Ophef in Egypte over wet 'seks met dode echtgenote'

InternationaalOpmerkelijk • 28-04-2012 @ 10:17 •   dm Maarten (TARAraboemdijee)
print 

Grote consternatie in Egypte nadat een wetsvoorstel werd ingediend waarin mannen tot 6 uur na de dood van hun echtgenote 'afscheidsseks' met haar mogen hebben. Het parlement moet nog stemmen over dit voorstel.

Het wetsvoorstel komt in een golf van wetswijzigingen gericht tegen vrouwenrechten in Egypte, die aanzienlijk zijn verslechterd sinds de val van Mubarak. De indiener heeft zich laten inspireren door een fatwa uit 2011 van de Marokkaanse radicaal islamistische prediker Mustafa al-Adawi. Die gaf aan dat 'afscheidsseks' is toegestaan. Overigens geldt dit ook voor de vrouw van een overleden man.

Egyptische vrouwenorganisaties, waaronder de Nationale Raad voor Vrouwen, ageert hevig tegen de plannen en hebben het -door islamisten gedomineerde- parlement opgeroepen het voorstel te verwerpen. De algemene verwachting is dat de wet niet wordt aangenomen. De vrouwenorganisaties protesteren tevens tegen een ander wetsvoorstel waarin men de minimumhuwelijksleeftijd van meisjes wil verlagen naar 14 jaar.

Update 10.28 uur

Oplettende lezers wezen erop dat het hier waarschijnlijk om een hoax gaat. Sarah Carr van het Egyptian Initiative for Personal Rights gaf dit onder meer aan op haar Facebookpagina. Meer informatie is te vinden op het forum.


Submitter: Blaatkoe3000 / banaandehaan  -   Bron: Algemeen Dagblad


10219 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. (9 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Ehm, dit verhaal is al dagen gedebunked, en nu komt fok er nog mee?
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:19 schreef Montov het volgende:
Ehm, dit verhaal is al dagen gedebunked, en nu komt fok er nog mee?
Dit. Staat al 30x op het forum maar er dan een nieuwsbericht aan spenderen ho maar, FOK! wacht wel totdat ze het kunnen kopieren van een andere website.
userIcon
Ik heb al op diverse plaatsen gelezen dat dit verhaal niet waar is. Nu blijkt het AD (ook niet bepaald de betrouwbaarste krant van Nederland) het dagen later ineens wel weer te geloven. Is het nou waar of niet?
userIcon
Dank voor jullie oplettendheid. Ik heb een update gegeven
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:28 schreef Jazoist het volgende:
Niks mis mee, afscheidsseks.
Tsja als je toch al gewend bent aan een iemand die er voor dood bij ligt tijdens seks.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dank voor jullie oplettendheid. Ik heb een update gegeven
En dat wetsvoorstel waarin men de minimumhuwelijksleeftijd van meisjes wil verlagen naar 14 jaar.
Is dat ook niet waar?
Iesch koeltoer
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:34 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Leuke hoax.
Zullen wij er ook een bedenken? Wel wat extremer dan deze.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:35 schreef hvan het volgende:
Iesch koeltoer
Nieuws verzinnen is inderdaad AD-cultuur.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:50 schreef Evaria het volgende:
de opstandelingen die zoveel zogeheten vrijheid veroverd hebben in de middenoostenlanden,zijn aanhangers van de islam en alle gevolgen van dien laten zich nu raden
En soms wordt er dan ook wel eens misgegokt.

op zich klonk het best plausibel toch
FB pagina bestaat niet meer, broncontrole svp redactie, dit was weer een gevalletje misleiding om dit feit toe te dekken.
Niets bijzonders, die klanten hebben we hier op FOK ook.
Hier het AD met die griezels: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ode-echtgenote.dhtml
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zullen wij er ook een bedenken? Wel wat extremer dan deze.
Alle bronnen komen er mee, even goed overtuigd zijn voordat je dit ook uitdraagt
http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=sex+dode+echtgenote&oq=sex+dode+echtgenote&aq=f&aqi=&aql=&gs_nf=1&gs_l=hp.12...1199.7431.0.9310.19.19.0.0.0.0.126.1517.15j3.19.0.xQTVn3FeMUU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=e95fd7cb276c93e&biw=1024&bih=677
userIcon
Niet snappen dat zulk soort landen nou eenmaal een dictator nodig hebben.
Deze hoax is in de wereld geholpen door een presentator in de Egyptische media die er bekend om staat dat hij Anti-revolutie is.

Dit bericht is meerdere malen - buiten de facebook pagina - bevestigd dat het hoax is.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:56 schreef rakotto het volgende:
Deze hoax is in de wereld geholpen door een presentator in de Egyptische media die er bekend om staat dat hij Anti-revolutie is.

Dit bericht is meerdere malen - buiten de facebook pagina - bevestigd dat het hoax is.
Serieuze bronnen graag. Sowiezo raar dat men zich hier laat overtuigen door een FB pagina, itt alle serieuze media.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:59 schreef Heberg het volgende:
[..]
Serieuze bronnen graag.
Er stond ook iets over in de Autoweek. Ik check de Weekend zo even.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zullen wij er ook een bedenken? Wel wat extremer dan deze.
Uhmmmm, een chirurg in Peru die bij zichzelf een open hartoperatie uitvoerde b.v?
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:38 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Het is tenminste een stuk minder gecompliceerd op deze manier om aan je trekken te komen.
Das waar.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:03 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Uhmmmm, een chirurg in Peru die bij zichzelf een open hartoperatie uitvoerde b.v?[..]
Ja! Onder hypnose! Stond in de Telegraaf!
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:53 schreef Heberg het volgende:
FB pagina bestaat niet meer, broncontrole svp redactie, dit was weer een gevalletje misleiding om dit feit toe te dekken.
Niets bijzonders, die klanten hebben we hier op FOK ook.
Hier het AD met die griezels: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ode-echtgenote.dhtml
[..]
Alle bronnen komen er mee, even goed overtuigd zijn voordat je dit ook uitdraagt
http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=sex+dode+echtgenote&oq=sex+dode+echtgenote&aq=f&aqi=&aql=&gs_nf=1&gs_l=hp.12...1199.7431.0.9310.19.19.0.0.0.0.126.1517.15j3.19.0.xQTVn3FeMUU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=e95fd7cb276c93e&biw=1024&bih=677
Nou, zullen we het dan maar even uitzoeken? Als het waar is, dan zullen de serieuze nieuwsbronnen er ook wel mee komen toch? Welke zullen we nemen? NRC, BBC en CNN? Ik check die drie even. Als jij ook nog een paar bronnen zoekt, dan komen we er vast uit.

edit: gecheckt en niets gevonden. Heb jij al een betrouwbare bron die dit verhaal wel ondersteunt?

[ Bericht gewijzigd door Jigzoz op zaterdag 28 april 2012 @ 11:29 ]
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:56 schreef rakotto het volgende:
Deze hoax is in de wereld geholpen door een presentator in de Egyptische media die er bekend om staat dat hij Anti-revolutie is.

Dit bericht is meerdere malen - buiten de facebook pagina - bevestigd dat het hoax is.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 10:59 schreef Heberg het volgende:
[..]
Serieuze bronnen graag. Sowiezo raar dat men zich hier laat overtuigen door een FB pagina, itt alle serieuze media.
Zoals verwacht, niets dus, een islamlovertje in de EU die aan damagecontroll doet.

@ Taraboemdijee: Volgens mij is het tijd voor een correctie. De volgende keer beter opletten & controleren.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, zullen we het dan maar even uitzoeken? Als het waar is, dan zullen de serieuze nieuwsbronnen er ook wel mee komen toch? Welke zullen we nemen? NRC, BBC en CNN? Ik check die drie even. Als jij ook nog een paar bronnen zoekt, dan komen we er vast uit.

edit: gecheckt en niets gevonden. Heb jij al een betrouwbare bron die dit verhaal wel ondersteunt?
Hoeveel google pages wil je meer hebben? Geloof jij nou maar de lege FB page.
Stupid is as stupid do.
userIcon
Fok! nieuwsbericht:

laforest verhuist naar egypte..
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:28 schreef Heberg het volgende:
[..]

