Nieuws
Opnieuw problemen bij taxistandplaats Amsterdam CS
Een woordvoerder van de gemeente bevestigde vandaag een verhaal van die strekking in Het Parool. Sinds maart 2008 mogen alleen taxi's met een kwaliteitskeurmerk gebruik maken van de standplaats bij het CS. In de eerste maanden leken de problemen uit de wereld. Sinds enkele maanden ontvangt de gemeente echter meer klachten, onder andere over chauffeurs die een hogere prijs vragen voor een korte rit in de stad. De gemeente zegt de situatie binnenkort te evalueren.

Opnieuw problemen bij taxistandplaats Amsterdam CS (foto: ANP)
Laat ze een voorbeeld nemen aan hoe het in Hong Kong is geregeld.
btw: in Amsterdam moet je sowieso nooit een taxi nemen, ga lekker fietsen (maar fiets nou verdomme eens niet in de weg)
Hoe is het in Hong Kong geregeld?
We hadden op vakantie in shanghai soms lekker goedkope taxi, daar ben je voor paar euries klaar
Niets dan lof voor de HK taxi's, en eigenlijk het hele OV in HK. Nederland loopt echt VERRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrr achter. En ja, benzine kost daar ongeveer even veel (al zullen de lonen er wel iets lager liggen).
De chauffeur dwong me een bestemming te kiezen en mee te rijden, terwijl ik niet eens een taxi wilde.
als het waar zou zijn, maar dat is het natuurlijk niet, zou je die vent een enorme optater tegen z'n kin moeten geven en uitstappen bij 't eerste de beste rode stoplicht
Chauffeurs die onbeschoft zijn, rijden alsof hun leven er vanaf hangt, korte ritjes snauwen ze je af en tief je maar op, lange ritten hebben ze belachelijke prijzen.
En de manier waarop ze rijden, alsof de weg van hun is, rijden alles en iedereen omver om maar 1 minuut eerder op de plaats van bestemming te zijn.
Ik zal nooit een taxi pakken, ik loop nog liever of pak de bus
Vroeger had je echte Amsterdammers in die taxi's rijden, die weliswaar te bijdehand waren, maar je kon ervan op aan. Nu worden de auto's bevolkt door tuig dat vaak amper Nederlands spreekt en de weg niet kent. Lang leve de nieuwe Nederlanders.
Het zit diep, he!?
Een beetje hetzelfde als met schoonmaakbedrijven. Daar moet je ook geen hoge verwachtingen van hebben.
En waarom altijd van die dure auto's, een skoda doet het ook prima hoor. dan gaat de prijs al snel naar beneden.
Gewoon vastgestelde prijzen en er is nog te onderhandelen ook. Voor 4 euro kan je van de ene kant naar de andere kant van de stad scheuren( Rhodos.)
En als taxi niet vol is en gaat toch die kant op, stap je gewoon in.
Kunnen toch 3 mensen mee.
Had er laatst een nodig. Werd ik aan het eind van de rit uitgscholden dat de fooi te laag was. (En ik vond die 10% toch al heel fors voor iemand die gewoon salaris krijgt).
Goed, 1 ding geleerd. Ik geef nooit meer een taxichauffeur fooi.
Ga je altijd huilen wanneer iemand iets aankaart wat de waarheid is, maar wat jij niet wilt horen!? Droevig persoon
Ik zeg verder ook geen dingen die niet kloppen. Dit nieuwsbericht gaat over de taxi-industrie in NL/Amsterdam, dus ik stel gewoon dat het vergeleken met Hong Kong gewoon belachelijk slecht is. Er is helemaal niets daaraan wat niet klopt. Maar goed, zeg iets negatiefs over Nederlands, en je mag volgens sommigen meteen het vliegtuig pakken
IDD, laten we vooral blijven doen alsof NL het mooiste, beste land ter wereld is, wat uitstekend functioneert en totaal niet voor verbetering vatbaar is(!)
Er zijn gewoon heel veel zaken waar NL compleet in achterloopt, en vaak ook compleet onnodig, door belachelijke politiek. Het is aan het volk om dat te eisen, vooral als je kijkt wat we met zijn allen betalen aan deze overheid.
Toen ik nog in A'dam leefde, nam ik juist daarom voornamelijk snorders; veel aardiger & goedkoper dan de meeste $%^&*( taxi-chauffeurs. Kijk b.v. eens naar Madrid, qua levensonderhoud ongeveer net zo duur als Amsterdam ... Openbaarvervoer: bijna gratis i.v.m. NL, taxi's: voor 4 euro kun je de halve stad door zonder airco en voor 5 euro kun je de halve stad door met airco (en die stad is dus stukken groter dan Amsterdam !).
Mooi, dan ga ik voortaan ook klagen als het me weer eens overkomt. Met nummerbord.
Niet eens de meter aan willen zetten.
Maar gelukkig zijn er altijd ook nog chauffeurs die wel gewoon normaal rijden.
Waarom ben ik overigens niet verbaast als ik dit lees:
"De oud-directeur en voormalig politieman zou onder meer betrokken zijn bij een vorige week in Heerhugowaard opgerolde plantage van bijna zesduizend planten. De politie hield daarbij acht mensen aan."
...
"Daarnaast vervolgde justitie Grijpink en twee medebestuurders van de taxicentrale gedurende enkele jaren wegens vermeende oplichting, aanzetten tot geweld en lidmaatschap van een criminele organisatie. Grijpink werd niet veroordeeld; de zaak is uiteindelijk geseponeerd."
http://www.nu.nl/algemeen(...)nk-gearresteerd.html
Taxi-chauffeurs van vandaag zijn semi-criminelen, net als "beveiligers" van uitgaans gelegendheden.
Walgelijk volk is het...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken