CD: Hardbass Volume 06

Hardbass Volume 06 bestaat uit 2 cd's, met in totaal twee uur en twintig minuten aan beats. De eerste cd werd gemixt door DJ Luna, de tweede cd werd gemixt door de Belgische DJ Coone. Dit alles in een typisch B2S jasje, bijna een garantie voor succes.

Luna's bijdrage aan Hardbass Volume 06 is niet slecht, maar over het algemeen zul je hem liever live horen draaien op een feest. De kwaliteit van de tracks in zijn mix wisselt wat, en met Baglady van Low Driver is alles behalve een sterke opening gekozen. Na wat matige tracks in het begin van de cd brengt het bekende 'Acid nightmare' van A*S*Y*S weer wat leven in de brouwerij. Als vlak daarna de Tatanka remix van K-Traxx' 'Hardventure' uit de speakers beukt, heb je eindelijk het idee dat je naar een Hardbass cd zit te luisteren. Dat niveau blijft met tracks als 'Disco fan' van The KGB's en 'Spunk' van DJ Zany wel op peil, helaas worden die afgewisseld met een stuk mindere nummers zoals 'Rock It' van Josh & Wesz (met een vreselijk slecht gefilterde gitaar-sound) of 'Rock beat' van Dutch Masters (waar standaard-geluiden Bonzai ontmoet). Met wat leuke eigen bijdragen van Luna en een lekkere afsluiter ('Wraow' van Southstylerz) houdt de eerste cd toch nog de voldoende.

DJ Coone is voor veel mensen nog een onbekende, waar je bij Luna dus al snel een bepaalde stijl verwacht heeft DJ Coone dat niet. Wat je wel verwacht zijn meer Belgische tracks, je komt dan al snel bij jumpstyle uit. Na een vrij onopvallende start van de mix duurt het dan ook niet lang of 'Take u higher' van DJ Noizer & Berry Morgana knalt uit de speakers, weer een verwachting waargemaakt! Helaas varieert ook in deze mix het niveau van de tracks aanzienlijk en blijven maar weinig tracks echt hangen. 'Private projection' van Chicago Zone is een nummer waar dat wel goed gaat, eigenlijk net zoals 'Hardventure' dat op de cd van Luna deed. Andere goede tracks zijn bijvoorbeeld 'Who's your daddy?' van Benny Benassi, 'Looped' van Binum en 'Mash up' van DJ Ruthless, maar troep als 'Urban' van Manu Kenton had eigenlijk niet in een mix als deze opgenomen moeten worden. Ook deze cd houdt maar net de voldoende vast.

Misschien is het zomerse weer de oorzaak, maar veel van de tracks op Hardbass Volume 06 doen me maar weinig. Ze zijn te standaard, bevatten te weinig energie en halen daarmee de rest van deze verder toch niet slechte mixen omlaag. Er blijven nog genoeg goede tracks over om de cd een voldoende te geven, maar ik heb beter gehoord. Misschien Hardbass Volume 07?

Label: Seismic/Mid-Town Releasedatum: 08-04-06 Waardering: