NHL 2005

Als het op gebied van gameplay aankomt, zijn er altijd dingen die beter en anders kunnen. In 2005 zijn er qua knopindeling ook wat dingen veranderd. Zo zijn de slap shots & wrist shots verdeeld over verschillende knoppen, iets wat de afronding van een aanval dus stukken beter maakt.

<\/center>

Iets wat wel anders is dan voorheen is de manier waarop de verdediging werkt. Ze zijn nu heel erg verdedigend ingesteld. Vaak moet je het in de aanval zonder hulp van je teamgenoten doen, wat jammer is, want het passing systeem werkt beter dan in de voorgaande delen. Hierdoor kun je dus een mooiere en preciezere aanval neerzetten dan voorheen. Doordat de verdediging nu stukken compacter is geworden is de mogelijkheid tot scoren ook een stuk kleiner is geworden. Persoonlijk had ik altijd al problemen om tot scoren te komen met NHL maar nu is het nog net even een stukje moeilijker. De verdediging is niet alleen compacter maar is ook nog eens een stukje ruiger dan normaal. Laat je het spel niveau op standaard staan dan zul je weinig problemen ondervinden.

<\/center>

Zoals we die ook al eerder hadden is hij nu weer de terug: Dynasty Mode. Alleen is hij nu wel iets anders en flink onder handen genomen. Je kunt nu ook eigenaar van een team zijn en bepaalde doelen voor ogen hebben. Er zijn in totaal drie categorieën: ambitie, team en winst. Ook is de manier waarop je de lines kunt indelen iets anders, je zult nu iets tactischer te werk moeten gaan dan in het verleden. Toch denk ik dat dit het meest interessant blijft voor de Amerikaanse gamer aangezien het gros in Nederland weinig tot niks afweet van tactische keuzes in het ijshockey.