Belgische automobilisten hoeven zich de komende tijd niet meer druk te maken over flitspalen. Het Vlaamse ministerie van Mobiliteit heeft namelijk besloten om de kaart waarop alle 350 flitspalen in de regio vermeld worden, deze week nog openbaar te maken op het internet, aldus de woordvoerder van de Vlaamse minister van Mobiliteit Gilbert Bossuyt.
Het ministerie geeft deze gegevens vrij in de hoop dat automobilisten juist op die plekken hun snelheid aanpassen en zo zorgen voor veiligere verkeerssituaties. Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoeld om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Jaja. Eerst zien dan geloven. Wat een onzin zeg. Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
quote: Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoelt om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
Dat zal moeilijk worden dan ja, iedereen trapt ff op de rem en trapt vervolgens het gas net zo hard weer in foto
quote: Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoelt om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
-edit- Aan de andere kant, als die locatiekaart straks net zo goed klopt als de bewegwijzering in België dan hebben we er nog niet zo veel aan foto [ Dit bericht is gewijzigd door Allan24 ]
Verjaardagen zijn gezond - hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
Goed idee, maar ik denk niet dat het echt gaat werken. Ik denk juist dat de mensen nu op de amdere plekken, waarvan ze weten dat er geen palen staan, harder gaan rijden, want hier krijgen ze immers toch geen foto van...
ik woon in zeeuws vlaanderen en zover ik hier op de belgse televisie hoor zijn die 350 nog niet eens de helft van het echte aantal ze geven alleen plekken vrij waar echt de verkeers veiligheid op het spel staat
hoewel ze ook zeggen dat een 10 % van die camara's eigelijk wel werken maar niet opnemen waarom installeren ze ze dan ?? foto
Wiiiii nog eventjes (60 jaar) en ik weet het grootste geheim : is er leven na de dood
Dit is waarschijnlijk omdat er een paar dagen geleden een docu is geweest over hoe je met GPS flitspalen kon opsporen...
Denk dat het niet veel verschil maakt, je weet die dingen toch staan op een weg die je dagelijks doet. En bij elke uitstap alle flitspalen in je GPS stoppen is ook maar freaky foto
Geweldig, dat zie ik Koos Spee (tevens leider van een criminele organisatie) nog niet doen. Hier in Nederland is het namelijk alleen bedoeld om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen.
De meeste mensen weten toch wel waar de flitspalen in hun omgeving staan en gebruiken daar ook nu al het "effe remmmen voor de paal" systeem. En aangezien de meeste mensen geen fotografisch geheugen hebben, zal het de meesten ook niet helpen wanneer ze in onvertrouwd gebied rondkarren. In Nederland worden controles trouwens ook af en toe van te voren aangekondigd.
De integriteit van de Vlaamse overheid in deze zaak is wel te waarderen.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt, dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
jaja, en dan 2 meter na de flitspaal een mobiele flitser opstellen net als in nederland foto wie zei dat belgen dom zijn......foto
I was never the right oneTo bear the weight Of something fueled by words I learned to hate You were always the only,To help me see that to love is to shine In your world I’m blind
Het is zo'n slecht idee nog niet. Maar beter zou imho zijn een kaart te maken met de gevaarlijke situaties in het land. En daar dan goed zichtbare flitskasten te zetten. Dan gaat het je echt niet om de staatskas spekken maar om het behoud van mensenlevens.
goed idee. Maak een overzicht van de ongevallen hotspots en verlaag daar de maximum snelheid. Op plaatsen waar niet specifiek en significant aan snelheid gerelateerde ongelukken gebeure kan deze dan ook mooi omhoog naar minstens 140.
Ongelukken gebeuren door vrouwen op de weg die denken dat hun achteruitkijkspiegel is om hun lippenstift te checken, door mensen die van mening zijn dat de linkerbaan de baan is waar overal een maximum van 100 geldt en denken dat de rechterrijbaan besmettelijk is aangezien ze daar consequent niet te vinden zijn.
Verder heb ik een hekel aan bumperklevers. Ik heb ze zooooo vaak voor me zitten...
Harder rijden verhoogt de veiligheid niet. het verhoogt de onveiligheid op het moment dat er een ongeluk gebeurt: je rijdt jezelf met een hogere voorwaartse snelheid te pletter, hebt langere remweg...
quote: Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoeld om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
je kan zeggen over het plan wat je wil, maar daar snappen ze tenminste waar die apparaten voor zijn... Kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren foto
quote: Harder rijden verhoogt de veiligheid niet. het verhoogt de onveiligheid op het moment dat er een ongeluk gebeurt
..dus moet je je afstand tot je voorligger aanpassen, dus moet je je kijktechniek aanpassen, dus moet je beter om je heen kijken en beter de situatie inschatten, dus moet je helderder van geest zijn dan 's nachts om 3:00 ..
Hogere snelheid is geen probleem zolang je er maar op anticipeert..
quote: Hogere snelheid is geen probleem zolang je er maar op anticipeert..
Fijn voor je. Maar nu maakt ineens iemand anders een fout bij het rijden. En als jij (veel) harder rijdt, is het moeilijker om de fout van een ander te corrigeren. Door bijvoorbeeld uit te wijken.
Op de weg heb je niet alleen je eigen verantwoordelijkheid, maar draag je die samen met de andere weggebruikers.
Harder rijden verhoogd de veiligheid wel, kijk maar waar de meeste ongelukken gebeuren op nummer 1, de 80 km weggetjes, op nummer 2, de bebouwde kom, en op de laatste plaats, u raad het al, de snelweg. Ik ben een groot voorstander van flitspalen, .aar dan wel op plaatsen waar ze nodig zijn, in de stad, bij oversteekplaatsen, bij scholen enz. In nederland is het gewoon een grote bron van inkomsten geworden, en heeeft het niets met veiligheid te maken!
Op zich is het wel een goed idee. Vaak staan flitskasten juist op plekken waar anders veel te hard gereden wordt. Op deze manier worden die plekken in ieder geval wat veiliger. Dat mensen nu expres harder gaan rijden op plekken waar geen flitskasten staan is onzin, want dat doen ze nu ook al (die dingen zijn nou niet bepaald onopvallend).
wat een eindeloze discussie over het nu van deze palen, ik denk dat er een keer uitegebreid onderzoek door psychologen naar moet worden gedaan. Beter doen ze dit in Nederland ook.
mogen ze hier ook wel eens doen. niet dat als automobilisten zo'n paal sneaky achter een boom zien staan dat ze ineens gaan remmen ook al rijden ze niet te hard foto
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote: Vaak staan flitskasten juist op plekken waar anders veel te hard gereden wordt. Op deze manier worden die plekken in ieder geval wat veiliger.
Flitspalen staan over het algemeen juist op de veiligere en overzichtelijkere plaatsen, aangezien men juist daar de neiging heeft het gas wat verder in te duwen. Dus dat levert het meeste geld op.
In Nederland zijn de flitspalen namelijk wel enkel bedoeld als bron van inkomsten voor de overheid.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
Nou en, dan gaat men daar maar op de rem trappen en weer vol gas verder rijden als ze die paal voorbij zijn. Dan heeft men in ieder geval op de plek waar hard rijden gevaarlijk is tenminste normaal gereden.
Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, flitspalen bij elk stoplicht, op gevaarlijk stukken weg traject controle zodat men op de plekken waar het écht nodig is een beetje voorzichtiger is met het gaspedaal.
En natuurlijk wel de locaties up-to-date houden [ Dit bericht is gewijzigd door Zer0x ]
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
quote:
Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoelt om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
Dat zal moeilijk worden dan ja, iedereen trapt ff op de rem en trapt vervolgens het gas net zo hard weer in foto
quote:
Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoelt om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
In België zijn ze zo stom nog niet foto
-edit- Aan de andere kant, als die locatiekaart straks net zo goed klopt als de bewegwijzering in België dan hebben we er nog niet zo veel aan foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Allan24 ]
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
(we hebben zelden een boete en zoeven toch met 180 over de snelweg)
ze geven alleen plekken vrij waar echt de verkeers veiligheid op het spel staat
hoewel ze ook zeggen
dat een 10 % van die camara's eigelijk wel werken maar niet opnemen
waarom installeren ze ze dan ?? foto
de betreffende site
[ Dit bericht is gewijzigd door poohbeer ]
Denk dat het niet veel verschil maakt, je weet die dingen toch staan op een weg die je dagelijks doet.
En bij elke uitstap alle flitspalen in je GPS stoppen is ook maar freaky foto
scheelt de belgen weer detectie apparatuur te kopen foto
De integriteit van de Vlaamse overheid in deze zaak is wel te waarderen.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
wie zei dat belgen dom zijn......foto
Of something fueled by words I learned to hate
You were always the only,To help me see that to love is to shine
In your world I’m blind
Een langere route zonder flitspalen kan dan namelijk veel sneller zijn foto
en dan mogen/moeten ze die locaties openbaar maken. da's pas goed voor de verkeersveiligheid
goed idee. Maak een overzicht van de ongevallen hotspots en verlaag daar de maximum snelheid. Op plaatsen waar niet specifiek en significant aan snelheid gerelateerde ongelukken gebeure kan deze dan ook mooi omhoog naar minstens 140.
Ongelukken gebeuren door vrouwen op de weg die denken dat hun achteruitkijkspiegel is om hun lippenstift te checken, door mensen die van mening zijn dat de linkerbaan de baan is waar overal een maximum van 100 geldt en denken dat de rechterrijbaan besmettelijk is aangezien ze daar consequent niet te vinden zijn.
Verder heb ik een hekel aan bumperklevers. Ik heb ze zooooo vaak voor me zitten...
quote:
Verder heb ik een hekel aan bumperklevers. Ik heb ze zooooo vaak voor me zitten...
foto
Harder rijden verhoogt de veiligheid niet. het verhoogt de onveiligheid op het moment dat er een ongeluk gebeurt: je rijdt jezelf met een hogere voorwaartse snelheid te pletter, hebt langere remweg...
quote:
Volgens de Vlaamse overheid zijn de flitspalen niet bedoeld om de staatskas te spekken, maar om de veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer te verbeteren.
je kan zeggen over het plan wat je wil, maar daar snappen ze tenminste waar die apparaten voor zijn... Kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren foto
http://www.privacybarometer.nl/
quote:
Harder rijden verhoogt de veiligheid niet. het verhoogt de onveiligheid op het moment dat er een ongeluk gebeurt
..dus moet je je afstand tot je voorligger aanpassen, dus moet je je kijktechniek aanpassen, dus moet je beter om je heen kijken en beter de situatie inschatten, dus moet je helderder van geest zijn dan 's nachts om 3:00 ..
Hogere snelheid is geen probleem zolang je er maar op anticipeert..
quote:
Hogere snelheid is geen probleem zolang je er maar op anticipeert..
Fijn voor je. Maar nu maakt ineens iemand anders een fout bij het rijden. En als jij (veel) harder rijdt, is het moeilijker om de fout van een ander te corrigeren. Door bijvoorbeeld uit te wijken.
Op de weg heb je niet alleen je eigen verantwoordelijkheid, maar draag je die samen met de andere weggebruikers.
Dat mensen nu expres harder gaan rijden op plekken waar geen flitskasten staan is onzin, want dat doen ze nu ook al (die dingen zijn nou niet bepaald onopvallend).
niet dat als automobilisten zo'n paal sneaky achter een boom zien staan dat ze ineens gaan remmen ook al rijden ze niet te hard foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote:
neem daar een voorbeeld aan nederland!
Ik zie hier weer een schaamteloze plug aankomen foto
Daar zijn we al een hele tijd mee bezig. Zie: http://www.flitspaal.nu
Laten we hopen dat de regering dat in Nederland dus niet gaat doen, dan zitten wij zonder werk foto
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
quote:
Vaak staan flitskasten juist op plekken waar anders veel te hard gereden wordt. Op deze manier worden die plekken in ieder geval wat veiliger.
Flitspalen staan over het algemeen juist op de veiligere en overzichtelijkere plaatsen, aangezien men juist daar de neiging heeft het gas wat verder in te duwen. Dus dat levert het meeste geld op.
In Nederland zijn de flitspalen namelijk wel enkel bedoeld als bron van inkomsten voor de overheid.
Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, flitspalen bij elk stoplicht, op gevaarlijk stukken weg traject controle zodat men op de plekken waar het écht nodig is een beetje voorzichtiger is met het gaspedaal.
En natuurlijk wel de locaties up-to-date houden
[ Dit bericht is gewijzigd door Zer0x ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken