Halo: Reach straft vroegtijdige spelverlaters

Niets vervelender dan een lekker potje Halo te spelen en aan het winnen zijn wanneer je tegenspeler plots besluit om de match vroegtijdig te verlaten omdat hij of zij niet tegen zijn of haar verlies kan. Niet met Halo: Reach!

Brian Jarrard van Bungie heeft vandaag aangegeven dat spelers die een match in Halo: Reach vroegtijdig verlaten, gestraft zullen worden. Dit om de game voor iedereen leuk te houden. Volgens Jarrard heeft Bungie een methode om dit soort spelers te detecteren om hen uit de populatie van Halo-spelers te verwijderen.

“I think one of the new things people will be excited about is how we’re going to be able to penalise people who are habitually quitting out of games, which isn’t exactly cheating, but it creates a really negative experience for everybody else in the game.

“We actually have new tools now to detect that and eventually, people who do this habitually will actually be penalised. We want to be able to remove them from the population so they can’t make everyone else keep having a bad time.”

Jarrard meldt dat Bungie er alles aan doet om de online-ervaring zo goed als mogelijk te krijgen. Vroegtijdig stoppen omdat je vrouw aan het bevallen is, zal dus niet onbestraft blijven. Halo: Reach verschijnt 14 september wereldwijd voor de Xbox 360.