Minder lang in de lift in Mass Effect 2

Een van de wat meer irritante nadelen aan Biowares RPG Mass Effect was dat elke keer als je in een lift stapte, het vrij lang duurde voor je er weer uit kon stappen. Ondanks alle supertechnologie was een snelle lift blijkbaar nog niet uitgevonden. De reden was natuurlijk dat de game nogal hard bezig was met laden en daar veel tijd voor nodig had. Gelukkig gaat dat met Mass Effect 2 anders zijn.

Casey Hudson, executive director voor Mass Effect, vertelde MTV dat het team door wat handiger programmeerwerk de laadtijden tussen verschillende omgevingen heeft kunnen terugbrengen. Het laden zal grotendeels nu gewoon tijdens het spelen gebeuren. Het is een van de puntjes waar veel kritiek op kwam vanuit de community en waar het ontwikkelteam op is ingesprongen.

We have a completely new system to handle transitions between areas that speeds the load times and turns the loads themselves into part of the game experience. It’s one of many points of feedback we’ve heard and directly responded to in enhancing the gameplay in ‘Mass Effect 2'.

Het gevolg zal waarschijnlijk wel zijn dat je dus op een andere manier het nieuws moet gaan volgen en de gesprekken tussen je partymembers.