Nieuws
Actievoerders bezetten bos in Limburg
AWACS-vliegtuigen van de in het Duitse Geilenkirchen gelegen NAVO-basis vliegen regelmatig over het nabijgelegen bos. Om de veiligheid van de opstijgende en landende vliegtuigen te waarborgen heeft de basis verzocht zes hectare aan bos te kappen. De Raad van State gaf hier afgelopen vrijdag toestemming voor, nadat er al enige tijd tegen geprotesteerd werd. Inwoners van Schinnen en Brunssum zijn, samen met de gemeente Onderbanken, bang dat na de kap meer geluidsoverlast gaat ontstaan.
De vijftien actievoerders zitten in boomhutten die met touwen aan elkaar zijn verbonden. Zij worden door de vereniging Stop Awacs Now voorzien van eten en drinken.
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
die lawaaiacs starten en landen maar eens de andere kant op! Met een Awacs vang je geen moslimterroristen. Americani ite domum!
er wordt veel tesnel gekapt voor iets waar nergens op slaat foto
Die AWACS steigen en landen al jaren daar zonder problemen. Waarom is het nu opeens wel een probleem? En waarom 6 hectare?
Ik vind dit dus een goede actie foto
edit, ik ben niet van Gr.L
OT: foto Wéér een kansloze linkse actie. Gewoon bomen kappen met die treehuggers erin. Wie niet horen wil moet voelen.
de actievoerders vinden dat het niet gekapt mag worden, en de mensen van die dorpen vinden dat ook, maar allebij om verschillende redenen
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
In Nederland niet foto
ben jij ook zo'n linkse die zelf ook in zo'n hutje zou gaan zitten
foto
Zelf vind ik het altijd triest als er groen moet wijken; OK, als het moet dan moet het, maar enkel als andere mogelijkheden niet toereikend zijn EN als het verloren groen wordt gecompenseerd; door elders aan dat bos er minstens zes hectare bij te planten.
Het gaat erom dat die rottige awacs al jaren en jaren lang elke norm die er tegen overlast bestaat overschrijden. En om nog meer overlast te kunnen veroorzaken moeten die bomen wijken.
Je kan natuurlijk ook de landingsbaan wat verlengen, maar dat wil de navo niet.
Je kan natuurlijk de motoren vervangen (na 20 jaar), maar dat wil de navo niet.
Je kan natuurlijk wat minder kerosine meenemen (hebben ze niet nodig, en anders tanken ze bij in de lucht net zoals de afgelopen tientallen jaren), maar dat wil de navo niet.
Je kan natuurlijk ergens anders gaan vliegen, maar dat wil de navo niet.
De navo moest maar eens hoognodig verdwijnen. Zetten we gelijk al die 'inteligente' 'rechtse' users van hier in die awacs en hoppa, milieuvervuiling opgeruimd.
edit: verander die sneue naam is.. die straalt echt niets uit jonge
El Coño
ウイスキー
Daar komt bij: Als Amerika weer eens ergens oorlog gaat spelen, gaan de nieuwere Awacsvliegtuigen mee daarheen. Dan halen ze voor de rondjes boven Limburg weer die ouwe meuk uit de hangar. In de praktijk cirkelt die ouwe meuk dus altijd boven ons hoofd. Rot toch een eind op met die herriekisten. Als ik vliegtuiglawaai zo mooi vond, was ik wel in Amsterdam gebleven.
Eens kijken of we de plaatselijke schutterij een FLAK kunnen aanpraten...
Verplaats die basis maar zou ik zeggen of waarom moet het gelijk 600ha zijn. Belachelijk veel.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
1. Deze toestellen zijn niet van de VS, maar van de NAVO. Zelfs al zouden de VS het willen, dan nog kunnen ze niet zonder instemming van de NAVO-landen buiten Europa worden ingezet, tenzij in de VS of Canada.
2. Welke nieuwere AWACS, en welke oude meuk? Alle AWACS, met uizondering van die van Japan, zijn gebaseerd op de Boeing-707. Sommige hebben inmiddels nieuwere (stillere en zuinigere) motoren, maar dat maakt de toestellen niet minder oud.
3. Zit nou niet te doen alsof die toestellen de hele dag boven jouw hoofd rondjes draaien, want dat doen ze niet. Ze vliegen nooit allemaal tegelijk, mooit allemaal op dezelfde plek, en zelfs nooit allemaal vanaf hetzelfde vliegveld (ze staan verspreid over 5 vliegvelden in Europa namelijk).
4. Het "erge" van de vliegbasis Geilenkirchen is dat het een startbaan heeft die 400m over de grens ligt, waardoor er bij westenwind over jullie heen gestart moet worden door gemiddeld 6 vliegtuigen tijdens daglicht, en hooguit 2 buiten de daglicht periode. Daarbij komt dat die toestellen meer vermogen moeten gebruiken (en dus meer herrie moeten maken) om veilig over die bomen heen te kunnen. Laat die bomen nou lekker kappen, dan wordt het vanzelf wat stiller.
5. Je bent vanuit Amsterdam verhuisd naar een plek met herrie, en nu loop je te klagen dat er herrie is? foto Ben je clueless of zo? Die vliegbasis ligt er al ruim een halve eeuw, en de AWACS staan er al bijna een kwart eeuw.
Stop AWACS Now en de bewoners van Schinveld zijn gewoon een stelletje beroepszeikerds.
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Het gaat echter in dit geval helemaal niet om de natuur, maar om de "herrie" (die in de praktijk geweldig meevalt) die de bewoners net over de grens beweren te hebben van een vliegveld dat er al ligt sinds de jaren 50.
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Woon zelf al m'n hele leven in Schinveld dus ben er best wel aan gewend nu. Maar vind het zelf geen goeie zaak dat ze een stuk natuur gaan kappen voor die verdomde vliegtuigen.
Wil de bomen niet meteen als beschermmiddel ofzo hier neer zetten maar neem enkele jaren terug een vliegtuig dat wat problemen had met opstijgen en crashte in het bos. Stel je op zo'n moment voor dat ie een gewone start maakte en boven Schinveld die problemen kreeg ofzo... hoe groot de ramp dan wel niet was geweest als zo'n vliegtuig recht boven op een paar huizen terecht komt.
Als die bomen weg zijn is het veiliger om op te stijgen dus nog meer vliegtuigen hier op een dag wat gewoon niet goed is voor het dorp aangezien meer mensen dan gaan verhuizen en voor de natuur want de Schinveldse/Brunssumse bossen echt wel mooi genoeg zijn om in te wandelen (als je er van houdt dan)
Dusseh van mij mogen die gasten wel blijven zitten
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken