PopCap verdedigt EA

Gisteren werd bekend dat EA verkozen is tot slechtste bedrijf in Amerika. Als redenen werden DLC, bugs en vijandige overnames genoemd. EA vond het niet zo heel erg en reageerde sarcastisch en nu laat ook PopCap zich horen over de verkiezingen.

Mede-oprichter John Vechey van PopCap geeft in een blog aan dat EA in het verleden weliswaar fouten heeft gemaakt maar onder leiding van Riccitello flinke verbeteringen heeft doorgevoerd de laatste jaren: "Everyone makes mistakes. Yup. EA does not have a perfect past. It's made HR mistakes. It's made huge game design screw ups. It's messed up studios, marketing campaigns and beloved franchises (sometimes all at once). It will do so again. There is no perfect company, and I won't promise perfection from PopCap."

PopCap is sinds juli 2011 onderdeel van EA nadat ze succesvolle games als Bejeweled, Peggle en Plants vs. Zombies hadden uitgebracht. Met deze overname was men bij PopCap erg blij: "I believe in EA's leadership. John Riccitiello has a vision for EA that is important. Every year he's been boss, the company has made fewer, better games than the year before. The transition to digital is a hard, difficult road, and John has been leading the company through since he started as CEO. I'm proud to have my studio sit next to DICE, Visceral, Maxis, Tiburon, Black Box, BioWare and more."

Ook het feit dat er betaalde DLC is vind Vechey geen probleem: "Gamers may complain about paid DLC, but there has to be something that sits between Farmville and the $60 price point. EA has been relentlessly trying to find that balance."

Vechey geeft ook aan dat er maar weinig bedrijven zijn die echt emoties bij je losmaken. Er zijn genoeg bedrijven waar je boos op kunt worden, zoals Ticketmaster met hun administratiekosten of de matige verbindingen van Comcast, maar uiteindelijk boeit het niet zo veel. Bij games liggen de verwachtingspatronen hoger en hij haalde zelfs Mass Effect 3 even aan: "It was a bit frustrating to read EA winning, but when I look at the list of companies, I only see one or two others that actually inspire any emotion or passion. Apple. Google maybe. I may rant or complain about DirectTV's atrocious customer service, Comcast's flakey connection speeds, Bank of America's ATM fees, or ticketmaster charges, but do I really care? Naw. No matter how angry I've been at them, I ultimately don't care. But man... you miss my expectations on the ending of an epic three game space opera that I've spent hundreds of hours enjoying - go fuck yourself!"