Maleisië deporteert profeetbeledigende Saudiër

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 12-02-2012 @ 09:49 - gepost door bennootje
print 

De Maleisische autoriteiten hebben zondag een Saudische journalist gedeporteerd die wordt beschuldigd van het beledigen van de profeet Mohammed op Twitter. Mensenrechtengroeperingen vrezen dat hij in zijn eigen land wordt vervolgd.

De journalist was zijn eigen land ontvlucht nadat zijn tweets eerder deze maand tot veel ophef in het conservatieve Saudi-Arabië hadden geleid. Hij zou onder meer met de dood zijn bedreigd. Bij zijn aankomst in Maleisië werd de 23-jarige Hamza Kashgari echter meteen aangehouden.

De Maleisische politie laat zondag weten dat Kashgari is overgedragen aan de Saudische autoriteiten en zondagochtend is teruggevlogen. Een woordvoerder zei dat het verder een zaak voor Saudi-Arabië is.

De advocaat van Kashgari, Muhammad Afiq Mohamad Nor, stelt dat zijn cliënt nooit op het vliegtuig had mogen worden gezet. Hij zou een bevel van de rechtbank hebben waarin een deportatie wordt geblokkeerd. De politie heeft hem niet op de hoogte gebracht en hij heeft nog altijd geen officiële bevestiging gehad dat zijn cliënt is teruggestuurd.

"Wij zijn bezorgd dat hij in zijn thuisland geen eerlijk proces krijgt en dat hem de doodstraf te wachten staat voor afvalligheid," zegt de advocaat. Amnesty International noemt Kashgari een gewetensgevangene en heeft opgeroepen tot zijn vrijlating. Ook Human Rights Watch riep Maleisië op Kashgari toe te laten. Saudische geestelijken zouden al hebben gezegd dat Kashgari een afvallige is die zijn straf moet krijgen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 11:46 Wereldleiders geschokt door bloedbad in Houla9
» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk42
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement24
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia41


delen | eKudos nujij

3109 views / 114 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 114 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3
userIcon
Die gaat dus gegarandeerd de doodstraf krijgen.

Religie is de verschrikkelijkste geestesziekte ooit.
Darwin award voor naar Maleisië gaan..?
Iesch koeltoer!
Wat gezwel is die islam toch ook he!
Hieruit blijkt dus gewoon dat die man 100% gelijk heeft. Profeet Mohammed is gewoon een varken! #paknumijnkoffervoorvakantienaarsaoudiarabie#
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:05 schreef geavanceerd het volgende:
[..]

Het gaat hier om de islam. Ik geef toch ook niet het atheïsme de schuld voor de ellende van het communisme?
Absurde vergelijking.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 09:54 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Je spot gewoon niet met de Profeet. Punt.


Profeet my ass.
Kerel was een smerige pedo met epileptische aanvallen.

Niets meer en eerder minder.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee. De regimes met de grootste repressie van religie, waar atheisme de standaard is, zijn ook de regimes waar de meeste doden zijn gevallen. Zeker 150.000.000 vorige eeuw....
Religie vergelijken met atheïsme slaat nergens op, aangezien atheïsme niets is. Er zijn geen atheïstische stromingen, richtlijnen, voorschriften of wat dan ook. Geen god, meer niet.

De islam is een religie en heeft net als alle andere religies nog nooit iets goeds opgeleverd en heeft net als alle andere religies al miljoenen mensen het leven gekost.

En 150 miljoen doden? Door atheïsme? Hoe kom je aan die onzin?
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Religie vergelijken met atheïsme slaat nergens op, aangezien atheïsme niets is. Er zijn geen atheïstische stromingen, richtlijnen, voorschriften of wat dan ook. Geen god, meer niet.

De islam is een religie en heeft net als alle andere religies nog nooit iets goeds opgeleverd en heeft net als alle andere religies al miljoenen mensen het leven gekost.

En 150 miljoen doden? Door atheïsme? Hoe kom je aan die onzin?
Je bedoelt gewoon te zeggen dat Atheïsme geen religie is.. want dat is het namelijk niet..
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:29 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Dat is niet van belang. Het atheïsme heeft meer doden op zijn geweten dan religie in die zin van dat niet-religieuze stromingen in het verleden verantwoordelijk waren voor veel meer dood en verderf. Meer dan religieuze.
En dat is dus onzin. Net zoiets als het niet eten van rijst verantwoordelijk stellen voor de honger in de middeleeuwen en vervolgens beweren dat daarom landen waar veel rijst wordt gegeten beter zijn dan landen waar ze dat minder doen.

Of op een andere manier: welke atheïstische regels zetten aan tot moord, discriminatie of marteling?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:33 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het is een geloof, alleen zijn Atheïsten zo overtuigd van hun gelijk dat ze het geen geloof willen noemen. sterker nog er zijn Atheïsten die vinden dat religieuze mensen dood moeten, omdat ze het achterlijk vinden.
En dan verbazen ze zich er over dat er instellingen als Al Kebab bestaan.

een beetje loco, die Extremistische Atheïsten, net al alle religie extremisten, klein of groot.
Net zoals geen maaltijd ook een maaltijd is, niet sporten ook sport is en dood zijn ook een vorm van leven is.

Atheïsme een religie noemen is absurd.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:54 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Het is een overtuiging en net zoals buhnahabbain al aangeeft heb je ook daar extremisten. Je zult ze vast wel kennen Jigzoz, iedere keer als je in de spiegel kijkt. Figuren zoals jij, Telecaster en nog een aantal anderen op de FP kun je gerust als extremistisch beschouwen. Leiders die verantwoordelijk waren voor vele doden hadden namelijk dezelfde eigenschappen als jullie. Iedereen die anders is dient uit de samenleving "verwijderd" te worden. Atheïsten zoals jullie die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk zijn nooit voor rede vatbaar en een goed gesprek is derhalve onmogelijk. Best wel jammer.
Omdat ik snap dat er natuurlijk geen god bestaat ben ik vergelijkbaar met een moordende fascist? Die moet je even uitleggen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 09:54 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Je spot gewoon niet met de Profeet. Punt.
Waarom niet, precies?

Religie spot immers met ratio en logica. Zaken waar andere mensen weer waarde aan hechten.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:54 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Figuren zoals jij, Telecaster en nog een aantal anderen op de FP kun je gerust als extremistisch beschouwen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Atheïsme een religie noemen is absurd.
Lieve schat... je probeert nu logisch te redeneren met inherent irrationele bijgelovigen.

*Succes*!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:33 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
het is een geloof, alleen zijn Atheïsten zo overtuigd van hun gelijk dat ze het geen geloof willen noemen.
Yup. En in het geheel niet naar voetbalkijken is "ook maar gewoon een vorm van naar voetbal kijken".

...


*zucht*
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:00 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Yup. En in het geheel niet naar voetbalkijken is "ook maar gewoon een vorm van naar voetbal kijken".

...


*zucht*
Dan zou het omgekeerde ook moeten gelden: ik ben nu ook niet op internet, aangezien niet internetten ook een vorm is van internetten, dus wel of niet internetten is gewoon hetzelfde.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Ben je dan niet van mening dat alleen jij gelijk hebt en een religieuze achterlijk is ? Want daar komt het zo'n beetje op neer.
Achterlijk is niet het juiste woord. Gecultiveerd schizofreen vind ik een betere omschrijving.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat ik snap dat er natuurlijk geen god bestaat ben ik vergelijkbaar met een moordende fascist? Die moet je even uitleggen.
Bijgelovigen denken veelal dat mensen die niet in een of ander alziend onzichtbaar fabeldier geloven geen enkele rem hebben om niet te moorden, verkrachten en wat dan ook. Denk aan bijvoorbeeld Balkenende die zich niet kon voorstellen dat niet-bijgelovgen iets als een moraal hebben.

Dat dat meer zegt over zichzelf en minder over rationele mensen is meestal weer een stapje te hoog gegrepen qua zelfinzicht en logisch redeneren.

Ach ja, religie is niet vor niets verzonnen in de kleutertijd van onze soort toen de kruiwagen nog het toppunt van geavanceerde techniek zijn, sommige mensen zitten mentaal nu eenmaal helaas nog steeds op dat punt. Toch jammer.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Ben je dan niet van mening dat alleen jij gelijk hebt en een religieuze achterlijk is ? Want daar komt het zo'n beetje op neer.
Nee, dan bijgelovigen die denken napraten dat alleen zij het Ware Geloof hebben, en dat alle anderen minderwaardige moraalloze zondaars zijn die minder burgerechten horen te hebben en later voor eeuwig gemarteld dienen te worden uit naam van hun Liefhebbend Magisch Tovervriendje!

....
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:03 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
En bij deze bevestig je precies mijn punt.
Oh jee. Een anoniem iemand op Fok! die meestal na drie rondjes volstrekt klemgeluld met de staart tussen de benen de discussie verlaat vindt iets van mij.

Mijn wereldbeeld stort ineen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan zou het omgekeerde ook moeten gelden: ik ben nu ook niet op internet, aangezien niet internetten ook een vorm is van internetten, dus wel of niet internetten is gewoon hetzelfde.
Wanneer beginnen we een bijgeloof?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:06 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Juist ja. Maar je vindt jezelf dus niet extremistisch overkomen ?
Nee.
quote:
Jij vindt het normaal om andere mensen met een andere overtuiging te beledigen?
Dat doe ik niet.
quote:
Ontken je trouwens dat er extremistische atheïsten zijn ?
Extremistisch? In de zin van onschuldige mensen vermoorden omdat ze in een god geloven? Ze zullen vast bestaan, maar ik ken ze niet.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je bevestigt alle vooroordelen over extremistische atheïsten....
Leuk. Noem er eens een paar?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Achterlijk is niet het juiste woord. Gecultiveerd schizofreen vind ik een betere omschrijving.
Sam Harris, kom er maar in!
quote:

It takes a certain kind of person to believe what no one else believes. To be ruled by ideas for which you have no evidence (and which therefore cannot be justified in conversation with other human beings) is generally a sign that something is seriously wrong with your mind. Clearly there is sanity in numbers.

Jesus Christ--who, as it turns out, was born of a virgin, cheated death, and rose bodily into the heavens--can now be eaten in the form of a cracker. A few Latin words spoken over your favorite Burgundy, and you can drink his blood as well. Is there any doubt that a lone subscriber to these beliefs would be considered mad? Rather, is there any doubt that he would be mad?

The danger of religious faith is that it allows otherwise normal human beings to reap the fruits of madness and consider them holy. Because each new generation of children is taught that religious propositions need not be justified in the way that all others must, civilization is still besieged by the armies of the preposterous. We are, even now, killing ourselves over ancient literature. Who would have thought something so tragically absurd could be possible?

And yet, it is merely an accident of history that it is considered normal in our society to believe that the Creator of the universe can hear your thoughts, while it is demonstrative of mental illness to believe that he is communicating with you by having the rain tap in Morse code on your bedroom window. And so, while religious people are not generally mad, their core beliefs absolutely are.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:08 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Wanneer beginnen we een bijgeloof?
Dat hebben we dus al. Althans, dat wordt hier beweerd, maar omdat het beweerd wordt, wordt het ook niet beweerd, want ook iets niet beweren is iets beweren. Dus ja, dan is het waar, maar ook onwaar, want ook onwaarheid is een vorm van waarheid. Of zoiets.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Leuk. Noem er eens een paar?
Rationeel, logisch, consequent...

userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 10:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee. De regimes met de grootste repressie van religie, waar atheisme de standaard is, zijn ook de regimes waar de meeste doden zijn gevallen. Zeker 150.000.000 vorige eeuw....
Regimes zoals die van hitler en stalin waren geen atheistische regimes. Het waren totalitaire regimes met een persoonsverheerlijking. Kijk bijvoorbeeld naar het "communistische" Noord Korea; eigenlijk is dat ook een religie, compleet met een god en zijn zoon, rituelen, een bijbel, een eeuwige vijand, strijd van goed tegen kwaad, etc.

Het is stompzinnig om atheisme te koppelen aan massamoorden. Er is waarschijnlijk in naam van het atheisme nog nooit 1 moord gepleegd.
Want atheisme heeft geen oproep of neiging naar extremisme. Bij atheisme zeg je alleen dat er geen goden zijn. Er is geen dogma of regels.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:09 schreef geavanceerd het volgende:
Het feit blijft dat het hier om de islam gaat. Alle religies over een kam scheren is net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan radicaal islamitisch zijn.
Bijvoorbeeld, je laat je land volbouwen met moskeeën omdat je denkt dat het een soort christendom is. Of je keert je tegen je eigen cultuur omdat je meent dat het net zo erg als de islam is. Beide gevallen zijn suïcidaal.
't Gristendom is in de grond dan ook even primitief, gewelddadig, irrationeel, tribaal en barbaars als de islam - de islam is voor het overgrote deel immers simpelweg van 't gristendom gejat.

Gelukkig is de invloed van de kerk hier grotendeels teruggedrongen naar het privédomein. Als het aan de SGP lag was het hier ook een soort Iran aan de Noordzee.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:12 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Nee, een goed gesprek voeren met jou is onmogelijk. Daar begin ik niet langer aan.
Ik heb de indruk dat jij een gesprek pas goed vindt als jij gelijk krijgt.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:12 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Nee, een goed gesprek voeren met jou is onmogelijk. Daar begin ik niet langer aan.
Ne, daar hou je in het algemeen na een paar rondjes wegens gebrek aan argumenten mee op.

Da's heel wat anders.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat hebben we dus al. Althans, dat wordt hier beweerd, maar omdat het beweerd wordt, wordt het ook niet beweerd, want ook iets niet beweren is iets beweren. Dus ja, dan is het waar, maar ook onwaar, want ook onwaarheid is een vorm van waarheid. Of zoiets.
Een en al onbegrijpelijk irrationeel en intern inconsistend gebrabbel, dus.

Hm. Net als in de bijbel, de koran en de thora.

Hah. We zijn er al!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij een gesprek pas goed vindt als jij gelijk krijgt.
Maar ja. Daar heb je inhoudelijke argumenten voor nodig in een discussie.

userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld naar het "communistische" Noord Korea; eigenlijk is dat ook een religie
"Eigenlijk"..?

Spontaan verschijnende sterren, zingende zeemonsters, heilige bergen, rivieren die de andere kant opstromen, bloemen die in de winter beginnen te bloeien, vogels die ineens vloeiend Noord-Koreaans lullen...

Nounou. Het "atheisme" spat er werkelijk vanaf.
Sorry hoor, maar als je om zoiets Saudi-Arabië verlaat dan ga je als je een beetje kan nadenken niet naar een islamitisch land als Maleisië. Ik heb een aantal jaren in Maleisië gewoond en als er ergens een onbetrouwbaar justitieel apparaat is dan is het daar wel. Die man kon op zijn vingers uittellen dat dit niet goed zou gaan....
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:19 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
mensen die je niet kent schizofreen noemen omdat ze anders denken is geen belediging ?
Schizofrenen menen te kunnen praten met iemand die er voor andere personen in het geheel niet is.

Bij bijgeloof noemen we dat bidden,maar het komt op hetzelfde neer.

Geen belediging,een nuchtere constatering. Mensen die niet jouw specifiek smaakje bijgeloof delen als moraalloos betitelen vind ik dan een stuk beledigender (als ik te beledigen zou zijn door mensen die serieus in pratende slangen, waterlopende zombies die hun eigen pa zijn en viskampeerders geloven, tenminste. Maar ik kan niet beledigd worden door mensen die ik niet serieus neem).
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:19 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Een moordenaar zal ook nooit van zichzelf toegeven dat hij een moordenaar is.
En die logica gaat wel voor atheïsten op, maar niet voor religieuzen?
quote:

mensen die je niet kent schizofreen noemen omdat ze anders denken is geen belediging ? Dat is nieuw voor me.
En beweren dat iemand die niet op de juiste manier in de juiste god gelooft eeuwig zal branden is dat niet, blijkbaar. Ziek zijn lijkt me toch minder erg dan eeuwig branden.

Maar goed, ik geloof niet in de hel, jij gelooft niet dat je ziek bent. Vreemd alleen dat jij je beledigd voelt door wat ik denk, maar ik niet door wat jij denkt.
quote:
Die mensen bestaan wel degelijk maar ik begrijp dat het niet in jouw wereldbeeld past.
Noem er eens drie?

quote:
Een atheïst is immers iemand die nooit iets verkeerd kan doen.
Dat zul je mij niet horen beweren.

[ Bericht gewijzigd door Jigzoz op zondag 12 februari 2012 @ 11:34 ]
35  van 114 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 11:46 Wereldleiders geschokt door bloedbad in Houla9
» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk42
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement24
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia41


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden