Oud- journalist Sander Simons overleden

Nederland • Geschreven door ANP op 05-01-2010 @ 22:06
print 

Oud-journalist en RTL nieuwslezer Sander Simons is vandaag overleden aan de gevolgen van longkanker. Dat heeft zijn zakenpartner en vriend Bob de Vilder laten weten.

Sinds februari 2008 streed Simons tegen de ziekte. Hij is thuis, in Amsterdam, gestorven in het bijzijn van familie en vriendin Louise, aldus De Vilder.

Op zijn uitdrukkelijk verzoek is door de huisarts euthanasie toegepast.  Simons werd 47 jaar.

 


Sander Simons (1962 - 2010)

 


Bron: ANP


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak21
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'47


delen | eKudos nujij

9033 views / 63 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Kloteziekte ook .
userIcon
Had het al gezien in De Telegraaf.. Schrok wel even.. RIP Sander.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden!!
userIcon
Jammer dat hij het niet heeft gered. Ik luisterde wel eens naar zijn radio "dagboek" waar hij over zijn ziekte vertelde.
userIcon
RIP meneer de journalist. Ik betwijfel of ik je ken maar helaas heeft weer die rotziekte gewonnen
userIcon
de hamvraag dan
natuurlijk..... ?

heb die gerookt, deze meneer Simons ?

ken die hele meneer niet eigenlijk, geloof ik ?
ga zo wel ff Googlen dan......
userIcon
Jammer.
Ik heb genoten van zijn bijdragen op BNR. Hij was erg openhartig en heeft echt 100% uit het leven gehaald. Gauw nog even met alle vriendinnen platgaan, lekker doen waar hij nog zin in had en toe in staat was, een dagboek bijhouden (o.a. op BNR dus) en ook nog gewoon lekker werken.

We zullen je missen, Sander!
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:12 schreef sushiwausi het volgende:
de hamvraag dan
natuurlijk..... ?

heb die gerookt, deze meneer Simons ?

ken die hele meneer niet eigenlijk, geloof ik ?
ga zo wel ff Googlen dan......
Nee, hij was geen roker.
userIcon
Aahw, net zo oud als mijn vader nu is.

Rust in peace en sterkte aan de nabestaanden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:13 schreef Aquars het volgende:
[..]


Nee, hij was geen roker.
Kun je niet ook longkanker krijgen als je geregeld met asbest in aanraking bent geweest vroeger?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:18 schreef Evelien het volgende:
[..]


Kun je niet ook longkanker krijgen als je geregeld met asbest in aanraking bent geweest vroeger?
Jazeker. Dan is het vaak longvlieskanker.
Maar je kan het dus ook krijgen als je niet rookt of hebt gerookt, of in aanraking geweest bent met asbest.

RIP, Sander Simons.
man Danny (Administrator) 05-01-2010 @ 22:20 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:18 schreef Evelien het volgende:
[..]


Kun je niet ook longkanker krijgen als je geregeld met asbest in aanraking bent geweest vroeger?
IEDEREEN kan longkanker krijgen. Of eender welke andere vorm van kanker. Het is niet zo dat als je je opsluit in een tent je geen kanker kunt krijgen. Maar ook van asbest kun je longkanker krijgen inderdaad. Alleen is het allemaal nogal irrelevant als je kind of broer net aan kanker is overleden kan ik me zo voorstellen. Sjeez
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.

RIP
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Danny het volgende:
[..]
IEDEREEN kan longkanker krijgen. Of eender welke andere vorm van kanker. Het is niet zo dat als je je opsluit in een tent je geen kanker kunt krijgen. Maar ook van asbest kun je longkanker krijgen inderdaad. Alleen is het allemaal nogal irrelevant als je kind of broer net aan kanker is overleden kan ik me zo voorstellen. Sjeez
Ik schrik hier best van. Ik dacht dat longkanker een echte rokersziekte was. Naïef van mij
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:23 schreef Evelien het volgende:
[..]


Ik schrik hier best van. Ik dacht dat longkanker een echte rokersziekte was. Naïef van mij
Inderdaad ja. Maar dat maakt niet uit hoor, nu weet je het.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Martijn635 het volgende:
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.

RIP
sterkte, gozer.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:12 schreef sushiwausi het volgende:
de hamvraag dan
natuurlijk..... ?

heb die gerookt, deze meneer Simons ?
who gives a shit???

