Op een leukere manier vijanden dood slaan in Age of Conan

Van de MMO Age of Conan is een nieuw videointerview op Gamespot verschenen. In het interview met Jason Stone, de gamedesigner van Age of Conan komt hoofdzakelijk het gevechtssysteem in de game aan de orde. Dit is erg anders dan in conventionele MMO's. Waar je in een conventionele MMO een vijand selecteert en op een aanvalsknopje drukt vecht je hier meer zoals in klassieke single-player actiegames. Je kunt bijvoorbeeld gewoon missen door niet juist gepositioneerd te zijn. Ook kun je specifieke delen van een vijand targeten. Een vijand zonder helm kun je bijvoorbeeld voor extra schade in zijn hoofd proberen te raken.

Lenen van single-player actiegames komt echter op meer vlakken voor. De Noorse ontwikkelaar Funcom wil ook de ervaring van een single-player game mixen met die van een MMO. Met name in het begin zou de game meer aanvoelen als een single-player game en naargelang je personage vordert zou het meer een MMO moeten worden. Dit alles speelt zich natuurlijk af in de bekende wereld van Conan the Barbarian. Een duistere wereld met mythische figuren, wrede goden en verloren beschavingen.

Eind dit jaar, op 30 oktober om precies te zijn, zullen PC gamers al kunnen genieten van Age of Conan: Hyborian Adventures. En al ruim daarvoor zal men de beta van de game open stellen voor meer spelers. Mensen die wachten op de Xbox 360 versie zullen geduld moeten hebben tot ergens in 2008.

Het interview kun je hier bekijken.