Nieuws
Britse bus rijdt op schapenurine

De bus van busmaatschappij Stagecoach heeft een tank die is gevuld met gas gemaakt uit de urine van schapen. Bij verbranding van het gas komt minder stikstof vrij dan bij de verbranding van de reguliere brandstoffen. Dit is dus beter voor het milieu.
Directeur van Stagecoach South, Andrew Dyer, legt uit: "Het is een nieuwe manier om de vervuiling tegen te gaan, en wij zijn ervan overtuigd dat dit de toekomst is." Dyer moest zelf ook even aan het idee wennen. Toen hij voor het eerst van de nieuwe brandstof vernam, barstte hij in lachen uit. "Het is echter realiteit geworden. In Winchester rijdt momenteel zo'n bus rond."
Volgens Dyer is het de meest recente uitvinding op het vlak van groene technologie. Hij is ervan overtuigd dat dit initiatief het stadse leven op den duur beter gaat maken.
Passagiers van de bewuste bus die bang zijn voor schapen hoeven zich overigens geen zorgen te maken. Het schaap dat de urine levert, gaat niet mee met de bus.
ik zou eigenlijk zeggen ter vervanging van de fossiele brandstoffen, dat is bij schapezeik wat discutabel fotofoto
Vieze schapenneukers hebben ook altijd mazzel. foto
Maar waarom specifiek schapenpis en niet mensenpis?
ik vind het wel grappig dit, vraag me wel af hoe ze die urine verzamelen... want ik heb weleens gezien hoe ze paardenurine verzamelden (voor de pil enzo..) en dat was echt een akelige toestand foto maar ja... misschien gaat dit wel vrijwillig foto
Samenstellingsindikatie: korrel (maïsmeel, sojaschroot, bietenpulp, tarwe, maïsglutenvoer, gerst, palmpitschilfers, raapschroot, melasse, vlasvezel, schelpengrit, lijnzaad, ropadiar), gerstevlokken, tarwevlokken, maïsvlokken, sojaschroot, melasse, sojaolie en lecithine..
Bron: dagelijks menu van mijn vrouw *ahem*
zelf met fifthgear gezien dat een auto reed op gas van menselijke- en koeienuitwerpselen..
Niet te vergeten ook 'duurder', omdat het ons belastingen kost, omdat al die schapen/dieren met subsidies (300 euro per dier) vervoert worden naar midden-oosten voor de slacht. etc. etc.
In Nederland mag je niet zomaar op alternatieve brandstoffen rijden, want dan betaal je geen accijns. (en dat is toch het belangrijkste wat geldt voor dit kabinet).
Er mogen jaarlijks maar 1500 auto's op biodiesel rijden.
Het verhaaltje dat de Nederlandse regering alles in het werk stelt om het milieu te verbeteren, is dus ook naar het rijk der fabelen verwezen.
In Duitsland zijn ze al veel verder met dit soort brandstoffen. Daar is het al bijna de normaalste zaak van de wereld, om op biodiesel of op aardgas te rijden.
Duitsland heeft al 558 tankstations waar men aargas kan tanken. Nederland daarentegen heeft er maar 2!!! En dat voor een land met zoveel aargasreserves. Ze verkopen het hier liever onder de inkoopsprijs aan Rusland.
En maar maar met het opgeheven vingertje naar Amerika wijzen, maar Nederland haalt de Kyoto norm bij lange na ook niet.
Dat wordt nog een jaartje wachten foto
Dat wordt door een nl's autofabriekje dus al langer toegepast...
daf1
daf2
[url=http://bedrijfsauto.com/nieuws/nieuws129mr.html]daf3[url]
daf4
daf5
Je kunt ook op hasholie rijden, zie www.jackherer.com
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
Maar toch, die schapenurine komt evengoed wel een keertje in de lucht terecht lijkt me en als je de vrijgekomen energie dan nuttig kunt gebruiken, waarom ook niet foto
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
foto
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Vraag me alleen wel af hoe de prijs & kwaliteit verhouding is. Hoeveel km kun je rijden op 1 liter schapenurine en wat kost het om 1 liter te maken? Kan het gewoon gebruikt worden in reguliere bussen / motoren?
Allemaal terug naar het plattenland straks en schaapjes fokken foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken