Verkopen PSP stijgen flink met de komst van de PSPgo

Sony Computer Entertainment America heeft vandaag geconstateerd dat de verkopen van de Playstation Portable de drie dagen na de launch van de PSPgo met 300% zijn gestegen. De verkopen van artikelen in de Playstation Store zijn met 200% omhoog gegaan. De director van communicatie bij Sony, Patrick Seybold, geeft aan dat de lancering van de PSPgo de interesse in de PSP in het algemeen heeft doen stijgen. De PSP 3000 is ook meer verkocht dankzij games als FIFA 10 en Gran Turismo. Seybold verwacht hij dat deze stijging in verkopen voorlopig nog wel zal aanhouden dankzij de sterke line-up van games:

"The launch of PSPgo has generated strong consumer interest in the overall PSP platform and the PlayStation Network's digital content offering. With several blockbuster games launching digitally and on UMD in the coming weeks - from LittleBigPlanet to Assassin's Creed Bloodlines - we expect this momentum to continue and look forward to a strong holiday season for both the PSPgo and PSP-3000."



Ondanks de relatief dure prijs van de PSPgo en het gebrek aan fysieke software heeft het apparaatje toch een positieve invloed. De relatief dure prijs wordt door verschillende verkopers in het Verenigd Koninkrijk al omlaag geschroefd door de PSPgo voor een lagere prijs dan geadviseerd wordt te verkopen. Houd FOK!games in de gaten voor de review van de PSPgo.