United zet aanstaand bruidspaar uit toestel
Een verloofd stel dat zaterdag op weg was naar Costa Rica om daar te gaan trouwen is in de Amerikaanse stad Houston vlak voor vertrek uit het toestel van United Airlines gestapt.
Het koppel zegt dat ze door medewerkers gedwongen werd het vliegtuig te verlaten, maar de luchtvaartmaatschappij ontkent dit en beweert dat het stel vrijwillig is uitgestapt.
Het stel, Michael Hohl en zijn verloofde Amber Maxwell, wilde graag in een luxere ruimte in het vliegtuig zitten omdat daar nog plaatsen vrij waren, maar de medewerkers aan boord weigerden dit. Volgens de verloofden hadden ze aangeboden om bij te betalen. United heeft het stel een gratis overnachting in een hotel aangeboden en hen geboekt op een vlucht naar Costa Rica op zondag.
Vorige week ontstond grote ophef toen videobeelden naar buiten kwamen van een 69-jarige arts die op hardhandige wijze uit een toestel van United Airlines werd gesleept. Het toestel was overboekt en cabinepersoneel wees de man aan om van boord te gaan. Die wilde dat niet. Hij raakte gewond en daagt de luchtvaartmaatschappij waarschijnlijk voor de rechter.
United zet stel dat gaat trouwen uit toestel (Foto: ANP)
En dan toch weigeren.
Ze willen graag negatieve publiciteit krijgen, daar bij United Airlines, of niet?
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Laten we lekker moeilijk doen en van 2de naar eerste klasse eisen, durven toch niets te doen anders krijgen ze weer gezeik... jammerrrrr ging niet zoals gepland.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Een zoveelste signaal van de totaal overtrokken claimcultuur in dat land.
Waarom zoeken ze anders de publiciteit? De vlucht is geweest en ze zijn nou niet echt zwaar de dupe geworden van een of ander onrecht.
Bijna iedereen hierboven neemt het direct op voor de vliegtuigmaatschappij, maar ik betwijfel of dat terecht is.
Ook een keertje daar een auto die niet wilde starten meegemaakt. Hotel belde soort van wegenwacht. Hij was er niet binnen 20 minuten.
Kwam dat hotelpersoneel zelfs naar buiten om te gaan roepen dat ik die wegenwacht niet moest betalen omdat hij te laat was. Ik stelde dat ik dat zelf wel kon bepalen, waren ze nog beledigd ook.
Die vent stond per abuis aan de verkeerde kant van het hotel en heeft me overigens perfect geholpen.
[ Bericht gewijzigd door Carliano op maandag 17 april 2017 @ 10:09 ]
Maakt niet eens uit of ze uit het toestel zijn gezet (in welk geval ze belachelijk veel stennis hebben lopen schoppen) of zelf uit het toestel zijn gestapt (wat nog steeds betekent dat ze zich gewoon erg kinderachtig gedragen).
Alleen als de stoel na een tussenstop gereserveerd is wordt het lastig.
ik vermoed dat het eerder was dat ze er zelf waren gaan zitten, en het niet aan de steward gevraagd hadden. Het probleem met die amerikanen is dat ze een klotebaan hebben, met een klotesalaris, en nul respect vanuit hun bedrijf. Het enige wat ze hebben is hun stukje authoriteit. Op het moment dat zij denken dat je dat niet respecteerd flippen ze.
Dus het had best gekund dat ze die stoel gewoon hadden kunnen kopen als ze het bij de start aangegeven hadden,
Overigens dit verhaal gaat over een koppel wat van Economy naar economyPlus wou, dat is $50 dollar extra voor zon vlucht.
Bas toch, lieverd....
Juist omdat ze in de VS. gewoon miljoenen kunnen claimen, en krijgen is er daar zo'n claim cultuur, hier lacht een rechter je gewoon uit met claims die in de VS miljoenen opleveren.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Jouw moslimhaat maakt je blind voor de feiten.
Die wegen allemaal maar kilo's (vooral Amerikanen) en dat kost allemaal meer brandstof om te vervoeren. Hoe minder klanten hoe beter
Torque is useless without rpm. :)
En daarnaast, misschien was het gewoon kutvolk dat stennis schopte en wilde de cabinebemanning ze niet voorin hebben.
Torque is useless without rpm. :)
Misschien. Maar dan nog is dit gewoon dom gespeeld van United. Zoiets kan alleen maar slecht uitpakken.
Gevalletje overboeking zeker? Vrijwilligers gevraagd om plek te maken, met luxe hotelovernachting en wat onkosten vergoeding, bla bla bla. Bruidspaartje grijpt de kans natuurlijk aangezien ze op Costa Rica maar een 2-sterren hotelletje hebben. Maar, bij het verlaten zien ze vrije plekken in de business class en eisen deze op...
Kennelijk had de crew redenen om dit te weigeren (te weinig business class food?) en gaat het bruidspaartje lopen zeiken. Uiteindelijk hangt het in dit geval op van de verklaringen van personeel af, vooral waarom de business class niet beschikbaar was voor dit stel.
artikel gelezen. Als laatste boarden en dan proberen vrije economy plus plekken in te pikken. In plaats van luisteren naar de crew tegen gaan spreken en uiteindelijk gevraagd het vliegtuig te verlaten. Omboeken naar vlucht de volgende dag en ook nog korting in een hotel gekregen.
Zie de ophef om dit tot een nieuws artikel te bombarderen niet helemaal eigenlijk.
[ Bericht gewijzigd door DaBeetle op dinsdag 18 april 2017 @ 12:51 ]
Dat klopt. Moet je voor betalen. De crew heeft geen internettoegang.
Torque is useless without rpm. :)
Mijn punt is dus dat er gewoon internet is. Dus een update naar de stoelendatabase is een peulenschilletje.
Nee, want de bemanning heeft geen internet toegang.
Neem maar gewoon aan dat ik gelijk heb.
Torque is useless without rpm. :)
Mijn hele punt was: als er creditcard-gerelateerd dataverkeer mogelijk is (of dat nu een check is of de feitelijke betaling zelf boeit natuurlijk niet) is een update naar de stoelendatabase ook mogelijk.
Creditcard betalingen vinden trouwens sowieso pas een paar weken later plaats, of je nou in het vliegtuig of gewoon ergens in een winkel betaalt. Maar dat terzijde.
Er is internet op het vliegtuig, punt.
Dus indien nodig zou de bemanning daar ook gewoon op kunnen. Misschien via een beperkte terminal, alleen voor functionele dingen (zoals updates naar de stoelendatabase) en niet facebooken met hun eigen mobieltjes, maar het kan natuurlijk prima.
Of wou je zeggen dat als er een passagier dreigt dood te gaan maar ze kunnen contact opnemen met het thuisfront of de behandend arts van de passagier om te vragen welke medicijnen hij precies moet hebben, dat dat dan niet kan omdat de bemanning nu eenmaal geen internet toegang heeft?
Of dat ze dan aan een andere passagier moeten vragen om even internettoegang te kopen zodat ze deze informatie van leven en dood snel kunnen opzoeken via diens toegang, omdat de bemanning zelf geen internet toegang heeft?
Zonder overtuigend argument?
Je kunt nog 250 berichten hier plaatsen; voor een aanpassing in de seating aan bord is een manuale handeling van een grondmedewerker vereist. Al was het alleen al vanwege veiligheidsissues.
Die niet beschikbaar is voor de crew. Punt.
Daar hebben ze satelliettelefoon voor. En als ze die niet hebben is het een typisch gevalletje pech.
Ze gaan sowieso niet het 'thuisfront' of een 'behandelend arts' bellen. Daar hebben (goeie) luchtvaartmaatschappijen een grondorganisatie voor (dus niet Easyjet of Ryanair).
Area of expertise.
Torque is useless without rpm. :)
Prima. Er is geen enkele fundamentele reden waarom er geen seintje naar een grondmedewerker zou kunnen worden gestuurd om even die manuele handeling te doen.
Dat is slechts een arbitraire afspraak, en absoluut geen technische of fundamentele onoverkomelijke belemmering.
De strekking van mijn voorbeeld was hopelijk duidelijk. Als het ECHT noodzakelijk is en de crew werkt mee, zou iedereen (ook de crew) wel even iets via internet kunnen versturen.
Nou is een verandering van stoel geen zaak van leven of dood, maar zeggen dat het niet kan terwijl het technisch gezien prima kan is een slap argument. Alle technische faciliteiten zijn er gewoon voor aanwezig, dit is geen rocket science. Dan moeten ze zeggen "we willen het niet" in plaats van zich te verschuilen achter "het kan niet".
Het argument wat hierboven in beginsel werd gegeven was "Al is het maar omdat de informatie bij de luchtvaartmaatschappij van hoeveel mensen er in welke klasse zitten dan niet meer klopt". De ENIGE reden waarom die informatie niet kloppend kan worden gemaakt of gehouden, is onwil.
Argument from authority.
Mijn expertise is internet en databeveiliging en ik zeg dat het gewoon kan
Het is de status quo. De bemanning van de United had niet de mogelijkheid om zelf die aanpassingen te maken. Of jij vindt dat ze dat wel hadden moeten hebben is irrelevant.
De strekking is zeker duidelijk. Je zit te drammen.
Dat is het zeker wel. Zodra onbevoegdheden zichzelf toegang kunnen verschaffen tot het reserveringssysteem van een luchtvaartmaatschappij, gaan er doden vallen.
En op het moment dat jij een draadloze verbinding maakt via het internet, wordt je beveiligingsrisico exponentieel groter.
Overigens zeg ik nergens dat het technologisch niet kan, dat maak jij er van. Als je mij woorden in mijn mond legt, kun je net zo goed met jezelf gaan discussieren.
Bij een luchtvaartmaatschappij werken mensen. Daar worden fouten gemaakt. Als dat bij de Gamma gebeurt, vindt iedereen het wel best. Als het bij een luchtvaartmaatschappij gebeurt, heeft elke nitwit er een mening over. Omdat bijna niemand weet hoe het werkt. Ook jij niet.
[ Bericht gewijzigd door Tango5Romeo op woensdag 19 april 2017 @ 03:22 ]
Torque is useless without rpm. :)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken