Nieuws
Albert Heijn verlaagt prijs 2000 artikelen

Sommige producten worden 40 procent goedkoper. De prijsverlagingen zullen gelden voor onder meer chips, bier, tomatenketchup en chocoladevlokken van bekende merken. Albert Heijn heeft sinds het begin van de prijzenslag meer dan 5000 producten blijvend in prijs verlaagd. Dat is ruim een kwart van het assortiment.
"Het gaat goed met Albert Heijn", aldus een woordvoerder van het bedrijf. "We hebben er sinds de prijzenreducties 250.000 nieuwe klanten bijgekregen. De volumes gaven een plus van ruim vier procent te zien, dus nu kunnen we wat teruggeven aan de klanten."
De prijzenoorlog startte in oktober 2003. Sindsdien zitten we al in ronde 10 van de verlagingen. Vooral Albert Heijn neemt daarin een voortrekkers rol. "We gaan door, want we willen met AH naar het midden van de markt, daar hoort de marktleider te ziten. Het verschil met discounters moet niet te groot zijn", aldus het bedrijf.
________
De prijzenoorlog tot nu toe:
ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten.
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug.
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
ronde 8: Diverse supermarkten verlagen de prijzen van vijfhonderd artikelen.
ronde 9: Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van duizend artikelen.
Zowiezo vind ik Albert Heijn een prettige winkel om boodschappen te doen en ze zijn redelijk goedkoop aan het worden (helemaal euroshopper).
hopen dat de rest weer volgt
Ik deed al meestal boodschapjes bij de Appie, omdat dat mooi dichtbij is en omdat ik dat zeg maar van huis uit meegekregen heb / gewend ben. Maar ze worden dus ook nog steeds betaalbaarder! Zeker alle EuroShopper-stuff.
Vroeger had AH ook zo'n slogan; 's lands grootste kruidennier blijft op de kleintjes letten. Kennelijk waren de prijzen dus toch nog een beetje aan de hoge kant.
Nieuwe ronde in de supermarktenoorlog
Kan mij verrotten dat zaken als Superduurboer het hiermee lastig krijgen...
Die hebben net zo goed mee gedaan in de Euro scam...
Aldi en dergelijke zullen toch altijd goedkoper blijven dus die hebben weinig te vrezen... Bovendien zal je het verbazen hoeveel welgestelde mensen juist
voor een aantal cent winst per product naar de aldi rijden...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
Dat is uiteindelijk voor ons als consument niet gunstig. Hoe meer bedrijven op een markt hoe beter. AH moet geen monopolist worden.
Aan de andere kant denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen. In eerste instantie zullen de inefficientere ketens gedwongen worden te reorganiseren en efficienter te worden, en dat is nooit verkeerd. En er zijn nog altijd andere ketens dan Albert Heijn die het ook goed doen.
Als ik hier door de albert heijn loop enigste wat ik tegenwoordig zie is huismerk foto
Maar wat ik me nu afvraag, hoeveel producten zijn na de eerste "blijvende" prijsverlagingen in het geniep weer gestegen, is daar onderzoek naar gedaan, zodat albert heijn ons niet met de zelfde stunt naar de winkel probeert te lokken foto
-the Dude-
Jonges Jonges Jonges.... Ik werk zelf bij de Edah, maar het is nou weer niet zo dat ik een Edah Extremist ben en daardoor andere supermarkt broeinesten in de fik steek.
Het probleem is dat AH, wat naar mijn idee ook de sterkste supermarkt is op dit moment, dalijk als laatste der supermarktikanen overblijft.
Wanneer AH de monopolie-positie heeft bereikt weten we allemaal toch zeker wel dat de prijzen dan gewoon weer lekker omhoog gaan????
foto
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
kortom gooi die prijzen maar weer omhoog foto
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
Ik heb wel baat bij lagere prijzen foto, maar ik weet wel dat er ook een nadeel aan de prijzenoorlog is hoor: de producten met een (te) lage omloopsnelheid zijn en masse uit het assortiment gehaald. Dus dat ene lekkere product ligt niet meer in het schap. Dat is jammer, maar een supermarkt kan niet tegen de stroom in blijven roeien: als de GGD wat klanten betreft gewoon lage prijzen wil en het geen f*** boeit hoe groot het assortiment is, dan moet je daar als supermarkt in mee gaan. Ook AH.
vb van de ah:
ah pindas, 250 g =95 ct 500 gr 1,95
Iglo spinazie is goedkoper dan huismerk
2 pakken van 4 mora kroketten is samen 20 ct goedkoper dan 1 pak van 8 kroketten.
en zo gaat dat bij veel producten op. Mensen pakken automatisch de grootverpakking, terwijl 2 kleine verpakkingen goedkoper is.
maar ik weet zeker dat pseudo wetenschappers ongelijk hebben.
Enige nadeel (mi) is wel dat er een hoop mensen op straat komen te staan. Oprecht vervelend.
haha deze vrouw d8 zeker dat t statigeld ook naar beneden zou gaan
foto
En uiteraard dat ouderen die in die dorpen wonen, steeds meer een beroep op anderen moeten doen om hun boodschappen thuis te krijgen. foto
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
MARKTWERKING!
btw *de een zijn brood is de ander zijn dood*
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken