Te jong? Dan moeten we nee verkopen!

Dat zal de slogan zijn van een campagne die vanaf eind oktober van start gaat. De campagne gaat over het naleven van leeftijdsgrenzen. Voor veel activiteiten of producten staan bepaalde leeftijdsgrenzen wat betekent dat als je onder die grens valt, niet mee mag doen aan de activiteit of het product niet mag kopen. Hieronder vallen natuurlijk films maar ook games.

Op 28 oktober zal minister van Justitie Hirsch Ballin samen met directeuren van onder andere Free Record Shop, Pathé Nederland en directies van winkels als V&D, Bart Smit, Intertoys en Media Markt een overeenkomst ondertekenen waarmee ze aangeven strenger te zullen controleren op leeftijdsgrenzen. Vooral de 12 en 16 jaar grens zullen beter gecontroleerd worden in winkels en bioscopen. Met de campagne wordt de slogan "Te jong? Dan moeten we nee verkopen!" gelanceerd en is het de bedoeling dat mensen meer informatie krijgen over het naleven van de leeftijdsgrenzen.



Hier zal beter opgelet gaan worden