Terwijl in Nederland de treinen toch vaak te langzaam rijden, of in ieder geval niet op tijd aankomen, kan het in Frankrijk niet snel genoeg gaan. Een Franse TGV heeft vandaag namelijk een nieuw snelheidsrecord voor een trein op rails gehaald. Maar liefst 574,8 kilometer per uur reed de trein op een traject tussen Parijs en het oostelijke Straatsburg, zo bleek uit officiële waarnemingen.
Het oude record stond op 515 kilometer per uur. Die snelheid werd zeventien jaar geleden bereikt, ook door een TGV. De TGV heeft extra grote wielen en speciale locomotieven, dus helemaal eerlijk is het niet. Met de test willen technici de gevolgen meten van de hoge snelheid op de rails en de trein.
De trein kan in de toekomst mogelijk ook het algehele snelheidsrecord van een trein breken. Dat werd in 2003 gevestigd door een Japanse magneettrein. Een Maglev behaalde ten westen van Tokio 581 kilometer per uur.
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:35 schreef TiberiuZ het volgende: Stel KloteAmateurs hier in NL .. Wat is er met 30 jaar geleden toen de treinen door weer en wind reden zonder problemen. foto
Toen reden er een stuk minder en vervoerden ze een stuk minder mensen per trein. Heb laats nog in zo'n "Hondenkop" gezet, en je vind het ineens niet erg meer om 10 minuten langer te wachten op een dubbeldekker. Aan de andere kant heeft het ook wel iets leuks.
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:38 schreef Bas028 het volgende:
[..]
Toen reden er een stuk minder en vervoerden ze een stuk minder mensen per trein. Heb laats nog in zo'n "Hondenkop" gezet, en je vind het ineens niet erg meer om 10 minuten langer te wachten op een dubbeldekker. Aan de andere kant heeft het ook wel iets leuks.
Ja daar zit ik vrijwel elke dag minstens 1 keer in .. wat een oude bakken .. foto
We are the Borg, you will be assimilated, resistance is futile!
Op dinsdag 3 april 2007 @ 17:44 schreef Aneurism het volgende: Magneet trein kan nog sneller zodra deze in een vacuum tunnel vervoerd kan worden... Geschat word op 2000 km/u
ja enzodra een starship mij op komt pikken ga ik met 2000 lichtjaren per seconde fotofoto
\[b\]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:\[/b\] Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D [quote]\[b\]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:\[/b\] En met 2 handen heb je al een trio :P
Wel knap dat een trein, die al zo lang bestaat, nog zo hard kan. En duidelijk ook een teken dat die Maglev treintjes nog wat harder zouden moeten kunnen...
Nullum ingenium magnum sine mixtura dementiae fuit (L.A. Seneca)
In een half uurtje van Maastricht naar Amsterdam foto
Moet wel het versnellen een beetje okee en snel gaan foto
Bijkomend voordeel: mobiele telefoons werken bij die snelheid niet meer foto
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:38 schreef Leffedubbel het volgende: Je zult maar ff een raampje open doen met die snelheid....direkt de hele cabine leeg... foto
Heyy ik kan best voorstellen dat je al die andere mensen lastig vind maar het is geen X- Zone foto
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:35 schreef TiberiuZ het volgende: Stel KloteAmateurs hier in NL .. Wat is er met 30 jaar geleden toen de treinen door weer en wind reden zonder problemen. foto
Toen was het nog niet geprivatiseerd. Nu wel (al is de overheid zo'n beetje de grootste danwel de enige aandeelhouder). Nu is geld verdienen het belangrijkste geworden in plaats van een goede dienstverlening
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1." Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:50 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
ja enzodra een starship mij op komt pikken ga ik met 2000 lichtjaren per seconde fotofoto
Je zal jezelf dan kwijt raken. Mocht je lichaam daar tegen kunnen vergeet je alleen nog dat het licht, hetgeen je lichaam zichtbaar maakt, je niet zou kunnen bijbenen en dat dus ook nooit meer zal doen op het moment dat je sneller dan het licht gaat. Lekker onzichtbaar daar waar je feitelijk bent en een hologram die een tijdje achterloopt. Laat meteen ook zien dat we nooit sneller dan het licht kunnen gaan.
Op dinsdag 3 april 2007 @ 18:33 schreef highway101 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in Nederland ook wel eens een snelheidspoging met een locomotief gedaan, effe opzoeken...
Ben jij niet in de war met de langste reizigerstrein? Daar hebben we idd ook een poging toe gedaan (en ook gehaald): http://home.hetnet.nl/~cor-de-rijke/ (helaas het jaar daarop door de Belgen alweer verbroken)
Op Tuesday 3 April 2007 @ 17:40 schreef sander89 het volgende: Trein is erg aangepast maar dan is het nog steeds super knap voor filmpje en meer info van aanleg en de trein http://www.record2007.com/site/index_en.php
Op Tuesday 3 April 2007 @ 18:24 schreef DLTF het volgende:
[..]
Gezwets,
Door de ATB kunnen ze niet harder als 140 km/h
En als ze niet harder kunnen, hoe kan die machinist dan weten dat die treintjes 200 en 250 kunnen????
oftewel, die machinist zwetst ook
ook onzin er wordt tussen den haag en Schiphol 160 gereden de 16/17/1800 zijn de enigste locomotieven die 200 km/u vast kunnen houden. Met een ICR er achter. Verder kunnen de nieuw bestelde HSL trein 250 en de Thalys(NS, DB, NMBS & SNCF) en ICE 3 ( NS en DB) kunnen 330 Km/u halen.
Zijn dat niet de operationele topsnelheiden ? Niet de technische topsnelheid van die dingen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Op Tuesday 3 April 2007 @ 18:33 schreef highway101 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in Nederland ook wel eens een snelheidspoging met een locomotief gedaan, effe opzoeken...
Waren ooit op internet foto's te vinden van de onboard computer in de regiorunner met een top snelheid van 176 Km/h dit is 10% boven hun maximale snelheid van 160. Dit was op een uitgeschakeld ATB baanvak, geloof Zwolle - Amersfoortl.
En met de koploper zijn er proeven geweest tussen zwolle - groningen voor 160 km/h. Maar dit is nooit wat geworden, omdat je dan overwegen moet weg halen en ATB moet herdesignen.
Leuk en aardig, maar wat hebben we er aan? Met de huidige verstedelijking is die trein nog niet eens op snelheid voordat die alweer moet gaan afremmen voor het volgende station. Hooguit een paar trajecten in grotere landen als Frankrijk zelf met weinig steden komen in aanmerking voor zinnigheid.
Sjonge, en dat helemaal van BELASTINGGELD.... Zal het volk leuk vinden, om te horen hoe hun zuurverdiende geld over de balk gesmeten wordt! foto
If you see a bomb technician running, try to keep up with him. Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Op dinsdag 3 april 2007 @ 18:38 schreef sampoo het volgende:
[..]
Je zal jezelf dan kwijt raken. Mocht je lichaam daar tegen kunnen vergeet je alleen nog dat het licht, hetgeen je lichaam zichtbaar maakt, je niet zou kunnen bijbenen en dat dus ook nooit meer zal doen op het moment dat je sneller dan het licht gaat. Lekker onzichtbaar daar waar je feitelijk bent en een hologram die een tijdje achterloopt. Laat meteen ook zien dat we nooit sneller dan het licht kunnen gaan.
Is tuurlijk onzin: Je kunt wel degelijk sneller dan het licht, want licht is ook materie. Een voorwerp wat je ziet, reflecteert die materie. Als je sneller dan het licht gaat, ben je enkel onzichtbaar, verder niets. In het vacuüm van de ruimte is er verder geen enkele belemmering, op wat rotsblokken na, die je zult moeten ontwijken.. foto
If you see a bomb technician running, try to keep up with him. Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Op Wednesday 4 April 2007 @ 02:04 schreef poktor het volgende:
[..]
Is tuurlijk onzin: Je kunt wel degelijk sneller dan het licht, want licht is ook materie. Een voorwerp wat je ziet, reflecteert die materie. Als je sneller dan het licht gaat, ben je enkel onzichtbaar, verder niets. In het vacuüm van de ruimte is er verder geen enkele belemmering, op wat rotsblokken na, die je zult moeten ontwijken.. foto
duik jij eerst maar eens even in de materie van relativiteit en kwantumfysica voor je gaat blaten. Als je er echt ook maar een klein beetje in verdiept dan zie je wel in waarom sneller dan het licht kunnen gaan zeer onwaarschijnlijk is.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Wat is er met 30 jaar geleden toen de treinen door weer en wind reden zonder problemen. foto
-------------------------------------
www.theinvision.nl
http://www.record2007.com/site/index_en.php
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote]\[b\]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:\[/b\]
En met 2 handen heb je al een trio :P
Wel knap dat een trein, die al zo lang bestaat, nog zo hard kan. En duidelijk ook een teken dat die Maglev treintjes nog wat harder zouden moeten kunnen...
Koploper zo'n 200km/u
Regiorunner zo'n 250km/u (heb ik van een MCN gehoord die ik ken foto )
Maar door de ATb gaan ze niet harder dan 160km/u.
Moet wel het versnellen een beetje okee en snel gaan foto
Bijkomend voordeel: mobiele telefoons werken bij die snelheid niet meer foto
Door de ATB kunnen ze niet harder als 140 km/h
En als ze niet harder kunnen, hoe kan die machinist dan weten dat die treintjes 200 en 250 kunnen????
oftewel, die machinist zwetst ook
Nu is geld verdienen het belangrijkste geworden in plaats van een goede dienstverlening
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
Laat meteen ook zien dat we nooit sneller dan het licht kunnen gaan.
Boeiend.
Het hele verhaal ontkracht, met name 'het oude record' stukje foto
Voor grote problemen hebben we een computer
Dus nee, dit kan niet een paar dagen geleden hier hebben gestaan.
en in de ICE3 staat dat zijn top 330km/h is.
niet dat ze dat hier ooit zouden rijden :p
weet dat er op het stuk tussen Amsterdam en Utrecht ooit geprobeerd is met een ICE3 een maximum test is gedaan waarbij ze ergens rond de 230 uitkwamen
de 16/17/1800 zijn de enigste locomotieven die 200 km/u vast kunnen houden. Met een ICR er achter. Verder kunnen de nieuw bestelde HSL trein 250 en de Thalys(NS, DB, NMBS & SNCF) en ICE 3 ( NS en DB) kunnen 330 Km/u halen.
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
Maar toch een knap staaltje techniek van de fransen! foto
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
En met de koploper zijn er proeven geweest tussen zwolle - groningen voor 160 km/h. Maar dit is nooit wat geworden, omdat je dan overwegen moet weg halen en ATB moet herdesignen.
Zal het volk leuk vinden, om te horen hoe hun zuurverdiende geld over de balk gesmeten wordt! foto
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken