat je sneuvelt'
  • 1104/06In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3204/06Wilders dient motie van wantrouwen in tegen kabinet Jetten
  • 1404/06Mannen deelden video's van drogeren en verkrachten van hun vrouwen, 4 aanhoudingen
  • 204/06Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 004/06Releasedatum van Star Wars Zero Company mogelijk al gelekt voor Summer Game Fest
  • 004/06Lekker Sushi slicen met Bancho the Chef
  • 804/06Nieuw model van de Switch 2 specifiek voor Europa is in de maak
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6204/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
Actieve items
Actieve items


  • 2502:11Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 4702:08D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 4301:34Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 6200:56Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 1000:54Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 2000:27Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 300:16Tong's TV-recensie # 1
  • 7100:05Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 4500:04Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 4023:53Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4023:28Random Pics van de Dag #1924
  • 3323:10Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 2922:48NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 6222:43Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 1122:31In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3722:04Expert verklaart verdwijningen in Bermudadriehoek
  • 4121:49AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 5821:42PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 321:27Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 1121:25Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 4420:59Congres zet rem op Trumps Iran-oorlog: Huis van Afgevaardigden stemt voor terugtrekking
  • 220:31WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 8220:06Rusland zet hypersonische Oreshnik-raket in bij massale aanval op Kiev
  • 220:04F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 2619:32Jennifer Hoffman bevalt op 45e: dit zijn de echte risico’s
  • 819:29Philips Evnia 27M2N5201P
  • 6319:05Random Pics van de Dag #1923
  • 5418:56Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 8218:28Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 418:10F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 9418:05Koranverbranders bij AZC Den Haag bekogeld met stenen en vuurwerk: zes arrestaties
  • 3417:09Boeing 787 zakt spontaan door zijn neuswiel
  • 716:53WK-hit: Jeffrey Boonstra en Jesse
  • 1416:31Mannen deelden video's van drogeren en verkrachten van hun vrouwen, 4 aanhoudingen
  • 6115:48Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
  • 3315:43Rutte waarschuwt Russische jongeren in Kiev: 'Grote kans dat je sneuvelt'
  • 3214:21Wilders dient motie van wantrouwen in tegen kabinet Jetten
  • 1014:14Windhoos treft Glanerbrug
  • 6713:35Random Pics van de Dag #1874
  • 113:32VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4513:01Random Pics van de Dag #1492
  • 312:51FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 10112:05Man in boom filmt meisjes op strand Loosdrecht
  • 811:14Nieuw model van de Switch 2 specifiek voor Europa is in de maak
  • 9211:11Burgemeester Mamdani bleef weg bij Israel-parade NewYork, eerste boycot in decennia
  • 3111:02NASA-satelliet toont: Mexico-Stad zakt 24 cm per jaar
  • 6509:45Vertrouwen in kabinet-Jetten na 100 dagen gedaald tot 22%
  • 8209:38Vertrouwen in kabinet-Jetten zakt steeds verder weg, hoe zit dat bij jou?
  • 2008:46Eén op de vijf kwijtgescholden parkeerboetes blijkt fout van de gemeente of BOA
  • 7208:27Random Pics van de Dag #1922
Forum
Forum


  • 8303:34Wat heb jij onder je CTRL+V #30
  • 2103:34Tata Steel onderzoekt of meer staalslak kan worden verwerkt in cement
  • 5403:23De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 16803:23De Pfaffs #34 Iedere werkdag om 19:55 op RTL8
  • 3403:16De snelkookpan
  • 3803:082010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 25002:43[AMV] VS #1304 Thiel vlucht alvast naar Argentinië
  • 29302:29Oorlog in Oekraïne #1293 - Russische bevolking zonder brandstof
  • 21102:28Oorlog Iran #123 Iran Deal Groundhog Day
  • 7502:22McDonalds wordt kwaliteitsrestaurant: Consumenten eisen meer voor geld
  • 5902:17[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 26702:06[TGS / Gamescom / SGF 2026 #23] Code Veronica
  • 27502:02Nederlandse Politiek #719 700 miljard te vinden
  • 102:00Foto's, video's, gifs en andere schijtlolligheden
  • 27901:53Spaanstalige nummers #33 Del Otoño al invierno
  • 1601:40Dader kunstroof Assen zet in gevangenis kledinglijn op met gouden helm
  • 4601:33Het Atletiektopic #72
  • 2001:32Zou je een vrouw reanimeren?
  • 16301:30[centraal] Definitieve selecties
  • 601:25Oorlogsvluchtelingen moeten nog langer wachten op werk
  • 21201:17Giro d'Italia women 2026 #1
  • 29401:16[WLR SC #396] Fat Frauded
  • 13701:15[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 15501:13Ik heb behoefte aan een relatie
  • 901:08[SBS6] De Bondgenoten #284 Kletsmajoor Salar lult kletskoek
  • 5900:55Wereldprimeur: eerste kweekvleesboerderij geopend in Schipluiden
  • 16700:55[INFLUENCERS #246] Ziek, zwak, misselijk, onderweg
  • 6900:51Influencer Anna Dobber over pestgedrag op gesponsorde reis
  • 6500:49Frontpage Feedback Topic #59
  • 9600:44[2026] Nieuwtjes en geruchten voor het ESF in Wenen #13 Déjà vu
  • 500:41Roland Garros 2026 #3 ach Arnaldi
  • 8400:39Linkin Park #7 - In The End, It Doesn't Even Chester
  • 23200:38Ben jij voor of tegen een NEXIT?
  • 8500:38De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 7200:36Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 2600:35Nachtvlinder 'gered'
  • 1400:31Chinese Politiek #1 - Het Pad van de Draak
  • 22500:14[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 5900:11NL: aanhoudingen in groot verkrachtingsnetwerk
  • 200:07[Voorspel] FIFA Fantasy 2026
  • 18623:56[SC #70] Juichen kreng # 3
  • 22523:44[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 3223:28[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 2023:18[centraal] Oranje Leeuwinnen
  • 2423:17Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #12
  • 12623:15Politieke podcasts #1
  • 8623:14Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? #15
  • 15223:13[NPO1] Ik Vertrek - #197 Naaktrecreatie
  • 4123:12Wat zijn jouw eigenaardigheden?
  • 4623:10[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 7223:09[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 923:03Teltopic #1292 tel door en door en door....
  • 3123:03Sociale contacten in het openbaar vervoer
  • 17423:03[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 323:02[Groep G] België, Iran, Egypte, Nieuw Zeeland
  • 6623:01Heb ik een stoornis of ben ik een uitzondering?
  • 28823:01Keane #5
  • 2622:43Er worden teveel woningen voor gezinnen gebouwd
  • 16522:42Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 322:41China heeft mogelijk geavanceerde Nvidia-chips in handen door maas in
  • 13522:38[Live Eredivisie #1784] Dying seconds van het seizoen!
  • 27822:37[Wielrennen #612] Picnic aan het feest
  • 8722:35World Series of Darts 2026 - Op naar de zandbak
  • 2722:34Horrorfilms #33: Halloween
  • 7422:33Politiek in de media verzameltopic #1
  • 2922:30[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 3822:26FIFA verbiedt eigen waterflesjes op WK
  • 26422:26FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 1122:22Post hier zo vaak mogelijk om 22:22 uur #76
  • 622:15Nederland - Oezbekistan #1 Inzwaaiwedstrijd
  • 29722:10Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #45
  • 3922:10Geen uitzondering meer voor geloof bij thuisonderwijs
  • 9022:06Muziek die aan de oorlog doet denken. #2
  • 2622:04Boeken voor tienermeiden
  • 13022:02Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 17521:49[BBC1] Have I Got News for You #3
  • 3421:42Wat zou jij doen als iemand ongepast gedrag vertoonde op straat?
  • 6021:42Kabinet geeft niet toe aan getergde oppositie over WW en WIA
  • 3521:35Kanye West in het Gelredome
  • 4921:33[SBS6] Familie Gillis #20 Vanuit de bajes
  • 421:21Luchtlek in Russisch ISS‑gedeelte: Mogelijk evacuatie
  • 1721:15[NWS] / [POL] Cartoons #7
  • 2121:13Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 13321:06Prince #18 Vijf jaar en vele nieuwe releases later
  • 20021:03[Live] Formula 1 Monaco Grand Prix 2026 #1
  • 10221:02Vrouw gaat met mij vreemd en we hebben nu al drie jaar een relatie.
  • 8521:02Ouwehand stopt als fv en de Nos doet aan desinformatie
  • 24220:59[NPO2] Twee voor twaalf #45 - wat doet ie?
  • 6620:58Hip Hop Central #114 Hip Hop Don´t Stop!
  • 27920:55Mahashmashindie (Indie Central CCLXXXIV)
  • 2720:46Garage naaien je erbij
  • 3020:28is een tablet het waard?
  • 620:27Windhoos teistert regio rond Glanerbrug (bij Enschede)
  • 7620:25[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 17120:18[3x3 Basketbal] #1 EK
  • 23420:14Nederland - Algerije #5 GA JE SCHAMEN
  • 1120:13Het Oranje Café #1 Met nepojong Sam van Royen
  • 12820:11Stoner Central #60: Battling Guns!
  • 13320:05Nederlanders vinden klimaatbeleid oneerlijk en willen minder bijdragen
  • 8820:05[Amazon Prime Video #8] Algemeen topic met aanraders
  • Weblog
  • Algemeen

Door helmplicht worden snorfietsen massaal omgekeurd naar geel kenteken

Jippie 07-01-2023 15:53 print

Nu vanaf 1 januari de helm verplicht is voor snorfietsers, laten eigenaren hun tweewieler massaal omkeuren, zodat ze sneller mogen rijden. De RDW kan deze drukte niet aan en heeft daarom de hulp ingeroepen van extra keurders. 

helmplicht snorfietsen van blauw naar geel kenteken
Submitter: 
88
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Jippie
thumbnail

Elke dag maak ik even tijd  voor de FP om het internet af te struinen op zoek naar nieuws. 

Part-time werkzaam als adviseur Kwaliteit Arbo en Milieu, dus tijd om bijdragen aan FOK! te leveren.

Meest gelezen
  • 5113221:29VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4628121:28Random Pics van de Dag #1924
  • 262409:30Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 192509:07Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 162914:52Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 158507:59NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 145609:02AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 142207:26Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 130807:20D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 130816:15Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 114007:02Philips Evnia 27M2N5201P
  • 85308:50Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 81616:37Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 44117:12Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 42919:10WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 38818:27F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 37615:46F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 34420:37Tong's TV-recensie # 1
  • 33011:44FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 20618:42Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
Font-grootte:

regelhoogte :

88 reacties

Reactiepagina:
1 2
zaterdag 7 januari 2023, 15:57 uur #1
1
amigob2
't Ploffietske
Leuke naam voor een bromfiets/snorfiets specialist
zaterdag 7 januari 2023, 16:02 uur #2
11
evil23
Weer zo'n regel die z'n doel vooruitschiet,nu verongelukken ze alsnog,maar n met hogere snelheid,wel een helm,maar de rest van het lichaam kan nog genoeg schade oplopen.

Ongelukken gebeuren nou eenmaal helaas,..kan je wel as een boekhoudkundige bestuurder een 0 ongevallen als prognose hebben,maar zo werkt de realiteit niet.
Redactie Frontpage
zaterdag 7 januari 2023, 16:12 uur #3
20
foton
__--*--__
quote:
De RDW kan deze drukte niet aan en heeft daarom de hulp ingeroepen van extra keurders.
Bijzonder hoe overheidsorganisaties zich steeds laten verrassen door de gevolgen van het eigen beleid.... :')
zaterdag 7 januari 2023, 16:15 uur #4
8
Distortion
Neeee echt. Dat zag natuurlijk weer niemand aan komen }:|

Het is sowieso een dom idee en dat dit de gevolgen zijn lijkt me nogal voor de hand te liggen. Ik gok ook dat er aan het eind van dit jaar meer dodelijke ongevallen zijn met brommers. Maar waarschijnlijk zag ook niemand dat aan komen.
https://petities.nl/petit(...)t-lange-zomeravonden
zaterdag 7 januari 2023, 16:18 uur #5
8
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:02 schreef evil23 het volgende:
Weer zo'n regel die z'n doel vooruitschiet,nu verongelukken ze alsnog,maar n met hogere snelheid,wel een helm,maar de rest van het lichaam kan nog genoeg schade oplopen.

Ongelukken gebeuren nou eenmaal helaas,..kan je wel as een boekhoudkundige bestuurder een 0 ongevallen als prognose hebben,maar zo werkt de realiteit niet.
Lol, ze reden al massaal te hard. Amper een snortfiets tegen gekomen die 25 reed.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:18 uur #6
1
Betwetor
Het ergste moet nog komen
Ik zou ook een helm verplichten voor de ebikes! Kunnen we weer normaal veilig met de auto.
zaterdag 7 januari 2023, 16:18 uur #7
9
Spraypaint
Het keuren is sowieso lariekoek omdat het technisch exact dezelfde scooters zijn als de 45km/u brom variant, alleen met een andere chip er in die de snelheid omlaag haalt.

Dit zou gewoon per post afgehandeld kunnen worden. Blauwe Plaat plus kentekenbewijs op de post en een gele plaat met nieuw kentekenbewijs retour.

Echt weer werkverschaffing en geld uit je zak trekken dit. :')
zaterdag 7 januari 2023, 16:20 uur #8
0
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18 schreef Spraypaint het volgende:
Het keuren is sowieso lariekoek omdat het technisch exact dezelfde scooters zijn als de 45km/u brom variant, alleen met een andere chip er in die de snelheid omlaag haalt.

Dit zou gewoon per post afgehandeld kunnen worden. Blauwe Plaat plus kentekenbewijs op de post en een gele plaat met nieuw kentekenbewijs retour.

Echt weer werkverschaffing en geld uit je zak trekken dit. :')
Genoeg die er niet als brom variant waren bijvoorbeeld de Citta's
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:20 uur #9
0
Newsworld
Helmplicht elektrische fiets komt er ook, voor de Pedelec is deze helmplicht er al.

Dus mensen die niets aan hun snorfiets doen rijden 25km en moeten bij een aantal steden op de rijbaan, als ze op het fietspad rijden worden ze ingehaald door een elektrische fiets, elektrische moederfiets met kind voor en achter hoppa met 35 km erlangs, elektrische bakfiets zelfde verhaal die dingen worden opgevoerd, man man man :')
zaterdag 7 januari 2023, 16:21 uur #10
2
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18 schreef trigt013 het volgende:

[..]


Lol, ze reden al massaal te hard. Amper een snortfiets tegen gekomen die 25 reed.
En wat denk je dat er nu massaal gaat gebeuren? 45km/u tussen het grote verkeer is niet fijn dus gaan er grotere cilinders en carburateurs op zodat ze 85 lopen, net als we vroeger de Zündapps en Yamaha's opvoerden.
zaterdag 7 januari 2023, 16:22 uur #11
2
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:21 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


En wat denk je dat er nu massaal gaat gebeuren? 45km/u tussen het grote verkeer is niet fijn dus gaan er grotere cilinders en carburateurs op zodat ze 85 lopen, net als we vroeger de Zündapps en Yamaha's opvoerden.
Dus alle regels overboord omdat mensen dom zijn. Ik denk dat uiteindelijk alle bromfietsen onder de A1 categorie gaan vallen en blauwe kenteken zal verdwijnen. Het ligt echt in de Nederlandse cultuur om altijd de grenzen te willen opzoeken. En dan het liefst er nog overheen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:24 uur #12
3
mrevil1337
Logisch als je toch een helm op moet is de hele functie van de snorfiets weg.
zaterdag 7 januari 2023, 16:27 uur #13
0
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18 schreef Spraypaint het volgende:
Het keuren is sowieso lariekoek omdat het technisch exact dezelfde scooters zijn als de 45km/u brom variant, alleen met een andere chip er in die de snelheid omlaag haalt.

Dit zou gewoon per post afgehandeld kunnen worden. Blauwe Plaat plus kentekenbewijs op de post en een gele plaat met nieuw kentekenbewijs retour.

Echt weer werkverschaffing en geld uit je zak trekken dit. :')
Klopt het zijn gewoon 49cc motoren, andere uitlaat eronder of prop wegboren, misschien nog een sproeier vervangen, beetje knutselen en deze kan 70km.
Ik heb zelf een snor maar deze zat origineel al tegen de 40km, fietshelm bij AliExpress voor 20 euro en hoppa rijden met de hap ^O^
zaterdag 7 januari 2023, 16:28 uur #14
1
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:20 schreef trigt013 het volgende:

[..]


Genoeg die er niet als brom variant waren bijvoorbeeld de Citta's
De Solex ook niet maar dit zijn net als de Citta oude uitzonderingsgevallen die niet eens als bromfiets de keuring zouden halen.

Voor 99% van alle snorscooters in NL is een keuring gewoon volstrekt overbodig en kan per post afgehandeld worden.

[ Bericht gewijzigd door Spraypaint op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:36 ]
zaterdag 7 januari 2023, 16:29 uur #15
8
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:27 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Klopt het zijn gewoon 49cc motoren, andere uitlaat eronder of prop wegboren, misschien nog een sproeier vervangen, beetje knutselen en deze kan 70km.
Ik heb zelf een snor maar deze zat origineel al tegen de 40km, fietshelm bij AliExpress voor 20 euro en hoppa rijden met de hap ^O^
Jij bent het type waarbij de ambulance personeel afvraagt of de hersenbeschadiging er al was voor het ongeluk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:33 uur #16
0
The_Wounded
-=Nuts as a Cake=-
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:21 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


En wat denk je dat er nu massaal gaat gebeuren? 45km/u tussen het grote verkeer is niet fijn dus gaan er grotere cilinders en carburateurs op zodat ze 85 lopen, net als we vroeger de Zündapps en Yamaha's opvoerden.
85? Dat kon veel en veel harder
Het leven is net een zuurstok, je zuigt er aan en het wordt korter.
zaterdag 7 januari 2023, 16:34 uur #17
0
mrevil1337
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:21 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


En wat denk je dat er nu massaal gaat gebeuren? 45km/u tussen het grote verkeer is niet fijn dus gaan er grotere cilinders en carburateurs op zodat ze 85 lopen, net als we vroeger de Zündapps en Yamaha's opvoerden.
Is niet nodig want standaard kunnen ze al tussen de 60 en 80 km/h, de begrenzer hoeft er alleen af die de fabrikant erop heeft gezet voor de bromfietsen bestemd voor Nederland.

In buitenland rijden ze standaard zo snel met dezelfde remmen etc.
Ik heb die tijd ook wel meegemaakt, varioring eruit, prop uit uitlaad en pijpje bij luchtfilter eruit en de standaard sproeier die er oorspronkelijk in hoort bij carburateur terug zetten.

Jaren mee gereden nooit problemen gehad en onbegrensd was die zuiniger met brandstof doordat die niet hoog in de toeren liep bij 45 km/h.
zaterdag 7 januari 2023, 16:35 uur #18
3
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:20 schreef Newsworld het volgende:
Helmplicht elektrische fiets komt er ook, voor de Pedelec is deze helmplicht er al.

Dus mensen die niets aan hun snorfiets doen rijden 25km en moeten bij een aantal steden op de rijbaan, als ze op het fietspad rijden worden ze ingehaald door een elektrische fiets, elektrische moederfiets met kind voor en achter hoppa met 35 km erlangs, elektrische bakfiets zelfde verhaal die dingen worden opgevoerd, man man man :')
Dat moedertjes en oma'tjes massaal te hard rijden op bun e-bike kan ik totaal niet onderschrijven. Ik kom dagelijks op de fietspaden en zie dit verschijnsel niet in ieder geval.
Dit fabeltje wordt de wereld ingeholpen door e-bike haters die 12km/u op een normale fiets rijden en het niet kunnen hebben dat ze ingehaald worden door een oudere dame die gewoon netjes 25 rijdt.
zaterdag 7 januari 2023, 16:36 uur #19
0
mrevil1337
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:21 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


En wat denk je dat er nu massaal gaat gebeuren? 45km/u tussen het grote verkeer is niet fijn dus gaan er grotere cilinders en carburateurs op zodat ze 85 lopen, net als we vroeger de Zündapps en Yamaha's opvoerden.
Uitboren etc liepen ze minstens 95 km/h.
zaterdag 7 januari 2023, 16:38 uur #20
0
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:33 schreef The_Wounded het volgende:

[..]


85? Dat kon veel en veel harder
Met een 70cc cilinder en Bing 19mm carburateur liep een Zündapp 100 inderdaad.
zaterdag 7 januari 2023, 16:39 uur #21
2
mrevil1337
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:35 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Dat moedertjes en oma'tjes massaal te hard rijden op bun e-bike kan ik totaal niet onderschrijven. Ik kom dagelijks op de fietspaden en zie dit verschijnsel niet in ieder geval.
Dit fabeltje wordt de wereld ingeholpen door e-bike haters die 12km/u op een normale fiets rijden en het niet kunnen hebben dat ze ingehaald worden door een oudere dame die 25 rijdt.
Dat klopt, sterker nog bij opgevoerde ebike, s is de accu razend snel leeg.

Ik zie ze ook nooit sneller gaan dan 25 voor een automobilist lijkt het snel doordat de gemiddelde fietser maar 18km/h gaan.
zaterdag 7 januari 2023, 16:39 uur #22
1
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:29 schreef trigt013 het volgende:

[..]


Jij bent het type waarbij de ambulance personeel afvraagt of de hersenbeschadiging er al was voor het ongeluk.
Ha ik kom uit de tijd van de Zundapp, Kreidler en Puch , opvoeren was mijn hobby maar doe het nu rustig aan ( leeftijd he ) ik kijk toch een beetje richting een Fatebike deze kun je ook opvoeren tot ca 45km , buurman heeft een scootmobiel die zit tegen de 40 km aan en hij mag gewoon op de stoep rijden , ja ja de regelgeving is erg transparant :)
zaterdag 7 januari 2023, 16:41 uur #23
1
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:28 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


De Solex ook niet maar dit zijn net als de Citta oude uitzonderingsgevallen die niet eens als bromfiets de keuring zouden halen.

Voor 99% van alle snorscooters in NL is een keuring gewoon volstrekt overbodig en kan per post afgehandeld worden.
Toch is het de Solex geweest die de basis vormde voor alle Nederlandse wetgeving inzake bromfietsen als in 'fiets met hulpmotor'.
Door die definitie 'fiets' waren de Kreidlers en Zündapps die eigenlijk afgeknepen lichte motorfietsjes waren ook voor de Nederlandse wet voorzien van pedalen.
Pas toen de scootertjes inkwamen werd eindelijk van die maffe wetgeving afgeweken en mocht een bromfiets ook gewoon voetsteuntjes hebben.

Nederland is voor waar het vernieuwingen in verkeer en vervoer betreft een compleet mallotig land, vooral omdat we op dat gebied ineens niet willen meelopen met de Europese wetgeving.
zaterdag 7 januari 2023, 16:43 uur #24
1
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:39 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Ha ik kom uit de tijd van de Zundapp, Kreidler en Puch , opvoeren was mijn hobby maar doe het nu rustig aan ( leeftijd he ) ik kijk toch een beetje richting een Fatebike deze kun je ook opvoeren tot ca 45km , buurman heeft een scootmobiel die zit tegen de 40 km aan en hij mag gewoon op de stoep rijden , ja ja de regelgeving is erg transparant :)
Met die scootmobiel mag het eigenlijk ook niet. Er zit namelijk een haas en schildpad stand op. De haas stand is voor op de weg en zodra je de rol van voetgangen aanneemt (in gebouwen en op stoepen) moet je hem op de schildpad stand zetten. Echter niemand doet dat.

https://www.ad.nl/den-haa(...)~a8c9c586/205136485/
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:43 uur #25
0
Levoi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:22 schreef trigt013 het volgende:

[..]


Dus alle regels overboord omdat mensen dom zijn. Ik denk dat uiteindelijk alle bromfietsen onder de A1 categorie gaan vallen en blauwe kenteken zal verdwijnen. Het ligt echt in de Nederlandse cultuur om altijd de grenzen te willen opzoeken. En dan het liefst er nog overheen.
Ken je een land waar dat niet zo is? Ik vind nederland nog redelijk gezagsgetrouw.
zaterdag 7 januari 2023, 16:43 uur #26
1
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:24 schreef mrevil1337 het volgende:
Logisch als je toch een helm op moet is de hele functie van de snorfiets weg.
Één voordeeltje zie ik nog en dat is dat je met de blauwe plaat nog op het fietspad mag rijden.
Er zijn zat wegen waar ik niet graag met een 45km/u bromscooter tussen het grote verkeer zou willen rijden, is zelfmoord.
zaterdag 7 januari 2023, 16:44 uur #27
0
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:39 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]


Dat klopt, sterker nog bij opgevoerde ebike, s is de accu razend snel leeg.

Ik zie ze ook nooit sneller gaan dan 25 voor een automobilist lijkt het snel doordat de gemiddelde fietser maar 18km/h gaan.
Accupacks kun je gewoon vervangen , op aliexpress zijn er setjes genoeg, uiteindelijk komt toch alles uit China ook al staat Batavus of gazelle op het frame.
zaterdag 7 januari 2023, 16:46 uur #28
0
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:43 schreef Levoi het volgende:

[..]

Ken je een land waar dat niet zo is? Ik vind nederland nog redelijk gezagsgetrouw.
wij staan internationaal bekend als brutaal en rebels.

https://amsterdamshallowm(...)ude-just-direct.html
https://www.quora.com/Are(...)st-my-bad-experience
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:46 uur #29
2
Grimi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:38 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Met een 70cc cilinder en Bing 19mm carburateur liep een Zündapp 100 inderdaad.
Wel oerdom om zo hard te rijden op iets wat totaal niet op die snelheid gebouwd is.
zaterdag 7 januari 2023, 16:48 uur #30
1
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:20 schreef Newsworld het volgende:
Helmplicht elektrische fiets komt er ook, voor de Pedelec is deze helmplicht er al.

Dus mensen die niets aan hun snorfiets doen rijden 25km en moeten bij een aantal steden op de rijbaan, als ze op het fietspad rijden worden ze ingehaald door een elektrische fiets, elektrische moederfiets met kind voor en achter hoppa met 35 km erlangs, elektrische bakfiets zelfde verhaal die dingen worden opgevoerd, man man man :')
Je verhaal is verder opgevoerd dan de e-bikes. Een aantal daarvan kun je veranderen zodat de trapondersteuning tot 32 Km/uur werkt. Nounou, big deal :')

Wat wel een ding is zijn electrieke fietsen die eigenlijk geen fietsen meer zijn maar electrische bromfietsen met hulppedalen. Veel bezorgers tijden op die dingen rond en soms zie je ze dan zo druk met hun telefoon bezig dat ze vergeten mee te trappen om de schijn hoog te houden terwijl je wel dat motortje hoort loeien 8)7 Voordeel van de vreetfietsen is dat ze goeie verlichting hebben en door de bak met reclames goed zichtbaar en herkenbaar zijn.

De helm voor electrische fietsen is dan weer geen overbodige luxe, zou beter vandaag nog ingevoerd worden.
zaterdag 7 januari 2023, 16:50 uur #31
0
Grimi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:41 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Toch is het de Solex geweest die de basis vormde voor alle Nederlandse wetgeving inzake bromfietsen als in 'fiets met hulpmotor'.
Door die definitie 'fiets' waren de Kreidlers en Zündapps die eigenlijk afgeknepen lichte motorfietsjes waren ook voor de Nederlandse wet voorzien van pedalen.
Pas toen de scootertjes inkwamen werd eindelijk van die maffe wetgeving afgeweken en mocht een bromfiets ook gewoon voetsteuntjes hebben.

Nederland is voor waar het vernieuwingen in verkeer en vervoer betreft een compleet mallotig land, vooral omdat we op dat gebied ineens niet willen meelopen met de Europese wetgeving.
Een (serieuze) vraag daarover - in Nederland bestaat er dat onderscheid tussen "bromfiets" en "motor" - iets wat in Azie in ieder geval niet bestaat. Daar zijn het allemaal "motorbikes", de ene wat sneller dan de andere.

Maar hoe zit dat eigenlijk in de rest van Europa? Wordt er daar ook onderscheid gemaakt, of is dat ook echt een Nederlands dingetje?
zaterdag 7 januari 2023, 16:54 uur #33
2
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46 schreef Grimi het volgende:

[..]

Wel oerdom om zo hard te rijden op iets wat totaal niet op die snelheid gebouwd is.
Dat waren ze wel. Een Duitse Zündapp KS50 liep toendertijd standaard 85km/u uit de fabriek. Een KS80 of KS100 die nog harder liepen hadden gewoon hetzelfde frame en remmen.

De scooters van tegenwoordig zijn ook allemaal op veel hogere snelheiden gemaakt dan hier in NL is toegestaan.
zaterdag 7 januari 2023, 16:54 uur #34
1
CuiusRegioEiusReligio
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:02 schreef evil23 het volgende:
Weer zo'n regel die z'n doel vooruitschiet,nu verongelukken ze alsnog,maar n met hogere snelheid,wel een helm,maar de rest van het lichaam kan nog genoeg schade oplopen.


Tja, hebben ze het zelf naar gemaakt, uitgezonderd de goeie, door die dingen op te voeren naar bromfietssnelheden of hoger.
Ik had NOOIT snorfietsen toegelaten met uitzondering van een FIETS met hulpmotor.
Die snorbrommers die nu rondrijden zijn gewoon brommers met een restrictie en die is simpel te verwijderen of elektronisch te omzeilen.

De enige die nu getroffen worden zijn de ''eerlijke gebruiker'' van een snorfiets.
zaterdag 7 januari 2023, 16:54 uur #35
1
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:51 schreef eenwijzeman het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet. Dan gaan ze te hard en als ze op hun bek gaan dan zegt de verzekering, je brommer was technisch niet in orde we vergoeden niks.
Men leert het vanzelf wel en anders betalen ze er maar voor.
Ik snap die regelgeving daarvoor nooit zo goed. Het is toch iemand zijn eigen verantwoordelijkheid of die wel of geen helm draagt?
Draag je geen helm en krijg je een ongeluk, alle schade aan je hoofd is dan niet gedekt, probleem opgelost.
We moeten niet alles verbieden dan neemt niemand meer verantwoordelijkheid.
Omdat ze ambulance toch druk is met dat soort mensen en aangezien je toch een ziekenhuisbed bezet houdt en je een tijd lang uit de roulatie bent is er toch aanzienlijke maatschappelijke schade die vaak niet op de dader verhaalt kan worden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 16:55 uur #36
0
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46 schreef Grimi het volgende:

[..]