[..]
Zoals verwacht, niets dus, een islamlovertje in de EU die aan damagecontroll doet.

@ Taraboemdijee: Volgens mij is het tijd voor een correctie. De volgende keer beter opletten & controleren.
Neen. Er is GEEN lege FB pagina
https://www.facebook.com/sarahmareacarr

Sarah Carr
OK to clarify, here is why I think the dead wife bonking law rumour is a hoax, cos people are still asking.
In the video below, Gaber el-Qarnouty says that there is a draft law. He entirely bases this on a column by Amr Abdel-Samee3 in Al-Ahram (who he refers to as "ostaazy". Explains a lot).
Abdel-Samee3's column refers to "talk about a [dead wife bonking law]". There is no mention of 1. where the law was discussed. 2. By who. 3. When.
The only sources I have found for anything about this topic are:
1. A fatwa by a Moroccan sheikh and
2. A rant by that media personality Tawfik "bring back Mubarak" Okasha, here
http://www.youtube.com/watch?v=R7pTtY0ZDhA broadcast on 15/4.
There is also talk about a letter sent by a member of the Women's Council in protest at the law, but noone has produced it.
My feeling: some nutter MP PERHAPS mentioned it in a parliamentary committee (where is the evidence? The media would leap on something like this) and before you know it it's a draft law.
Conclusion: It's a load of bollocks.

Zie ook
http://www.moslimvandaag.(...)kt-verzonnen-nieuws/
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja! Onder hypnose! Stond in de Telegraaf!
In de Telegraaf!?? Nee dan is het waar..
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:28 schreef Heberg het volgende:
[..]

[..]
Zoals verwacht, niets dus, een islamlovertje in de EU die aan damagecontroll doet.

@ Taraboemdijee: Volgens mij is het tijd voor een correctie. De volgende keer beter opletten & controleren.
Volgens de Islam mag je geen seks hebben buiten je huwelijk.

En als je partner doodgaat, dan is volgens de Islam je huwelijk ook voorbij. Dus als je dat doet, dan zondig je. Je mag je vrouw niet eens naakt zien als ze overleden is tijdens de wassing.

Dus ja fake. En zoek eens op wie Tawfik Okasha is. Dat is de presentator.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]

Neen. Er is GEEN lege FB pagina
https://www.facebook.com/sarahmareacarr

Sarah Carr
OK to clarify, here is why I think the dead wife bonking law rumour is a hoax, cos people are still asking.
In the video below, Gaber el-Qarnouty says that there is a draft law. He entirely bases this on a column by Amr Abdel-Samee3 in Al-Ahram (who he refers to as "ostaazy". Explains a lot).
Abdel-Samee3's column refers to "talk about a [dead wife bonking law]". There is no mention of 1. where the law was discussed. 2. By who. 3. When.
The only sources I have found for anything about this topic are:
1. A fatwa by a Moroccan sheikh and
2. A rant by that media personality Tawfik "bring back Mubarak" Okasha, here
http://www.youtube.com/watch?v=R7pTtY0ZDhA broadcast on 15/4.
There is also talk about a letter sent by a member of the Women's Council in protest at the law, but noone has produced it.
My feeling: some nutter MP PERHAPS mentioned it in a parliamentary committee (where is the evidence? The media would leap on something like this) and before you know it it's a draft law.
Conclusion: It's a load of bollocks.

Zie ook
http://www.moslimvandaag.(...)kt-verzonnen-nieuws/
Ok, ik krijg bij het aanklikken van de FB link de tekst :
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar.
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.

Blijkt dat ik me moet aanmelden of registreren om de inhoud te zien. Staat er niet bij, niet iedereen is lid, dus beter is de tekst idd (voortaan) te copy/pasten.

Inhoudelijk:
1. Zie vetaangehaalde tekst boven.
2. Die berichtgeving van moslimvandaag staat in schril contrast met 1., Moslimvandaag is niet objectief, past een eigen interpretatie toe. Deze meldt nl stellig en als enige dat het een hoax is, maar Sarah denkt dat een hoax is, ofschoon er duidelijk een prominente geestelijke dit in een landelijk dagblad heeft geopperd.
Geen woord daar over op de moslimsite.

Overigens, zelfs de NOS (!) en geen van de andere serieuze media heeft dit tot een hoax verklaard. Hooguit verdient de berichtgeving een nuance, ipv het per definitie tot hoax te verklaren.
Leermomentje.

[ Bericht gewijzigd door Heberg op zaterdag 28 april 2012 @ 12:40 ]
userIcon
Al is het een hoax, het had zo maar gekunnen.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 12:32 schreef Heberg het volgende:
[..]

Ok, ik krijg bij het aanklikken van de FB link de tekst :
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar.
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.

Blijkt dat ik me moet aanmelden of registreren om de inhoud te zien. Staat er niet bij, niet iedereen is lid, dus beter is de tekst idd (voortaan) te copy/pasten.

Inhoudelijk:
1. Zie vetaangehaalde tekst boven.
2. Die berichtgeving van moslimvandaag staat in schril contrast met 1., Moslimvandaag is niet objectief, past een eigen interpretatie toe. Deze meldt nl stellig en als enige dat het een hoax is, maar Sarah denkt dat een hoax is, ofschoon er duidelijk een prominente geestelijke dit in een landelijk dagblad heeft geopperd.
Geen woord daar over op de moslimsite.

Overigens, zelfs de NOS (!) en geen van de andere serieuze media heeft dit tot een hoax verklaard. Hooguit verdient de berichtgeving een nuance, ipv het per definitie tot hoax te verklaren.
Leermomentje.
Normaliter corrigeren zij zulke berichten niet omdat ze dan minder geloofwaardig overkomen.
userIcon
En het lijk (mits niet te oud) op de barbecue gooien?
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 11:31 schreef Heberg het volgende:
[..]
Hoeveel google pages wil je meer hebben? Geloof jij nou maar de lege FB page.
Stupid is as stupid do.
Ja ho even! Ik stel dat het oorspronkelijke verhaal waarschijnlijk niet klopt en dat er geen enkele betrouwbare bron voor te vinden is, jij stelt dat er geen betrouwbare bron te vinden is voor de ontkenning van het bericht. Mijn conclusie: waarschijnlijk klopt het oorspronkelijke verhaal dus niet, jouw conclusie: dus het oorspronkelijke verhaal is waar.

Wie is er hier nou 'stupid'?
Ach ja, als de 6 uur voorbij zijn voelt het aan als de kipfile uit de koelkast.
Toch eens kijken wat ik vanavond ga eten.
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 @ 13:16 schreef DemonRage het volgende:
En het lijk (mits niet te oud) op de barbecue gooien?
Het zal naar kip smaken. Waar maken we zo een probleem van. Sommige lust ik wel rauw dus ach.
userIcon
Vreemde hoax als al-arabiya news, die goed geinformeerd zou moeten zijn, er ook intrapt.

En dat al-arabiya news ook nog 's "weerlegd" wordt door een Facebook-pagina.


Al-Arabiya News: Egypt's women urge MPs not to pass early marriage, sex-after-death laws: report
quote:
Egypt's National Council for Women (NCW) has appealed to the Islamist-dominated parliament not to approve two controversial laws on the minimum age of marriage and allowing a husband to have sex with his dead wife within six hours of her death according to a report in an Egyptian newspaper.
Verder zijn er ook verhalen over mohammed bekend, die erop wijzen dat momo niet vies was van een geyl lijkje.


En de misleidende islamisten op fok maar weer 'grasping at straws'.
In de Islam mag je sex hebben met lijken, gelegaliseerde necrofilie geweldig, zo ver zijn ze in Nederland nog niet eens. Daar is het homohuwelijk niets bij.
userIcon
Wat is LaForest stil? Zit die op het vliegtuig naar Egypte. .