Albert Heijn verlaagt prijs 2000 artikelen
Albert Heijn verlaagt zaterdag 2000 artikelen gemiddeld met vier tot acht procent. Dat heeft het supermarktconcern vandaag laten weten. Betere condities van de leveranciers, kostenreducties en omzetverhoging van Albert Heijn zorgen ervoor dat de prijzenoorlog een nieuwe ronde in kan gaan.
Sommige producten worden 40 procent goedkoper. De prijsverlagingen zullen gelden voor onder meer chips, bier, tomatenketchup en chocoladevlokken van bekende merken. Albert Heijn heeft sinds het begin van de prijzenslag meer dan 5000 producten blijvend in prijs verlaagd. Dat is ruim een kwart van het assortiment.
"Het gaat goed met Albert Heijn", aldus een woordvoerder van het bedrijf. "We hebben er sinds de prijzenreducties 250.000 nieuwe klanten bijgekregen. De volumes gaven een plus van ruim vier procent te zien, dus nu kunnen we wat teruggeven aan de klanten."
De prijzenoorlog startte in oktober 2003. Sindsdien zitten we al in ronde 10 van de verlagingen. Vooral Albert Heijn neemt daarin een voortrekkers rol. "We gaan door, want we willen met AH naar het midden van de markt, daar hoort de marktleider te ziten. Het verschil met discounters moet niet te groot zijn", aldus het bedrijf.
________
De prijzenoorlog tot nu toe:
ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten.
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug.
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
ronde 8: Diverse supermarkten verlagen de prijzen van vijfhonderd artikelen.
ronde 9: Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van duizend artikelen.