Philips nog zeker tien jaar sponsor PSV

Philips blijft zeker nog tien jaar sponsor van PSV. De bedrijfsnaam blijft op de mouw van het shirt van de PSV-voetballers staan en het concern blijft de naamgever van het Philips Stadion. Het bedrijf en de club hebben dat vrijdagmiddag aangekondigd op een persconferentie.

Philips besloot eerder om vanaf volgend seizoen te stoppen als hoofd- en shirtsponsor van PSV. Het nieuwe contract levert PSV in tien jaar 22,5 miljoen euro op. Volgens PSV-directeur Toon Gerbrands is Philips daarmee de grootste co-sponsor van Nederland.

PSV hoopt snel een nieuwe hoofdsponsor te presenteren. Gerbrands herhaalde vrijdag dat er met verschillende kandidaten uit binnen- en buitenland wordt gesproken en benadrukte dat nu duidelijk is dat zowel de ruimte op de borst en op de achterkant van het PSV-shirt beschikbaar is.

102 jaar

De relatie tussen PSV en Philips bestaat 102 jaar. De club werd in 1913 opgericht door personeel van de gloeilampenfabriek. "Wij zijn buitengewoon verheugd met deze mijlpaal", reageerde topman Hans de Jong van Philips Benelux vrijdag voor de ondertekening van het contract.

"Philips en PSV zijn door hun geschiedenis met elkaar verbonden. Deze nieuwe overeenkomst stelt PSV in staat om zich de komende jaren commercieel gezien structureel te verbeteren", reageerde Gerbrands.

Philips nog zeker tien jaar sponsor PSV
Philips nog zeker tien jaar sponsor PSV (Foto: ANP)