CD: Gary Moore - The Platinum Collection

Als Gary Moore een curriculum vitae zou moeten maken zou hij wel een paar A4-tjes kunnen gebruiken. In onder andere Skid Row, Colosseum II en Thin Lizzy timmerde hij flink aan de weg en zijn solo-carrière is ook niet mis. In de tachtiger en negentiger jaren produceerde hij maar liefst 18 solo-albums! Misschien is de man in de huidige eeuw wel een beetje in de vergetelheid geraakt, maar hij is een ware gitaarvirtuoos die eigenlijk niet vergeten zou mogen worden. Weliswaar heeft hij enkele DVD's en blues CD's uitgebracht na de eeuwwisseling, zijn grootste successen stammen uit de jaren zeventig en tachtig.

Anno 2006 is er van Moore een mooi overzicht van zijn solo-werk verschenen onder de noemer The Platinum Collection. Het mooie van de box is de indeling. Disc 1 bevat een overzicht van het rockwerk, disc 2 staat tjokvol blues-hits en de laatste disc draagt een dertiental live versies van veelal nummers die niet op de eerste twee discs staan. In totaal een collectie van 45 Gary Moore klassiekers met een prettige indeling dus.

Alle hits zijn wel aanwezig, van Parisienne Walkway tot Still Got The Blues, Oh Pretty Woman en Out In The Fields. Op enkele nummers wordt Moore bijgestaan door BB King, Phil Lynott, Albert King of Albert Collins. Het kenmerkende gitaargeluid is een genot voor het oor. Moore kan een gitaar laten zingen en de schelle solo's spatten uit je luidsprekers. Of je nou van rock of blues houdt de man kan fantastisch spelen en deze pareltjes zullen je niet teleurstellen.

The Platinum Collection is een mooie weergave van zijn solo-carrière en verdient het predikaat 'Aanrader' dubbel en dwars. Mocht je nog niks van de gitaarvirtuoos in huis hebben is dit een mooie 'alles in één' gelegenheid!

Tracklisting:
CD 1:
1. Parisienne Walkways