In Montfoort (Utrecht) heeft een onbekende gisteren twee katten met een luchtbuks beschoten. De dierenarts moest een van de dieren afmaken. De kat had een kogeltje in het rugenmerg gekregen.
Een andere kat liep een gebroken achterpoot op. De dieren zijn waarschijnlijk beschoten op De Plaats en Onder de Boompjes. Vorige week werd er ook al een kat beschoten. Het kogeltje kon toen operatief verwijderd worden. Ook in maart kreeg de politie een melding binnen van een beschoten kat. De politie vraagt getuigen zich te melden.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Wij hebben ook buren met een kat die vaak in onze tuin loopt en vooral bij de vijver, ik heb er nu een paar keer wat van gezegd maar als die mensen niet luisteren ga ik eerdaags toch eens een ritje maken met die kat en dump hem 30km verderop ergens...
Die mensen laten hem 's ochtends buiten en 's avonds om 22:30 hoor je ze altijd fluiten naar de poes, wat heb je dan in godsnaam aan zo'n beest vraag ik me af. Daarbovenop schijten die beesten ook nog overal en graven mensen hun tuin overhoop en er wordt geen belasting over katten betaald. Tja dan moeten we maar zelf het heft in handen nemen vind ik foto
Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Iemand die er een teringtyfushekel aan heeft als een kat:
de motorkap van z'n auto met die nare nageltjes bekrast omdat de kat er wel op wil liggen omdat het er nog warm is, maar er bijna afglijdt doordat zo'n motorkap nou eenmaal glad is
Als zo'n auto zo heilig is, moet ie hem niet buiten laten staan, er zouden ook wel ens vogels op kunnen schijten, of die ook maar afknallen?
quote:
z'n planten doodzeikt
z'n onder architectuur aangelegde tuin omploegd
Er zijn genoeg manieren om een tuin te beveiligen tegen katten
quote:
z'n kinderen krabt
Die kinderen moeten beter opgevoed worden
quote:
z'n kinderen de jeuk bezorgt omdat ze allegisch zijn voor vacht
Zijn medicijnen tegen en is sowieso niet de schuld van de kat
quote:
etc.
Nee dat is echt het beste argument wat ik gehoord heb.
quote:
Katten zijn naast honden de pest voor een fijne leefomgeving.
Mensen als jij zijn de pest voor een fijne leefomgeving
Kortom, geen enkele goede reden die het neerschieten van andermans katten rechtvaardigd, de idioot die dit doet mag van mij zelf beschoten worden met een paar kogeltjes
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof" "A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Iemand die er een teringtyfushekel aan heeft als een kat:
de motorkap van z'n auto met die nare nageltjes bekrast omdat de kat er wel op wil liggen omdat het er nog warm is, maar er bijna afglijdt doordat zo'n motorkap nou eenmaal glad is
z'n planten doodzeikt
z'n onder architectuur aangelegde tuin omploegd
z'n kinderen krabt
z'n kinderen de jeuk bezorgt omdat ze allegisch zijn voor vacht
etc.
Katten zijn naast honden de pest voor een fijne leefomgeving.
Mee eens. Ze zijn ook verwoestend voor de nabije flora en fauna. Rotbeesten zijn het.
Op woensdag 17 augustus 2005 12:54 schreef paddyfrog het volgende: Ach er zijn genoeg manieren om katten uit je tuin te houden als je een hekel hebt aan een paar drollen in je tuin. Ik zie het altijd maar als een goede bemesting. En als je katten haat vanwege hun muizen- en vogelvangerij dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar het lijkt me, ook al heb je een hekel aan katten, nog geen reden om andermans huisdieren te gaan beschieten. Een schotje hagel in zijn achterste lijkt me een passende straf voor deze hondsdolle jager.
Goede bemesting ??? Was het maar zo..... blijkbaar heb jij weinig tuinervaring. Je kan ziektes krijgen van de ontlasting van een kat hoor... vooral zwangere vrouwen moeten oppassen.
Er zijn imho veels te veel katten in Nederland... i
Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Iemand die er een teringtyfushekel aan heeft als een kat:
de motorkap van z'n auto met die nare nageltjes bekrast omdat de kat er wel op wil liggen omdat het er nog warm is, maar er bijna afglijdt doordat zo'n motorkap nou eenmaal glad is
In tegenstelling tot wat autobezittende kattenhaters altijd denken, zijn katten nagels veel zachter dan lak. Katten kunnen dus nooit met hun nagels een auto bekrassen. Probeer jij het maar eens met je nagel... lukt dat een beetje?
quote:
z'n planten doodzeikt
Hmm, ik ken wel het strontargument, maar dit is een nieuwe. Ik neem aan dat als een kat elke keer tegen hetzelfde plantje plast, dat wel schadelijk kan zijn. Maar ja, als een reiger een keer een forse scheet laat, is ook je halve border dood.
