Nieuws
Veel doden bij treinramp in Japan
Bij een treinongeluk in de buurt van het Japanse Osaka zijn vanmorgen zeker 49 doden gevallen. Ruim 340 mensen zijn gewond geraakt. In de trein zaten veel kinderen. De voorste drie wagons van de trein ontspoorden om twintig over negen en sloegen te pletter op een aantal auto's en een appartementencomplex. Het dodental zal hoogst waarschijnlijk nog flink oplopen. De trein vervoerde 580 mensen.
Vermoedelijk reed de machinist te hard nadat hij eerder vertraging had opgelopen. De 23-jarige man had nog geen jaar ervaring. Toch is er over de oorzaak nog geen zekerheid. Ooggetuigen zeggen ook dat er een auto op het spoor stond.
Opvallend is dat Japanse treinen juist bekend staan als erg veilig en stipt. Het laatste grote ongeluk gebeurde in maart 2000. Toen kwamen vijf mensen om en raakten 33 gewond toen een metrotrein in Tokio in aanrijding kwam met een trein.
Het ergste Japanse recente treinincident had plaats in 1991 in Shigaraki toen 42 mensen het leven verloren en meer dan 600 gewond raakten. Dit ongeluk is het ergste in 42 jaar. In november 1963 kwamen 161 mensen om het leven bij een botsing tussen drie treinen in Tsurumi, buiten Tokio.

spuit 11.... foto
foto
Meer foto's @ http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_pictures/4480119.stm
Redelijk aantal doden met nog meer op komst....
De week begint lekker....
Watashi riguretto jiko...
Watashi wa hitan....
Veel sterkte voor de na bestaanden....
het was hier waarschijnlijk iets van 00:20 toen het gebeurde....
op bbc:
God hebben hun ziel....
Mijn medeleven voor alle nabestaanden
Zoals ooggetuigen zeggen stond er een auto op het spoor. En wat ik op reactie's bij bbc en japantoday las is dat er een nare bocht daarvoor ligt wat ook de rede van ontsporing heeft kunnen zijn.....
Ook dat dit niet de drukste trein is die rondom osaka rijdt....
Het kan het zijn dat de bestuurder inderdaad te hard reed en daardoor ontspoorde...
In Japan is het falen in iets namelijk heel erg...
"Eer" wat ze in europa nog maar amper kennen is daar heel sterk aanwezig in alles wat ze doen... Dus te laat komen zou de eer van de machinist hebben geschonden vandaar dat hij dus zijn snelheid zou hebben opgevoerd om de 90 seconden vertraging goed te maken die hij eerder had opgelopen .. De volgende halte is namelijk een drukke halte met 8 peron delen met veel mensen die willen opstappen... De treinen in Japan staan er bekend om dat ze erg strikt op tijd zijn.
Dus de reden is nog een speculatiepunt... Ik ben benieuwd wat de werkelijke reden was van ontsporing
R.I.P voor alle slachtoffers :'(
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken