Strippende vrouwen belagen H&M

Nederland • 24-09-2012 @ 08:07 •  Redactie
print 

Meer dan 30 vrouwen en één man hebben zondag op de Dam gestript.

Dat deden ze om aandacht te vragen voor de Schone Kleren Campagne. Grote modeketens zoals H&M en Zara laten hun kleding maken in lageloonlanden en daar wilden de dames de ketens mee confronteren.

De halfnaakte idealisten waren niet overal welkom. Bij Zara werden ze weggestuurd en Bershka sloot snel de deuren. Bij H&M konden ze wel in de winkel actievoeren onder het motto 'Liever naakt dan door uitbuiting gemaakt!'.

'Op dit moment houden kledingarbeiders na aftrek van vaste lasten minder dan 1 euro per dag over om van te eten en dat is ook in Cambodja alles behalve een vetpot. We roepen de merken dan ook op tot concrete actie', aldus Christa de Bruin van de Schone Kleren Campagne.

Klik hier voor meer foto's. Strippen om je punt te maken gebeurt de laatste tijd trouwens wel vaker.


Bron: AT5


9037 views / 31 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 31 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Ik snap dit soort acties niet.

"Help, deze kleding is gemaakt door slaafjes, check m'n tieten weuhhhh"
userIcon
In dat filmpje zie je helemaal op het eind ook zo'n gast met lange haren in een roze onderbroek en een hoedje op die had niet begrepen dat er alleen vrouwen mochten meedoen geloof ik
userIcon
Op een strand dragen ze minder kleding, weer 30 seconden van m'n leven verspild
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 08:38 schreef zovty het volgende:
Godverdomme man Jullie en de telegraaf moeten toch echt eens leren dat naakt en halfnaakt wat anders betekent dan schaars gekleed.
Schaars gekleed ben je op het strand
Bij half-naakt zie je tieten.
Bij naakt zie je de baarmoedermond.

Duidelijk? Mooi! En vanaf nu wil ik nooit meer voor niks klikken

zovty heeft gesproken .
De vagina is niet hetzelfde als de baarmoedermond

Maar verder heb je wel gelijk natuurlijk
userIcon
Ze kunnen beter in Bangladesh actie gaan voeren. Op het moment dat de H&M 1 euro meer betaald voor de producten verdwijnt dat gewoon rechtstreeks in de zak van de producent.
"minder dan 1 euro per dag" - altijd een ondoordacht argument! Voor 1 EUR stuur je daar 5 kinderen 3 jaar naar school. Voor 1 EUR heb je in Nederland een halve hotdog. Een EUR is daar dus ontzaglijk veel geld.
En dan, dan besluit de H&M hun kleding niet meer door uitbuiting en kinderen te laten maken.

Een klein probleempje, die kleding worden dan niet meer in landen als Cambodja gemaakt, met het gevolg dat die mensen en kinderen dus hun baan kwijt zijn, en niets meer te eten kunnen kopen/verbouwen.

Dit is de verkeerde manier van probleem bestrijding, om deze problemen op te lossen moet je niet in de winkels beginnen, maar in het land van herkomst van de kleding.

En daarbij, zijn wij bereid om ipv 24,95 Euro, er dan opeens 99,95 Euro voor dezelfde blouse te betalen......
We willen alles toch goedkoper hebben?
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 08:38 schreef zovty het volgende:
Godverdomme man Jullie en de telegraaf moeten toch echt eens leren dat naakt en halfnaakt wat anders betekent dan schaars gekleed.
Schaars gekleed ben je op het strand
Bij half-naakt zie je tieten.
Bij naakt zie je de baarmoedermond.

Duidelijk? Mooi! En vanaf nu wil ik nooit meer voor niks klikken

zovty heeft gesproken .
QFT!!!
Wat is er mis met productiewerk uitbesteden naar lage loon landen? Natuurlijk kan het daar een stuk beter qua arbeidsomstandigheden maar daar je business weg halen helpt dat doel op geen enkele manier.

En dan nog. Wij zijn niet bereid om veel te betalen voor kleding. Daarom zijn ketens als H&M en C&A zo groot. Aan die mentaliteit verander je toch niets, zeker niet in deze tijd als half Nederland ligt te janken om 2% koopkracht verlies.
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 09:10 schreef cHoc het volgende:
En dan, dan besluit de H&M hun kleding niet meer door uitbuiting en kinderen te laten maken.

Een klein probleempje, die kleding worden dan niet meer in landen als Cambodja gemaakt, met het gevolg dat die mensen en kinderen dus hun baan kwijt zijn, en niets meer te eten kunnen kopen/verbouwen.

Dit is de verkeerde manier van probleem bestrijding, om deze problemen op te lossen moet je niet in de winkels beginnen, maar in het land van herkomst van de kleding.

En daarbij, zijn wij bereid om ipv 24,95 Euro, er dan opeens 99,95 Euro voor dezelfde blouse te betalen......
We willen alles toch goedkoper hebben?
Niet helemaal, ook als die kinderen 10x zoveel loon krijgen dan kan het bloesje gemakkelijk hetzelfde blijven kosten. De asociale woekerwinst van de merken kan best flink worden afgeroomd ten gunste van diegenen die zich 365 dagen per jaar uit de naad werken.
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 09:19 schreef Phone het volgende:
[..]


Niet helemaal, ook als die kinderen 10x zoveel loon krijgen dan kan het bloesje gemakkelijk hetzelfde blijven kosten. De asociale woekerwinst van de merken kan best flink worden afgeroomd ten gunste van diegenen die zich 365 dagen per jaar uit de naad werken.
Dat denk jij maar.
Als die kinderen 10x meer loon ontvangen, zal het bedrijf waar ze werken ook een 10x hogere bedrag voor de producten willen hebben, en ook de importeurs en detailhandel zal dan de prijs gaan verhogen, waarnaar als laatste de winkel ook de prijs moet gaan verhogen, dus word diezelfde blouse van 24,95, dan echt wel boven de 200 Euro....
userIcon
Bizar... en dan zie je ineens je soort-van-ex er tussen lopen...
Goed punt, zelfs al betalen ze die arbeiders daar het 10-voudige, dan hoeft de prijs hier nog niet met een % omhoog.

't is die lachende man in 't midden.. die moeten ze voor zum klöten trappen, extreem hard graag.

Dat kan je op EU niveau helemaal goed afdwingen, als héél EU die kleren niet wilt heeft die "middle-man" toch écht een probleem.. maar ach, de EU is nog zo in zichzelf gekeert, daadkracht van een slappe visstick

Na 100en meetings krijgen ze nieteens een visquotum afgesproken opdat de tonijn een beetje overleefd.. faal op faal op faal op faal, maar wel ff die bonus pakken natuurlijk boven op de extreem dikke salarissen

Al met al hebben we reden te over, om vet teleurgesteld te zijn in "leiding" en leiders in 't algemeen.. ze leveren niet en pakken alleen maar.

Gewoon keihard, morgen, bam! > álle kleren van zulke oorsprong UIT de winkel, je krijgt 2 maanden de tijd, daarna > boete van 1000,- per dag.. wellicht dat dat de ernst wat verduidelijkt..

Niet mee eens?? prima, dan werk je vanaf nu voor 1 euro per dag.. dan hoor ik je over een maand wel.

Verleg het probleem daar waar die hoort, moet je eens zien wat er gebeurd.. maar dat doen ze toch niet.

De realist in me zegt uiteindelijk, leuk, maar kansloze actie

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op maandag 24 september 2012 @ 09:46 ]
userIcon
In Oost-Europa doen ze dit soort acties toch beter. Vooral in oekraine!
Een laagbetaalde baan is beter dan géén baan..

Wij lopen hier te zeuren maar in onze cultuur worden mensen ook nog steeds uitgebuit, je wordt niet rijk door sociaal te zijn.. Tegelijkertijd lopen de mensen die voor hogere lonen strijden óók weer te zeuren over hogere prijzen.. Tsja.. Wij lopen te zeuren over goedkope Polen omdat onze loonkosten de pan uitrijzen..

Het één niet zonder het ander hè..
userIcon
lelijke wijven..
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 08:10 schreef woessie het volgende:
Prima idee om te strippen, het doel is op zich ook prima, maar dan kan je ongeveer bij elke winkel wel gaan strippen.
Ook niks op tegen eigenlijk.
zag je die flikker op het einde niet in dat filmpje?
Lekker op tijd, dat nieuws.
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 08:30 schreef Quatroking het volgende:
Ik snap dit soort acties niet.

"Help, deze kleding is gemaakt door slaafjes, check m'n tieten weuhhhh"
Hoezo strippen, dit is gewoon badkleding
userIcon
quote:
Op maandag 24 september 2012 @ 08:38 schreef zovty het volgende:
Godverdomme man Jullie en de telegraaf moeten toch echt eens leren dat naakt en halfnaakt wat anders betekent dan schaars gekleed.
Schaars gekleed ben je op het strand
Bij half-naakt zie je tieten.
Bij naakt zie je de baarmoedermond.

Duidelijk? Mooi! En vanaf nu wil ik nooit meer voor niks klikken

zovty heeft gesproken .
Holy SHIT een post van zovty die GEEN minnetjes heeft?!

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen!!? O.O