GVB krijgt ruim miljoen euro bonus
Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB heeft een prestatiebonus van ruim een miljoen euro gekregen. De stadsregio Amsterdam heeft een beloningssysteem om goede prestaties te stimuleren. De bonus is te danken aan de stiptheid van de vervoerder en aan de gestegen klantwaardering.
Naast de bonus van bijna anderhalf miljoen euro, kreeg de vervoerder ook boetes. De boetes werden opgelegd omdat de toegankelijkheid, vervoerscapaciteit en rituitval niet naar behoren waren. In totaal moest daarvoor ruim drieënhalve ton worden afgerekend, waardoor een bedrag van meer dan 1,1 miljoen euro overblijft.
Eerder deze week meldde Het Parool dat enkele concurrenten van het GVB naar de rechter stappen omdat ze het er niet mee eens zijn dat het GVB het vervoer in Amsterdam mag blijven verzorgen. Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion vinden het onterecht dat de zogeheten concessie onderhands aan het GVB is gegund. De bedrijven claimen het vervoer beter en goedkoper te kunnen aanbieden.
En waarom moet de overheid daar een bonus voor geven? Als ze het goed doen worden ze toch vanzelf beloond met meer klandizie? Dat heet toch kapitalisme?
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Of hoe "gestegen klantwaardering" te rijmen valt met [slechte] "toegankelijkheid".
Dit samen met die onderhandse concessies, riekt toch echt naar corruptie.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
toegankelijkheid van bv Gehandicapten.
hoezo? het is toegestaan onderhands te gunnen aan bedrijven die van jouw zijn. De aanbestedende partij in de regio Amsterdam is ook eigennaar van het GVD^HB. Vraag Rikus uhh Driek maar hoe het zit.
3 ton boete voor de leugens
tja zo werkt dat bij gvb
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
Het enige wat ze hebben presteerd is het verhogen van de tarieven.
Arriva etc. mogen ook wel hun grote waffel houden, dit zijn commerciele bedrijven, en leveren doorgaans slecht werk af, en kunnen hun bonussen wel halen uit de winst die ze bijeenschrapen omdat ze het vertikken om geld terug te geven wanneer ze zich niet aan de vertrekijd houden (Bij de NS krijg je wél geld terug bij vertragingen, bij de Arriva bijv niet, m.i. is dit diefstal)
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Een bonus krijgen omdat je (slechts gedeeltelijk) je taken uitvoert
op de vraag van een reiziger die zich afvroeg waarom op een bepaald traject drie keer in de week de trein te laat kwam, en of dit te rijmen valt met de toenmalige tariefsverhogingen ( Volgens hem mocht dit alleen ingevoerd worden als de treinen op tijd reizen, was de afspraak) was het antwoord: "gemiddeld reizen de treinen op tijd, dus hebben we aan de verplichtingen voldaan"
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Amsterdam voldoet aan die eisen, Rotterdam niet.
Zie persbericht 31 aug over marktpartijen die zich op de verkeerde concessie storten: http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Die zullen tevreden zijn, als ze de tram niet in kunnen... (niet dus)
De bestuurders van Amsterdam hebben blijkbaar liever dat hun vriendjes van de GVB het OV in de hoofdstad blijven verzorgen. Dat anderen dat goedkoper kunnen, hebben ze blijkbaar geen boodschap aan. Dat er (belasting)geld op bijgelegd moet worden, blijkbaar ook niet.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Wat kunnen jullie zeiken joh.
Of ze het inderdaad beter en goedkoper kunnen, valt nog te bezien. In veel regio's waar die al actief zijn, is men er volgens mij niet echt van overtuigd.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken