Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 412:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 1312:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 812:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 4312:00Random Pics van de Dag #1924
  • 207:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 020:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 4505/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3005/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2605/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6304/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 6104/06Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
  • 5804/06PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 7204/06Random Pics van de Dag #1922
  • 7104/06Mensenrechtencollege: Omroep ON! discrimineerde met vacature door 'X' uit te sluiten
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 412:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 1312:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 812:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 4312:00Random Pics van de Dag #1924
  • 1911:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 211:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 211:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 2911:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 508:07Guild Wars 3 in de maak
  • 208:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 108:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 108:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 307:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 207:02Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 207:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 2103:06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 2502:59Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 102:23Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 102:04Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 201:48Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 001:45Monster Hunter Wilds krijgt volgend jaar een grote uitbreiding
  • 001:32Shift Up kondigt volgende Stellar Blade-avontuur aan
  • 001:18Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 001:14Zverev houdt Mensík van stunt af en plaatst zich voor finale Roland Garros
  • 520:37Tong's TV-recensie # 1
  • 020:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 219:10WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 318:42Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 218:27F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 1217:12Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 2816:37Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 5116:15Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 415:46F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 8814:52Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 305/06FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 6605/06Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4505/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3005/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2605/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 805/06Philips Evnia 27M2N5201P
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Roland Garros krijgt verrassende finale tussen Chwalinska en Andreeva
  • 004/06Balsamo sprint naar vierde ritzege in Giro d’Italia Women
  • 5504/06Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 704/06WK-hit: Jeffrey Boonstra en Jesse
  • 1004/06Windhoos treft Glanerbrug
Actieve items
Actieve items


  • 2913:24Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 1313:21Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 813:20Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 413:18Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 313:10Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 1913:09Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 213:09Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 513:08Tong's TV-recensie # 1
  • 2513:02Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 213:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 2112:47Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 5112:46Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 4512:41Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 8812:28Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 6612:13Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4612:09AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 5512:03Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 211:56Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 211:54The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 2811:49Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 3211:35Utrecht voert op 270 straten 30 km/u in vanaf 10 juli
  • 211:24Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 4311:19Random Pics van de Dag #1924
  • 1111:19Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 511:05Guild Wars 3 in de maak
  • 110:39Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 3010:35NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 5310:25D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 110:25Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 6310:07Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 2609:16Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 109:15Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 107:18Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 8306:42Rusland zet hypersonische Oreshnik-raket in bij massale aanval op Kiev
  • 1206:40Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 4500:04Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 3323:10Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 1122:31In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3722:04Expert verklaart verdwijningen in Bermudadriehoek
  • 5821:42PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 321:27Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 4420:59Congres zet rem op Trumps Iran-oorlog: Huis van Afgevaardigden stemt voor terugtrekking
  • 220:31WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 220:04F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 2619:32Jennifer Hoffman bevalt op 45e: dit zijn de echte risico’s
  • 819:29Philips Evnia 27M2N5201P
  • 6319:05Random Pics van de Dag #1923
  • 8218:28Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 418:10F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 9418:05Koranverbranders bij AZC Den Haag bekogeld met stenen en vuurwerk: zes arrestaties
Forum
Forum


  • 813:25[Live] Formula 1 Monaco Grand Prix 2026 #2
  • 26113:25[AMV] VS #1304 Thiel vlucht alvast naar Argentinië
  • 5013:24Nederlandse Politiek #720 700 miljard te vinden
  • 213:23Gemeentehuis Wijk bij Duurstede vernield en beklad
  • 23113:23Oorlog Iran #123 Iran Deal Groundhog Day
  • 28413:22Mahashmashindie (Indie Central CCLXXXIV)
  • 2813:21Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling
  • 713:21Ben jij weleens latent racistisch?
  • 2913:21Teltopic #1295 tel door en door en door....
  • 3713:20Tour de France 2026 #2
  • 4213:20Eva Vlaardingerbroek lanceert Save Europe Act tegen migratie #2
  • 28713:19[Wielrennen #612] Picnic aan het feest
  • 10113:19McDonalds wordt kwaliteitsrestaurant: Consumenten eisen meer voor geld
  • 13713:17Nederlanders vinden klimaatbeleid oneerlijk en willen minder bijdragen
  • 313:16Daten in het Dorp op Texel
  • 1113:16Change Station bij de Pride
  • 22313:13[INFLUENCERS #246] Ziek, zwak, misselijk, onderweg
  • 4213:11+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 16113:10[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 2813:07Zou je een vrouw reanimeren?
  • 29913:06[WLR SC #396] Fat Frauded
  • 2313:03Lyhanna (11) sinds vrijdag 29/5 vermist, vader van vriendin zit vast
  • 4313:02[Golf] Centraal #18: Moving day, meestal naar beneden
  • 6313:00NL: aanhoudingen in groot verkrachtingsnetwerk
  • 2512:57[SBS6] De Bondgenoten #284 Kletsmajoor Salar lult kletskoek
  • 22412:54IJsmachine
  • 10912:53McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 13212:52Via Pecunia - Het geld ligt op straat! #2
  • 26112:50Overleden Acteurs & Actrices Deel #14
  • 3212:48[Dagboek] Gewoon van me afschrijven
  • 2712:48Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #12
  • 14312:47[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 17612:41[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 6212:38[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 21212:36[Retro] Samenkijken oude editie #201 - Random Afterparty!
  • 1512:34Oorlog in Oekraïne #1294 - Vredesakkoord met concessies enige uitweg
  • 5812:32Sociale contacten in het openbaar vervoer
  • 712:31Pollenseizoen fors langer door lichtvervuiling, straatlichten dimmen
  • 8312:28[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 4412:26Slow- & pressure cookers #2
  • 2312:25Wat is jullie binnenhuistemperatuur? #78 Zomerzon
  • 7412:25Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 3312:24[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 3612:23Er worden teveel woningen voor gezinnen gebouwd
  • 10412:22Frontpage Feedback Topic #59
  • 6412:19De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 2212:19Masters of the Universe (He-Man)
  • 1512:18Chinese Politiek #1 - Het Pad van de Draak
  • 16012:16[NPO1] Ik Vertrek - #197 Naaktrecreatie
  • 5712:14Baudet: Stoppen met roken en alcohol maakt niet gezonder
  • 712:13Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 2012:07[Motorsport EWC] #2 Zaterdag 19-04, 15u: 24 uur van Le Mans!
  • 212:05Astrofotografie
  • 9912:04[Belastingaangifte 2025] Bericht- en meldtopic
  • 7512:03[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 5312:00[SBS6] Familie Gillis #20 Vanuit de bajes
  • 2712:00Oorlogsvluchtelingen moeten nog langer wachten op werk
  • 3612:00[Junior] Formuleklassen #110 - Spektakel in Monaco
  • 25811:58[RLS 24 SC #86] Gezellige kletshoek deel 61
  • 15711:56Ik heb behoefte aan een relatie
  • 4211:56Nachtvlinder 'gered'
  • 15511:53Top 2000 Editie 2025 #243 Alle dikzakken willen op je lijken
  • 3011:51Dader kunstroof Assen zet in gevangenis kledinglijn op met gouden helm
  • 1511:51File in zicht: alarmlichten?
  • 15411:48Motorstraatraces [Isle of Man TT, IRRC, NW200, Ulster GP, etc.]
  • 23111:47[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 4111:34Oefenûh
  • 22511:32[Dagboek] What's in your head? #1
  • 23011:28[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 8411:25Wat heb jij onder je CTRL+V #30
  • 3411:25[sparen] WK-items bij AH/Jumbo/enz
  • 2311:20Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 16411:19[centraal] Definitieve selecties
  • 1111:12Roland Garros 2026 #3 ach Arnaldi
  • 3411:07is een tablet het waard?
  • 3211:06[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 2510:53[centraal] Oranje Leeuwinnen
  • 1810:4948 landen.
  • 610:39China heeft mogelijk geavanceerde Nvidia-chips in handen door maas in
  • 6210:30Kabinet geeft niet toe aan getergde oppositie over WW en WIA
  • 12310:28Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 1710:28Buitenlandse steden lepeltopic #268
  • 12810:25Politieke podcasts #1
  • 6510:24Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 6810:19Transfergeruchten en contractverlenging #82
  • 11710:14Wie gaan er dood in 2026?Post met een vleugje cynisme de overledenen.
  • 3910:132010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 6610:07FOK! F1-manager 2026 is van start! #1 Met meer teams
  • 16910:04Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 4510:04Voorspel de finale van het WK 2026.
  • 309:58Voormalig hockeyer en Oranjeteammanager Hans Jorritsma (77) overleden
  • 9109:58Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen #35 Nooit weg doen meuk
  • 8709:52Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? #15
  • 609:48Foto's, video's, gifs en andere schijtlolligheden
  • 13109:48Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 609:42Russia vs Ukraine #89 waar oekr al gewonnen is
  • 27109:40De Kringloopwinkel #16 Show me your gems!
  • 7509:38Influencer Anna Dobber over pestgedrag op gesponsorde reis
  • 3309:35Staatssecretaris verbiedt overname bedrijf achter DigiD
  • 23509:34Ben jij voor of tegen een NEXIT?
  • Poll
  • Algemeen

De Gaypride een walgelijke vertoning vinden = homofobie

Redactie 04-08-2014 19:23 print
5910 stemmen , laatste: 02-09-2023, 08:40
Submitter: 
99
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Zoek jij altijd de leukste nieuwtjes en kun je daar leuk over schrijven? Meld je aan als nieuwsposter!
Meest gelezen
  • 6351907:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 5401612:00Random Pics van de Dag #1924
  • 187314:52Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 157516:15Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 100416:37Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 80202:59Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 73103:06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 59219:10WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 58301:48Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 53417:12Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 50518:27F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 47307:02Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 45115:46F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 44920:37Tong's TV-recensie # 1
  • 32611:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 32211:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 31407:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 28218:42Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 26620:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 26402:04Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
Font-grootte:

regelhoogte :

99 reacties

maandag 4 augustus 2014, 19:38 uur #1
2
ProcessorProfessor
Ben ik wettelijk verplicht om het niet walgelijk te vinden?
maandag 4 augustus 2014, 19:40 uur #2
9
Junyo
Ik heb "nee" gestemd, want ik vind dat het iedereen vrij staat om ergens een mening over te hebben. De aantekening die ik daarbij wil maken is dat het wel erg makkelijk is om de Canal Parade af te zeiken als je nooit de moeite hebt genomen om zelf een keer te komen kijken.

Nu moet ik ook zeggen dat je niet overal bijgeweest moet zijn om er een oordeel over te mogen hebben, maar op basis van wat er in de media komt de afgelopen jaren zou zelfs ik mijn bedenkingen hebben. Dat ligt meer aan de media dan aan de Canal Pride.

Mensen die erbij zijn geweest weten dat het net als een bloemencorso, een zomercarnaval, een carnavals-optocht en de Hoornse kermis en dan allemaal bij elkaar. Een enorm feest voor jong en oud waar door een deel flink wat drank wordt gedronken en enorm wordt gefeest.

Natuurlijk heeft de optocht nog een andere functie en is het niet alleen een soort 2e Koninginnedag. Het is ook een dag waarop homo's zich een keer gerespecteerd mogen voelen door al die mensen die langs de grachten staan te juichen. Voor velen is het een enorm mooi gevoel om eindelijk een keer zoveel lotgenoten bij elkaar te zien en dan ook nog eens in al die vrijheid. Vrijheid die je als homo in je dagelijkse leven vaak absoluut niet voelt.

Mensen die de gaypride dus veroordelen, walgelijk vinden, zijn mensen wiens oogkleppen de afmetingen hebben van olifanten-oren en die, als ze oud worden van die hele zure cynische mannetjes worden.
For though your ship be sturdy, no mercy has the sea...
maandag 4 augustus 2014, 20:15 uur #4
7
Guanabana
Pluviophile
Ik heb nee gestemd, want de Gaypride een walgelijke vertoning vinden vind ik géén homofobie, maar ik erger me wel aan mensen en aan alle Fokkers hier die er zo op kotsen. Láát die mensen toch lekker. Als je zelf niet homoseksueel bent dan kun je denk ik veel minder goed invoelen wat het betekent om op die manier jezelf te mogen zijn. Dan staan ze in een string (dat is overigens ook alleen de zeer kleine minderheid die er telkens weer uitgepikt wordt), wat maakt dat nou uit.
Koel en donker bewaren
maandag 4 augustus 2014, 20:37 uur #5
9
Fused84
Heb nee gestemd, als ik sommige (lang niet alle) beelden op het nieuws en internet zie dan vind ik dat persoonlijk geen fijne/smakelijke beelden - dat heeft verder niets met homofobie te maken maar gewoon met het feit dat ik er niet graag naar kijk.

De mensen zelf zullen het er ongetwijfeld naar hun zin hebben en van mij mogen ze, geniet ervan zou ik zeggen of het nou 1x per jaar of dagelijks is maakt mij niets uit - ik ga er persoonlijk alleen niet naar staan te kijken maar last heb ik er ook niet van. Zo vind ieder mens wat anders leuk en dat is maar goed ook anders zou het een saaie boel worden.
maandag 4 augustus 2014, 20:41 uur #6
7
The_Wounded
-=Nuts as a Cake=-
Ach ik ken een paar homo's die vinden dat t "pisnichten" zijn op die boten en schamen zich voor hoe ze er bij lopen. Kan me niet voorstellen dat die dan homofoob zijn.

En ik kan ze wel snappen ook, ze willen "normaal" behandeld worden en niet nagestaard worden en dan lopen ze er zo bij en doen ze zulke dingen, tja dan kan je t wel verwachten gebeurd ook bij niet homo's die extravagant zijn.
Het leven is net een zuurstok, je zuigt er aan en het wordt korter.
maandag 4 augustus 2014, 20:48 uur #7
4
trabant
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 19:46 schreef Roces18 het volgende:
Gaypride is gewoon fucking ranzig. Ik ben niet tegen homo's maar ik hoef geen halfnaakte nichten tegen elkaar zien te rijden op rondvarende boten. Tolerantie ja, maar dit gaat me te ver.
Woon jij toevallig aan een van de betreffende grachten?
Ook toen ik in A'dam woonde, kon ik dat soort dingen heel makkelijk langs me heen laten gaan. Ik heb eigenlijk meer moeite met al die hotemetoten die zo nodig moeten meevaren om te laten zien hoe ruimdenkend ze wel niet zijn.
Het is niet mijn ding, en ook menige vinexhomo zal prima zonder kunnen, maar met hetzelfde gemak kun je kermis, carnaval en koninginnedag met al hun gezuip en gekots ook ranzig vinden. En daar gunnen we de ander zijn feestje wel.
Farts are jazz to assholes
maandag 4 augustus 2014, 20:50 uur #8
5
Wootism
(^^,)
Nee, aangezien veel homo's het ook een walgelijke vertoning vinden.
\[b\]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:\[/b\]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
maandag 4 augustus 2014, 21:03 uur #11
4
Perrin
Toekomst. Made in Europe.
Kan iemand me zeggen die de Gay Pride Canal Parade een walgelijke vertoning vindt, welk deel van onderstaand filmpje hij precies walgelijk vindt? Alles of bepaalde delen? En indien bepaalde delen: welke specifieke delen?

http://www.youtube.com/watch?v=kmkZe6E7ozs

Ik zie namelijk alleen vrolijke mensen op boten die weinig tot niks provocerends of walgelijks doen.

[ Bericht gewijzigd door Perrin op maandag 4 augustus 2014 @ 21:12 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
maandag 4 augustus 2014, 21:06 uur #12
1
Perrin
Toekomst. Made in Europe.
Dit is bijv wél redelijk walgelijk

http://www.jukebox.fr/maj(...)a-mystic,xll0vr.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
maandag 4 augustus 2014, 21:25 uur #13
2
JasVerstoppen
Ik heb helemaal geen problemen met homosexualiteit maar dat circus vindt ik nergens op slaan. Ken ook wel homo's die er niks van moeten hebben. verder boeit t me weinig. Laat iedereen lekker doen waar hij of zei zin in heeft.
maandag 4 augustus 2014, 21:37 uur #14
3
andersdenkende
Ik heb 'nee' gestemd. Maar je kunt ook te ver gaan in je haat naar het feest toe. Het is denk ik meer dat die 'nichten' er zo tussenuit springen, het is nou eenmaal erg opvallend tussen al het 'normale' volk. Je vergeet gewoon dat er ook 'normale' mensen tussen lopen die gewoon een leuke tijd willen hebben en mensen die oprecht hun 'tolerantie' er willen betuigen.
Er is gewoon altijd een rotte appel. En ja, de vertoningen daar zijn behoorlijk overdreven en niet om aan te zien. Maar goed, zo heb je overal, op elk feest/elke gelegenheid, wel rotte appels zitten. Dit heeft mijns inziens niets met homofobie of wat dan ook te maken. Smaken verschillen!
maandag 4 augustus 2014, 21:39 uur #15
4
SCraane
If send to $me goto $trash
Ik reageer hier nooit, maar nu wil ik het toch even doen. Er is een reden dar er een Gay Pride is. Deze schaamteloze copy/paste zegt alles wat ik wil zeggen:

Straight people have never been attacked or fired for merely being straight. You do not have to worry about holding your partner's hand in public. Vacation plans do have to be made by taking into account which country not to travel to for fear of being imprisoned because of your sexuality. Additionally, straight people have never had the uncomfortable experience of having to come out to their family and friends.

So, without you having all of those experiences, I have no sympathy for you. I am proud of you for being straight, but you do not get a parade.

You see, Gay Pride is not about sex, as so many people assume. It is about celebrating who we are.

Just as there are parades and events for Hispanic Heritage Month, Asian Heritage Month, Black History Month, etc., we have a parade for celebrating the fact that we are gay. It is a celebration of the fact that we are making it okay to be gay. It is finally becoming something one does not have to be ashamed of, and this is largely do to the gay rights movement, including Pride celebrations.

Now, do not get me wrong, do not be ashamed you are straight. You should be happy with your sexuality; however, just as white people will never truly understand white-privilege, straight people will never truly understand heterosexual-privilege.

So with all due respect, when you ask "Why don't we have a straight pride month", you sound as ignorant as the people that wonder why there is a Black History Month. Every other month of the year is straight pride month.

Lastly, if gay pride month really truly bothers you (and I know it does some of you), just don't participate in it. Avoid Boystown, or whatever gayborhood is in your area, and do your own thing. Hell, invite all your other straight people over to your house for a random game of Yahtzee, or whatever game you straight people are playing these days.
"Sometimes lies were more dependable than the truth."
Ender's Game - Orson Scott Card
maandag 4 augustus 2014, 21:50 uur #16
1
Roger_
Ik weet het niet, op zich, iedereen zijn meug, en als homo's een feestje willen vieren dat ze gay zijn. perfect, dat mensen die het leuk vinden om met homo's een extra vagant feestje te vieren.

Perfect geen probleem , misschien zou ik ook nog wel mee doen.
Helemaal niks tegen homo's , zolang het geen valse nichten zijn, maar ik heb ook wat tegen de hetero variant .

Maar noem het als-je-blieft geen protest voor acceptatie. Want dit is het niet. Dat is net de mensen waarvan je acceptatie vraagt helemaal in hun stulpje jaagt.
Ja, en als die dan beginnen te foeteren, dat het walgelijk is, dan ben ik het er niet mee eens, maar ik snap wel dat ze zo denken.

Het is gewoon een goeie smoes om een leuk feestje te vieren.
maandag 4 augustus 2014, 22:48 uur #17
0
Interloper
Verdomd gezellig hiero
Je bent homofoob als je homofoob bent.
Searchers after horror haunt strange, far places.
maandag 4 augustus 2014, 23:57 uur #18
4
phreaks
Als de Gay parade een walgelijke vertoning is, dan is carnaval dat ook.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
Redactie Frontpage
dinsdag 5 augustus 2014, 00:25 uur #19
5
SunChaser
Leuker wordt het niet
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 23:57 schreef phreaks het volgende:
Als de Gay parade een walgelijke vertoning is, dan is carnaval dat ook.
ja dan noem je ook wat
dinsdag 5 augustus 2014, 04:03 uur #21
1
AgitoM
Ben er geen liefhebber van, maar mensen moeten naar mijn mening vrij zijn om dit soort dingen te doen. Ik ben immers ook niet verplicht er naar te kijken. Dus mijn mening is heel simpel: Bevalt het je niet, kijk dan niet.
dinsdag 5 augustus 2014, 05:35 uur #22
1
AtractiaPulverulenta
Bzzzzzzzzzz
Trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt (gehad) is achterlijk. Verder prima dat nichten een nichterig feestje houden. Feesten zijn beter dan oorlogen of publieke executies.
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
dinsdag 5 augustus 2014, 07:55 uur #23
2
pleomousie
Nee. Vervolgens erbjj zeggen dat homoseksualiteit een doodzonde is die moet worden uitgebannen wel.
dinsdag 5 augustus 2014, 07:58 uur #24
1
pleomousie
Nog even wat anders: homofobie is een toestand. Uitingen van walging kunnen daaruit voortkomen, maar dat hoeft niet. Iemand kan helemaal niets tegen homo's hebben, maar de gay pride toch walgelijk vinden.
dinsdag 5 augustus 2014, 09:02 uur #27
5
#ANONIEM
Ja, natuurlijk is dat homofobie. Vooral de woordkeuze "walgelijke vertoning" maakt de walging kenbaar. Er is niks walgelijks aan. Het zijn mensen die op boten door de grachten varen. Niemand hoeft erheen, niemand hoeft te kijken. Er is dus niks om je aan te storen.

Het hoeft je smaak niet te zijn, maar termen als "walgelijke vertoning" zijn afkomstig van homofobe autochtonen en van de allochtone, religieuze mede-mens. Deze mensen vinden zichzelf vaak heel redelijk, maar juist dit soort taalgebruik - "walgelijke vertoning" - maakt duidelijk hoe homofoob ze werkelijk zijn.

De mensen die op die boten staan te dansen, doen niks verkeerd, behalve een feestje vieren. Eén keer per jaar. Gebeurt ook tijdens carnaval of Dance Valley; en dat noemen we ook niet walgelijk. Maar bij de Gay Pride moet elk jaar hetzelfde gemekker weer plaatsvinden. Meteen het bewijs hoe hard nodig zo'n evenement nog steeds is.

Veel walgelijker om te zien zijn de ISIS-vlaggen bij Pro-Gaza-demonstraties. Laten we ons dáár maar over opwinden in dit land.
dinsdag 5 augustus 2014, 09:03 uur #28
6
#ANONIEM
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 20:54 schreef roodkapske het volgende:
Met een veer in je kont tegen een zonnebank-sportschool-flikker aan staan te rijden, en dan verwachten dat je gelijk behandeld wordt ?
DOE NORMAAL, smerige ransapen.
Zum Kotzen.
Voor de duidelijkheid: dit is dus homofobie ten top. Het druipt eraf.

Mensen die dat niet inzien, hebben wat mij betreft een bord voor hun kop of een verstandelijke beperking.
dinsdag 5 augustus 2014, 09:07 uur #29
4
#ANONIEM
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 19:46 schreef Roces18 het volgende:
Gaypride is gewoon fucking ranzig. Ik ben niet tegen homo's maar ik hoef geen halfnaakte nichten tegen elkaar zien te rijden op rondvarende boten. Tolerantie ja, maar dit gaat me te ver.
Hoepel toch op man, met je schijn-tolerantie. Reacties van dit kaliber zijn er veel te veel. Ten eerste verplicht niemand jou om te kijken of erbij aanwezig te zijn. Ten tweede druipt de hypocrisie eraf, wat je reactie betreft. "Niks tegen homo's", zolang het maar niet zichtbaar is in de samenleving.

Types als jij zijn eigenlijk nog gevaarlijker dan de uitgesproken homofoben. Bij dat soort volk weet je tenminste nog wat voor vlees je in de kuip hebt. En vaak is de achtergrond - laaggeschoold, religieus geïndoctrineerd - ook al snel duidelijk. Types als jij zijn gevaarlijker omdat er soort "redelijkheid" en "ruimdenkendheid" wordt uitgestraald, terwijl dat maar schijn is.
dinsdag 5 augustus 2014, 09:43 uur #33
2
Mickytjuh
Flip flap floep
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 19:46 schreef Roces18 het volgende:
Gaypride is gewoon fucking ranzig. Ik ben niet tegen homo's maar ik hoef geen halfnaakte nichten tegen elkaar zien te rijden op rondvarende boten. Tolerantie ja, maar dit gaat me te ver.
Ja ok, klopt, dus kijk je gewoon niet neem ik aan?

Dan ben ik het helemaal met je eens.

Je hoeft het niet leuk en aardig te vinden en mag het zelfs echt walgelijk vinden, maar ik vind dan dat je gewoon niet moet kijken en ze lekker hun gang laten gaan.

Doen jullie met ons brabanders ook als wij carnaval willen vieren.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
dinsdag 5 augustus 2014, 09:45 uur #34
1
Mickytjuh
Flip flap floep
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:33 schreef EricOscuro het volgende:
Anders.. nl; het gaat er om waaraan je je stoort.

Zelf ben ik zo iemand die op zich niet tegen de Gay Parade is... maar me wel afvraag of dit land nog wel zoiets nodig heeft. En nee ik wil niemands feestje verstoren... Ik ben voor gelijke rechten voor allerlei minderheden, dus ook zeker voor de homo's.

Maar het zou pas echt nodig zijn om dit in Moskou te vieren (bijvoorbeeld)... en dan met zoveel mogelijk homo's (etc) dat er geen extreem rechtse geloofsgemeenschappen etc meer tegenaan kunnen.

Maak Moskou de hoofdstad van de gay momement! Want daar zijn de gelijke rechten vooral heel zwaar in het geding.
En ja... laat die ene boot dan even niet meevaren... die boot die voldoet aan alle vooroordelen over homo's.
Je kunt ze als vooruitstrevend betitelen, maar inderdaad staat vulgair nog hoger op de lijst.
Ik vraag me af of in Nederland Carnaval nog wel nodig is, want ja, de tolerantie voor mensen met een zachte G is de laatste jaren toch flink gestegen.

Misschien moeten ze het in protestantse kerken gaan houden want daar is nog wel wat acceptatie voor Carnaval nodig als je het mij vraagt.

Laten we de Bible belt als Carnavals hoofdstad maken want ja, daar zijnd e rechten om Carnaval te mogen vieren, vooral op zondag, nogal in het geding.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
dinsdag 5 augustus 2014, 10:20 uur #35
1
nogeenoudebekende
The future is shit...
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De gemiddelde reacties hier op FOK! bij berichten over homo's laten zien dat het ook in Nederland nog nodig is.
De reacties gaan over de Gaypride en relnichten, niet over homo's. Of is in jouw ogen iedere blanke een tokkie?
And so is the past
dinsdag 5 augustus 2014, 10:32 uur #37
1
Mickytjuh
Flip flap floep
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat je ze alleen al relnichten noemt zegt zoveel
Ik ken veel homo's, echt veel. Maar die Homo's hanteren zelf ook een gradatie in Homo zijn/doen.

Je hebt Homo's, handtasjes, relnichten en ga zo maar door.


Gordon is een relnicht, Gerard Joling hangt tegen handtasje zijn aan...
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
Redactie Games
dinsdag 5 augustus 2014, 10:42 uur #38
0
2Happy4U
Ecchi Shiyou
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 21:39 schreef SCraane het volgende:
Ik reageer hier nooit, maar nu wil ik het toch even doen. Er is een reden dar er een Gay Pride is. Deze schaamteloze copy/paste zegt alles wat ik wil zeggen:

Straight people have never been attacked or fired for merely being straight. You do not have to worry about holding your partner's hand in public. Vacation plans do have to be made by taking into account which country not to travel to for fear of being imprisoned because of your sexuality. Additionally, straight people have never had the uncomfortable experience of having to come out to their family and friends.

So, without you having all of those experiences, I have no sympathy for you. I am proud of you for being straight, but you do not get a parade.

You see, Gay Pride is not about sex, as so many people assume. It is about celebrating who we are.

Just as there are parades and events for Hispanic Heritage Month, Asian Heritage Month, Black History Month, etc., we have a parade for celebrating the fact that we are gay. It is a celebration of the fact that we are making it okay to be gay. It is finally becoming something one does not have to be ashamed of, and this is largely do to the gay rights movement, including Pride celebrations.

Now, do not get me wrong, do not be ashamed you are straight. You should be happy with your sexuality; however, just as white people will never truly understand white-privilege, straight people will never truly understand heterosexual-privilege.

So with all due respect, when you ask "Why don't we have a straight pride month", you sound as ignorant as the people that wonder why there is a Black History Month. Every other month of the year is straight pride month.

Lastly, if gay pride month really truly bothers you (and I know it does some of you), just don't participate in it. Avoid Boystown, or whatever gayborhood is in your area, and do your own thing. Hell, invite all your other straight people over to your house for a random game of Yahtzee, or whatever game you straight people are playing these days.
Dat gaat dus niet op heh, sinds wij al die belachelijke maanden niet hebben.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
dinsdag 5 augustus 2014, 11:28 uur #40
1
lios
Ik zou het ook niet fijn vinden als hetero's zo gekleed tegen elkaar aan staan te schuren en te tongzoenen, dus nee, ik vind niet dat je homofoob bent als je dit walgelijk vind. Ik vind het niet walgelijk, maar ook niet fijn en ik kijk dus gewoon niet. Zij blij, ik blij
dinsdag 5 augustus 2014, 11:55 uur #41
3
Alentejana
Het probleem bij een dergelijke poll is dat een homofoob zichzelf niet als zodanig (h)erkent en dus (ook) nee zal stemmen.

Verder wordt de mening over de pride meestal gevormd door bepaalde beelden. Iemand die totaaloverzicht heeft is genuanceerder.

Ik kan geen vunzigheid te bekennen hier bv: https://www.facebook.com/groups/66821092822/?fref=ts
dinsdag 5 augustus 2014, 12:45 uur #42
3
escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
De gaypride een "walgelijke vertoning" vinden kan natuurlijk ook gewoon een mening zijn dat los staat van het feit dat er veel homo's op de boten staan, dus heb ik NEE gestemd.

Daarentegen denk ik wel dat bij veel mensen die het een "walgelijke vertoning" vinden homofobie wel degelijk een grote rol speelt.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. Ik heb geen dingen gezien die niet door de beugel kunnen. Ik heb vooral blije feestende mensen gezien. Mooi toch?
dinsdag 5 augustus 2014, 14:39 uur #43
0
MhZero
Oet de Melderse
De Gaypride een walgelijke vertoning vinden? Ja, de Parade ja. Met dit soort optochten bereik je geen gelijkheid, Men gaat er zich nog meer aan ergeren in de zin van: "Moet dat nou weer?"
Gelijkheid bereik je niet met dit soort dingen, maar begint bij de mensen zelf. Het moet vanuit de mens zelf komen. Dit soort onzin zal alleen nog maar een grotere kloof drijven tussen homo's en homohaters.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
dinsdag 5 augustus 2014, 15:10 uur #44
2
Hypertext
Moet er altijd wel om lachen juist, maar het is wel een beetje nasty bij sommige mensen, maar dat heeft met de persoon te maken.

Ach laat ze lekker feesten, ze hebben toch plezier en er komen veel dagjesmensen die er plezier van hebben.

dinsdag 5 augustus 2014, 16:04 uur #46
2
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]


Ik ben gevaarlijk omdat ik zeg dat ik het een ranzige vertoning vind? Spoor je wel helemaal? En dan noem je me ook nog laaggeschoold, religieus geindoctrineerd, terwijl ik niets van dit al ben. Met je vooroordelen. Je bent geen haar beter dan mij, ook al doe je jezelf wel zo voor.
Beter lezen. Laaggeschoold en religieus geïndoctrineerd is de achtergrond die hoort bij de overduidelijke homofoben.

Wat er bij de Gay Pride gebeurt, is dat mensen in boten door de grachten varen, voor een beperkt gedeelte zijn ze deels ontbloot. Dat jij dat "ranzig" vindt, maar ondertussen een soort "redelijkheid" probeert uit te stralen, vind ik zorgwekkend.

Ik heb liever dat je gewoon onverbloemd je homofobie toegeeft; dat is voor iedereen - inclusief jezelf - een stuk duidelijker.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:26 uur #48
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]

Jij bent echt dom. Ik zeg dat ik je mij o.a. laaggeschoold noemt, jij zegt vervolgens dat dat alleen voor homofoben geldt, en vervolgens zeg je dat ik moet toegeven dat ik een homofoob ben. En trek je niet zo aan van anderen, jankerd. Iedereen heeft zijn mening. Als ik zou zeggen dat homo's het kwaad van de wereld zijn, dan zou dat mijn mening zijn. Niets dat je eraan kan veranderen.
Gefeliciteerd, omdat je zo slecht leest, bewijs je daarmee je eigen gelijk....

Denk daar maar een poosje over na, mafkees.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:38 uur #51
2
Jeroen_Blueman
De gayparide an sich is geen ranzige vertoning, sommige elementen wel.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:40 uur #52
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:34 schreef TigerXtrm het volgende:
De gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo acceptatie of homofobie. Naar mijn idee heeft homo zijn namelijk 0,0 te maken met dansen, feesten en strakke pakjes met felle kleuren aan trekken terwijl je tegen elkaars been staat op te rijden.

Wat er wordt uitgedragen op een gay pride is letterlijk homoseksualiteit, de seksuele cultuur waar veel homo's zich graag in bevinden en blijkbaar moet de hele wereld niet alleen op de hoogte zijn dat homo's graag seks hebben, maar moet de hele wereld het zien daarvan ook nog eens accepteren.

Een hetero versie van de gaypride zou in die context niets met hetero zijn te maken hebben, maar bijvoorbeeld met swingers. Het zou dan een swinger pride zijn met mannen en vrouwen die tegen elkaar aan staan te rijden in strakke pakjes en wild zoenend op een boot staan. Dat die mensen hetero zijn heeft net zo min met hun swingers leven te maken dan dat homo zijn met het bezoeken van (homo) seks feesten te maken heeft. Er zijn waarschijnlijk meer homo's die hun seksualiteit gewoon thuis in de slaapkamer houden net zoals de meeste hetero's dat doen.

De gaypride is een belediging voor de 'normale' homo/lesbiene die gewoon met een vriend of vriendin een normaal leven willen lijden. Als 'acceptatie' het beoogde doel is dan is het echt de grootste grap ter wereld.
Normaal gesproken zou "lijden" foutief taalgebruik zijn, want je bedoelde waarschijnlijk "leiden".

Maar gezien jouw bekrompen opvattingen en de manier waarop je homoseksualiteit onzichtbaar wenst te maken (zodat je er vooral maar niet mee wordt geconfronteerd), is de woordkeuze LIJDEN inderdaad beter op z'n plaats.

Een compliment voor je spitsvondigheid.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:41 uur #53
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:37 schreef Roces18 het volgende:
[..]


Hahah mafkees, zoek een leven joh, gek.
Prima. Als jij dan leert lezen, kom je minder laagopgeleid over. Doe je misschien ook nog eens wat nuttigs.
dinsdag 5 augustus 2014, 17:05 uur #55
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]

Beter leer jij normaal schrijven dan, uitkeringstrekker met waanideeën.
Dit is zo verschrikkelijk grappig... je hebt echt geen idee.
dinsdag 5 augustus 2014, 18:08 uur #57
0
L00n3y
I like trainz.
De gaypride is hoe dan ook een ranzige vertoning.
Choo chooooooo
dinsdag 5 augustus 2014, 18:24 uur #58
2
TigerXtrm
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Normaal gesproken zou "lijden" foutief taalgebruik zijn, want je bedoelde waarschijnlijk "leiden".

Maar gezien jouw bekrompen opvattingen en de manier waarop je homoseksualiteit onzichtbaar wenst te maken (zodat je er vooral maar niet mee wordt geconfronteerd), is de woordkeuze LIJDEN inderdaad beter op z'n plaats.

Een compliment voor je spitsvondigheid.
Lees het nog een keer. Wat er gebeurt op die boten en rondom de gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo zijn. Noem het een seksueel exotische levenstijl, noem het feestbeesten, noem het sexparties, maar het heeft 0,0 te maken met acceptatie van homo's.

Ik ben totaal niet bekrompen wat homoseksualiteit betreft en vindt ook dat homo's gewoon de zelfde rechten zouden moeten hebben als ieder ander (wat in Nederland ook gewoon zo is). Gewoon het recht om samen te wonen, samen te leven, samen te trouwen, kinderen te adopteren, belastingvoordeeltjes krijgen en niet in elkaar geslagen te worden op straat omdat je hand in hand loopt met je vriend. Hoe de FUCK draagt de gaypride daar in vredesnaam aan bij? Helemaal niet.

Het is een parade die de seksuele levensstijl van mensen, die toevallig homo zijn, uitstalt en aan de wereld laat zien. Het is net als dat mensen met een voeten fetisj een parade organiseren voor de acceptatie van alternatieve schoenen mode ofzo Nee je zou niet in elkaar geslagen moeten worden omdat je een niet alledaags paar schoenen draagt. Maar hoe gaat een boten parade met mensen die aan voeten likken bijdragen aan de acceptatie van niet alledaagse schoenen?
No amount of money ever bought a second of time.
dinsdag 5 augustus 2014, 18:37 uur #59
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]


Lees het nog een keer. Wat er gebeurt op die boten en rondom de gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo zijn. Noem het een seksueel exotische levenstijl, noem het feestbeesten, noem het sexparties, maar het heeft 0,0 te maken met acceptatie van homo's.

Ik ben totaal niet bekrompen wat homoseksualiteit betreft en vindt ook dat homo's gewoon de zelfde rechten zouden moeten hebben als ieder ander (wat in Nederland ook gewoon zo is). Gewoon het recht om samen te wonen, samen te leven, samen te trouwen, kinderen te adopteren, belastingvoordeeltjes krijgen en niet in elkaar geslagen te worden op straat omdat je hand in hand loopt met je vriend. Hoe de FUCK draagt de gaypride daar in vredesnaam aan bij? Helemaal niet.

Het is een parade die de seksuele levensstijl van mensen, die toevallig homo zijn, uitstalt en aan de wereld laat zien. Het is net als dat mensen met een voeten fetisj een parade organiseren voor de acceptatie van alternatieve schoenen mode ofzo Nee je zou niet in elkaar geslagen moeten worden omdat je een niet alledaags paar schoenen draagt. Maar hoe gaat een boten parade met mensen die aan voeten likken bijdragen aan de acceptatie van niet alledaagse schoenen?
Het is echt niet zo moeilijk. Mensen die elk jaar weer lopen te mekkeren over de Gay Pride, hebben op een bepaald manier toch een probleem met de acceptatie van homoseksualiteit. Dan kun je nog zo nobel overkomen wat betreft het gunnen van rechten, maar er wringt toch iets. Het lijkt erop dat homoseksualiteit alleen mag als het maar zo goed mogelijk onzichtbaar blijft.

En zo werkt het dus niet. Acceptatie is onvoorwaardelijk. En geldt dus ook wanneer mensen zich één keer per jaar dansend op boten uitleven. Seksualiteit is trouwens een logisch gevolg van seksuele oriëntatie. Het heeft geen bal met "levensstijl" (echt zo'n term die in religieuze kringen wordt gebruikt) te maken.

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.
dinsdag 5 augustus 2014, 19:06 uur #61
2
TigerXtrm
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.
Het 'walgelijke vertoning' heeft helemaal niets te maken met het feit dat die mensen homo zijn man, lees nou eens

Als er op die boten een stel hetero's in strakke pakjes tegen elkaar stonden aan te rijden dan zou men (waaronder ik) het nog steeds een smerige vertoning vinden die helemaal nergens voor nodig is. Waarom moeten de slaapkamer praktijken van een persoon (homo of hetero) publiekelijk worden ten toon gesteld met de boodschap dat zoiets normaal is om in het openbaar te doen?

Wat er soms op die boten gebeurt daar zou je op straat namelijk gewoon voor worden gearresteerd voor onzedelijk gedrag (homo of niet). Maar tijdens de gaypride moeten we het allemaal maar normaal vinden? Beetje dubbele standaard of niet?
No amount of money ever bought a second of time.
dinsdag 5 augustus 2014, 19:26 uur #64
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]

Nee, zijn mening staat jou niet aan. En dan lul je over allemaal andere onzin, als acceptatie is onvoorwaardelijk. Je bent echt niet goed in je hoofd.
Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover. En dat jij vind dat ik niet goed bij m'n hoofd ben, vind ik, gezien je opmerkingen vandaag, eerder een compliment dan een belediging.
dinsdag 5 augustus 2014, 20:59 uur #68
0
DutchCockney
LDN
Het maakt niet uit wat er in deze post staat, jullie gaan 'm toch homofoob noemen.
w/
dinsdag 5 augustus 2014, 21:54 uur #69
2
yveZ
Ik vind het niet homofobisch als je de Gay pride een walgelijke vertoning vindt. Ik snap het wel. Ik zelf vind het fantastisch, zoveel mensen zo vrolijk bij elkaar. Een groot feest, een groot spektakel.

Maar waarom mag iemand dat niet leuk vinden? Als iemand dat nou gewoon niet leuk vind om te zien? Dan hoef je toch geen homofoob te zijn. Vrouwen die porno walgelijk vinden, zijn toch niet per definitie preuts? Een dom voorbeeld wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind dat ieder zijn mening er over mag hebben, en negatief tegenover een openbaar evenement zijn, vind ik niet per definitie een fobie (want zo wordt het verwoord) jegens hetgeen waar het evenement voor staat.
dinsdag 5 augustus 2014, 23:44 uur #71
2
Akziom
"Een walgelijke vertoning", mensen zeik toch niet zo. Laat die homo's toch lekker. Je hoeft er toch niet naar te kijken? Ik vind, als heteroseksuele man, sommige vrouwen of heterostellen ook niet bepaald fraai. Ik ga dan niet zeuren over walgelijke vertoning, maar ik kijk dan gewoon ergens anders naar. Naar lekkere wijven bijvoorbeeld.
dinsdag 5 augustus 2014, 23:59 uur #72
2
mschol
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 20:58 schreef RickT het volgende:
Als die mensen schaars geklede dames tijdens het zomercarnaval ook walgelijk vinden niet, en anders wel. Stiekem. Een man heeft namelijk net zoveel recht om in zijn string aan een optocht mee te doen als een Braziliaanse buikdanseres. En laat dat nu net de kern van de Gaypride zijn.

De boodschap dat weekend is juist dat je moet kunnen zijn wie je wil zijn. En dat in het extreme doortrekken is juist de Gaypride. Als je in je tuinbroek op die boot gaat staan met een bordje in de lucht zou dit nooit internationale aandacht hebben gekregen en dan zou het evenement ook nooit zo krachtig zijn geweest. En als je zou verbieden om je t-shirt uit te trekken zou je al helemaaaaaaal de plank misslaan.

Ik neem tenminste aan dat jullie hier de canalparade bedoelen, de Gaypride is gewoon een groot evenement hier in Amsterdam dat het hele weekend op heel veel plekken door mensen uit de hele wereld gevierd wordt. Mensen zoals jij en ik. De stad is bomvol en dat zijn bij lange na niet allemaal LGBT'ers.

Ik ben ontzettend trots op dit evenement en daarmee ook op ons land. Het is maar waar je je aan kunt storen zeg. Laat die mensen lekker hun vrijheid vieren, ze hebben er lang genoeg op moeten wachten. En sommige deelnemers kunnen niet eens zijn wie ze willen zijn.

[..]


[afbeelding]

Bahhh iewwww!!! Beetje half naakt met een veer in je reet met een optocht meelopen ieewww!!! Gadverdamme!! Doe normaal smerige ransaap! Zum kotzen!
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
woensdag 6 augustus 2014, 16:26 uur #73
2
Ugjerke
God of tits and wine
Dat is een beetje hetzelfde als "Kritiek hebben op Israel = antisemitisme".
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
woensdag 6 augustus 2014, 16:29 uur #74
1
Ugjerke
God of tits and wine
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 19:40 schreef Junyo het volgende:
Ik heb "nee" gestemd, want ik vind dat het iedereen vrij staat om ergens een mening over te hebben. De aantekening die ik daarbij wil maken is dat het wel erg makkelijk is om de Canal Parade af te zeiken als je nooit de moeite hebt genomen om zelf een keer te komen kijken.

Nu moet ik ook zeggen dat je niet overal bijgeweest moet zijn om er een oordeel over te mogen hebben, maar op basis van wat er in de media komt de afgelopen jaren zou zelfs ik mijn bedenkingen hebben. Dat ligt meer aan de media dan aan de Canal Pride.

Mensen die erbij zijn geweest weten dat het net als een bloemencorso, een zomercarnaval, een carnavals-optocht en de Hoornse kermis en dan allemaal bij elkaar. Een enorm feest voor jong en oud waar door een deel flink wat drank wordt gedronken en enorm wordt gefeest.

Natuurlijk heeft de optocht nog een andere functie en is het niet alleen een soort 2e Koninginnedag. Het is ook een dag waarop homo's zich een keer gerespecteerd mogen voelen door al die mensen die langs de grachten staan te juichen. Voor velen is het een enorm mooi gevoel om eindelijk een keer zoveel lotgenoten bij elkaar te zien en dan ook nog eens in al die vrijheid. Vrijheid die je als homo in je dagelijkse leven vaak absoluut niet voelt.

Mensen die de gaypride dus veroordelen, walgelijk vinden, zijn mensen wiens oogkleppen de afmetingen hebben van olifanten-oren en die, als ze oud worden van die hele zure cynische mannetjes worden.
Je geeft zelf aan dat je op basis van wat er in de media komt zelf bedenkingen zou hebben, dat je niet overal bij geweest hoeft te zijn om er een oordeel over te hebben en dat mensen die de gaypride veroordelen enorme oogkleppen hebben en later zure cynische mannetjes worden.

Volgens mij is daaruit de conclusie te trekken dat jij enorme oogkleppen hebt en later een zuur cynisch mannetje wordt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
woensdag 6 augustus 2014, 22:05 uur #75
1
shiz
¯¯¯¯¯
Natuurlijk niet. Er zijn vast ook tal homo's die die gaypride zelf een walgelijke vertoning vinden. Wat het ook is. Het is zotte carnaval voor gezinden van het zelfde geslacht. Nou ja en normaal carnaval vind ik al onzin, laat staan met tig verwijde nichten en transseksuelen en weet ik wat. Het is gewoon eerder een bonte freakshow met excessen dan een normaal feestje met een losjes karakter.

Anyways. Moeten ze vooral zelf weten, ze doen maar lekker. 't Is niet alsof je verplicht mee moet doen. Als zij denken dat het zoden aan de dijk zet voor en de acceptatie goed doet... mja. Weet alleen niet of dat het geval is. Ze zetten ermee wel een bepaald imago neer en weet niet of de normale homo's die helemaal niet zo irritant flamboyant doen daar juist niet onder komen te lijden.

Er ver weg van blijven en het een walgelijke vertoning vinden heeft niks met het niet accepteren van homo's in de samenleving te maken, dat heeft dan eerder met hoe het evenement zelf zich uit te maken. Iedereen moet vooral lekker doen met z'n leven waar 'ie zin in heeft, mits binnen de regels van de wet en zonder er een ander mee te schaden. Ik weet niet wat iemand je kwaad doet als hij/zij op iemand van hetzelfde geslacht valt? Tenzij je bang bent dat ze op jou vallen en je bang bent dat je hetzelfde terug gaat voelen ofzo als ze dat bekend geven en ze daarom dan maar hekelt ofzo. Kijk, dat is nou homofobie. Van die angsthazen die stiekem onzeker zijn over hun seksualiteit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
donderdag 7 augustus 2014, 10:30 uur #76
1
Super_Stunner
Wat een domme ongenuanceerde stelling zeg.
donderdag 7 augustus 2014, 12:35 uur #77
2
beantherio
4900 op de schaal van Richter
Het zou de emancipatie van homoseksuelen enorm helpen als zoiets als gay pride niet meer zou bestaan. Gay pride benadrukt allerlei stereotypen waar je als homoseksueel helemaal niet zo blij mee zou moeten zijn.
donderdag 7 augustus 2014, 13:04 uur #78
2
Vatta
Ik vind het een misselijkmakende vorm van aandachtstrekkerij. Je hebt toch verdomme ook geen hetero pride
vrijdag 8 augustus 2014, 10:42 uur #79
2
Loei
Ze hadden ook een Extravagance Parade kunnen maken. Dan hadden ze voor het merendeel hetzelfde publiek aangesproken. Maar néé, de nadruk moet zo nodig weer op het "gay zijn" worden gelegd. Organiseer eens een miljoenen kostende "Proud to be hetero" evenement, en ze zullen op hun teentjes getrapt zijn en eisen, desnoods via de rechter, dat zij op zijn minst een homo-info stand op A-locatie daar mogen hebben. Want ja, iets organiseren voor een doelgroep waar zij specifiek niet onder vallen dat kan natuurlijk niet.
vrijdag 8 augustus 2014, 10:44 uur #80
2
mr.leeuw
profiel
het is gewoon ranzig die verwijfde kerels allemaal,kijk dat het homo's zijn dat moet ieder voor zich zelf weten daar hebben geen moeit mee,maar dat vertoon kijk mij een meisje zijn in doen en laten kom opzeg.je kan ook gewoon normaal doen en homo zijn
profiel
vrijdag 8 augustus 2014, 15:19 uur #81
0
theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
niks mis mee, tijdje terug hier ook in de stad zoals elk jaar gay party, veel travo's kan er wel om lachen
verder boeit het niet veel doe lekker jullie ding en geniet er van
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
vrijdag 8 augustus 2014, 15:39 uur #82
2
Lasaren
Laat ik het zo stellen: Een groep extreem dikke mensen die staan te dansen in strakke kleding zou ik een walgelijke vertoning vinden. Dat wil niet gelijk zeggen dat ik een hekel heb aan extreem dikke mensen.
vrijdag 8 augustus 2014, 21:19 uur #83
1
rsnel
quote:

De gaypride is een belediging voor de 'normale' homo/lesbiene die gewoon met een vriend of vriendin een normaal leven willen leiden. Als 'acceptatie' het beoogde doel is dan is het echt de grootste grap ter wereld.
Ik ben zelf homo en kan niets anders zeggen dan het hier 100% mee eens te zijn
zaterdag 9 augustus 2014, 00:35 uur #84
1
TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
Welke homo's stemmen hier ja?
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
zaterdag 9 augustus 2014, 00:37 uur #85
2
TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:32 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]


Ik ken veel homo's, echt veel. Maar die Homo's hanteren zelf ook een gradatie in Homo zijn/doen.

Je hebt Homo's, handtasjes, relnichten en ga zo maar door.


Gordon is een relnicht, Gerard Joling hangt tegen handtasje zijn aan...
En bear force one

foto

Gatver jakkies blegh!
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
zaterdag 9 augustus 2014, 02:30 uur #86
1
BlackLining
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ja, natuurlijk is dat homofobie. Vooral de woordkeuze "walgelijke vertoning" maakt de walging kenbaar. Er is niks walgelijks aan. Het zijn mensen die op boten door de grachten varen. Niemand hoeft erheen, niemand hoeft te kijken. Er is dus niks om je aan te storen.

Het hoeft je smaak niet te zijn, maar termen als "walgelijke vertoning" zijn afkomstig van homofobe autochtonen en van de allochtone, religieuze mede-mens. Deze mensen vinden zichzelf vaak heel redelijk, maar juist dit soort taalgebruik - "walgelijke vertoning" - maakt duidelijk hoe homofoob ze werkelijk zijn.

De mensen die op die boten staan te dansen, doen niks verkeerd, behalve een feestje vieren. Eén keer per jaar. Gebeurt ook tijdens carnaval of Dance Valley; en dat noemen we ook niet walgelijk. Maar bij de Gay Pride moet elk jaar hetzelfde gemekker weer plaatsvinden. Meteen het bewijs hoe hard nodig zo'n evenement nog steeds is.

Veel walgelijker om te zien zijn de ISIS-vlaggen bij Pro-Gaza-demonstraties. Laten we ons dáár maar over opwinden in dit land.
Ik vind de huidige politieke spelletjes die worden gespeeld ook walgelijke vertoningen. Volgens jou zou ik nu dus ook tegen democratie moeten zijn?

Het is toch van Den zotten dat jij hier mensen uit staat te maken voor homofoob (ja, dat vind ik een belediging) omdat die mensen hun eetlust kwijtraken bij het zien van de gaypride? Als ik zo mijn vrienden- en kennissenkring bekijk kan ik me zo snel vijf homo's en een lesbienne voor de geest halen. Vier van die homo's en de lesbienne hebben een nog grotere walging van het fenomeen Gay Pride dan dat ik heb. En dat zijn dan zeker ook homofoben?

Houd je politiek correcte kwats toch voor je zeg. Niet alles is zo zwartwit als jij doet voorkomen. Het bewust verkeerd interpreteren van iemands mening om daar vervolgens een verkeerde conclusie aan te hangen, zoals jij doet, vind ik eveneens een walgelijke vertoning. Je zou zelfs over een fobie kunnen spreken, want ik kan bijzonder slecht tegen dat soort betweters.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zaterdag 9 augustus 2014, 11:35 uur #88
1
Sander_K
Heb "nee" gestemd maar vind het zelf geen walgelijke vertoning, maar een paradoxale en licht ironische vertoning.

Wat ze willen bereiken, lijkt mij, is dat het juist géén speciale aandacht meer verdient.. dat het zo normaal is dat het een non-issue wordt. En dat bereik je volgens mij niet met de Gay pride. Maar erover zwijgen zoú weer kunnen worden opgevat als "in de kast terug".

Meningen zullen altijd verdeeld blijven welke aanpak het beste is om algehele acceptatie te bereiken, de een gaat confrontatie graag aan, de ander niet.

Dit legt imo de nadruk dáár op, waar je 't misschien niet op zou moeten leggen. Is Gay Pride de kant van de homo gemeenschap (vzv die bestaat, en vast niet alomvattend) die de gehele gemeenschap graag wilt laten zien?

Hoe laat je "normaal" zien? Normaal is niet bijzonder, zie je niks aan, niet sexy/hot, saai etc etc... Maar dát is nu net het punt < Die kant zien we niet middels een Gay Pride. Blijft over, wat je dus wél ziet, de overbelichte kant vs de onderbelichte kant. Overbelicht wint, die blijft hangen, die vormt het beeld.

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:44 ]
zaterdag 9 augustus 2014, 12:31 uur #89
1
spoorrails
Ontspoort
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 21:03 schreef Perrin het volgende:
Kan iemand me zeggen die de Gay Pride Canal Parade een walgelijke vertoning vindt, welk deel van onderstaand filmpje hij precies walgelijk vindt? Alles of bepaalde delen? En indien bepaalde delen: welke specifieke delen?

http://www.youtube.com/watch?v=kmkZe6E7ozs

Ik zie namelijk alleen vrolijke mensen op boten die weinig tot niks provocerends of walgelijks doen.
Beeldvorming is gekomen bij de eerste paar gay prides, toen ging het best ver, denk dat organisatie het wel heeft aangetrokken en deelnemers gevraagd heeft minder extravagant gekleed te gaan. (zag nog steeds 1 of 2 boten waar het wel zo was, met zwepen zwaaien en al... Dat was meer sex gericht zoals ze gekleed waren en dat hoeft dus niet)

Verder is die gaypride in NL eigenlijk niet nodig, op een paar (achterlijke) minderheden na, zijn homo's en lesbische mensen gewoon geaccepteerd in NL.

Ze willen niet apart behandeld worden, maar ondertussen organiseren ze wel iets voor zichzelf apart. (zelfde als vrouwen die gelijk behandeld willen worden, maar ondertussen wel vrouwen only verenigingen oprichten...) En dat stoort me. Doe gewoon mee met carnaval of een gewone optocht, draag daar roze en doe gewoon gezellig mee.
zaterdag 9 augustus 2014, 14:32 uur #91
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Ik vind de huidige politieke spelletjes die worden gespeeld ook walgelijke vertoningen. Volgens jou zou ik nu dus ook tegen democratie moeten zijn?

Het is toch van Den zotten dat jij hier mensen uit staat te maken voor homofoob (ja, dat vind ik een belediging) omdat die mensen hun eetlust kwijtraken bij het zien van de gaypride? Als ik zo mijn vrienden- en kennissenkring bekijk kan ik me zo snel vijf homo's en een lesbienne voor de geest halen. Vier van die homo's en de lesbienne hebben een nog grotere walging van het fenomeen Gay Pride dan dat ik heb. En dat zijn dan zeker ook homofoben?

Houd je politiek correcte kwats toch voor je zeg. Niet alles is zo zwartwit als jij doet voorkomen. Het bewust verkeerd interpreteren van iemands mening om daar vervolgens een verkeerde conclusie aan te hangen, zoals jij doet, vind ik eveneens een walgelijke vertoning. Je zou zelfs over een fobie kunnen spreken, want ik kan bijzonder slecht tegen dat soort betweters.
Woordkeuze, dus ook een bepaald iets door middel van woorden kwalificeren, draait om context. Iets dat écht walgelijk is, kun je dus prima een "walgelijke vertoning" noemen. Voorbeeld: ISIS heeft hoofden van vermoorde mensen op hekken gespietst. Walgelijk is dat.

Maar iets dat in de verste verte niet walgelijk is - mensen die door de grachten varen en op boten dansen - toch een "walgelijke vertoning" noemen, duidt op haat en fobie. Dat sommige homo's (zoals jouw vrienden) daar in hun woordkeuze nog een schepje bovenop doen, komt omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.

Dat is overigens best wel een probleem, dat laatste. Want ook de homo's en lesbo's die één keer per jaar uitbundig op een boot staan dansen, verdienen volledige acceptatie. Nog los van de vraag wat die deelname - dat ene dagje dansen - zegt over hun gedrag tijdens de andere 364 dagen van het jaar. Maar zélfs als je het aan ze kunt zien, is er nog steeds acceptatie nodig.

Ik kan eigenlijk gewoon weer herhalen wat ik eerder al schreef:

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.

En: Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover.

Overigens is mijn mening niet politiek-correct, maar gewoon heel uitgesproken, duidelijk en compromisloos. Dat jij daar maar moeilijk mee kunt omgaan en vervolgens mij gaat uitschelden, zegt meer over jou dan over mij.
zaterdag 9 augustus 2014, 15:32 uur #92
1
BlackLining
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]


Woordkeuze, dus ook een bepaald iets door middel van woorden kwalificeren, draait om context. Iets dat écht walgelijk is, kun je dus prima een "walgelijke vertoning" noemen. Voorbeeld: ISIS heeft hoofden van vermoorde mensen op hekken gespietst. Walgelijk is dat.

Maar iets dat in de verste verte niet walgelijk is - mensen die door de grachten varen en op boten dansen - toch een "walgelijke vertoning" noemen, duidt op haat en fobie. Dat sommige homo's (zoals jouw vrienden) daar in hun woordkeuze nog een schepje bovenop doen, komt omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.

Dat is overigens best wel een probleem, dat laatste. Want ook de homo's en lesbo's die één keer per jaar uitbundig op een boot staan dansen, verdienen volledige acceptatie. Nog los van de vraag wat die deelname - dat ene dagje dansen - zegt over hun gedrag tijdens de andere 364 dagen van het jaar. Maar zélfs als je het aan ze kunt zien, is er nog steeds acceptatie nodig.

Ik kan eigenlijk gewoon weer herhalen wat ik eerder al schreef:

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.

En: Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover.

Overigens is mijn mening niet politiek-correct, maar gewoon heel uitgesproken, duidelijk en compromisloos. Dat jij daar maar moeilijk mee kunt omgaan en vervolgens mij gaat uitschelden, zegt meer over jou dan over mij.
En op welke grond mag jij uitmaken wat al dan niet walgelijk is? Want ik heb ergens gemist dat er door jou een landelijk erkende lijst is opgesteld van dingen die men wel of niet walgelijk mag vinden.

En uitschelden? Betweter bedoel je? Ik vind dat geen uitschelden, dus dan is dat niet zo

Je doet alsof je zo progressief en tolerant bent. Maar dat lijkt op te houden als mensen er een andere mening op nahouden. Dat hypocriete geneuzel vind ik eigenlijk nog erger dan mensen die er openlijk voor uitkomen liever geen homo's te zien. En voordat je nu weer hetzelfde trucje bij me probeert, ik heb niks tegen homo's, ik vind slechts de Gay Pride een walgelijke vertoning. Dat is iets anders.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zaterdag 9 augustus 2014, 16:03 uur #93
1
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]


En op welke grond mag jij uitmaken wat al dan niet walgelijk is? Want ik heb ergens gemist dat er door jou een landelijk erkende lijst is opgesteld van dingen die men wel of niet walgelijk mag vinden.

En uitschelden? Betweter bedoel je? Ik vind dat geen uitschelden, dus dan is dat niet zo

Je doet alsof je zo progressief en tolerant bent. Maar dat lijkt op te houden als mensen er een andere mening op nahouden. Dat hypocriete geneuzel vind ik eigenlijk nog erger dan mensen die er openlijk voor uitkomen liever geen homo's te zien. En voordat je nu weer hetzelfde trucje bij me probeert, ik heb niks tegen homo's, ik vind slechts de Gay Pride een walgelijke vertoning. Dat is iets anders.
Ja, we hebben een landelijk erkende lijst van dingen die we "walgelijk" vinden en dingen die gewoon mogen. Die lijst heet wet. Gruwelijkheden zoals ISIS die pleegt vallen niet binnen de grenzen van de wet, wat dansen op en boot wél.

Maar zelfs al hadden we niet zoiets als de wet, dan nog had ik het recht om bepaalde dingen wel of niet walgelijk te vinden. En om een mening te hebben over de uitspraken van anderen. Mijn mening over mensen die de Gay Pride een "walgelijke vertoning" vinden, heb ik gegeven.

Ik vind het van homofobie getuigen. Mensen die ik wél hoor mekkeren bij de Gay Pride, maar die ik niet hoor over de hoeveelheid bloot in de media, schaars geklede danseressen bij Carnaval en allerlei andere zaken waarbij mensen feestvieren en schaars gekleed zijn, hebben kennelijk moeite met het accepteren van homo's. Zolang homo's maar "normaal doen" wordt het getolereerd. Rob Wijnberg legt hier keurig uit waarom hij tegen het tolereren van homo's is: https://decorrespondent.n(...)n-/39572720-991bfb65

Ik deel die mening volledig. Als je werkelijk niks tegen homo's had, zou je schouderophalend op een evenement als Gay Pride reageren en zou je niet de behoefte voelen om tekst als "walgelijke vertoning" in de mond te nemen. Laat die mensen gewoon hun feestje vieren; je hoeft niet mee te doen, je hoeft niet te kijken.
zaterdag 9 augustus 2014, 20:32 uur #94
2
BlackLining
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Ja, we hebben een landelijk erkende lijst van dingen die we "walgelijk" vinden en dingen die gewoon mogen. Die lijst heet wet. Gruwelijkheden zoals ISIS die pleegt vallen niet binnen de grenzen van de wet, wat dansen op en boot wél.

Maar zelfs al hadden we niet zoiets als de wet, dan nog had ik het recht om bepaalde dingen wel of niet walgelijk te vinden. En om een mening te hebben over de uitspraken van anderen. Mijn mening over mensen die de Gay Pride een "walgelijke vertoning" vinden, heb ik gegeven.

Ik vind het van homofobie getuigen. Mensen die ik wél hoor mekkeren bij de Gay Pride, maar die ik niet hoor over de hoeveelheid bloot in de media, schaars geklede danseressen bij Carnaval en allerlei andere zaken waarbij mensen feestvieren en schaars gekleed zijn, hebben kennelijk moeite met het accepteren van homo's. Zolang homo's maar "normaal doen" wordt het getolereerd. Rob Wijnberg legt hier keurig uit waarom hij tegen het tolereren van homo's is: https://decorrespondent.n(...)n-/39572720-991bfb65

Ik deel die mening volledig. Als je werkelijk niks tegen homo's had, zou je schouderophalend op een evenement als Gay Pride reageren en zou je niet de behoefte voelen om tekst als "walgelijke vertoning" in de mond te nemen. Laat die mensen gewoon hun feestje vieren; je hoeft niet mee te doen, je hoeft niet te kijken.
Gelukkig dicteert de wet nog steeds niet welke mening ik ergens over moet hebben, dat argument valt dus alvast in het water.

Tevens is er een verschil tussen overal roepen dat je iets als een Gay Pride walgelijk vindt, en desgevraagd dat antwoord geeft zoals dat bij deze poll gebeurt. Of moet ik dan gaan liegen om allerlei tere zieltjes te beschermen?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zondag 10 augustus 2014, 02:46 uur #95
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Gelukkig dicteert de wet nog steeds niet welke mening ik ergens over moet hebben, dat argument valt dus alvast in het water.

Tevens is er een verschil tussen overal roepen dat je iets als een Gay Pride walgelijk vindt, en desgevraagd dat antwoord geeft zoals dat bij deze poll gebeurt. Of moet ik dan gaan liegen om allerlei tere zieltjes te beschermen?
Ik wees op de wet, omdat daarin de zaken staan beschreven die werkelijk strafbaar zijn; de dingen die we als samenleving niet willen. Moord, verkrachting, geweld, noem maar op. Dát zijn zaken waar we als samenleving het predicaat "walgelijk" op plakken. Niet op een stel feestende mensen die door de grachten varen.

Dat jij toch doet, zegt meer over jou dan over die mensen. Het verschil tussen een mening hebben en deze luidkeels verkondigen is niet zo bijster groot. Zolang je de mening "walgelijk" hebt, klopt er iets wezenlijks niet wat betreft jouw acceptatie van andere mensen. Dat je deze mening doorgaans voor je houdt is fijn, maar verandert nog steeds niks aan je homofobische houding. Daar gaat het al mis.

Ik vind het allemaal prima hoor; wees maar homofoob, doe wat je niet laten kunt. Maar ga niet een soort redelijkheid en weldenkendheid uitstralen die je niet bezit.
zondag 10 augustus 2014, 14:42 uur #96
2
Snieklaas
Er zijn ook homo's die de Canal Parade walgelijk vinden omdat het homo zijn daar zo ontzettend wordt geëtaleerd. Het opkomen voor de emancipatie van homo's is een heel ander punt.
zondag 10 augustus 2014, 18:03 uur #97
1
rode_adelaar
Walgelijk is misschien niet het juiste woord, beter iets als onbehoorlijk. Of het nu homo's zijn of niet, het is gewoon een beetje van het kaliber hoeren en strippers. En dat hoef je niet zo openlijk te laten zien. Gay pride prima maar waarom moet daar zo overdreven seks bij gepromoot worden. Je zou bijna denken dat het homo's alleen om de seks gaat, als dat zo is dan kan je ook gewoon een van het andere geslacht pakken. Scheelt een boel ellende voor hun zelf. Het lijkt mij juist dat het wat verder gaat dan seks alleen, en daarom denk ik dat de homo parade op deze manier niet echt recht doet aan de homo's. Het zet een beeld neer dat homo's lage normen en waarden hebben en gewoon maar wat aan sletten. Ik denk niet dat dat de bedoeling is en vind het dus ook een beetje een jammerlijke vertoning.
maandag 11 augustus 2014, 15:59 uur #98
1
SimonBalk
Het is allemaal erg gezellig als je er bij bent, maar ik vind wel dat sommige iets beter kunnen nadenken wat ze precies uitdragen. Die lijken wel expres de stereo type homo te willen bevestigen terwijl de homo's die ik ken eigenlijk niet echt anders zijn dan hetero's, op de keuze/geslacht van partner na dan.
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
special
Random Pics van de Dag #1924
review
Philips Evnia 27M2N5201P
special
Random Pics van de Dag #1923
special
Random Pics van de Dag #1922
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.