OT: Was hij voor RTl ook niet bij de kro ??
47 jaar ...... RIP
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Martijn635 het volgende:
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.

RIP
Sterkte inderdaad..
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Martijn635 het volgende:
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.
sterkte dude !
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:17 schreef Roepke het volgende:
47 jaar, triest.
Oeh ja, ik zie ook net pas zijn foto en idd
heb ik zijn gezicht wel eens gezien....

veel te jong 47 !
gatsiedarrie wat een kloteziekte ook !
eerst lous haasdijk, en nu hij ......het gaat allemaal te snel

R.I.P. Sander..
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Martijn635 het volgende:
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.

RIP
heel veel sterkte man !
afschuwelijk om zo van dichtbij mee te moeten maken, lijkt me...:N

Ja ...Evelien, daar ging ik ook wel enigszins van uit,
maar zitten we er gewoon totaal naast !

kutkanker issut gewoon, sorry voor mijn woordkeuze...(schaamsmilie)

[ Bericht gewijzigd door sushiwausi op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:38 ]
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20 schreef Martijn635 het volgende:
Mijn vader heeft ook longkanker.. na 6 jaar kankervrij te zijn geweest van leukemie.. Ik vind het echt heel erg dit om te lezen.

RIP
sterkte Martijn.

Rip Sander
vrouw pussydeluxe (Public Relations) 05-01-2010 @ 22:38 fotoboek homepage
userIcon
Triest nieuws. Sterkte aan iedereen die met deze klote ziekte te maken heeft.
userIcon
47....
veel te jong
man Super_Me (Moderator Frontpage) 05-01-2010 @ 22:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:38 schreef pussydeluxe het volgende:
Triest nieuws. Sterkte aan iedereen die met deze klote ziekte te maken heeft.
Inderdaad.

Wanneer er in je directe omgeving zich een ziekte voordoet, hoor je altijd ineens iemand "die iemand kent die dat ook heeft (gehad)"
Helaas is dat bij Kanker altijd waar!
Een rotziekte is het zeker, en het blijkt ook maar weer hoe cru de natuur kan zijn. Bij kanker kijkt de natuur niet naar leeftijd, maar lijkt haast wel willekeurig.

RIP Sander en nogmaals: Sterkte aan iedereen die met deze klote ziekte te maken heeft.
God hebben je ziel ik steek een kaarsje voor je op, je was echt een leuke man.
userIcon
Dit is echt ongelooflijk jammer. Dacht dat Sander er bovenop zou komen...
Toch nog redelijk 'onverwacht'... leek erop dat het weer wat beter ging, maar blijkbaar niet dus. Komt wat dichterbij omdat je zo'n man kent (mensen die hem niet kennen hier zijn blijkbaar heel jong ofzo?), hij kwam toch jarenlang een paar keer per week via de tv je huiskamer binnen.

Erg hoor, sterkte aan vrienden, familie en andere nabestaanden, vond het een goeie vent.
man borisz (Redactie Sport) 05-01-2010 @ 23:10 fotoboek no homepage
userIcon
RIP
userIcon
Godvergeten grafziekte is het... Ook Sander 'leek' genezen en toen ineens was het weer terug.
Ik hoop nog steeds (beslissing vanaf mijn 20ste toen mij pa longkanker bleek te hebben) dat ik de kans krijg mijn auto keihard en jankend tegen een boom te parkeren.

En liefss voor een ieder die NU in die situatie zit, zelf of qua familie. Kus.
userIcon
Ooit nog les gegeven aan de school die ik bezocht heb tussen 2001 en 2006
Te jong overleden...

RIP
userIcon
Triest, Jammer dat zulke ziektes niet helemaal uit te bannen zijn.

RIP Sander
userIcon
another good guy bytes the dust,veel te jong gestorven...mijn oprechte condoleances
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:23 schreef Evelien het volgende:
[..]


Ik schrik hier best van. Ik dacht dat longkanker een echte rokersziekte was. Naïef van mij
Hoe kan je dat nu zeggen, verleden week de nacht na Kerst is een vriendin van mij overleden aan longkanker op 55 jarige leeftijd, ook die had nooit gerookt in haar leven alleen die kreeg het afgelopen jaar in Mei het te horen en dat duurde dus 7 maanden voordat ze overleed, Sander heeft er nog 1,5 jaar mee geleeft.
userIcon
Daar ben ik ook nog steeds wel bang voor ja......
Vrouwlief heeft sinds een jaar kanker en is zeer goed hersteld hiervan. Maar de grote hamvraag blijft: hoelang blijft ze zo en hoe lang gaat ze het volhouden met die rotziekte in haar lijf. Ze zal misschien dan wel niet overlijden aan de gevolgen van de kanker, maar wel aan de medicijnen die ze gebruikt, dat is toch dagelijks wel weer een opdonder voor haar lichaam.
Maar we houden ons wel voor dat we van iedere dag zoveel genieten als we kunnen en er een zo goed mogelijke tijd van maken!

Veel sterke voor de familie toegewenst en Sander Simons was een vakbekwaam journalist.
userIcon
Je blessuretijd was voorbij
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:23 schreef Evelien het volgende:
[..]


Ik schrik hier best van. Ik dacht dat longkanker een echte rokersziekte was. Naïef van mij
het kan 'zomaar' iedereen overkomen,zoals de vrouw van een kennis van me.nooit gerookt/meegerookt,haar hele leven bezig met sport en gezond eten,en toch kreeg ze longkanker.3 maanden nadat ze het slechte nieuws had gekregen is ze op 47 jarige leeftijd overleden,een man en 2 dochters achter latend...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 22:12 schreef sushiwausi het volgende:
de hamvraag dan
natuurlijk..... ?

heb die gerookt, deze meneer Simons ?
Leverprobleem? zal wel gedronken hebben!
hartkwaal? zal wel te vet gegeten hebben of niet genoeg gehold!
longkanker? teveel gerookt!
dood in het verkeer? zal wel te hard gereden hebben of dronken zijn geweest!
Arm? niet hard genoeg gewerkt/gestudeerd!
dementie? niet genoeg gesudoku'd!

En dan balkenende met zn vingertje verafschuwen

Dat is eigenlijk een heel irritant gegeven in nederland. Overkomt iemand wat ergs, gaan mensen meteen zoeken naar een reden die "aan de persoon zelf lag" waar het door gekomen is zodat men al dan niet verhuld kan insinueren dat die persoon het wel verdiend heeft ofzo.

Walgelijk calvinistisch overblijfsel eigenlijk. "hij, die kwaad geschiede is vast ende zeecker in het oog van de HEERE tekort geschoten en eenen zondaar want HIJ is barmhartigh dusch zal geen die zonder zonden is of godsvruchtig leve kwaads geschiede!!"

Ook zal het wel wat te maken hebben met de eigen angst van mensen. De behoefte een verschil in gedrag en situatie tussen onszelf en de persoon die ellende overkomt, zodat we ons ergens kunnen geruststellen.."IK ben veilig want IK doe het beter dus MIJ overkomt het niet!"

Face it mensen... we gaan allemaal dood... en het grootste gedeelte van ons op een niet zo fijne manier. Ook als we wel onze best doen, gezond leven en braaf bidden kan ons dat overkomen en zal dat ons overkomen. En soms eerder dan je denkt en hoopt.

Als je daar even bij stil staat valt ineens de behoefte weg te oordelen over anderen die iets rots overkomt en kan je gewoon medeleven hebben....
Fijn voelt dat he?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 23:47 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
[..]


het kan 'zomaar' iedereen overkomen,zoals de vrouw van een kennis van me.nooit gerookt/meegerookt,haar hele leven bezig met sport en gezond eten,en toch kreeg ze longkanker.3 maanden nadat ze het slechte nieuws had gekregen is ze op 47 jarige leeftijd overleden,een man en 2 dochters achter latend...
OMFG zeg !.....

hoe vreselijk tragisch bah.....
jij ook sterkte dan maar...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 23:35 schreef Athalon1951 het volgende:
[..]

Hoe kan je dat nu zeggen
Ik wist niet beter. Nu wel. Maar ik ben nergens kwetsend bezig geweest, ik zei alleen dat ik dacht dat longkanker een ziekte was die alleen (mee)rokers konden krijgen. Ik neem dus aan dat je felle reactie puur voortkomt uit je eigen frustratie.
50  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak21
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af37
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'47


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden