Nieuws
CBR wil rijexamen in drie delen
Een tweede ttt zou er volgens het CBR aan toegevoegd kunnen worden. De beoordeling voor het behalen van het rijbewijs gebeurt dan op basis van de twee tussentijdse toetsen en het standaard examen. Het bureau verwacht dat het nieuwe systeem zal leiden tot hogere slagingspercentages. Kandidaten die nu zonder ttt op examen gaan, slagen in 47 procent van de gevallen in één keer. Kandidaten die wel een ttt hebben gehad in zeventig procent.
---
Oetrik wordt bedankt voor de submit.
Echt rijden leer je pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald en niet van die paar uur les die je hebt gehad..
Straks heb je geen les meer nodig, maar doe je gewoon 30 keer examen ...
Ik ben blij dat ik mijn rijbewijs een paar jaar geleden in 1 keer had. Was ik verlost van dat stelletje geldwolven.
alsof het nu nog niet duur genoeg is. psies wat de 1e post zegt.
zolang jullie werkelijk fouten gaan zoeken en op iedere slak een korrel zout leggen pleur je maar op met je 3 examens. vreugdeloze centenschrapers {(c) bob den uyl}, dat zijn jullie.
hahaha RemcoD! zo is dat!
sja PJ, het zal idd alleen voor hunzelf zijn. werkelijk een walgelijke org.
concurenten zijn er niet !
die MOGEN er ook niet komen van de minister.
dat betekent dat de staat een ruime graantje meepikt, is toch goed voor de schatkist ?
nog steeds staat het cbr bekend als een log,lui instituut dat met mindere aantallen leerlingen het gemiddelde slagingspercentage al jaren in stand houd, kortom gereguleerd word, maar sttt mag je niet zeggen want het is niet waar zegt cbr.
gelukkig is er nu de onafhankelijke stichting klachtenbureau rijscholen en examinering ( ff googlen)
misschien dat die wat doet ! schreeuwen helpt niet, klagen wel
"hoe kan ik nog meer geld uit het hele zaakje slaan" ....
Kut CBR fotofoto
Ik heb het volgende idee over de staat en haar 'bedrijfjes' zoals bv. het CBR.
Als iets leuk is, mensen het naar hun gerief maakt of iets goed gaat,
dan komt de staat dat verbieden, er belasting op heffen of er een einde aan maken.
Dat dus!
Edit: Typefoutje
Al jaren hoor ik om mij heen het gejank van mensen die gezakt zijn dat het aan de examinator lag. En dat ze om zo'n lullige reden gezakt zijn, en dat het allemaal niet eerlijk is, en dat als ze een lekker wijf waren geweest dat ze dan wel geslaagd waren, en dat het een momentopname is, en dat ze gewoon een beetje zenuwachtig waren, en dat ze echt heel erg goed kunnen rijden, en dat die ene auto gewoon een lompe maneuvre maakte etc etc etc etc...
Ik geloof dat 90% van de nederlanders van zichzelf vindt dat ze beter dan gemiddeld rijden, lijkt me veelzeggend. Bij de helft van de mensen die een paar keer gezakt zijn alvorens hun rijbewijs te halen zie je dat ze na een jaar eigenlijk nog steeds niet kunnen rijden. Nu krijgen al die prutsers bij voorbaat al een soort mini staatsexamen om het op die manier nog makkelijker te maken en wat schetst mijn verbazing? is het verdomme nog niet goed... de vuile zakkenvullers.
Wat een vuile flikkers zijn het toch. Natuurlijk rijden er nog teveel mongolen op de weg maar ga dan eerst al die oudjes nog eens testen en niet het voor jongeren onbetaalbaar maken om een rijbewijs te halen. Meer examens betekend meer geld, betekend meer lessen betekent nog meer geld. Straks moet je vanaf je geboorte elke cent appart leggen om je rijbewijs te kunnen halen. Wat een stel bloedzuigers zeg.
designer of : www.dissident-wear.com
Ik was ws gewoon afgeleid door haar. Schuld van het CBR dus! foto
Helaas is de ANWB ook gewoon kl*te, want ze hadden me hoog in geschaald en moest dus afrijden toen ik er helemaal nog niet klaar voor was! De tweede keer dat ik afreed kon ik goed rijden, maar de examinatrice zat de hele tijd aan mijn stuur te trekken en zei de hele tijd wat ze allemaal wel niet fout vond gaan. Mijn rij-instructeur vond het ook raar dat ik gezakt was. De derde keer gelukkig wel geslaagd...
Mja zowel rijscholen als het CBR zijn geldwolven dus ze kunnen mijn rug op, ik ben blij dat ik het heb!
als of dat lekkere wijf intresse had in je puistenkop. tuurlijk dat ze je dan laat zakken, bleh! foto
http://www.flitsservice.n(...)tistiekenverkeer.htm stelt Rijkswaterstaat zelf dat 17% van de verkeersdoden uit 2000 gevolg zijn van de macht over het stuur verliezen. Binnen de rijopleiding wordt hier totaal geen aandacht aan besteed. Niet aan de grenzen van je voertuig, niet aan de eerste tekenen dat het voertuig uitbreekt, en al helemaal niet hoe je dat zou kunnen corrigeren.
Dus ik stel voor dat iedereen na een jaar rijervaring verplicht wordt een slipcursus te doen.
Mijn meninjg: voer staatsexamens in als de reguliere examens.
Dan rijden ze een stuk langer met iedereen, t zal wel wat duurder kosten, maar wedden dat de slagingspercentages enorm zullen stijgen ?
CBR oplichters.
voor de rest vind ik het ook onzin, gewoon lekker houden zoals het is
Een slipcursus vind ik best een goed idee, zoiets is best nuttig hoor!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken