ING: los zelf onze fuckup maar op

Een omvangrijke storing bij de ING heeft er gisteren toe geleid dat veel mensen dubbele overboekingen hebben gedaan. ING vindt nu dat klanten dit zelf maar moeten terugdraaien. "Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing", aldus een woordvoerder van de ING.

Het probleem speelde een groot deel van de dag. Internetbankieren, iDeal en de mobiel bankieren werkten niet of niet-correct. Met de mobiele app leek het mogelijk geld over te maken, maar vervolgens kregen klanten de melding dat de overschrijving was mislukt en dat men het opnieuw moest proberen. Mensen die dat deden hebben nu te kampen met dubbele, of zelfs meervoudige, overboekingen.

ING geeft ondertussen niet thuis en legt hun storing op het bord van de klant, waarmee de bank een dikke middelvinger opsteekt en zich er met een Jantje van Leiden vanaf maakt. Klanten moeten zelf maar zien hoe ze hun geld terug krijgen.

"Het is voor ons niet te achterhalen of de klant dit (dubbel overboeken -red) per ongeluk of expres heeft gedaan", aldus de ING.