Wel oerdom om zo hard te rijden op iets wat totaal niet op die snelheid gebouwd is.
Een Zündapp kan dit wel hebben alleen wat rekening houden dat de remweg iets langer is maar
voor de rest was het lekker rijden :)
zaterdag 7 januari 2023, 16:55 uur #37
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46 schreef Grimi het volgende:

[..]

Wel oerdom om zo hard te rijden op iets wat totaal niet op die snelheid gebouwd is.
Zündapps en Kreidlers waren lichte motorfietsjes. Frame, banden en remmen waren bij de Kreidler bromfietsen identiek aan de in Duitsland nogal populaire RS en dat was allemaal bruikbaar tot hogere snelheden dan waar zelfs een opgevoerde RS toe in staat was.
Het enige dat het technisch nogal uitdagend maakte was dat er naast goeie (Duitse) spullen ook hele matige spullen in omloop waren en die wilden nog wel eens vastlopen.

Wat het in die tijd bijzonder onveilig maakte was dat die dingen op het fietspad reden tussen het veel tragere fietsverkeer. Gelukkig hoorde je ze in elk geval beter aankomen dan zo'n opgekalefuckterde raceplee waarmee men nu dergelijke snelheden rijdt.

[ Bericht gewijzigd door anoniem_26012026012317 op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:10 ]
zaterdag 7 januari 2023, 16:57 uur #38
0
Grimi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:55 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Een Zündapp kan dit wel hebben alleen wat rekening houden dat de remweg iets langer is maar
voor de rest was het lekker rijden :)
Nee, de banden bijvoorbeeld zijn totaal niet op dit soort snelheden berekend, Het is voornamelijk lekker dom.
Redactie Frontpage
zaterdag 7 januari 2023, 16:58 uur #40
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:39 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Ha ik kom uit de tijd van de Zundapp, Kreidler en Puch , opvoeren was mijn hobby maar doe het nu rustig aan ( leeftijd he ) ik kijk toch een beetje richting een Fatebike deze kun je ook opvoeren tot ca 45km , buurman heeft een scootmobiel die zit tegen de 40 km aan en hij mag gewoon op de stoep rijden , ja ja de regelgeving is erg transparant :)
Dat was een leuke tijd. :)
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18 schreef trigt013 het volgende:

[..]


Lol, ze reden al massaal te hard. Amper een snortfiets tegen gekomen die 25 reed.
Dat ook. Ik werd waar ik 50 reed met de auto wel eens ingehaald door zo'n ding met een bloedgang. Was een Cillera o.i.d.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
zaterdag 7 januari 2023, 17:01 uur #41
0
Levoi
[
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:38 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Met een 70cc cilinder en Bing 19mm carburateur liep een Zündapp 100 inderdaad.
En dan te bedenken dat de meesten, net als ik, het woord onderhoud nog niet konden spellen. Naast dat ik op mn eigen Zündapp bijvoorbeeld nooit de remvloeistof of remblokken hen vervangen en die vast 25 jaar oud waren, hen ik ook wel eens een Honda mb gereden waarvan alleen de voorrem het merkbaar deed. Gelukkig nooit mee in de problemen gekomen, maar als ik mn pa was had ik er iets scherper naar gekeken. ( Verbieden op te voeren was in zijn geval niet geloofwaardig.)

[ Bericht gewijzigd door Levoi op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:22 ]
zaterdag 7 januari 2023, 17:01 uur #42
0
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:48 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Je verhaal is verder opgevoerd dan de e-bikes. Een aantal daarvan kun je veranderen zodat de trapondersteuning tot 32 Km/uur werkt. Nounou, big deal :')

Wat wel een ding is zijn electrieke fietsen die eigenlijk geen fietsen meer zijn maar electrische bromfietsen met hulppedalen. Veel bezorgers tijden op die dingen rond en soms zie je ze dan zo druk met hun telefoon bezig dat ze vergeten mee te trappen om de schijn hoog te houden terwijl je wel dat motortje hoort loeien 8)7 Voordeel van de vreetfietsen is dat ze goeie verlichting hebben en door de bak met reclames goed zichtbaar en herkenbaar zijn.

De helm voor electrische fietsen is dan weer geen overbodige luxe, zou beter vandaag nog ingevoerd worden.
Ik heb het dan alleen nog over softwarematig , als je nog gaat knutselen aan de tandwielen
en de aandrijving, dan kom je misschien wat langzamer op gang maar de snelheid uiteindelijk zit boven de 50km, een pedelec met bosch motor is geheel met softwarematig tuning tot zelfs boven de 100Km te krijgen.
zaterdag 7 januari 2023, 17:03 uur #43
0
Grimi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:55 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Zündapps en Kreidlers waren lichte motorfietsjes. Frame, banden en remmen waren bij de Kreidler bromfietsen identiek aan de in Duitsland nogal populaire RS en dat was allemaal bruikbaar tot hogere snelheden dan waar zelfs een opgevoerde RS toe in staat was.
Het enige dat het technisch nogal uitdagend maakte was dat er naast goeie (Duitse) spullen ook hele matig spullen in omloop waren en die wilden nog wel eens vastlopen.

Wat het in die tijd bijzonder onveilig maakte was dat die dingen op het fietspad reden tussen het veel tragere fietsverkeer. Gelukkig hoorde je ze in elk geval beter aankomen dan zo'n opgekalefuckterde raceplee waarmee men nu dergelijke snelheden rijdt.
Hmm ik betwijfel toch echt of de banden voor deze brommers daadwerkelijk voldeden aan de eisen voor 100km/h plus snelheden.
zaterdag 7 januari 2023, 17:06 uur #44
1
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:58 schreef eenwijzeman het volgende:

[..]

Druk? Kom op man zo druk hebben die het niet en anders moet er misschien eens naar de capaciteiten gekeken worden.

Wat is het volgende, alle fietsers een helm, alle voetgangers een helm, want hey als je een ongeluk krijgt zonder helm ben je langer uit de roulatie etc?

Bovendien als jij een ongeluk met of zonder helm krijgt, ik gok dat in 90% van de gevallen in beide situaties een ambulance komt. Dus die helmplicht zorgt niet voor minder ongelukken, het zorgt slechts voor wat minder schade wellicht. Maar de ambulance maakt nog steeds dezelfde kilometers.
Geen helm maakt kans op blijvende hersenschade aanzienlijk groter en daarbij langdurige ziekenhuisopname en blijvende invaliditeit. En voor helm op fietsen word al gepleit en vooral voor kinderen en 60+. Maar we blijven een eigenwijs volkje.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
zaterdag 7 januari 2023, 17:07 uur #45
0
Grimi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:54 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Dat waren ze wel. Een Duitse Zündapp KS50 liep toendertijd standaard 85km/u uit de fabriek. Een KS80 of KS100 die nog harder liepen hadden gewoon hetzelfde frame en remmen.

De scooters van tegenwoordig zijn ook allemaal op veel hogere snelheiden gemaakt dan hier in NL is toegestaan.
Nogmaals - het belangrijkste aspect hier zijn de banden die eronder liggen.
zaterdag 7 januari 2023, 17:09 uur #46
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:50 schreef Grimi het volgende:

[..]

Een (serieuze) vraag daarover - in Nederland bestaat er dat onderscheid tussen "bromfiets" en "motor" - iets wat in Azie in ieder geval niet bestaat. Daar zijn het allemaal "motorbikes", de ene wat sneller dan de andere.

Maar hoe zit dat eigenlijk in de rest van Europa? Wordt er daar ook onderscheid gemaakt, of is dat ook echt een Nederlands dingetje?
Een jaar of tien geleden zijn de verschillende rijbewijzen in Europa nogal geharmoniseerd waardoor het grootste gedeelte vergelijkbaar is met de Nederlandse situatie.
Echter, Nederland zou Nederland niet zijn als er niet een uitzondering is. In de meeste landen is er zoiets als een A1-rijbewijs waarmee je vanaf 16 op lichte motorfietsen (125cc) mag rijden.
In de meeste landen mag je ook op zo'n motorfiets rijden als je een rijbewijs B hebt.
zaterdag 7 januari 2023, 17:09 uur #47
0
Spraypaint
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:57 schreef Grimi het volgende:

[..]

Nee, de banden bijvoorbeeld zijn totaal niet op dit soort snelheden berekend, Het is voornamelijk lekker dom.
Onzin man.

Zelfs een fietsband kan makkelijk 100 plus hebben, en anders moet de Tour de France maar heel snel het afdalen gaan verbieden.
zaterdag 7 januari 2023, 17:11 uur #48
0
Newsworld
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:03 schreef Grimi het volgende:

[..]

Hmm ik betwijfel toch echt of de banden voor deze brommers daadwerkelijk voldeden aan de eisen voor 100km/h plus snelheden.
Zundapp ks50 en ks80 waren nagenoeg gelijk.
zaterdag 7 januari 2023, 17:13 uur #49
0
Levoi
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:50 schreef Grimi het volgende:

[..]

Een (serieuze) vraag daarover - in Nederland bestaat er dat onderscheid tussen "bromfiets" en "motor" - iets wat in Azie in ieder geval niet bestaat. Daar zijn het allemaal "motorbikes", de ene wat sneller dan de andere.

Maar hoe zit dat eigenlijk in de rest van Europa? Wordt er daar ook onderscheid gemaakt, of is dat ook echt een Nederlands dingetje?
Voornamelijk Nederlands. In België mag je bijvoorbeeld met een normaal B rijbewijs ook een motor tot 125 cc besturen. En dat is in veel landen zo. Huur in Griekenland een brommer en die kan 70. Vaak ook meer dan 50 cc.
zaterdag 7 januari 2023, 17:13 uur #50
0
CuiusRegioEiusReligio
quote:
Op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46 schreef Grimi het volgende:

[..]

Wel oerdom om zo hard te rijden op iets wat totaal niet op die snelheid gebouwd is.
Ach ja, iedereen deed het toen, ik ook, kreidler met 17mm carb erop, expansieuitlaat ( dom want dat gewoon een rode vlag bij de politie) met dikke bocht, iets andere tandwielverhouding en klaar.
Die 17 mm carb was alleen maar omdat die nog net onder de zijkap paste, 19 mm was al te groot volgens mij, leek het nog beetje origineel !!
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
special
Random Pics van de Dag #1924
review
Philips Evnia 27M2N5201P
special
Random Pics van de Dag #1923
special
Random Pics van de Dag #1922
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.