Xbox One gebruikt rekenkracht servers voor games

Microsoft ziet in het gebruik van 'de cloud' veel mogelijkheden voor de toekomst van Xbox One. Gameontwikkelaars kunnen de rekenkracht van Microsofts servers gebruiken om berekeningen uit te voeren die normaal door de spelcomputer worden gedaan. Dit zou een van de grote voordelen van Xbox One zijn.

Door berekeningen door servers uit te laten voeren, zijn ontwikkelaars niet langer gebonden aan de rekenkracht van Xbox One. "Dit betekent dat we niet langer beperkt worden. Theoretisch kan een onbeperkt aantal personages in beeld gebracht worden", zei een woordvoerder van Microsoft tegenover Novum Nieuws. Hierdoor zouden bijvoorbeeld bewegingen van objecten in de omgeving vloeiender kunnen worden weergegeven.

Ondanks dat Xbox One een internetverbinding nodig heeft voor de berekeningen van de servers zou het niet erg zijn wanneer de internetverbinding wegvalt. "Games blijven gewoon vloeiend en speelbaar", zei de woordvoerder. Het ligt echter wel voor de hand dat de grafische kwaliteit van spellen dan af zal nemen.


Xbox One gebruikt rekenkracht servers voor games