Klanten woedend over spooknota's UPC

Yzord en Adnan Kazan hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

Kabelbedrijf UPC is wederom in opspraak geraakt bij haar klanten. Het bedrijf stuurt torenhoge rekeningen voor het gebruik van hun producten, en weigert klachten over de rekeningen in behandeling te nemen zolang het factuurbedrag openstaat.

De telefonische klantenservice van UPC is wegens de drukte niet te bereiken. Dat weerhoudt UPC er echter niet van de schuld bij de klant te leggen. Dankzij een nieuw systeem wordt er tegenwoordig op de factuur netjes verteld welke maanden er nog open staan. "Mensen weten vaak niet dat ze nog bedragen hebben openstaan," aldus een woordvoerder.

Volgens UPC-abonnee Marcel Oostland klopt hier echter niets van: "Vanaf maart heb ik lange tijd geen telefoonrekening van UPC ontvangen. En nu krijg ik binnen één maand maar liefst drie rekeningen van achtereenvolgens 1111 euro, 1227 euro en 1859 euro. Dit zijn pure spookrekeningen. Het klopt voor geen meter."

De consumentenbond is inmiddels ook op de hoogte van de problemen en adviseert klanten rekeningen die niet kloppen niet te betalen.