quote:
z'n onder architectuur aangelegde tuin omploegd
Onder architectuur? Nou, dat zal veel voorkomen... En ze graven een kuiltje, omploegen is wel heel overdreven. Aangezien je in zo'n tuin ook elke dag op je knieën het onkruid aan het wieden bent, kan je het kuiltje ook makkelijk dichtgooien.
quote:
z'n kinderen krabt
Dan hebben de kinderen de kat in een hoek gedreven, gepakt, hardhandig geaaid oid, want er is geen kat die zomaar naar een kind toe komt en hem krabt. Als een kat niet van vreemden gediend is, zal hij ze ontlopen, niet krabben. Leer de kinderen dus van katten af te blijven als ze niet weg kunnen.
quote:
z'n kinderen de jeuk bezorgt omdat ze allegisch zijn voor vacht
Ja, en maai alsjeblieft ook niet het gras in de architectonische tuin, want ik heb hooikoorts foto
quote:
Katten zijn naast honden de pest voor een fijne leefomgeving.
Nee, overdrijvers zijn dat, zonder empathie of medeleven voor de medemens. Zonder katten en honden is de leefomgeving van het grootste deel van de rest van Nederland verpest (gezien het aantal huisdieren zijn er nogal wat mensen die er wel van houden).
Maar, ondanks al je stomme argumenten, vind ik wel dat je een kat binnen en op eigen terrein hoort te houden. Een ander heeft niet voor jouw kat gekozen en mag daar dan ook geen overlast veroorzaken. Onze 4 katten blijven dan ook netjes in onze, met een net overdekte, tuin.
Die mensen die alsnog hun kat laten buiten lopen terwijl er al katten zijn neergeschoten: onverantwoordelijke, stomme mensen!
Op woensdag 17 augustus 2005 13:53 schreef lios het volgende: <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 17 augustus 2005 12:43 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Iemand die er een teringtyfushekel aan heeft als een kat:
de motorkap van z'n auto met die nare nageltjes bekrast omdat de kat er wel op wil liggen omdat het er nog warm is, maar er bijna afglijdt doordat zo'n motorkap nou eenmaal glad is</div></blockquote>In tegenstelling tot wat autobezittende kattenhaters altijd denken, zijn katten nagels veel zachter dan lak. Katten kunnen dus nooit met hun nagels een auto bekrassen. Probeer jij het maar eens met je nagel... lukt dat een beetje?<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
z'n planten doodzeikt</div></blockquote>Hmm, ik ken wel het strontargument, maar dit is een nieuwe. Ik neem aan dat als een kat elke keer tegen hetzelfde plantje plast, dat wel schadelijk kan zijn. Maar ja, als een reiger een keer een forse scheet laat, is ook je halve border dood.<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
z'n onder architectuur aangelegde tuin omploegd</div></blockquote>Onder architectuur? Nou, dat zal veel voorkomen... En ze graven een kuiltje, omploegen is wel heel overdreven. Aangezien je in zo'n tuin ook elke dag op je knieën het onkruid aan het wieden bent, kan je het kuiltje ook makkelijk dichtgooien.<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
z'n kinderen krabt</div></blockquote>Dan hebben de kinderen de kat in een hoek gedreven, gepakt, hardhandig geaaid oid, want er is geen kat die zomaar naar een kind toe komt en hem krabt. Als een kat niet van vreemden gediend is, zal hij ze ontlopen, niet krabben. Leer de kinderen dus van katten af te blijven als ze niet weg kunnen.<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
z'n kinderen de jeuk bezorgt omdat ze allegisch zijn voor vacht</div></blockquote>Ja, en maai alsjeblieft ook niet het gras in de architectonische tuin, want ik heb hooikoorts foto [..]
Nee, overdrijvers zijn dat, zonder empathie of medeleven voor de medemens. Zonder katten en honden is de leefomgeving van het grootste deel van de rest van Nederland verpest (gezien het aantal huisdieren zijn er nogal wat mensen die er wel van houden).
Maar, ondanks al je stomme argumenten, vind ik wel dat je een kat binnen en op eigen terrein hoort te houden. Een ander heeft niet voor jouw kat gekozen en mag daar dan ook geen overlast veroorzaken. Onze 4 katten blijven dan ook netjes in onze, met een net overdekte, tuin.
Die mensen die alsnog hun kat laten buiten lopen terwijl er al katten zijn neergeschoten: onverantwoordelijke, stomme mensen!
Zie hier de hypocrisie van een kattenliefhebber !!!!
zeggen dat jou kat overal mag komen is gewoon asociaal. maar zeggen dat iemand zn kat moet binnenhouden is dat net zo goed. ik ga jou toch ook niet vertellen dat je kinderen niet mogen buitenspelen omdat ik last heb van de herrie?
natuurlijk mogen mn buren zeggen dat die kat niet in hun tuin mag komen. maar ze kunnen ook gewoon een glas/emmer water in zn nek gooien., of de tuinslang erop. kijken hoe snel die weg is. nee, laten we hem lekker overhoop schieten! sodemieter op zeg, ik knal jou herriekinderen toch ook niet af.
