Nieuws
'Saaie lessen zijn voorbereiding op het leven'

Scholieren worden tegenwoordig door televisie, computer en videospellen continu geprikkeld. Het onderwijs zou een goede afwisseling zijn. "Ik heb de energie niet om dag in dag uit mijn lessen aantrekkelijk te maken met liedjes en danspasjes", klaagt wiskundelerares Zoe Fail. "De kinderen worden niet meer genoeg verveeld. Ze worden te veel gestimuleerd. Verveling moedigt de denkvaardigheden en de fantasie aan. Ik herinner me nog dat ik me verveelde vroeger. Maar ik verveel me nu niet omdat ik weet hoe ik ermee moet omgaan."
Volgens Barry Williams, docent aan het Hertford Regional College in Cambridgeshire, zijn zijn lessen niet saai. Degenen die dat geloven 'hebben de nuances en de subtiliteit van mijn lessen niet door'. Williams: "Wanneer iemand zegt: 'Meneer Williams, dat meisje zit door het raam naar een boom te staren', dan zeg ik: 'Merkt u niet dat ik in mijn lessen elementen van zenboeddhisme voor gevorderden heb geïntegreerd?'. In feite lever ik volwassenen af die in staat zullen zijn te (blijven) kijken naar uitzendingen van politieke partijen".
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
wa gaat het dan worden ?
Dan let er helemaal niet meer op in de les foto
Als de les een beetje leuk is let iedereen meestal gewoon op fotofoto
Wat een onzin dat school perse saai moet zijn omdat de rest van het leven ook saai kan zijn. leer ze liever plezier te maken met zijn allen, end at plezier niet altijd geld hoeft te kosten...
Echt kindermishandeling dit. foto
Dus ze verveelde zich, wat haar denkvaardigheden en fantasie aanmoedigde. En nu verveelt ze zich niet meer en haar denkvaardigheden en fantasie worden dus ook niet meer aangemoedigd toch? foto
\[b\]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:\[/b\]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Dat moet de kinders ook zeker niet ontnomen worden, dus geef ze ajb een paar keer in de week een uurtje creatief bezig zijn, laat ze lekker spelen in hun speelkwartier. Maar in de lessen moeten ze opletten!!!
Later, in een saai kantoor, moeten ze namelijk ook opletten en dan is paperclips schieten en poppetjes in je kantlijn tekenen niet aan de orde van de dag. Daarop moet je voorbereid worden. Of tikkertje spelen in een magazijn, briefjes doorgeven in een restaurant. Die mensen moeten discipline leren!
De speelkwartiertjes en de middagen thuis zijn tegenwoordig al prikkelend genoeg. De leraren op lagere en middelbare scholen moeten daar niet mee hoeven te concurreren, ze moeten gewoon zichzelf blijven, en als volwassenen voor de klas staan, en kinders leren dat er naast dat spelen en kind zijn ook een wereld aankomt van discipline, van orde en regelmaat, van normen en waarden.
En voor een intelligente oplettende leerling die z'n speel- en leertijd goed weet af te wisselen zijn de 'normale lessen' helemaal niet saai!
gosh, soms zou ik toch echt een aantal fokkers met hun hoofd tegen de muur willen slagen!
Is het nu dan niet saai?
Te triest voor woorden zoiets.
Geef het dan gewoon meteen op en knal een kogel door je kop.
Ook een pauze tijdens een probleem (programmeerprobleem --> even naar de WC) werkt goed!
Maar gedwongen luisteren naar saaie prietpraat in een les of vergadering terwijl je niet wegkunt is een andere zaak. Je leert wel weer goed kleine tekeningetjes te maken
De tekst van motie die gisterenochtend hierover op dat congres werd aangenomen, luidt:
"THAT Conference believes that a boring lesson is not necessarily a failure and therefore not inadequate."
http://www.askatl.org.uk/(...)april/6thsession.asp
Kentucky Fried Cruelty
1) The adjustive or adaptive function. Schools are to establish fixed habits of reaction to authority. This, of course, precludes critical judgment completely. It also pretty much destroys the idea that useful or interesting material should be taught, because you can't test for reflexive obedience until you know whether you can make kids learn, and do, foolish and boring things.
2) The integrating function. This might well be called "the conformity function," because its intention is to make children as alike as possible. People who conform are predictable, and this is of great use to those who wish to harness and manipulate a large labor force.
3) The diagnostic and directive function. School is meant to determine each student's proper social role. This is done by logging evidence mathematically and anecdotally on cumulative records. As in "your permanent record." Yes, you do have one.
4) The differentiating function. Once their social role has been "diagnosed," children are to be sorted by role and trained only so far as their destination in the social machine merits - and not one step further. So much for making kids their personal best.
5) The selective function. This refers not to human choice at all but to Darwin's theory of natural selection as applied to what he called "the favored races." In short, the idea is to help things along by consciously attempting to improve the breeding stock. Schools are meant to tag the unfit - with poor grades, remedial placement, and other punishments - clearly enough that their peers will accept them as inferior and effectively bar them from the reproductive sweepstakes. That's what all those little humiliations from first grade onward were intended to do: wash the dirt down the drain.
6) The propaedeutic function. The societal system implied by these rules will require an elite group of caretakers. To that end, a small fraction of the kids will quietly be taught how to manage this continuing project, how to watch over and control a population deliberately dumbed down and declawed in order that government might proceed unchallenged and corporations might never want for obedient labor.
Succes! foto
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Het leven is wel een avontuur en een droom die je zelf moet invullen! En zo ervaar ik het dan ook op dit moment foto
Als docent ben je ook niet gebaat met saaie lessen tenzij je zelf saai bent. Op stage probeerde ik elke les zo spannend mogelijk te maken, want het moet voor mij ook wel leuk zijn natuurlijk. Als je jezelf al gaat vervelen, hoe moeten de koters het dan wel niet ervaren?
Ik vind het zeer onterecht dat mensen denken dat kinderen alleen nog door 'song and dance' te verleiden zijn. Ik heb uit eigen hand gemerkt dat kinderen nog best te paaien zijn voor een leuk verhaal en daar heb ik geen lasershow met soundtrack en volledige catering voor uit de kast hoeven te trekken. foto
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
om iedereen voor te bereiden op de dood?
ik vind dat 'voorbereid-argument' altijd z'n onzin... foto
BTW: als die wiskunde lerares denkt dat ze de lessen alleen maar aantrekkelijker kan maken dmv liedjes en danspasjes, dan heeft ze naar mijn idee haar vak niet helemaal begrepen!
Kinderen moeten kinderen zijn, dat betekent dat hun jeugd een feest moet zijn. Er zijn genoeg saaie momenten thuis waar hun fantasie gestimuleerd kan worden.
Die laatste opmerking is wel errug strak overigens foto
Saaie lessen zijn ook voor een leraar saai.
Het is toch veel prettiger als de kids de deur uit gaan met de wetenschap dat ze er werkelijk iets van opgestoken hebben en het ook nog blijft hangen, vanwege de manier van lesgeven.
Het leven is al saai genoeg...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken