Nieuws
Supervliegtuig in de maak
De superjumbo moet de concurrent worden van de Jumbo 747, nu nog het grootste passagiersvliegtuig. De A380 kan ruim dertig procent meer passagiers meenemen, en verbruikt verhoudingsgewijs minder brandstof dan de huidige vliegtuigen. In het vliegtuig bevinden zich drie verschillende klasses, waaronder een zeer luxueuze eerste klasse. Passagiers die kiezen voor de eerste klasse hebben de gelegenheid te douchen, te winkelen en een bibliotheek aan boord te bezoeken.
Inmiddels hebben 11 vliegtuigmaatschappijen in totaal 129 toestellen besteld. In de enorme assemblagehal van Airbus in Toulouse wordt het toestel alleen in elkaar gezet, de onderdelen komen uit verschillende Europese landen. Zo zijn de vleugels gemaakt in Engeland, de romp in Duitsland en Frankrijk, de vleugelkleppen in Nederland en de staartvleugels in Spanje.

De romp van de Airbus A380 arriveert in Toulouse

De Airbus A380 in de lucht (computeranimatie)
vet man
foto groot dingetje
voor al uw spam
My subculture can kick your subculture's ass anytime
dat krijg je met al die verschillende maatschappijen.
terwijl er allang beterre vliegtuig technologien zijn.
zucht. foto
Mixed Martial Arts!
dan zijn er en veel mensen weg en niet een woonwijk maar een complete dorp
Bones left to pick, they radiate and splinter away."
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
wat heeft de natuur nou aan geld?!?!?
en minder brandstof...
die 747 vliegtuigen BESTAAN al
vergeleken met de SPILLS van nieuwe JUMBO vliegtuigen
is het zelfs nog beter voor de grondstof rescourses om meer brandstof te gebruiken
maar aangezien de hele wereld liever in 2en word gebroken voor geld
weten we toch wel wat het word.
zoals ik al zei ...
dat krijg je met maatschappijen
geen intelligentie.
Hoe groter hoe beter.... foto
Overigens is boeing als concurrent bezig een klein type zuiniger vliegtuig te ontwikkelen zodat je in tijden van minder drukte bijvoorbeeld 2 kleintjes ipv 1 grote en in drukke tijden 3 kleintjes kunt inzetten, zo ben je veel flexibeler en zuiniger met brandstof. (Is hun theorie.) Je mag wel iets minder in (letterlijk) one-liners praten, maar goed; in principe heb je geleid: een bedrijf heeft geen intelligentie, een bedrijf kun je dus ook niets verwijten: slechts de mensen die de acties van een bedrijf bedenken hebben motieven. Het motief van een bedrijf is opzich alleen (winst)groei, deze en elke andere actie wordt vormgegeven doro het management.
Verder heeft Airbus natuurlijk niets te maken met Boeing, al zijn de 747's nog zo goed en zouden ze nog 1000 jaar meekunnen; als Airbus denkt toch A380's te kunnen verkopen is het hun goed recht die te bouwen natuurlijk. Als je taken zou willen verdelen zou je over moeten gaan op een statseconomie, waarvan nog geen enkel goed werkend voorbeeld is gezien. (Omdat als je de zekerheid van opdrachten/werk hebt, je toch geen moeite meer gaat doen voor zuiniger, beter, mooier, leukere ontwerpen, om maar iets te noemen.)
Lijkt me eigenlijk wel dat de opties die genoemd worden echt opties zijn, dus als een maatschappij het niet wil, dat ze er niet zijn. Niet elke maatschppij heeft eenzelfde klassenindeling bijvoorbeeld, dus ik kan me voorstellen dat je dat wilt aanpassen.
Verder lijken deze vliegtuigen me wel geschikt voor binnenlandse vluchten in bijvoorbeeld china, waar toch ook groeiende vraag is; misschien dta men dan helemaal geen klassen wil.
(damn. ik kom ff niet goed uit mijn woorden/zinnen. Maar iig. de auto is nog steeds onveiliger foto
Twitch.tv/bensel15
Mooi vliegtuigje dus foto
En wat een hierboven genoemde site idd zegt, hoe wil je in godsnaam 550 passagiers binnen 2 uur laten inchecken? Kan wel, als je meer tijd neemt. Of 100en electronisch-incheck dingen neerzet. Anders kun je idd lang van te voren inchecken... Nee, ik geloof toch meer in de visie van Boeings visie: veel kleinere vliegtuigen...
8)
Verder is dit goed voor de Europese industrie, dus waarom zouden we het bouwen van vliegtuigen enkel aan de Amerikanen overlaten? Airbus maakt trouwens ook kleinere vliegtuigen.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
foto
foto
foto
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
eerst zien dan geloven dat dat ding überhaupt vliegt.
Bij een spectaculaire vliegshow ging er ook een spiksplinter nieuw show toestel naar beneden.
Het had de nieuwste fly by wire en computers die abrupte bewegingen afvlakte.
Echter bij die vliegshow was het de bedoeling om wat spectaculairs te doen, de computer verbood dat en spectaculair werd het. Sindsdien zit er een manual override op foto
Airbus heeft zijn lesje wel geleerd.
BTW denk maar niet dat al die dingen erin komen, de vliegtuig branche zit in de problemen en ze zullen dus stoelen kiezen ip voor ruimte, 800 tot 1000 stoelen is zo'n beetje het maximaal haalbare. En ja er wordt al ingechecked nog voor het toestel geland is en de boarding vind al plaats zodra de laatste passagier bij wijze van spreke uitstapt in de achteruitgang.
De meesten die zeggen dat het nergens voor nodig is fokken wel de meeste koters..... fotofotofotofoto
(Bron: http://www.airbus.com/pdf/a380/AC_A380_05.pdf) De thrust (stuwkracht) van de 4 engines op de A380 is vergelijkbaar aan (net iets groter) dan dat van de engines van een 747-400. Hierdoor zal de wake-turbulence ook niet een veel groter probleem op leveren dan bij de 747-400. Als we kijken naar het aantal ongevallen van Boeings en Airbussen (kijkend vanaf 1983) zien we dat het aantal ongevallen met Boeing vliegtuigen veel groter is. Airbus maakt net als Boeing geweldige vliegtuigen die je dan ook niet met een naampje als "scarebus" zou kunnen afdoen als bagger. (bron: http://www.airdisaster.com) Fly by Wire is niks meer dan een manier voor de piloot om zonder mechanische zooi input te leveren. Waar piloten van onder andere Boeing vliegtuigen nogaltijd aan hun yoke zitten te jassen kunnen Airbus piloten (want fly by wire zit gewoon in een Airbus) met een joystick eenvoudig het vliegtuig besturen. Het voorbeeld waar jij op doelt was een compleet computergestuurd vliegtuig waarin niemand zat. Dat ging inderdaad niet erg goed.
"1988 June 26, France, Mulhouse-Habsheim Airfield: Air France Airbus A 320 crashed into a forest after a low-altitude flight demonstration at an airshow; 3 people failed to escape and died in the subsequent fire and smoke, 130 people survived, 34 of them sustained injuries."
http://www.cs.berkeley.edu/~szewczyk/cs294-8/hw1.html
De dreamliner is een energiezuinig toestel (milieuorganisaties zullen tevreden zijn) dat de tegenhanger van de Airbus A380 moet worden, een enorm toestel dat plaats biedt aan 550 passagiers. De A380 van Airbus komt in 2006 in productie.
De eerste Dreamliners zien we vanaf 2008 in de lucht verschijnen. Van dit type toestel komen er verschillende types. Ze bieden plaats aan tussen de 200 en 300 passagiers per type. Een wat kleiner toestel dus, maar wel een erg mooi toestel om te zien! In tegenstelling tot Airbus gelooft Boeing niet in een toekomst voor grote toestellen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de lange wachttijden voor het inchecken. Bij een toestel met 550 passagiers mag je dus ook wel 5 uur voor vertrek beginnen met inchecken, wil je iedereen op tijd het toestel in krijgen! Vandaar (waarschijnlijk) dat Boeing liever kleinere toestellen maakt waarmee je dus meer tijdswinst maakt, dan enorm grote toestellen waarmee je in één keer veel meer mensen mee kunt nemen, maar met een langere inchecktijd en je moet natuurlijk even wachten op je koffer! Stel je voor dat jouw koffer net de allerlaatste is!!!
Met VIP-pas uiteraard foto
Maja, 2 verdiepingen...Dadelijk krijgen we nog vliegende flatten foto
Shit happens.
Een A380 is dan zo gevuld en dat is de toekomstige groeimarkt, van de hele wereld eigenlijk, dat gaan supergrootmachten worden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken