Nieuws
Peijs bekijkt NS-spoorboekje nog eens

"Herschrijven van het schema voor 2007 kan niet", stelde Peijs in een spoeddebat over de dienstregeling van de spoorwegen die op 10 december moet ingaan. "Als ik hier trek, doet het daar zeer."
In december zal de minister na overleg met de NS voorstellen voorleggen aan de Kamer. Voor 2007 gaat het bijvoorbeeld om de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle), de bediening op de lijn Amsterdam-Utrecht en die van de stations Voorburg en Zoetermeer.
Volgens ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob zou het een groot deel van de bezwaren van ontevreden treinreizigers wegnemen als het schema wordt verbeterd. De helft van de achthonderd mails die zijn fractie in tien dagen tijd op een eigen meldpunt ontving, ging over deze verbindingen.
zoveel tijd zal het toch niet in beslag nemen?
Door dat het zo krap is gaat het ook lekker snel mis als het eigenlijk maar op 1 plaats mis gaat !
Daarnaast, als wij zo ontevreden zijn over de NS en Pro-Rail, maak er dan maar weer een Staatsbedrijf van. Dan kan je echt weer invloed uit oefenen.
Laat ze het oude schema aanhouden als het beter is en kom dan in 2008 pas met een supergoeie (als het maken van zo'n schema zoveel tijd in beslag neemt foto )
Android + Verveling = Titan Turret spelen
Ik vraag me altijd af waarom wij hier WEL van dit soort idiote problemen kennen, en in andere landen nauwelijks... Maar ja, ik ben dan ook maar een leek. Een autobezittende leek, en dat bevalt priiiima; zeker als ik langs het station rij en net hoor omroepen dat er weer eens een vette vertraging is... Sterkte, treinreizigers, met deze heerlijk democratisch gekozen nieuwe dienstregeling. Dat noemen we "er effe doorjassen". Lang leve de politiek. foto
- Hirschi Ali
- De oorlog in Libanon (alsof onze mening telt)
- Een brand op Schiphol
- Een ontsnapte TBS'er
- Een roestig oud schip
- De dienstregeling van een commercieel bedrijf
- Binnenkort ongetwijfeld de verhoogde portokosten
Zomaar een paar voorbeelden van incidenten waarbij elke partij zich vol geldingsdrang voor de camera werpt. De politiek moet zich minder laten leiden door de waan van de dag en zich weer bezig houden met de grote lijnen.
In dit specifieke geval kan ik het nog een klein beetje begrijpen, maar men vraagt wel erg makkelijk om een spoeddebat.
Maar goed wat maakt Peijs het uit, die zal niet in de trein zitten van huis naar de kamer. en voor de verkiezingen maakt het haar ook niet uit. want uiteindelijk word toch de staatssecretaris er op afgerekend. De burger is de dupe dat blijkt maar weer, ik ben blij dat ik al in de randstad woon en maar heel af en toe naar het noorden of oosten ga.
Net Nederlandse Spoor is gewoon ontzettend druk bezet, daarnaast is het van ontzettend veel externe factoren afhankelijk, dus er kan wel is iets misgaan.
Ik reis ook 5 dagen per week met de trein en als je dan is vertraging hebt, SHIT HAPPENS.
De NS is niet geprivatiseerd en is dat ook nooit geweest. Die hele privatisering is een leugen die bedacht is door de VVD omdat ze dan mooi hun verkiezingsprogramma zogenaamd konden doorvoeren, en die inmiddels door de linkse partijen en de media instand wordt gehouden omdat ze het mooi als excuus kunnen gebruiken om te ageren tegen de vrije markt.
Als de NS werkelijk geprivatiseerd was, dan was deze discussie in de kamer nooit gevoerd, omdat de kamer er dan immers niets meer over te zeggen had ghad.
De staat bezit 100% van alle aandelen van de NS. De staat is dus eigenaar van de NS. De NS is dus een staatsbedrijf. De staat bemoeit zich ook actief met de NS. De staat bepaalt de tarieven, de dienstregeling, hoeveel % vertraging er mag zijn, etc, etc.
Als dit inderdaad over railcatering gaat, is het diep triest dat de Tweede Kamer tot dit niveau gezonken is.
Maar ik baal wel als ik zie dat deze nieuwe dienstregeling nadelig is voor de niet-randstadbewoners.
Verder zeg ik maar: kom lekker hierheen; ik verzeker je dat je er nog aardiger van gaat reageren op forums als dit. (En de huizen zijn hier nog redelijk betaalbaar. ssssst! niet verklappen!) Ennn een fijne avond verder. foto
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
foto
fotofoto
Voor mijn reistrajecten kan ik geen negatieve dingen vinden iig, had echt verwacht dat overal een kwartier bij zou komen foto
Nu doe ik er ongeveer 4 uur over.
Maar vanaf 10 december 4 uur en 18 min, dit omdat Gouda ook een Intercitystation wordt.
Dat nieuwe spoorboekje komt voor de ene beter uit dan de andere.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken