Feyenoord gaat in beroep tegen de Europese uitsluiting naar aanleiding van de supportersrellen in november vorig jaar in Nancy. Vorige week zette de beroepscommissie van de UEFA de Rotterdammers per direct uit het UEFA-Cuptoernooi. Daardoor loopt Feyenoord de dubbele ontmoeting in de achtste finales tegen Tottenham Hotspur mis.
"Op basis van alle feiten zijn wij van mening dat we als club niet schuldig zijn," aldus de financieel directeur van Feyenoord, Onno Jacobs. "Wij willen de uitspraak van de beroepscommissie graag juridisch laten toetsen, omdat we het gevoel hebben dat Feyenoord met deze straf onrecht aan is gedaan."
- Maybe O.D.B My Long Distance Family - "Computer says: no.." "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
Goede zaak, jammer dat een hoger beroep niet opschortend werkt foto. Als Feyenoord nu vrijgesproken wordt moeten ze nog wel een schadevergoeding regelen voor de misgelopen inkomsten. Maar goed, zo gul zal de UEFA waarschijnlijk niet zijn foto .
Toen ik dat las dacht ik: 'Dat zou eens tijd worden dat ze wat gingen doen' foto
Maar ik geef ze wel gelijk, net of zij schuldig zijn voor het gedrag van die mensen die zin hebben om iets te slopen en zich dan maar aansluiten bij een club als 'verzekering' ofzo foto
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op vrijdag 26 januari 2007 14:10 uur schreef Arockalypse het volgende: [...] Allemaal mooi en poëtisch geanalyseerd, maar aan de uitspraak van de UEFA verander je helemaal niks. Je kan de discussie eeeeuwig doorvoeren of Feyenoord als club schuld is. Feit is dat als er rellen zijn, en 't zijn Feyenoorders (of 't nou "echte" zijn of niet, ze handelen in de naam van Feyenoord), dan staat de club daar garant voor.
GELUL! Als ik nu opeens met een groepje mezelf "bind" aan de plaatselijke volleybal club. Deze club gaat spelen in weet ik veel waar in Duitsland en we breken daar de hele stad af, dan staat de club daar toch niet garant voor!
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:09 uur schreef Rieleks het volgende: Ze mogen blij zijn dat ze volgend jaar UEFA cup mogen spelen.. Allemaal leuk en aardig dat zij niet schuldig zijn, maar daarom kan het zo weer gebeuren.
Ja dus? Het kan altijd gebeuren! Als je ze nu van de UEFA cup uitsluit, of een aantal jaar, snakken de hoolies van feyenoord naar een ravage en zal het de eerste beste wedstrijd over een paar jaar enorm raak zijn. Feyenoord heeft niet voor niets de grootste firm van Europa! BTW: Ik ben niet voor Feyenoord, alleen ik heb wel een mening!
Bestreden ze rellende supporters maar net zo fanatiek.
En voordat mensen roepen dat Feyenoord al zoveel doet. Ze kunnen makkelijk een stuk pro-actiever optreden. Bijvoorbeeld door beveiligingsmensen in burger rond het stadion en eventueel in het stadscentrum de boel in de gaten te laten houden en opkomende relletjes direct de kop in te drukken.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:35 schreef Vincitore het volgende:
[..]
GELUL! Als ik nu opeens met een groepje mezelf "bind" aan de plaatselijke volleybal club. Deze club gaat spelen in weet ik veel waar in Duitsland en we breken daar de hele stad af, dan staat de club daar toch niet garant voor! [..]
Ja dus? Het kan altijd gebeuren! Als je ze nu van de UEFA cup uitsluit, of een aantal jaar, snakken de hoolies van feyenoord naar een ravage en zal het de eerste beste wedstrijd over een paar jaar enorm raak zijn. Feyenoord heeft niet voor niets de grootste firm van Europa! BTW: Ik ben niet voor Feyenoord, alleen ik heb wel een mening!
Feit is dat die rellen er niet zijn als Feyenoord er niet speelt.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:35 schreef budha het volgende: Bestreden ze rellende supporters maar net zo fanatiek.
En voordat mensen roepen dat Feyenoord al zoveel doet. Ze kunnen makkelijk een stuk pro-actiever optreden. Bijvoorbeeld door beveiligingsmensen in burger rond het stadion en eventueel in het stadscentrum de boel in de gaten te laten houden en opkomende relletjes direct de kop in te drukken.
daar zijn er al ontzettend veel van (politie in burger)..
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:35 schreef budha het volgende: Bestreden ze rellende supporters maar net zo fanatiek.
Je kunt niet meer doen dan ze een SV geven.
quote:
En voordat mensen roepen dat Feyenoord al zoveel doet. Ze kunnen makkelijk een stuk pro-actiever optreden. Bijvoorbeeld door beveiligingsmensen in burger rond het stadion en eventueel in het stadscentrum de boel in de gaten te laten houden en opkomende relletjes direct de kop in te drukken.
Dus alle moskees moeten ook mensen in alle grote steden rond laten lopen om aanslagen te voorkomen? foto
het rare is dat Feyenoord als eerste club op deze manier wordt uitgeschakeld van de Uefa cup.
Als je het vergelijkt met zeg een Oost Europese club met racistische kreten e.d. dan is het een kleine boete, maar nu het een West Europese club is worden we er direct uit gegooit.
Ook als je kijkt naar andere rellen (zeg in Turkije) met Liverpool van 2 jaar terug toen werd er ook niets gedaan.
Nee, ik erger me aan mensen zoals jou, die alles wat met voetbal te maken heeft over 1 kam scheren maar als het om iets als geloof gaat dan mag het opeens niet meer.
Feyenoord distantieert zich van deze 'supporters', net zoals elke moslim/moskee dit doet van terroristen als het goed is.
Het is heel lullig voor de echte Feyenoorders, maar er moet een keer een signaal afgegeven worden. Anders blijft deze troep doorgaan. Tja en dan moeten de goede soms onder de slechte lijden.
Neemt niet weg dat ik het snap dat Feyenoord de straf aanvecht.
Op vrijdag 26 januari 2007 14:10 uur schreef Arockalypse het volgende: [...] Allemaal mooi en poëtisch geanalyseerd, maar aan de uitspraak van de UEFA verander je helemaal niks. Je kan de discussie eeeeuwig doorvoeren of Feyenoord als club schuld is. Feit is dat als er rellen zijn, en 't zijn Feyenoorders (of 't nou "echte" zijn of niet, ze handelen in de naam van Feyenoord), dan staat de club daar garant voor.
OW JA.... Dus als er mensen zijn die zich, vermommen als, laten we zeggen PSV supporters... En die gaan tijdens een wedstrijd een hele stad kort en klein slaan, en richten zo veel mogelijk schade aan... Dan moet PSV dokken, want ze hadden PSV shirts aan, en dus handelden ze in de naam van PSV... foto Sommige mensen..... foto
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:11 schreef GoodspeeD het volgende: Het is heel lullig voor de echte Feyenoorders, maar er moet een keer een signaal afgegeven worden. Anders blijft deze troep doorgaan. Tja en dan moeten de goede soms onder de slechte lijden.
Ok ik blijf doorgaan met m'n vergelijking, om te laten zien hoe dom je lult! Alle moskees sluiten, er moet een signaal afgegeven worden, anders blijft deze troep doorgaan.Tja en dan moeten de goede soms onder de slechte lijden.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:18 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Ok ik blijf doorgaan met m'n vergelijking, om te laten zien hoe dom je lult! Alle moskees sluiten, er moet een signaal afgegeven worden, anders blijft deze troep doorgaan.Tja en dan moeten de goede soms onder de slechte lijden.
Jouw vergelijking houdt geen steek. Moskeëen sluiten is namelijk een zaak van de overheid - de overheid heeft veel meer middelen om zaken aan te pakken en heeft ook een geheel andere verantwoordelijkheid. De UEFA heeft veel minder middelen en moet dus noodgedwongen simpeler denken: de club bij wie de problemen ontstaan, die krijgt de zwarte piet.
Geheel begrijpelijk!
Ik hoop wel dat Feyenoord minimaal strafvermindering te pakken krijgt... er is al zo weinig competitie in de top van de Eredivisie, we hebben die club hard nodig. Als die straf doorgevoerd wordt zie ik het zwart in voor onze Rotterdamse vrienden...
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:33 schreef dadoc het volgende:
[..]
Jouw vergelijking houdt geen steek. Moskeëen sluiten is namelijk een zaak van de overheid - de overheid heeft veel meer middelen om zaken aan te pakken en heeft ook een geheel andere verantwoordelijkheid. De UEFA heeft veel minder middelen en moet dus noodgedwongen simpeler denken: de club bij wie de problemen ontstaan, die krijgt de zwarte piet.
Daar heb je gelijk in, maar het principe blijft hetzelfde : straf een hele organisatie + alles wat er bijhoort voor het gedrag van enkelen mensen die menen bij die organisatie te horen, dit terwijl de organisatie vooraf DUIDELIJK gewaarschuwd heeft en dit gewoon werd weggelachen.
Als het nou een oplossing was, dan was het nog te begrijpen. Maar denk je nou echt dat die hooligans dit iets kan schelen?
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37 schreef dlebrok het volgende:
[..] Als het nou een oplossing was, dan was het nog te begrijpen. Maar denk je nou echt dat die hooligans dit iets kan schelen?
Ik denk dat het wel scheelt ja - als Feyenoord niet Europees speelt zullen er veel minder idioten uit Rotterdam warm lopen om te gaan rellen bij UEFA wedstrijden. Dus vanauit de UEFA is het helemaal niet raar gedacht - mede ook omdat 'Feyenoord' al vaker voor problemen heeft gezorgd.
Goede zaak, ze zijn beschuldigt terwijl ze honderduizend keer gewaarschuwd hebben en dan nog, waarom zou Feyenoord de schuld moeten krijgen voor waarschijnlijk allemaal meerderjarige supporters die dus hun eigen verantwoordlijkheid moeten hebben.. Als Jan Smit een concert geeft en zn fans breken de boel af terwijl de organisatie duidelijk aangeeft dat ze hier niet blij mee zijn en om er mee te stoppen kan je Jan Smit toch ook niet schuldig bepalen? Beetje krom, maar wel hetzelfde
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:33 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Keihard en met elke mogelijkheid die ze hebben die supporters weren. Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Weer zo'n sukkel die niet weet waar ie over praat foto
Ik had ook graag gezien dat Feyenoord een knokploeg in dienst nam die iedereen met een SV het ziekenhuis inmepte zodat ze geen schade in Nancy aan konden richten. Voor de zekerheid niet in het zeikenhuis laten liggen maar opsluiten in de Kuip en ze daar laten creperen. Dan weet je in ieder geval zeker dat er geen verkeerde mensen naar Nancy gaan foto
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:33 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Keihard en met elke mogelijkheid die ze hebben die supporters weren. Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Dat doen ze ook, maar dat kunnen ze niet in Frankrijk duh. Wat kan een club doen buiten hun eigen deuren? Het is geen politie, ze kunnen moeilijk een grenscontrole neerzetten o.i.d... foto Die gasten hadden een stadionverbod, maar de Franse politie heeft ze niet opgepakt, zelfs niet naar huis gestuurd, maar in het stadion gezet.. tja wat kan je daar aan doen als club? De Franse autoriteiten waren gewaarschuwd door Feyenoord, dat deze gasten zouden gaan komen waarschijnlijk. Meer kan je niet.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:39 schreef dadoc het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel scheelt ja - als Feyenoord niet Europees speelt zullen er veel minder idioten uit Rotterdam warm lopen om te gaan rellen bij UEFA wedstrijden. Dus vanauit de UEFA is het helemaal niet raar gedacht - mede ook omdat 'Feyenoord' al vaker voor problemen heeft gezorgd.
Dan gaan die mensen wel tijdens competitie-wedstrijden rellen of bij de eerstvolgende Europese wedstrijd, of desnoods spreken ze wat af bij oefenwedstrijdjes. Lost niets op.
De enige oplossing zou zijn dat de ontvangende ploeg de keuze heeft uitsupporters te weren (indien die alsnog komen, valt dat onder de volledige verantwoordelijk van de lokale politie) óf ze wel toelaat, maar een lijst met namen van supporters van de bezoekende club krijgt, en iedereen die daar niet opstaat, heeft niets in die stad te zoeken.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:41 schreef mindit het volgende:
[..]
Die gasten hadden een stadionverbod, maar de Franse politie heeft ze niet opgepakt, zelfs niet naar huis gestuurd, maar in het stadion gezet.. tja wat kan je daar aan doen als club? De Franse autoriteiten waren gewaarschuwd door Feyenoord, dat deze gasten zouden gaan komen waarschijnlijk. Meer kan je niet.
Maar hoe denk je nou dat dat alles overkomt in Frankrijk of bij de UEFA? Die ene Nederlandse club speelt weer ergens en dus wordt er gevraagd om gigantische extra politie-inzet etc - ja nee die club kan er zelf niks aan doen maar ondertussen moet het wel gebeuren anders wordt je hele stad kort en klein geslagen, want in het kielzog van die ene club komt er altijd een hele volksstam randmongolen mee.
Het blijft oneerlijk, maar het is toch ook erg goed te begrijpen dat mensen daar op een gegeven moment gewoon geen zin meer in hebben.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:46 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Dan gaan die mensen wel tijdens competitie-wedstrijden rellen of bij de eerstvolgende Europese wedstrijd, of desnoods spreken ze wat af bij oefenwedstrijdjes. Lost niets op. [...]
Volgens mij doen ze dat gewoon OOK. Hoe meer aanleidingen om te rellen, hoe meer er gereld wordt. En andersom.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:46 schreef dadoc het volgende:
[..]
Maar hoe denk je nou dat dat alles overkomt in Frankrijk of bij de UEFA? Die ene Nederlandse club speelt weer ergens en dus wordt er gevraagd om gigantische extra politie-inzet etc - ja nee die club kan er zelf niks aan doen maar ondertussen moet het wel gebeuren anders wordt je hele stad kort en klein geslagen, want in het kielzog van die ene club komt er altijd een hele volksstam randmongolen mee.
Het blijft oneerlijk, maar het is toch ook erg goed te begrijpen dat mensen daar op een gegeven moment gewoon geen zin meer in hebben.
oh dus dan die criminelen maar gewoon rond laten lopen? wat is jou oplossing dan? jij denkt dat als Feyenoord nooit meer speelt dat de rellen dan stoppen foto Mooie oplossing hoor.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:46 schreef dadoc het volgende:
[..]
Maar hoe denk je nou dat dat alles overkomt in Frankrijk of bij de UEFA? Die ene Nederlandse club speelt weer ergens en dus wordt er gevraagd om gigantische extra politie-inzet etc - ja nee die club kan er zelf niks aan doen maar ondertussen moet het wel gebeuren anders wordt je hele stad kort en klein geslagen, want in het kielzog van die ene club komt er altijd een hele volksstam randmongolen mee.
De UEFA moet maar eens verder kijken. Hoe denk je dat het op mij overkomt als er weer een moslim zichzelf opblaast met tientallen doden als gevolg, en die andere moslims maar roepen dat ze hier niets mee te maken hebben.
Ik kijk ook verder dan dat, de UEFA moet dat al helemaal doen.
quote:
Het blijft oneerlijk, maar het is toch ook erg goed te begrijpen dat mensen daar op een gegeven moment gewoon geen zin meer in hebben.
Ik heb ook in zoveel dingen geen zin meer, maar helaas kun je niet alles oplossen door alles en iedereen te straffen.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:49 schreef mindit het volgende:
[..]
oh dus dan die criminelen maar gewoon rond laten lopen? wat is jou oplossing dan? jij denkt dat als Feyenoord nooit meer speelt dat de rellen dan stoppen foto Mooie oplossing hoor.
Nee, we hebben hier hier over de UEFA. De UEFA is hierdoor van een hoop gezeik af, wat voor Feyenoord en Nederland dus pijnlijk is. Wat hier dan hopelijk weer leidt tot extra maatregelen door zowel Feyenoord als de overheid - zoals bijvoorbeeld die gasten zwaarder straffen, beter registreren, controleren, stadionverboden, whatever. Dus de UEFA heeft door deze beslissing zelf direct minder problemen EN draagt met de beslissing hopelijk bij aan adequater optreden in Nederland wat blijkbaar niet eerder gebeurd is. Een onvervalste WIN-WIN situatie! Behalve voor Feyenoord dan. Maar de UEFA heeft zat clubs om een interessante competitie te maken dus soi.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:49 schreef dlebrok het volgende:
[..]
De UEFA moet maar eens verder kijken. Hoe denk je dat het op mij overkomt als er weer een moslim zichzelf opblaast met tientallen doden als gevolg, en die andere moslims maar roepen dat ze hier niets mee te maken hebben.
Ik kijk ook verder dan dat, de UEFA moet dat al helemaal doen. [..]
De UEFA kijkt natuurlijk, heel begrijpelijk, gewoon naar haar eigen belangen.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:59 schreef sandorz het volgende:
[..]
deze man snapt het...
Ben ik nog niet zo zeker van. De UEFA heeft het er in hun beargumentatie nl. over dat Feyenoord de straf krijgt 'omdat ze niet alles hebben gedaan om de rellen te voorkomen'. Daar valt best nog over te twisten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat de UEFA dan in gedachten heeft als hetgeen Feyenoord nagelaten zou hebben. Weet jij het?
Feit is wel dat dergelijke beroepszaken volgens mij niet vaak succes hebben.
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:56 schreef dadoc het volgende:
[..]
Nee, we hebben hier hier over de UEFA. De UEFA is hierdoor van een hoop gezeik af, wat voor Feyenoord en Nederland dus pijnlijk is. Wat hier dan hopelijk weer leidt tot extra maatregelen door zowel Feyenoord als de overheid - zoals bijvoorbeeld die gasten zwaarder straffen, beter registreren, controleren, stadionverboden, whatever. Dus de UEFA heeft door deze beslissing zelf direct minder problemen EN draagt met de beslissing hopelijk bij aan adequater optreden in Nederland wat blijkbaar niet eerder gebeurd is. Een onvervalste WIN-WIN situatie! Behalve voor Feyenoord dan. Maar de UEFA heeft zat clubs om een interessante competitie te maken dus soi.
Dat ben ik grotendeels met je eens inderdaad, dat dit probleem wel harder aangepakt mag worden (er mag wel meer harder aangepakt worden in NL trouwens). Maar de UEFA kan niet 'geen zin hebben' in extra maatregelen. Dit lijkt nu inderdaad het geval en daarom de makkelijkste oplossing (uitsluiting) als straf geven. Er kan beter gebrainstormd worden hoe dit probleem in de toekomst te voorkomen met de autoriteiten. Identificatie en opsporing van relnichten vergemakkelijken op één of andere manier zodat deze aangepakt kunnen worden i.p.v. de clubs wat de relnichten niet eens raakt (die komen echt niet voor voetbal).
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:17 schreef mindit het volgende:
[..]
Dat ben ik grotendeels met je eens inderdaad, dat dit probleem wel harder aangepakt mag worden (er mag wel meer harder aangepakt worden in NL trouwens). Maar de UEFA kan niet 'geen zin hebben' in extra maatregelen. Dit lijkt nu inderdaad het geval en daarom de makkelijkste oplossing (uitsluiting) als straf geven. Er kan beter gebrainstormd worden hoe dit probleem in de toekomst te voorkomen met de autoriteiten. Identificatie en opsporing van relnichten vergemakkelijken op één of andere manier zodat deze aangepakt kunnen worden i.p.v. de clubs wat de relnichten niet eens raakt (die komen echt niet voor voetbal).
Misschien zou het een goed idee zijn als de UEFA rechtstreeks bij de Nederlandse overheid zou aandringen op maatregelen...
Feyenoords´ eigen schuld, als ze gewoon kampioen waren geworden vorig seizoen hadden ze Champions League gespeeld en dus niet naar Nancy gehoeven... foto
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:58 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Nee, ik erger me aan mensen zoals jou, die alles wat met voetbal te maken heeft over 1 kam scheren maar als het om iets als geloof gaat dan mag het opeens niet meer.
Feyenoord distantieert zich van deze 'supporters', net zoals elke moslim/moskee dit doet van terroristen als het goed is.
Feit is helaas dat zulke "figuren" (noem ze maar geen supporters want die benadelen hun club niet) altijd onder het mom van supporter dingen vernielen en rellen veroorzaken en dan is de desbetreffende club helaas vaak de dupe.
Zag dat vroeger vaak bij fcden haag. Ging er vaak heen en de media kreeg er niet genoeg van om alle supporters op 1 grote hoop te gooien terwijl altijd dezelfde soort figuren de naam van fcden haag (ja ja nu ado) in een slecht daglicht stelde...
Ik vind dat Nancy ook verantwoording hoort te nemen in deze zaak. En voor het voetbal op zich hoop ik dat Feyenoord alsnog gelijk gaat krijgen!
Muurbloempje_1971 fka muurbloempje (jaja ben vrouw/ex-voetbalster/voetballiefhebster) foto
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag...
Het zit gewoon zo: Feyenoord heeft Nancy van tevoren gewaarschuwd en zelf alles gedaan om dit niet te laten gebeuren... het lakse optreden van Nancy heeft hiertoe geleid dus de schuld ligt bij hun zelf foto Feyenoord word door de Uefa gewoon keihard in hun kont genaaid... achterlijke zakken bij de Uefa foto
Op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:51 schreef Muurbloempj_1971 het volgende: Muurbloempje_1971 fka muurbloempje (jaja ben vrouw/ex-voetbalster/voetballiefhebster) foto
vrouwen hebben soms toch wel verstand van voetbal foto '71 een goed bouwjaar foto
Is het al weekend?
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
EDIT: net te laat
Better.Stronger.Faster
http://www.speedcore.ca
Maar ik geef ze wel gelijk, net of zij schuldig zijn voor het gedrag van die mensen die zin hebben om iets te slopen en zich dan maar aansluiten bij een club als 'verzekering' ofzo foto
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
foto hopelijk de zelfde uitspraak in hogerberoep.
foto draait hier helemaal niet meer om de voetbal het gaat alleen om het geld
Als ik nu opeens met een groepje mezelf "bind" aan de plaatselijke volleybal club. Deze club gaat spelen in weet ik veel waar in Duitsland en we breken daar de hele stad af, dan staat de club daar toch niet garant voor! Ja dus? Het kan altijd gebeuren! Als je ze nu van de UEFA cup uitsluit, of een aantal jaar, snakken de hoolies van feyenoord naar een ravage en zal het de eerste beste wedstrijd over een paar jaar enorm raak zijn. Feyenoord heeft niet voor niets de grootste firm van Europa!
BTW: Ik ben niet voor Feyenoord, alleen ik heb wel een mening!
En voordat mensen roepen dat Feyenoord al zoveel doet. Ze kunnen makkelijk een stuk pro-actiever optreden. Bijvoorbeeld door beveiligingsmensen in burger rond het stadion en eventueel in het stadscentrum de boel in de gaten te laten houden en opkomende relletjes direct de kop in te drukken.
Hooligans foto
Nancy foto
UEFA fotofotofoto
laat feyenoord dit dan maar betalen foto
Het gaat erom dat de voetbalrellen wel degelijk gerelateerd zijn aan bepaalde clubs.
Geef het op, die relatie is er gewoon. Feyenoord zou er meer aan kunnen doen, maar dat kost ze geld en dat zien ze niet zitten.
Ben je soms aan het trollen?
Als je het vergelijkt met zeg een Oost Europese club met racistische kreten e.d. dan is het een kleine boete, maar nu het een West Europese club is worden we er direct uit gegooit.
Ook als je kijkt naar andere rellen (zeg in Turkije) met Liverpool van 2 jaar terug toen werd er ook niets gedaan.
Feyenoord distantieert zich van deze 'supporters', net zoals elke moslim/moskee dit doet van terroristen als het goed is.
Neemt niet weg dat ik het snap dat Feyenoord de straf aanvecht.
[...]
Allemaal mooi en poëtisch geanalyseerd, maar aan de uitspraak van de UEFA verander je helemaal niks. Je kan de discussie eeeeuwig doorvoeren of Feyenoord als club schuld is. Feit is dat als er rellen zijn, en 't zijn Feyenoorders (of 't nou "echte" zijn of niet, ze handelen in de naam van Feyenoord), dan staat de club daar garant voor.
OW JA.... Dus als er mensen zijn die zich, vermommen als, laten we zeggen PSV supporters... En die gaan tijdens een wedstrijd een hele stad kort en klein slaan, en richten zo veel mogelijk schade aan... Dan moet PSV dokken, want ze hadden PSV shirts aan, en dus handelden ze in de naam van PSV... foto Sommige mensen..... foto
Geheel begrijpelijk!
Ik hoop wel dat Feyenoord minimaal strafvermindering te pakken krijgt... er is al zo weinig competitie in de top van de Eredivisie, we hebben die club hard nodig. Als die straf doorgevoerd wordt zie ik het zwart in voor onze Rotterdamse vrienden...
Als het nou een oplossing was, dan was het nog te begrijpen. Maar denk je nou echt dat die hooligans dit iets kan schelen?
Als Jan Smit een concert geeft en zn fans breken de boel af terwijl de organisatie duidelijk aangeeft dat ze hier niet blij mee zijn en om er mee te stoppen kan je Jan Smit toch ook niet schuldig bepalen?
Beetje krom, maar wel hetzelfde
Ik had ook graag gezien dat Feyenoord een knokploeg in dienst nam die iedereen met een SV het ziekenhuis inmepte zodat ze geen schade in Nancy aan konden richten. Voor de zekerheid niet in het zeikenhuis laten liggen maar opsluiten in de Kuip en ze daar laten creperen. Dan weet je in ieder geval zeker dat er geen verkeerde mensen naar Nancy gaan foto
Maar dit mag helaas niet van de wet foto
De enige oplossing zou zijn dat de ontvangende ploeg de keuze heeft uitsupporters te weren (indien die alsnog komen, valt dat onder de volledige verantwoordelijk van de lokale politie) óf ze wel toelaat, maar een lijst met namen van supporters van de bezoekende club krijgt, en iedereen die daar niet opstaat, heeft niets in die stad te zoeken.
Het blijft oneerlijk, maar het is toch ook erg goed te begrijpen dat mensen daar op een gegeven moment gewoon geen zin meer in hebben.
Ik kijk ook verder dan dat, de UEFA moet dat al helemaal doen. Ik heb ook in zoveel dingen geen zin meer, maar helaas kun je niet alles oplossen door alles en iedereen te straffen.
Feit is wel dat dergelijke beroepszaken volgens mij niet vaak succes hebben.
Wedden dat het binnen de kortste keren weer rustig is bij de voetbalwedstrijden.
GEEN Betaald voetbal meer
dat ze maar een vak leren foto
Zag dat vroeger vaak bij fcden haag. Ging er vaak heen en de media kreeg er niet genoeg van om alle supporters op 1 grote hoop te gooien terwijl altijd dezelfde soort figuren de naam van fcden haag (ja ja nu ado) in een slecht daglicht stelde...
Ik vind dat Nancy ook verantwoording hoort te nemen in deze zaak. En voor het voetbal op zich hoop ik dat Feyenoord alsnog gelijk gaat krijgen!
Muurbloempje_1971 fka muurbloempje (jaja ben vrouw/ex-voetbalster/voetballiefhebster) foto
Feyenoord word door de Uefa gewoon keihard in hun kont genaaid... achterlijke zakken bij de Uefa foto
en dit zeg ik als NEC-supporter foto
'71 een goed bouwjaar foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken