Albert Heijn nieuwe partner Eredivisie

Met ingang van volgend seizoen is Albert Heijn een official partner van de Eredivisie. Er is een overeenstemming van drie jaar.

Elf bericht dat Albert Heijn met de Eredivisie CV een driejarig contract heeft getekend, waardoor AH met ingang van volgend seizoen official partner van de Eredivisie CV is. Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn, vertelt over de samenwerking: "Albert Heijn wil een supermarkt zijn die midden in de samenleving staat en waar iedereen zich thuis voelt. Als grootste supermarktketen van Nederland willen we een actievere maatschappelijke rol spelen op het gebied van sport en gezondheid. Zijnde breedtesport nummer 1 in Nederland past voetbal daar uitstekend bij. Voetbal vormt ook een ideaal platform voor spaaracties."

Ook de directeur van de Eredivisie CV, Alex Tielbeke, ziet de samenwerking wel zitten: "Het feit dat Albert Heijn sponsor is geworden van de Eredivisie vormt een bevestiging van de positieve ontwikkeling die Eredivisie als marketingplatform de afgelopen jaren doormaakt. Gebleken is dat dit platform zeer goede mogelijkheden biedt voor marketing en activeringsacties. De merken Eredivisie en AH passen qua uitstraling en imago uitstekend bij elkaar. Het zijn beide grote landelijke en vooraanstaande merken. Ook de landelijke spreiding van 18 Eredivisieclubs en ruim 750 AH winkels in Nederland biedt prachtige kansen om het Partnership tot een groot succes te maken. Eredivisie kijkt dan ook met veel genoegen uit naar de samenwerking met Albert Heijn."

De samenwerking heeft een optie voor twee jaar verlenging.