Rumble geen gemis bij Kinect

Kudo Tsunoda, general manager van Microsoft Game Studios maakte zich in eerste instantie een beetje zorgen over het feit dat de trilfunctie niet toegepast kan worden bij de Kinect. Men heeft immers geen controller vast. Hij is hier echt uitvoerig op teruggekomen.

In de laatste uitgaven van Edge Magazine vertelde hij het volgende: “The thing I was most worried about was the [lack] of haptic feedback, but it’s been really interesting how much you can do with visuals and audio.”

Hij baseerde dit op ervaring: “In many of the games we have, people will crash a vehicle and they’ll go totally like this [mimes dodging out of the way]! And even people playing games with a controller, there’s always people doing this [mimes driving motion]. They want to be moving. There’s natural movements and reactions involved. I’ve never seen someone doing that from rumble. It’s the audiovisual stuff.”

“The overwhelming thing we’ve discovered is that rumble is such a rudimentary form of haptic feedback. It’s not like a little rumble in your palm is your whole way of interacting with the world – it’s not like, ‘Oh, I stubbed my toe and I get a little rumble in my palm’.

“It’s almost laughable the way people hold on to rumble as the holy grail of haptic feedback. We’ve gone so far past anything that can be done with rumble, or that kind of restrictive thing you have to hold. It’s been creatively liberating to work on this stuff.”


Er gingen ook geruchten dat de Kinect last had van ‘lag’, maar uit de testen met proefpersonen bleek dat men hier helemaal geen last van had. Nu maar hopen dat de games ook leuk zijn om te spelen.