Op woensdag 17 augustus 2005 13:46 schreef Grk het volgende: Wij hebben ook buren met een kat die vaak in onze tuin loopt en vooral bij de vijver, ik heb er nu een paar keer wat van gezegd maar als die mensen niet luisteren ga ik eerdaags toch eens een ritje maken met die kat en dump hem 30km verderop ergens...
Die mensen laten hem 's ochtends buiten en 's avonds om 22:30 hoor je ze altijd fluiten naar de poes, wat heb je dan in godsnaam aan zo'n beest vraag ik me af. Daarbovenop schijten die beesten ook nog overal en graven mensen hun tuin overhoop en er wordt geen belasting over katten betaald. Tja dan moeten we maar zelf het heft in handen nemen vind ik foto
Als jij mijn buur was geweest en je zou dat doen kan je beter verhuizen, want ik zou de rest van je leven zuur maken. Als je een kat een paar keer met water hebt weggejaagd leert ie het ook wel af, en je kan netten spannen laag tegen de grond, of stukjes glas in de tuin leggen en er zijn nog meer manieren om een kat uit je tuin te houden, maar jij bent zo'n egoist van "zij zijn de oorzaak van het probleem zij lossen het maar op, terwijl je er samen ook best uit kan komen. Ik zou er bijv. geen bezwaar tegen hebben mee te betalen aan katten beveiliging voor mijn buren als ze er zoveel last van zouden hebben
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof" "A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Op woensdag 17 augustus 2005 13:46 schreef Grk het volgende: Wij hebben ook buren met een kat die vaak in onze tuin loopt en vooral bij de vijver, ik heb er nu een paar keer wat van gezegd maar als die mensen niet luisteren ga ik eerdaags toch eens een ritje maken met die kat en dump hem 30km verderop ergens...
Die mensen laten hem 's ochtends buiten en 's avonds om 22:30 hoor je ze altijd fluiten naar de poes, wat heb je dan in godsnaam aan zo'n beest vraag ik me af. Daarbovenop schijten die beesten ook nog overal en graven mensen hun tuin overhoop en er wordt geen belasting over katten betaald. Tja dan moeten we maar zelf het heft in handen nemen vind ik foto
En voor mensen als jij is een schot met de luchtbuks nog een zachte straf, eikel.
Er zijn twee soorten mensen: Zij die in hokjes denken en zij die dat niet doen.
Hmz soms vraag ik me af is het zo vreemd dat iedereen in NL elkaar naar het leven staat. De verdraagzaamheid is echt 0,0.
Ik ben zelf in het bezit van een kat beest is in principe altijd binnen en wilde ook nooit naar buiten, laatste tijd is ie wat ondernemender en smeert ie hem af en toe door de voordeur. Dan moet ie normaal gesproken nog de galerij door wat hem soms lukt. Als iemand het dan in zijn hoofd haalt om mijn kat neer te schieten en ik kom erachter wie het heeft gedaan bega ik een misdaad vrees ik.
Ik heb geen moeite met een emmer water of een harde knal, maar je gaat niet moedwillig beesten neer knallen die niet beter weten dan wat hun instinkt ze aangeeft.
En ik ben het ermee eens dat mensen die op katten lopen te zeiken wel vaak koters hebben waar ik regelmatig door wordt lastig gevallen, dus ga ik die maar neerknallen ??.
Nee we zouden is wat meer verdraagzaamheid naar elkaar moeten hebben, maargoed merendeel van de reacties hier getuigd dat de persoon over een niet groter IQ beschikt dan dat van een beukennootje...
[edit] Omdat bepaalde personen het moeilijk vinden om de strekking van het verhaal apart te zien van spelling even een x aantal spelfouten aangepast. Ziet u nog onjuist heden in mijn vehaal meld het dan even foto [/edit]
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
Op woensdag 17 augustus 2005 14:02 schreef Paladin82 het volgende: Hmz soms vraag ik me af is het zo vreemd dat iedereen in NL elkaar naar het leven staat. De verdraagzaamheid is echt 0,0.
Ik ben zelf in het bezit van een kat beest in princiepe altijd binnen en wilde ook nooit naar buiten, laatste tijd is ie wat ondernemender en smeert ie hem af en toe door de voordeur. Dan moet ie normaal gesproken nog de gallerij door wat hem soms lukt. Als iemand het dat in zijn hoofd haalt om mijn kat neer te schieten en ik kom erachter wie het heeft gedaan bega ik een misdaad vrees ik.
Ik heb geen moeite met een emmer wat of een harde knal, maar je gaat niet moedwillig beesten neer knallen die niet beter weten dan wat hun instinkt ze aangeeft.
En ik ben het ermee eens dat mensen die op katten lopen te zeiken wel vaak koters hebben waar ik regelmatig door wordt lastig gevallen, dus ga ik die maar neerknallen ??.
Nee we zouden is wat meer verdraagzaamheid naar elkaar moeten hebben, maargoed merendeel van de reacties hier getuigd dat de persoon over een niet groter IQ beschikt dan dat van een beukenootje...
Jij ook denk ik, ik zie een aantal spelfoutjes foto
toch ben ik het niet eens met de mensen die katten hebben en zeggen dat anderen maar hun tuin kat-bestendig moeten maken foto (voor diegene die het nog niet gelezen had: ik heb zelf 3 katten)
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash. RockNijntje is mn KSC-soap dochter. Lid van de MamaSquad
Op woensdag 17 augustus 2005 14:07 schreef Ladylike het volgende: toch ben ik het niet eens met de mensen die katten hebben en zeggen dat anderen maar hun tuin kat-bestendig moeten maken foto
nouja, ik ben het er half mee eens. ik ga niet mij tuin waterdicht afsluiten omdat 1 buur last van mn katten heeft. als de hele buurt er last van had was het een ander verhaal. maar een buur met een tuin, daarvoor ga ik mijn katten de toegang tot de rest van de buurt niet ontzeggen.
Er is een teveel aan katten, ze vangen alle kleine vogels weg dus volgens de natuurwetten zouden ze uitsterven aan gebrek aan voedsel ware het niet dat ze kunstmatig worden bijgevoed. Het bestand een beetje uitdunnen is een normale zaak wat ook jagers doen in het wild.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
Op woensdag 17 augustus 2005 14:10 schreef longinus het volgende: Er is een teveel aan katten, ze vangen alle kleine vogels weg dus volgens de natuurwetten zouden ze uitsterven aan gebrek aan voedsel ware het niet dat ze kunstmatig worden bijgevoed. Het bestand een beetje uitdunnen is een normale zaak wat ook jagers doen in het wild.
Ja, en een luchtbuks (of jachtgeweer) is een volledig natuurlijke manier om natuurlijk evenwicht te herstellen. fotofotofoto
Er zijn twee soorten mensen: Zij die in hokjes denken en zij die dat niet doen.
Op woensdag 17 augustus 2005 14:10 schreef longinus het volgende: Er is een teveel aan katten, ze vangen alle kleine vogels weg dus volgens de natuurwetten zouden ze uitsterven aan gebrek aan voedsel ware het niet dat ze kunstmatig worden bijgevoed. Het bestand een beetje uitdunnen is een normale zaak wat ook jagers doen in het wild.
achja, het bekende overschot-verhaal hadden we ook nog niet gehad. volgens die logica mag ik de irritante kinderen in de buurt ook wel afknallen, want als er 1 overschottige diersoort is die het ecosysteem in de war gooit is het de mens wel.
Zie hier de hypocrisie van een kattenliefhebber !!!!
Hmm, dit snap ik niet helemaal. Hypocriet is als ik zeg last te hebben van jouw kat, maar de mijne buiten laat lopen. Of als ik tegen bio-industrie ben, maar wel biovlees eet. Zoiets. Ik zie niet wat er aan mijn betoog hypocriet zou zijn. Dus: vertel! Ik leer graag bij.
WTF! Daar woon ik! Wacht maar tot iemand míjn katten wat aandoet!
Ik denk echter toch dat hier slecht opgevoede kinderen actief zijn, eerder dan dierenhaters. Niettemin verdienen ze toch een pak slaag.
Het zijn in ieder geval geen Marokkanen, die heb je niet in Montfoort. Andere allochtonen trouwens ook bijna niet, op wat azielzoekers en prima geïntegreerde Suri's na.
mijn vriendin had een keer gezien dat je van een een kattenvelletje een mooie handtas kon maken. dus ik schiet zo'n beest af en maak er idd een leuk tasje van. toen begon de ellende... we hebben nu: -pantoffels -portomonnee's -gordijnen -weekendtassen -vloerkleden -poncho's
allemaal van kattenvellen. nu wil ze de auto van binnen stofferen met kattenvelletjes... alleen in onze buurt zijn er nog weinig katten
Op woensdag 17 augustus 2005 14:36 schreef DarkDancer het volgende: mijn vriendin had een keer gezien dat je van een een kattenvelletje een mooie handtas kon maken. dus ik schiet zo'n beest af en maak er idd een leuk tasje van. toen begon de ellende... we hebben nu: -pantoffels -portomonnee's -gordijnen -weekendtassen -vloerkleden -poncho's
allemaal van kattenvellen. nu wil ze de auto van binnen stofferen met kattenvelletjes... alleen in onze buurt zijn er nog weinig katten
Op woensdag 17 augustus 2005 13:59 schreef Sisko het volgende:
[..]
Als jij mijn buur was geweest en je zou dat doen kan je beter verhuizen, want ik zou de rest van je leven zuur maken.
Stoere praat zo vanachter je pc...Ik kan me herinneren dat mijn buurman en buurvrouw ook van die stoere praat hadden toen ik hun kat een rotschop gaf in mijn tuin. Kwamen ze ook verhaal halen...die man praat nu nog moeilijk nadat ik hem helemaal de tering had gerost....tja als jij stoer komt doen omdat jou kutkat mijn lastig valt moet je wel daad bij woord houden... Weet je trouwens dat je geen enkel huisdier in Nederland mag laten los lopen...sla de wetboeken er maar op na.
Op woensdag 17 augustus 2005 12:38 schreef Panthera1984 het volgende: Gadver foto Wie doet dat zo'n mooi beest als een kat nou aan? foto
De gemiddelde 'huis-tuin-en-keuken-ornitholoog' zou het klaarkrijgen.. foto
Ik vind het echter absoluut fout en hoop dat de schutter getracteerd wordt op een 20-tal bukskogeltjes in zijn reet gevolgd door een fikse schadevergoeding die hij uit eigen zak aan de eigenaars van de katten mag betalen... foto
Women.. I just can't seem to trust any creature that can bleed for a whole week every month(!!) and still doesn't f*ckin' die!
Katten zijn niet geschikt als huisdieren. Ze hebben overal schijt aan, vooral aan hun 'baasje'. Ze willen ge-aaid worden wanneer het hun uitkomt. Ze willen eten wanneer het hun uitkomt. Ze schijten en pissen waar het hun uitkomt en ze zijn de pest voor vogels in de buurt. En dan nog heb je het recht niet om ze wat aan te doen, en mogen ze deze persoon van mij een paar weken opsluiten. Maar toch vind ik dat er een limiet moet komen aan het aantal katten in een buurt/wijk. De schade die ze veroorzaken aan de vogelstand in Nederland is pas op de langere termijn zichtbaar (nu dus). Wanneer heb jij voor het laatst een huismus gezien ? Vroeger zag je ze dagelijks, nu kan ik het me niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer was. Ik heb niks tegen katten, maar wel tegen de mensen die ze overal maar los laten lopen. Dat moet je 's met je hond proberen. Misschien wel een idee tegen teveel katten. Hopelijk lost de natuur dit zelf wel op met een kattenvariant van de vogelgriep.
Vroeger gebeurde dat ook, maar waren de luchtbuksen nog lang zo sterk niet. Als je vroeger één had van 70m/s dan was dat al veel, nu is >300m/s geen uitzondering. Vroeger neep zo'n loodje alleen een klein beetje (tenminste als je een jeansbroek aanhad) en voor zo'n kat zal dat niet erger geweest zijn. Vandaar hoor je nog veel verhalen van mensen (oudere) die eens op een kat geschoten hadden als ze jong waren, maar buiten een verschot hielden die beesten er niks van over. Nu daarentegen schiet je met zo'n luchtbuks practisch dwars door zo'n beest heen, zekers met aangepast (high definition of zelfs hunting pellets - stalen 'loodjes') Vandaar denk ik dat het weer zo'n jong kereltje is die denkt dat die beesten een niet veel van over houden, want terugzien zal ie ze in ieder geval niet meer... foto
Als je dan toch moet schieten op iets, neem dan duiven (geen geringde) ... die zijn nog lekker om op te eten fotofoto
Op woensdag 17 augustus 2005 14:52 schreef dooiemus het volgende: Maar toch vind ik dat er een limiet moet komen aan het aantal katten in een buurt/wijk.
dat vind ik zoiets als zeggen dat elk gezin maximaal 1 kind mag hebben. vind ik wel wat ver gaan.
en een dodelijke kattenziekte wensen, nee das lekker.
Op woensdag 17 augustus 2005 15:25 schreef sizzler het volgende: Ach, katten jagen zelf ook op vogeltjes. Nu worden er op hun gejaagd. Zo is de natuur nu eenmaal.
das ook zo'n lekker leeg argument. met die logica mag je dus ook op mensen jagen. het gaat erom dat die katten niet beter weten. mensen wel.
Wat een geblaat allemaal. Een kat mag nu eenmaal vrij buiten rond lopen, een hond niet. Duiven mogen vrij rond vliegen. Natuurlijk heeft niemand het recht om katten en/of duiven af te schieten omdat zij zich aan hen storen, of aan de poep die ze achterlaten in de tuin of op de auto.
Hoe gefrustreerd ben je wel niet als dit serieus overweegd? Gewoon ziekelijk.
Richt een politieke partij op en zorg voor een wetswijziging of ga verhuizen naar een ander land als je je niet kan aanpassen aan de Nederlandse wet.
Op woensdag 17 augustus 2005 15:25 schreef sizzler het volgende:Ach, katten jagen zelf ook op vogeltjes. Nu worden er op hun gejaagd. Zo is de natuur nu eenmaal.
Daar zit natuurlijk wat in. Net als George Bush' redenatie om terroristen die het oorlogsrecht schenden buiten het oorlogsrecht te plaatsen.
Und wer ein Schöpfer sein muss im Guten und Bösen: wahrlich, der muss ein Vernichter erst sein und Werthe zerbrechen.
Lees hier even (nou ja, even...) een aantal artikelen over dat de huiskatten niet de oorzaak zijn van een dalende vogel- c.q. wildstand: http://www.messybeast.com/catarchive.htm#feral .
De daadwerkelijk jagende huiskat is zo ver in de minderheid t.o.v. van de vogelstand, dat het geen moer uitmaakt. Het verdwijnen van de huismus is bijvoorbeeld voornamelijk te wijten aan het verdwijnen van de habitat (heggen, struiken) in tuinen, o.a. door het plaatsen van schuttingen en het aanleggen van onderhoudsvrije terrassen... Dit geldt trouwens voor heel veel vogels. Milieuvervuiling en habitat vernietiging doet veel meer schade dan een paar huiskatten.
Op woensdag 17 augustus 2005 15:25 schreef sizzler het volgende: Ach, katten jagen zelf ook op vogeltjes. Nu worden er op hun gejaagd. Zo is de natuur nu eenmaal.
Het gaat ook niet zozeer om het feit of het een dat het een kat vogel hond konijn whatever is.
Het gaat erom dat een zieke ziel het nodig vind om andermans huisdier om te leggen en dat kan imho niet zwaar genoeg bestraft worden. Sommige mensen zoals bv alleenstaanden kunnen net zoveel van hun huisdier houden als anderen van hun kind.
Als mensen een hekel aan katten of honden hebben kan dat gebeuren. Als mensen andermans huisdieren gaan omleggen wens ik hen hetzelfde toe.
Op woensdag 17 augustus 2005 15:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als mensen gelijk zijn aan dieren wel ja. Maar dat is natuurlijk niet het geval. foto
Nee, dieren weten niet dat ze voor overlast veroorzaken, dus mag je daar niet op jagen. Mensen weten wat ze doen, dus daar mag je op jagen (als ze zelf 'jagen' dus). Als je als kattenhater dan niet normaal kunt praten met de katteneigenaar, jaag dan op de eigenaars, maar niet op die onschuldige katten. Ik ga toch ook geen kind (proberen te) vermoorden wat mijn complete tuin heeft vernield?
Op woensdag 17 augustus 2005 13:59 schreef Sisko het volgende:
[..]
Als jij mijn buur was geweest en je zou dat doen kan je beter verhuizen, want ik zou de rest van je leven zuur maken. Als je een kat een paar keer met water hebt weggejaagd leert ie het ook wel af, en je kan netten spannen laag tegen de grond, of stukjes glas in de tuin leggen en er zijn nog meer manieren om een kat uit je tuin te houden, maar jij bent zo'n egoist van "zij zijn de oorzaak van het probleem zij lossen het maar op, terwijl je er samen ook best uit kan komen. Ik zou er bijv. geen bezwaar tegen hebben mee te betalen aan katten beveiliging voor mijn buren als ze er zoveel last van zouden hebben
Haha, jij snapt ehm ook niet helemaal. foto Al zou JOUW kat MIJ vervelen, zou IK moeite moeten gaan doen zodat dat beest wegblijft? Hee, het is jouw kat. foto
Op woensdag 17 augustus 2005 15:49 schreef moomoo het volgende:
[..]
dat is compleet irrelevant. je beredenering was dat je een dier mag omleggen omdat het zelf ook doodt.
Niet helemaal. De beredenering is dat katten ook op vogeltjes jagen voor de "lol". Ze hebben eten zat en doen verder niks met het vogeltje. Ze jagen en doden puur voor hun plezier. Het enige verschil is dat een kat een baasje heeft die als belanghebbende partij benadeeld wordt. Tenzij het hier om zwerfkatjes ging. Maar voor de kat zelf is het niet zielig om op gejaagd te worden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef Simkin4 het volgende: Wat een geblaat allemaal. Een kat mag nu eenmaal vrij buiten rond lopen, een hond niet. Duiven mogen vrij rond vliegen. Natuurlijk heeft niemand het recht om katten en/of duiven af te schieten omdat zij zich aan hen storen, of aan de poep die ze achterlaten in de tuin of op de auto. ....
Natuurlijk mogen duiven vrij rondvliegen, net zoals iedere vogel, alleen vind ik duiven ietsje lekkerder dan de gemiddelde vogel... en ze eten al mijn het eten van mijn kippen op / en ook mijn kersen (ook andere vogeltjes doen dit maar deze zijn zo lekker niet foto ), dus ik heb dus evenveel recht om hun op te eten in zoverre je over recht & vrijheid wil hebben. Ik heb er geen genot aan die beestjes dood te schieten (toch niet rechtsstreeks . foto )
Mja, ik denk dat het nu éénmaal de stadsmentaliteit geworden is om dieren geen 'pijn' niet meer te doen. Ik slacht nog altijd mijn kippen met de hand zonder te verdoven met één of ander product, of denk je dat ze het beter hebben in een kweekfarm/slachterij ?
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut tegen het pijnigen van dieren zonder reden. En de enigste redenen waarom mensen - toch tenminste waar ik kan aan denken - is het gezelschap, en menselijke consumptie, (hobby ? )
Véél erger vind ik het vergiftigen van katten, maar dat zal niet in het nieuws komen wegens niet spectaculair genoeg.
Die mensen laten hem 's ochtends buiten en 's avonds om 22:30 hoor je ze altijd fluiten naar de poes, wat heb je dan in godsnaam aan zo'n beest vraag ik me af. Daarbovenop schijten die beesten ook nog overal en graven mensen hun tuin overhoop en er wordt geen belasting over katten betaald.
Tja dan moeten we maar zelf het heft in handen nemen vind ik foto
Kortom, geen enkele goede reden die het neerschieten van andermans katten rechtvaardigd, de idioot die dit doet mag van mij zelf beschoten worden met een paar kogeltjes
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Ze zijn ook verwoestend voor de nabije flora en fauna. Rotbeesten zijn het.
Je kan ziektes krijgen van de ontlasting van een kat hoor... vooral zwangere vrouwen moeten oppassen.
Er zijn imho veels te veel katten in Nederland... i
Nee, overdrijvers zijn dat, zonder empathie of medeleven voor de medemens. Zonder katten en honden is de leefomgeving van het grootste deel van de rest van Nederland verpest (gezien het aantal huisdieren zijn er nogal wat mensen die er wel van houden).
Maar, ondanks al je stomme argumenten, vind ik wel dat je een kat binnen en op eigen terrein hoort te houden. Een ander heeft niet voor jouw kat gekozen en mag daar dan ook geen overlast veroorzaken. Onze 4 katten blijven dan ook netjes in onze, met een net overdekte, tuin.
Die mensen die alsnog hun kat laten buiten lopen terwijl er al katten zijn neergeschoten: onverantwoordelijke, stomme mensen!
Ik laat me de zangvogels en kikkers niet meer opvreten door zo'n verwende whiskas kat die alleen voor de fun z'n jagerscapaciteiten gebruikt.
En eigenaren die die beesten niet binnenhouden zijn onverantwoordelijk en een plaag voor de buren.
natuurlijk mogen mn buren zeggen dat die kat niet in hun tuin mag komen. maar ze kunnen ook gewoon een glas/emmer water in zn nek gooien., of de tuinslang erop. kijken hoe snel die weg is. nee, laten we hem lekker overhoop schieten! sodemieter op zeg, ik knal jou herriekinderen toch ook niet af.
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
die gasy is wel een looser, een beetje schutter had ze allebei kapot gekregen foto
Honden en katten bah veroorzaken alleen maar overlast, pissen schijten de boel onder
Ik ben zelf in het bezit van een kat beest is in principe altijd binnen en wilde ook nooit naar buiten, laatste tijd is ie wat ondernemender en smeert ie hem af en toe door de voordeur. Dan moet ie normaal gesproken nog de galerij door wat hem soms lukt. Als iemand het dan in zijn hoofd haalt om mijn kat neer te schieten en ik kom erachter wie het heeft gedaan bega ik een misdaad vrees ik.
Ik heb geen moeite met een emmer water of een harde knal, maar je gaat niet moedwillig beesten neer knallen die niet beter weten dan wat hun instinkt ze aangeeft.
En ik ben het ermee eens dat mensen die op katten lopen te zeiken wel vaak koters hebben waar ik regelmatig door wordt lastig gevallen, dus ga ik die maar neerknallen ??.
Nee we zouden is wat meer verdraagzaamheid naar elkaar moeten hebben, maargoed merendeel van de reacties hier getuigd dat de persoon over een niet groter IQ beschikt dan dat van een beukennootje...
[edit]
Omdat bepaalde personen het moeilijk vinden om de strekking van het verhaal apart te zien van spelling even een x aantal spelfouten aangepast. Ziet u nog onjuist heden in mijn vehaal meld het dan even foto
[/edit]
foto
(voor diegene die het nog niet gelezen had: ik heb zelf 3 katten)
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
edit: in de was gooit XD
Ik denk echter toch dat hier slecht opgevoede kinderen actief zijn, eerder dan dierenhaters. Niettemin verdienen ze toch een pak slaag.
Het zijn in ieder geval geen Marokkanen, die heb je niet in Montfoort. Andere allochtonen trouwens ook bijna niet, op wat azielzoekers en prima geïntegreerde Suri's na.
dus ik schiet zo'n beest af en maak er idd een leuk tasje van.
toen begon de ellende...
we hebben nu:
-pantoffels
-portomonnee's
-gordijnen
-weekendtassen
-vloerkleden
-poncho's
allemaal van kattenvellen.
nu wil ze de auto van binnen stofferen met kattenvelletjes... alleen in onze buurt zijn er nog weinig katten
foto
Weet je trouwens dat je geen enkel huisdier in Nederland mag laten los lopen...sla de wetboeken er maar op na.
Ik vind het echter absoluut fout en hoop dat de schutter getracteerd wordt op een 20-tal bukskogeltjes in zijn reet gevolgd door een fikse schadevergoeding die hij uit eigen zak aan de eigenaars van de katten mag betalen... foto
En dan nog heb je het recht niet om ze wat aan te doen, en mogen ze deze persoon van mij een paar weken opsluiten.
Maar toch vind ik dat er een limiet moet komen aan het aantal katten in een buurt/wijk.
De schade die ze veroorzaken aan de vogelstand in Nederland is pas op de langere termijn zichtbaar (nu dus).
Wanneer heb jij voor het laatst een huismus gezien ?
Vroeger zag je ze dagelijks, nu kan ik het me niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer was.
Ik heb niks tegen katten, maar wel tegen de mensen die ze overal maar los laten lopen.
Dat moet je 's met je hond proberen. Misschien wel een idee tegen teveel katten.
Hopelijk lost de natuur dit zelf wel op met een kattenvariant van de vogelgriep.
Als je vroeger één had van 70m/s dan was dat al veel, nu is >300m/s geen uitzondering.
Vroeger neep zo'n loodje alleen een klein beetje (tenminste als je een jeansbroek aanhad) en voor zo'n kat zal dat niet erger geweest zijn. Vandaar hoor je nog veel verhalen van mensen (oudere) die eens op een kat geschoten hadden als ze jong waren, maar buiten een verschot hielden die beesten er niks van over.
Nu daarentegen schiet je met zo'n luchtbuks practisch dwars door zo'n beest heen, zekers met aangepast (high definition of zelfs hunting pellets - stalen 'loodjes')
Vandaar denk ik dat het weer zo'n jong kereltje is die denkt dat die beesten een niet veel van over houden, want terugzien zal ie ze in ieder geval niet meer... foto
Als je dan toch moet schieten op iets, neem dan duiven (geen geringde) ... die zijn nog lekker om op te eten fotofoto
Zeker kutnerds die te slap zijn om iets van hun eigen formaat te nemen fotofoto
en een dodelijke kattenziekte wensen, nee das lekker.
Duiven mogen vrij rond vliegen.
Natuurlijk heeft niemand het recht om katten en/of duiven af te schieten omdat zij zich aan hen storen, of aan de poep die ze achterlaten in de tuin of op de auto.
Hoe gefrustreerd ben je wel niet als dit serieus overweegd? Gewoon ziekelijk.
Richt een politieke partij op en zorg voor een wetswijziging of ga verhuizen naar een ander land als je je niet kan aanpassen aan de Nederlandse wet.
De daadwerkelijk jagende huiskat is zo ver in de minderheid t.o.v. van de vogelstand, dat het geen moer uitmaakt. Het verdwijnen van de huismus is bijvoorbeeld voornamelijk te wijten aan het verdwijnen van de habitat (heggen, struiken) in tuinen, o.a. door het plaatsen van schuttingen en het aanleggen van onderhoudsvrije terrassen... Dit geldt trouwens voor heel veel vogels. Milieuvervuiling en habitat vernietiging doet veel meer schade dan een paar huiskatten.
Het gaat erom dat een zieke ziel het nodig vind om andermans huisdier om te leggen en dat kan imho niet zwaar genoeg bestraft worden.
Sommige mensen zoals bv alleenstaanden kunnen net zoveel van hun huisdier houden als anderen van hun kind.
Als mensen een hekel aan katten of honden hebben kan dat gebeuren.
Als mensen andermans huisdieren gaan omleggen wens ik hen hetzelfde toe.
Ik heb er geen genot aan die beestjes dood te schieten (toch niet rechtsstreeks . foto )
Mja, ik denk dat het nu éénmaal de stadsmentaliteit geworden is om dieren geen 'pijn' niet meer te doen. Ik slacht nog altijd mijn kippen met de hand zonder te verdoven met één of ander product, of denk je dat ze het beter hebben in een kweekfarm/slachterij ?
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut tegen het pijnigen van dieren zonder reden. En de enigste redenen waarom mensen - toch tenminste waar ik kan aan denken - is het gezelschap, en menselijke consumptie, (hobby ? )
Véél erger vind ik het vergiftigen van katten, maar dat zal niet in het nieuws komen wegens niet spectaculair genoeg.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken