Wielerploeg Boels-Dolmans vindt in SD Worx nieuwe hoofdsponsor
De toekomst van wielerploeg Boels-Dolmans is verzekerd. De succesvolle vrouwenploeg maakte woensdag bekend vanaf het seizoen 2021 verder te gaan onder de naam SD Worx Cycling Team.
Boels Rental en Dolmans Landscaping Group maakten in oktober bekend na 2020 te stoppen als geldschieter. Beide bedrijven zijn respectievelijk sinds 2012 en 2010 naamgevers van de ploeg van onder andere Chantal Blaak, Anna van der Breggen, Amy Pieters en de Belgische Jolien D’Hoore.
SD Worx, een Belgisch bedrijf in payroll en personeelsdiensten, heeft zich voor een periode van vier jaar verbonden. Dit seizoen zal het bedrijf al actief zijn als co-sponsor.
Kobe Verdonck, CEO SD Worx: "We zijn erg trots dat we hoofdsponsor worden van ’s werelds beste vrouwenploeg in het wielrennen. Deze samenwerking is een weldoordachte keuze: het vrouwenwielrennen krijgt steeds meer aandacht. Bovendien is wielrennen een uitermate toegankelijke en groene sport, dicht bij de mensen en internationaal geliefd bij een zeer breed publiek. De ploeg bestaat uit topsportsters van verschillende nationaliteiten. Ook zien we heel wat raakvlakken met de waarden van SD Worx: diversiteit staat bij ons hoog op de agenda, deze internationale wielerploeg houdt net als wij van winnen en zet alles op alles om de koppositie te behouden. Teamwerk en sterke individuele prestaties zijn hierbij een must. We zijn ervan overtuigd dat deze sponsoring onze naamsbekendheid verder zal versterken bij onze twee doelgroepen: werkgevers en werknemers, internationaal."
Teammanager Erwin Janssen: "Dat we binnen enkele maanden zo’n mooie hoofdsponsor voor liefst vier jaar wisten vast te leggen, bewijst dat we de afgelopen jaren goed werk hebben verricht. Wij vinden het belangrijk om een onafhankelijk vrouwenteam op het hoogste niveau te handhaven. Als een van de weinige topteams zijn wij niet verbonden aan een mannen WorldTour-formatie, waardoor onze aandacht volledig ligt bij het vrouwenteam. Wij denken met deze focus een voorsprong te hebben op andere ploegen. De investering van een succesvol bedrijf als SD Worx bewijst ook dat het vrouwenwielrennen de afgelopen jaren enorm aan populariteit heeft gewonnen."