Nieuws
ANWB heeft moeite met nieuwe concurrent

Een woordvoerder van de bond erkent dat er onjuiste informatie is verstrekt. "De praatpalen zijn van Rijkswaterstaat en daar mag iedereen gebruik van maken. Route Mobiel is een nieuwe concurrent, daar moeten onze mensen nog aan wennen en we zullen ze beter instrueren", aldus de woordvoerder. Tegelijkertijd liet deze weten weinig vertrouwen te hebben in Route Mobiel. "Ze hebben geen eigen wagens, maar maken gebruik van garagisten en bergers. Die slagen er lang niet in 90 procent van de wagens langs de kant te repareren. Die moeten worden weggesleept en dan begint de meter te tikken."
Michiel Muller, mede-eigenaar van Route Mobiel, reageert: "Route Mobiel maakt gebruik van het bestaande netwerk van pechhulpverleners van Europ Assistance. Het werk gebeurt net zo goed als dat van de ANWB. Alleen doen wij het 34 procent goedkoper." Volgens de ANWB moet dat echter eerst nog maar eens bewezen worden. Bij de nieuwe wegenwacht zijn het Frans-Italiaanse bedrijf Europ Assistance en verzekeraar Proteq Direct, een dochterbedrijf van SNS Reaal, betrokken.
Zie bericht A1 vandaag pas open na ongeluk
resultaat: geen verbetering van service (eerder slechter met al die prothese dragende mensjes) maar wel minder kosten!
MAar idd zou wel meer rendabel zijn!
OFFTOPIC Wat kost een lidmaatschap bij anwb nu?
Bij de ANWB krijg je de Kampioen, een gebundeld zooi reclamewerk foto
Zelf heb ik van het automerk waarin in rij een pas, waarmee ik dezelfde service krijg binnen Europa. Maar mijn werklocatie ligt op 5km afstand van mijn huis, dus is zo'n lidmaatschap dus helemaal overbodig.
Hoe meer concurrentie, hoe een betere service ze moeten leveren en hoe lager de kosten worden. Als bestuurder word je er dus alleen maar beter van. Dat de ANWB zo reageert is logisch, want hun klantenbestand loopt langzaam leeg foto
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
foto
En ik heb ergens gelezen op fok dat die 50 euro alleen geld voor nieuwe auto's tot 3? jaar oud.
Als je een oudere auto had zit op op hetzelfde tarief als de ANWB.
ik heb ze ooit in het verleden 4x per jaar langs laten komen omdat mijn accu leeg was.
nooit iets gehoord, en service binnen 30 mins..
anwb, snie goedkoop maar echte mcgyvers op de weg.. je komt altijd rijdend thuis
Ook jammer vind ik dat hier niet gemeld wordt dat Europ Assistance dus al voor lease maatschappijen in Nederland werkt. Ze maken, zoals wel gezegd is in het stuk, gebruik van een bestaand netwerk.
En eigenlijk is de Anwb goedkoper want die bied wegenwacht basis aan voor € 34,75 per jaar. Je moet alleen lid worden van de Anwb zelf. Als ze die koppeling er nu eens uitgooien, is Route Mobiel ook verleden tijd.
concurrentie is zakken ze zeker de prijzen....
foto
Lees even routemobiel.nl, die leeftijd van de auto maakt geen moer uit.
misschien doen ze het heel goed maar je weet maar nooit.
Q-dance 4ever
Hoezo 30 minuten?! is dat voor een persoonlijk abbonement.
Verder is de anwb wel iets uitgebrijder. Zeker kwa vervangend vervoer(alleen dan is de anbw 30% duurder) de anwb is voor de meeste mensen ook maar 50 euro.
Verder garanderen ze nu die snelheid nog wel, en kan dat waarschijnlijk ook, maar als ze het drukker krijgen(zoals de anwb nu heeft) zal dat ook steeds moeilijker worden.
Lekker betrouwbaar dan. foto
Maar inderdaad leeftijd maakt geen moer uit. foto
was bij editie-nl laat een test. ik weet niet of route labiel nog aangekomen is, de anwb was er in ik dacht 26 minuten.
Dat betekent dat je bij RM niet wordt geholpen als je in een andere auto panne krijgt!
Ja, zo kan ik ook goedkoop aanbieden!
Met name die overhead kon ze wel eens gaan opbreken.
Het is ze ook nooit echt gelukt om naast hun core business echt lekker lopende nevenactiviteiten te ontwikkelen, het is allemaal net niet...(engin bijvoorbeeld)
Gewoon een monteur die met het diagnose apparaat je computer uitleest en dan meestal gelijk weet waar het probleem zit.
Daarbij hoef je ook geen expert van elk type auto te zijn als je maar een diagnose apparaat hebt dat meerde types kan uitlezen en de juiste boeken of software.
Als je de ANWB mag geloven dan slepen ze nu maar 10% van de weg en maken ze 90% terplekke.
Voor veel voorkomende klachten als een lekke band, lege accu of defecte dynamo hoef je niet je computer via 1 van de 3 data bussen uit te lezen.
Ik moet het allemaal nog maar zien. foto
Ik ben geen lid van ANWB en heb ik niet de jongste auto's gehad (citroen ZX '93, Renault 5 '87 en Mercedes 190 '89). Ik heb wel altijd een setje gereedschap achterin liggen waar ik tot nu toe altijd dankbaar gebruik van heb gemaakt.
dat is het grote verschil
en oja.. dat lidmaatschap van de anwb..
gratis kamioen erbij
en gratis wegenkaarten
+ kortingen en eigen winkels...
anwb komt bij mij iets vertrouwder over.. en bereikbaarder
en dankzij de anwb heb ik mijn rijbewijs foto
Het maakt niet uit wat je repareert, er komt altijd een hoop bij kijken als je een storing moet verhelpen. Ben zelf monteur geweest (niet van auto's maar dat terzijde), en sommige oplossingen zijn wat je noemt op Mc Gyver-niveau.
( 1x kapotte v-snaar en 1x kapotte koppeling ) foto
foto en me motor ging gewoon achterop mee fotofoto
Die fuckin ANWB....... ik heb inmiddels al een aantal keren op hun hulp moeten wachten. Variërend van 1 to 2 uur wachttijd!! foto
Omdat die kuttelefoniste een geheel eigen intepretatie aan mijn locatie gaf.
De ANWB......... als je van wachten houdt!
Een ernstigere vorm van Direct Mailing ken ik niet.
De Kampioen is gebundelde uitgave van alle malafide produkten die je in Nederland kunt verkrijgen.
Mensen, kijk eens verder dan het bedragje want dat gratis altijd goed sfeertje verrot alle ruimte die bedrijven hebben bv bij fouten te compenseren, investeringen te doen in maatschappelijke dingen of lange termijns ontwikkelingen, etc.
Privatisering en concurreren zorgt voor rotzooibedrijven, ontransparante tariefstellingen, korte termijns visie, fraude en dat straks 95 % van al het vermogen van 2 % van de mensen is. Doorziet niemand het vvd complot? Waarom moet er iemand miljonair worden als directeur van de anwb, routemobiel, etc.
Waarom geen overheidsdienst die kost wat het kost om het goed te doen...
Ik denk dat route mobiel nu even (verlieslijdend) goede service zal willen bieden totdat ze een flink taartstuk hebben en dan 'reorganiseren' totdat het winstgevend wordt (en je dus zogenaamd niet gebeld had of foutje in de computer, etc. terwijl jopie gewoon al bezig is voor een ander en er niemand anders standby stond in heel noord nederland).
ANWB was zou fout toch niet?
ANWB helpt je vrouw ook niet als ze met stukken staat want dan dan heb ze een partner abo nodig. dus 2 auto's in 1 gezin betekent 1.5 keer betalen.
Heb het direct opgezegd. Blad is inderdaad een en al reclame en tips a la hoe bevestig ik mijn visje-sticker verantwoord op de auto.
Qua shop zijn ze ook nog es razend duur..
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Puik werk dus, goedgeregeld..! foto
Ik wil dus eerst nog wel eens zien of RM die zelfde sevices ook kan bieden, en of ze die afspraken wel nakomen...
Maar als ik hier nu zo het forum aflees zie ik nog heel veel kritiek op de ANWB (mag uiteraard), maar al zou RM de meeste klanten van de ANWB jatten dan verdwijnt de ANWB echt niet. Even een vergelijking van werkzaamheden tussen RM en ANWB, begin met de ANWB:
- wegenwacht
- bewegwijzering
- verkeersinformatie
- (VVV) winkels
- verzekeringen
- vaarbewijzen
- creditcards (ism VISA)
- rechtshulp (in het buitenland)
- medische hulp
- trauma helikopters in NL
- tijdschriften (en niet alleen De Kampioen)
- Overleg met (lokale) overheid namens de consument (voorbeeld is overleg met NS en de overheid over slechte prestaties)
Nu RM:
- Wegenwacht (oflwel wegtakelservice)
- .....
En niet iedereen is blij met het blad 'De Kampioen', maar de ANWB verplicht je niet om dat blad te lezen, tevens verplichten ze niemand om in hun winkels te kopen. Maar voor de mensen die dit wel willen krijgen ze wel ledenkorting. Ik weet dat het in de aard van de mens zit om te klagen en af te geven op (bedrijven) die succesvol zijn, maar de ANWB is zo slecht nog niet. En vroeger was de ANWB idd een bond, officleel nog steeds, maar de ANWB gaat ook met zijn tijd mee en probeert (met succes) commerciele winst te maken.
Even nog ter informatie, de ANWB is één van de modernste wegenwachten in Europa en heeft 100 jaar ervaring. Dat zie ik RM nog niet doen, en het enige wat RM eigenlijk doet is profiteren van een bestaand europees netwerk. Zelf hebben ze niks, ze zijn afhankelijk van derde partijen. Zo kan ik ook wel een 'nieuw' bedrijf starten....
Zelf een tijd terug nog meegemaakt met de auto van m'n ouders. M'n ouders zijn beide lid van de ANWB, ik niet. Ik kreeg pech onderweg, ANWB bellen... wilden ze me eigenlijk niet helpen omdat ik geen lid was.... kom op zeg, het gaat om de auto, niet om de persoon.
Godzijdank trof ik een vriendelijke ANWB'er die toch repareerde op het tonen van mijn identificatie en pasje van m'n vader...
maar zo gaat het toch meestal bij nieuwe toetreders op een markt? binnenkomen met een lage prijs en flink tegen de grote speler trappen. over een jaar zal die prijs weer hoger zijn. hoe doorzichtig!!! ik blijf lekker bij de anwb en als je dat blad niet wilt lezen, gooi je toch weg. wat een gezeik zeg.
Wat mij betreft mag Route Mobiel snel weer ophoepelen.
Privatiseren van overheidsbedrijven is natuurlijk een goed iets, mits het juist word uitgevoerd. De drie bovenstaande voorbeelden hebben mi nog steeds te maken met problemen uit het publieke verleden.
Privatisering van PTT/KPN was toch een succes, de problemen die KPN later kreeg hadden te maken met wanbeleid en waren geen gevolg van de privatisering.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken