Nieuws
Mogelijk nieuwe bewijzen tegen Van der Graaf
Gisteren meldden de GPD-bladen dat rond het tijdstip van de moord op de 43-jarige milieuambtenaar Chris van de Werken, wandelaars in de buurt van het misdrijf een auto hebben gezien die mogelijk toebehoorde aan Volkert van der Graaf. Van de Werken werd op 22 december 1996 in Nunspeet vermoord. Dat onderzoek stopte begin 1997, omdat justitie geen enkel aanknopingspunt had.
Na de moord op Pim Fortuyn werd al snel gewezen op een eventueel verband tussen de twee moordzaken. Zo werd Van de Werken, evenals Fortuyn, op klaarlichte dag van dichtbij in de rug doodgeschoten.
De informatie over de auto (een rode wagen van een Japans merk) die gezien is op het tijdstip van de moord op Van de Werken, zou een nieuw aanknopingspunt kunnen zijn in het onderzoek naar het misdrijf. Op 22 december 1996 reed Volkert van der Graaf namelijk in een rode Toyota Starlet. Het wordt niet uitgesloten dat het om dezelfde auto gaat.
De LPF-heeft vorige week al minister Donner van Justitie om opheldering gevraagd waarom Volkert van der Graaf vorig jaar niet over de moord op de Nunspeetse milieuambtenaar is gehoord. De LPF wil een nieuw onderzoek naar de moord op Van de Werken. Ze kreeg daarbij steun van CDA en PvdA die ook vinden dat de dwarsverbanden met de moord op Fortuyn onvoldoende zijn bekeken.
[ Dit bericht is gewijzigd door jeehaa ]
quote:
Ik denk dat van der graaf inmiddels wel weet dat ie fout zat. Ik hoop dat hij leert van zijn fouten.
Het enige waar hij spijt van heeft is dat hij gepakt is. Ik hoop dat ze deze moord ook nog kunnen bewijzen. Voor mij is het al zowat zeker dat hij die ook gepleegd heeft. Heb je op milieu-terrein wat over het beleid te zeggen en zeg je iets wat hem niet aan staat, dan vindt hij dat je een kogel door je kop (edit: en/of rug en/of hals) kan krijgen.
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
Ik denk dat van der graaf inmiddels wel weet dat ie fout zat. Ik hoop dat hij leert van zijn fouten.
Van mij hoeft hij niets te leren hoor. Als hij maar nooit meer tussen de mensen terrecht komt.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
Daar was n.l. de conclusie dat herhaling na het uitzitten van de eventuele straf niet aan de orde zou zijn....
Als ie dr nu al 2 op zn conto heeft staan dan zal dr heus wel een nr 3 volgen....
Dus opsluiten en nooit meer vrij laten zou k zeggen maar dat wordt (helaas) niet gedaan.
quote:
Als DAT waar is slaat dat onderzoek van het PB centrum ook nergens op !!!
Daar was n.l. de conclusie dat herhaling na het uitzitten van de eventuele straf niet aan de orde zou zijn....
Het Hof concludeerde in haar vonnis al dat niet helemaal valt uit te sluiten, dat van der Graaf opnieuw in staat is om te moorden na zijn vrijlating.
[ Dit bericht is gewijzigd door R@b ]
quote:
Een rode wagen van een japans merk
Dat is wel heeeeeel toevallig. Zoveel rijden er daar niet van rond...
Dit wordt niets.
Trias politica!
quote:
Als DAT waar is slaat dat onderzoek van het PB centrum ook nergens op !!!
Daar was n.l. de conclusie dat herhaling na het uitzitten van de eventuele straf niet aan de orde zou zijn....
Onzin, het PBC kijkt alleen of er geestesafwijkingen, ziektes zijn die hem tot de moord hebben aangezet. Die waren er niet. De eerste rechter heeft daarom gezegd dat er geen kans op herhaling is. Onzin natuurlijk om uit het een het ander direct af te leiden. De rechter van het hoger beroep heeft geoordeeld dat die kans op herhaling er wel is, aangezien Volkert 'bij zijn volle verstand' (al was het eerste wat die rechter zei op de eerste dag van het hoger beroep dat Volkert gestoord is foto ) zo'n liquidatie heeft uitgevoerd, star is en geen spijt heeft.
Het PBC kijkt naar stoornissen en bekijkt dan of daaruit het ten laste gelegde is af te leiden. Dat is wat anders dan dat je zegt dat-ie gek is om zoiets alleen uit politieke redenen te doen (of uberhaupt te doen). Dus er wordt bij het PBC niet teruggeredeneerd vanuit de moord, maar vooruit geredeneerd vanuit een of andere geestesafwijking (die in dit geval niet geconstateerd is).
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
En de LPF moet eens ophouden zicht te bemoeien met de rechtspraak. Hebben ze niets beters te doen?
Trias politica!
Inderdaad, Waar bemoeien ze zich mee!! Alleen hun partijleider is maar neergeschoten... foto
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
Ik neem aan dat de politie alle gevallen van moorden en milleu/politiek aan Volkert van der G heeft proberen te koppelen. Toen ze hem eenmaal vast hadden zitten.
* tuxedo_mask is niet overtuigd...
foto
quote:
Sorry, wou even mijn links gebrabbel oefenen foto
foto
quote:
Op 22 december 1996 reed Volkert van der Graaf namelijk in een rode Toyota Starlet. Het wordt niet uitgesloten dat het om dezelfde auto gaat.
Misschien komen er hierna nog wel meer moorden van Volkert naar boven of pogingen tot moord.
Ik rij trouwens ook in een rode Starlet, maar in 1996 had ik nog geen rijbewijs.
quote:
..dag van dichtbij in de rug doodgeschoten
Huh? Ik dacht dat Fortuyn in z'n borst was geschoten. Niet in de rug.
auto's zijn toch foei enzo?
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Hij heeft nu 18 jaar gekregen.
Stel dat hij schuldig was op deze moord,
Kan hij er dan bijvoorbeeld nog eens 18 jaar bij krijgen?
quote:
Huh? Ik dacht dat Fortuyn in z'n borst was geschoten. Niet in de rug.
fout gedacht
"Het slachtoffer wordt geraakt in hoofd, hals en rug."
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
Even een vraagje:
Hij heeft nu 18 jaar gekregen.
Stel dat hij schuldig was op deze moord,
Kan hij er dan bijvoorbeeld nog eens 18 jaar bij krijgen?
(18 jaar is feitelijk ongeveer 12)
Ja en nee. Als de moord los behandeld wordt kan hij een jaar of 12 krijgen (feitelijk dus 8), niet hoger omdat deze moord geen schade aan de democratie opleverde.
Maar omdat hij geen blanco strafblad heeft kan dit wat meer worden. Toch is het mogelijk dat hij nu zo gevaarlijk wordt geacht dat hij levenslang krijgt, dus als hij dan nog 24 jaar leeft dan kan het zijn dat hij 24 jaar krijgt (wat neerkomt op een straf van 2 * 18 = 36 jaar, en dat maal 2/3). Maar bij levenslang kan het dus ook meer zijn, als hij langer blijft leven.
Snappie foto
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
On topic: Stom dat ze niet gelijk Van der G. verhoord hebben over de moord op Van de Werken. Van der G. was toch al in politiehanden en dan is een filterdun vermoeden al genoeg om iemand naar iets te vragen.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
quote:
Ik rij trouwens ook in een rode Starlet, maar in 1996 had ik nog geen rijbewijs.
Dan had je waarschijnlijk ook die rode auto nog niet foto
quote:
Door PremierPim - woensdag 23 juli 2003 @ 10:10 (Unmodded)
(18 jaar is feitelijk ongeveer 12)
Ja en nee. Als de moord los behandeld wordt kan hij een jaar of 12 krijgen (feitelijk dus 8), niet hoger omdat deze moord geen schade aan de democratie opleverde.
Maar omdat hij geen blanco strafblad heeft kan dit wat meer worden. Toch is het mogelijk dat hij nu zo gevaarlijk wordt geacht dat hij levenslang krijgt, dus als hij dan nog minstens 24 jaar leeft dan kan het zijn dat hij 24 jaar krijgt (wat neerkomt op een straf van 2 * 18 = 36 jaar, en dat maal 2/3).
Snappie
fotofotofotofoto
Eeeem... ja... okey.
Dus volgens jou kan hij dan in totaal 24 jaar krijgen. Dit word dan als 36 jaar "schriftelijk" gezien. Maar is feitelijk 24 jaar.
Als hij teminste voor allebij de moorden 18 jaar krijgt.
Okey... dan gaan we wat verder.
Stel: Hij is nu 36 (ik gok maar wat hoor)
Dan is hij over 24 jaar als hij vrij komt 60.
Dan is hij "waarschijnlijk" nog niet dood.
Dus ik denk dat die straf dan toch te laag is. foto
ik ben namelijk als verdachte bestempeld en 2 dagen verhoord in de cel voor die kl*te moord.
en dat alleen omdat ik daar veel ren met mijn husky...
quote:
Door ErnstM - woensdag 23 juli 2003 @ 10:13 (Unmodded)
Was de eerste moord ook een 'moord van de democratie'? Of hebben we nu gewoon te maken met een gek?
De tweede moord was geen moord VAN de democratie, maar een moord VAN een idioot, OP Fortuyn, en een aanslag OP de democratie.
De eerste moord was geen aanslag op de democratie, hoewel een advocaat dit vast en zeker wel zo kan spelen dat het zo lijkt.
Dus hier zal het dan denk ik wel op uit lopen.
quote:
Dus volgens jou kan hij dan in totaal 24 jaar krijgen. Dit word dan als 36 jaar "schriftelijk" gezien. Maar is feitelijk 24 jaar.
Als hij teminste voor allebij de moorden 18 jaar krijgt.
Nee, alleen als hij levenslang krijgt en lang genoeg leeft kan hij feitelijk voor meer dan 20 jaar in de bak zitten (voor beide moorden samen).
Als hij geen levenslang krijgt zal hij zeer waarschijnlijk voor de andere moord niet meer dan een jaar of 12 erbij krijgen (feitelijk dus 8), bovenop die 18 (feitelijk dus 12) die hij al heeft voor het vermoorden van Pim.
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
Ik ben zelf een gematigd linkse stemmer en denker die v/d Graaf net als iedereen een behoorlijke hufter vind. Ik ben altijd van mening geweest dat extreem links net zo evil is als extreem rechts.
Afgelopen week zag ik op netwerk (dacht ik) en docu over dit onderwerp, waarin nog eens uit de doeken gedaan werd wat de handels- en denkwijze van mensen als van der Graaf zijn. Daar lopen de rillingen van over mijn lijf, en dat heeft geen een fuck te maken met of ik nou links of rechts georiënteerd ben.
Ik vind ook dat de huidige linkse partijen hun denkwijze wel eens wat meer mogen relativeren, maar mensen die na meer dan een jaar nog steeds menen heel links over een kam te moeten scheren met deze walgelijke zaak mogen daar dan ook wel eens aan beginnen.
quote:
Nee, alleen als hij levenslang krijgt en lang genoeg leeft kan hij feitelijk voor meer dan 20 jaar in de bak zitten.
Als hij geen levenslang krijgt zal hij zeer waarschijnlijk voor de andere moord niet meer dan een jaar of 12 erbij krijgen (feitelijk dus 8).
Toch denk ik dat van der G. levens lang zal worden opgesloten. We hebben het nu namelijk alleen over gevangenis straf. Maar als de rechter hem levenslang wil verbannen van de maatschappij, kan de rechter een uitweg maken naar tbs. En daar zit geen maximale tijdsperiode aan vast. Waarschijnlijk houd de rechter straks rekening met het feit dat het voor van der G. veiliger is om hem op te sluiten, omdat hij de straat niet zal overleven.
Iedereen in dit land kent zijn gezicht, en een groot gedeelte wil graag wat aan zijn gezicht verbouwen. Dus ik denk dat hij een gevangenis straf in combinatie met tbs opgelegt krijgt.
ALS hij ooit vrijkomt valt te verwachten dat het Fortuyn-volk wel een aanslag op hem pleegt en dat 'ie daarbij omkomt.
Waarmee het Fortuyn-volk meteen de rechtmatigheid van de aanslag, zoals Van der G. dat beleeft, onderschrijft.
quote:
Maar als de rechter hem levenslang wil verbannen van de maatschappij, kan de rechter een uitweg maken naar tbs.
Nee, want het PBC heeft geen geestesziekte vastgesteld. Als die er niet is, is er ook niets te behandelen => geen tbs.
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
Denk ook dat hij het in de gevangenis de komende 12 jaar zwaar gaat krijgen.
Misschien, en dat zou ik niet eens erg vinden, dopen ze hem wel tot meisje van de afdeling.
Scheelt weer, kan ie de komende 12 jaar zit oefeningen gaan doen foto
Oh oh... daar rijdt er maar 1 van rond in Nederland. Afgezien daarvan is het nog maar zeer twijfelachtig hoe betrouwbaar die getuigen zijn. Het is al vaak genoeg door onderzoeken bewezen dat zo'n 70 a 80 procent van visuele getuigen er behoorlijk naast zitten.
quote:
Waarmee het Fortuyn-volk meteen de rechtmatigheid van de aanslag, zoals Van der G. dat beleeft, onderschrijft.
Wat een onzin!!!!!!!
Pim was een onschuldige politicus...... beestachtig afgeslacht.
Zoveel rode Toyota Starlets rijden hier niet rond.
foto
quote:
Ik kan het toch eens niet laten te reageren op de mensen die nog altijd graag dat verband leggen tussen v/d Graaf en pratijen als GL en SP met de strekking alsof deze partijden pro v/d Graaf zijn.
Lees 'eco nostra' maar 's, Volkert zat 2 'handshakes' af van groenlinks. En het was vlak na de moord een GL-wethouder die zijn vriendjes bij het VMO opbelde om hem te vertellen dat de moordenaar Volkert was (zodat waarschijnlijk voor de politie kwam bewijsmateriaal voor criminele activiteiten weggewerkt kon worden, en zelfs als het daar niet om ging dan nog heeft hij zijn ambtsgeheim geschonden).
Dat er een verband met de SP wordt gelegd, vind ik ook belachelijk.
==========================
Even wat anders, ter informatie:
"Op 22 december 1996 reed Volkert van der Graaf namelijk in een rode Toyota Starlet. Het wordt niet uitgesloten dat het om dezelfde auto gaat."
Niet alleen toen. Dat is ook de auto waarin hij wilde vluchten op de dag van de moord op Pim en die 2 straten verder dan de plaats van de aanslag geparkeerd stond.
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
Met alle respect, maar dat bewijst nix. OK ik moet proberen zelf ook niet al te gekleurd uit de hooek te komen, maar jij legt het feit dat het een groenlinkser was die hem aangegeven heeft uit als bewijs (?) terwijl ik dat verband niet zie (integendeel). Dat v/d Graaf affiniteit met GL had is logisch, want linksere partijen dan GL en SP zijn er niet. Andersom is een ander verhaal. Daarnaast zijn er natuurlijk overal rotte appels, ik zei in mijn eerste post al dat ik ook kritiek heb om diverse denkwijzen van "links".
Je eigen conclusie tussen haakjes vind ik eerlijk gezegd zo ver gezocht dat ik daar maar verder niet op reageer. Daarvoor is de rest van je reactie te serieus foto
Ik begrijp best dat er na het gebeurde een aversie bij vele is ontstaan tegen links, ook al omdat het jarenlang blijkbaar not done was om rechts te zijn foto Maar ik hoop dat inmiddels na die eerste verontwaardiging een periode komt dat men liever met betere argumenten tegen links extremisme komt dan dat domme gelul over samenzweringen en complottheoriën bij links.
quote:
...Lees 'eco nostra' maar 's, .....
Inderdaad, lees dat boek maar eens! Dan kan je is zien hoe het er aan toe gaat in de "linkse hoek"...enne dat is niet fijn... foto
quote:
ALS hij ooit vrijkomt valt te verwachten dat het Fortuyn-volk wel een aanslag op hem pleegt en dat 'ie daarbij omkomt.
Tjonge jonge over 10 jaar weet niemand meer wie Pim Fortuyn was.
quote:
Dan ken jij nunspeet niet
Zoveel rode Toyota Starlets rijden hier niet rond.
Staat er een hek om Nunspeet heen of zo; ook vanuit Groningen of voor mijn part Oss kun je met een rode Starlet naar Nunspeet rijden.
quote:
Lees 'eco nostra' maar 's, Volkert zat 2 'handshakes' af van groenlinks.
ik zit slechts 5 'handshakes' van George Bush af dat wil niet zeggen dat ik zijn acties goedkeur.
quote:
een rode wagen van een Japans merk
Goh.... daar rijden er ook maar 2 miljoen van rond, dus het moet hem wel geweest zijn!!! foto
Ik kan zo tien mensen opnoemen die rond die tijd in een rode japanner rond reden. Waaronder m'n vader foto
Dat mensen in de "linkse hoek" veels te ver kunnen gaan in denken en handelen lijkt me ook wel duidelijk, maar dat is met "rechts" ook en die scheer ik toch ook niet allemaal over één kam?
Van je 20 tot je 65 jaar dus als je normaal naar je werk gaat.
Minimaal 1977 Euro, dus als je samen woont of getrouwd.
Betaal je voor jan doedel 3954 Euro.
Voor iemand die zich niet kan handhaven in de maatschappij.
Leuk vakantie reisje door je neus geboord.
[ Dit bericht is gewijzigd door Pisvlek ]
quote:
Met alle respect, maar dat bewijst nix.
Bewijs is het niet, nee. Reden temeer voor diepgaand onderzoek in die milieukringen. foto
====================
quote:
Toch is het niet leuk dat ik als pacifist steeds weer op één hoop geduwd wordt met milieufundamentalisme en dergelijke
Dat er door velen hier wordt gepraat over een links verband vind ik niet zo relevant trouwens. De SP is linkser, maar heeft minder met het milieu op. Ik noem Volkert liever een groene extremist.
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
Enige idee hoeveel geld dit kost voor die gene die wel normaal weet te functioneren in de maatschappij?
Van je 20 tot je 65 jaar dus als je normaal naar je werk gaat.
Minimaal 1977 Euro, dus als je samen woont of getrouwd.
Betaal je voor jan doedel 3954 Euro.
Hoe heb je dit berekend, ikzelf kom met een globale berekening (kosten 1000 euro per dag, 36 jaar en 3 miljoen werkenden) niet veel hoger dan 4,32 euro.
... dan denk ik dat we het daar over eens zijn. Ik had het al eerder over milieufundamentalisme. Ben ik ook absoluut niet van foto
Ik vind overigens de SP een stuk ongenuanceerder over zaken denken dan GL, maar dat is een discussie die hier offtopic is, dus laat ik daar verder mijn mond maar over houden foto
quote:
Pim was een onschuldige politicus......
bestaan die dan? waarwaarwaar....
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
quote:
quote:
Lees 'eco nostra' maar 's, Volkert zat 2 'handshakes' af van groenlinks.
ik zit slechts 5 'handshakes' van George Bush af dat wil niet zeggen dat ik zijn acties goedkeur.
Het gaat er meer om dat hoe minder handshakes het zijn vanaf een dader hoe eerder dat een onderzoek wordt afgeblazen omdat de hogere kringen mogelijk beschadigd kunnen worden. Milieu-extremisme, zoals het in de fik steken van bezit van boeren of nertsenfokkers o.i.d., had i.i.g. voor de moord op Pim NUL prioriteit, vooral als de verbanden in de richting van de top van de politiek gingen, met name richting GroenLinks. Strafbare feiten i.h.k.v. milieu-activisme worden toch in linkse kringen (jawel, verband is er zeker, al vind ik het minder relevant dan in milieu kringen, maar 'links' heeft meer zetels dan 'het milieu', dus meetellen doet het wel, zeker aangezien GL niet in de regering zat) vaak (maar lang niet altijd) als 'iets voor het goede doel' gezien, niet als terrorisme of extremisme, dus waarom zouden daar koppen voor moeten gaan rollen is dan nogal eens de gedachte.
(nuance genoeg zo, simmu? foto )
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
Je bent toch ziek als je zo iets doet!!!!!!
OK, maar Volkert is nu toch wel netjes opgepakt veroordeeld en opgesloten..... Ik heb nog niemand gehoord uit de linkse hoek die daar tegen was.
En als later blijkt dat Volkert inderdaad een 2e moord heeft gepleegd dan zegt dat m.i. niet veel meer dan dat hij een gek was en niet dat die milieuorganisatie waarvoor hij werkte opdrachtgewver voor de moord is geweest.
[ Dit bericht is gewijzigd door Icefire1971 ]
Proberen je leefomgeving te verbeteren OK, maar ik heb nog never nooit iemand horen beweren dat geweld tegen (eigendommen van) boeren, fokkers etc. voor de goede zaak is. Misschien dénken heel wat linkse mensen wel zo, maar de meerderheid absoluut niet (ik niet, mijn vrienden niet,...). Er zijn vast ook wel heel wat VVD-ers en LPF-ers die vinden dat alle allochtonen preventief geruimd moeten worden. Is dat dan ook gelijk beleid van die partijen? Is het dan ook terecht de VVD of LPF te verfoelijken omdat een deel van de achterban ongetwijfeld geen enkele moeite zal hebben met rechts geweld?
[ Dit bericht is gewijzigd door neversleeper ]
Als Pim een allochtonenknuffelaar was geweest, maar was neergeschoten door een extreem-rechtse Volkert die nogal dicht bij de top van de VVD of de LPF (edit: en de LPF dan uiteraard niet stond voor Lijst Pim Fortuyn) zat, en er ook nog eens naar het uitcentrum waar Volkert werkt vlak na de moord - nog voor de politie er is geweest - gebeld was door een VVD- of LPF-wethouder die door zijn ambt op de hoogte was van de identiteit van de dader, had je dan ook gezegd dat dit niet diepgaander onderzocht moest worden?
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
Ik kan zo tien mensen opnoemen die rond die tijd in een rode japanner rond reden. Waaronder m'n vader
En die stond rond de moord daar in de buurt? Is je vader in staat tot een koelbloedige moord? Had je vader ook een duidelijk motief om Chris van de Werken te vermoorden? Nee, dacht ik al. Van der Graaf wel.
Natuurlijk wel, maar je hebt mij nog niet betrapt op een mening alsof ik tegen een onderzoek zou zijn, en ik heb jou nog niet betrapt op een reden waarom die generalisatie van links juist als resultant van de moord op Fortuyn gerechtvaardigd is.
Ik vind het onderzoeken van links-extremistische elementen in wat voor partij dan ook net zo gerechtvaardigd als rechts-extremistische.
Mee eens, alleen is er nu door een links/milieu-extremistische (ik verwacht eerder 'milieu', maar Volkert houdt voor de rechtbank vol dat het toch voornamelijk om het 'linkse' ging, al durfde hij zelfs daar nog alleen die sporadische niet-rechtstreeks nazi-achtige opmerkingen van rechtse politici te noemen) vent een opkomende lijsttrekker vermoord. Niet door een extreem-rechts iemand. EN is er waarschijnlijk nog iemand anders die hem op beleid tegenwerkte vermoord. Dieper vroeten in de kringen rondom de verdachte (en dat gaat wellicht ook richting met name GL) kan wellicht meer bewijs opleveren voor de moord waarvan nog niet bewezen is dat Volkert de dader is, en misschien ook nog meer inzicht verschaffen in de werkelijke beweegredenen van hem dat hij Pim heeft vermoord.
=====================
En nog even iets anders, nu we het toch vaak over links hebben: Ik veracht met name de PvdA- en GL-top (en voor de duidelijkheid zeer zeker niet de SP!) voor de demonisering van Pim, waardoor Volkert zich zeer waarschijnlijk in zijn zieke hoofd nog beter kon rechtvaardigen waarom hij dit gedaan heeft. Misschien nog wel meer omdat hij zo het over de linkse boeg (WAO'ers, allochtonen) kon gooien ALS hij al gepakt zou worden voor de moord op Pim, zodat zijn milieu-vriendjes (en de hele sector) hier minder op aangeken worden.
Ik denk dat deze moord om milieu-redenen is gepleegd, met name voor Volkert's redenering dat dierenlevens net zoveel waard zijn als mensenlevens en Pim nertsfokkerijen wilde toestaan. Quote van Volkert: "bezit je dieren, dan maak je je schuldig aan slavernij".
Maar ik denk dat deze moord niet was gepleegd als met name links Pim niet zo in de nazi-hoek had geduwd. Al is het maar omdat in de nertsenhandel net als in de 2e Wereldoorlog de slachtoffers via vergassing om het leven worden gebracht (en de huid van joden o.a. werd gebruikt voor het maken van lampenkappen).
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
Vergeet echter niet dat mijnheer v/d Graaf en meerderen uit die richting al veel langer bezig zijn met een uitermate discutabele strijd tegen fokkerijen, boeren en - vooruit - rechts NL in het algemeen. Dat de moord gepleegd is om milieu-redenen, daar wil ik wel in meegaan. Maar dat de tegenstand van links daartoe een aanleiding is geweest geloof ik pertinent niet. En overigens, al zoú v/d Graaf geïnspireerd zijn door de door links opgewekte aandacht, dan nog blijft hij de idioot. Nogmaals, geen enkele reden om daar (meer dan) de helft van Nederland op aan te kijken. En dát is het punt dat ik steeds wil maken, meer niet.
Maargoed, ik denk dat we niet verder tot elkaar komen en ach, zo graag hoef ik het laatste woord ook weer niet te hebben foto
quote:
Ik meen nog altijd dat er in de aanloop van de verkiezingen indertijd door alle partijen evenveel modder is gegooid.
Pim heeft 1 rechtstreekse extreme beschuldiging gemaakt, dat was de Els Borst - Bin Laden vergelijking. En dat was nog politiek-inhoudelijk gemotiveerd ook. En hij heeft van die vergelijking achteraf spijt betuigt. En feitelijk klopte het ook nog, aangezien Bin Laden hier in Nederland waarschijnlijk verantwoordelijk is voor 0 doden en Els Borst voor de doden door de wachtlijsten.
De uitlatingen richting nazi's werden niet onderbouwd, continu herhaald en door een heleboel personen ook nog. En er is nooit gezegd dat ze vonden dat ze ook maar een beetje tever gingen. En zelfs als Pim hier politiek-inhoudelijk argumenten tegenin bracht werden die niet weerlegd.
quote:
En overigens, al zoú v/d Graaf geïnspireerd zijn door de door links opgewekte aandacht, dan nog blijft hij de idioot.
Inderdaad. Maar als je zo in de hoek van de zwartste bladzijde in onze vaderlandse geschiedenis wordt gedrukt dan is er altijd nog wel een of andere idioot die hier een legitimatie in ziet. Had Volkert het niet gedaan, dan ben ik ervan overtuigd dat Jantje, Pietje of Mohammed dit wel had gedaan.
quote:
Nogmaals, geen enkele reden om daar (meer dan) de helft van Nederland op aan te kijken. En dát is het punt dat ik steeds wil maken, meer niet.
En DAAR ben ik het helemaal mee eens. Ik beschuldig de politici voor die uitspraken, niet de stemmers die het partijprogramma van de politieke partijen waartoe deze politici behoorden zagen zitten. Al is het wel zo dat ik de schurft krijg van mensen die deze zwartmakerij goed proberen te praten.
quote:
Maargoed, ik denk dat we niet verder tot elkaar komen en ach, zo graag hoef ik het laatste woord ook weer niet te hebben
Ik hoef het laatste woord ook niet, maar ik vind de discussie wel erg interessant. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door PremierPim ]
quote:
Ach, nog een straf erbij ...
ALS hij ooit vrijkomt valt te verwachten dat het Fortuyn-volk wel een aanslag op hem pleegt en dat 'ie daarbij omkomt.
Dus eigenlijk is er toch geen kans op herhaling. foto
quote:
Waarmee het Fortuyn-volk meteen de rechtmatigheid van de aanslag, zoals Van der G. dat beleeft, onderschrijft.
Vertel 's hoe jij denkt dat Volkert dat beleeft dan?
Persoon komt uit Nunspeet, werkte voor samenwerkingsverband Noordwest Veluwe en is vermoord in Epe.
foto
ik vind het dus een beetje vroeg om maar meteen te gaan zeggen van ja het was Volkert (nu zeggen ze het niet zo letterlijk maar zo komt het onderhand wel al over).
maar die clown doet dingen ,waardoor hij
veel slechter is dan datgeen waar hij tegen is.
dus om nou te zeggen dat hij er wat van begrijpt.
"hij begrijpt er geen hout van" hehe
zn denkvermogen is niet al te ontwikkeld lijkt
me...
vervelend moordenaartje is het !
Geen cassatie in proces tegen Volkert
[ Dit bericht is gewijzigd door HeinsPim ]
Hele goedkope "van der G oplossing".
quote:
Nee, want het PBC heeft geen geestesziekte vastgesteld. Als die er niet is, is er ook niets te behandelen => geen tbs.
quote:
Onzin, het PBC kijkt alleen of er geestesafwijkingen, ziektes zijn die hem tot de moord hebben aangezet. Die waren er niet.
Toch kan er nog wel tbs opgelegd worden bij de andere moord. Ik leg het even uit:
Het ergste voor Volkert is wanneer hij te horen zou krijgen dat hij het niet bij zijn volle verstand heeft gedaan, maar vanwege een of andere geestesstoornis. Temeer omdat hij dan behandeld zou worden. En aangezien zijn visie volgens hem DE juiste visie is, kan hij dat niet hebben. Bij Pim kon hij, omdat het om een politicus ging, nog een politiek/maatschappelijk motief aandragen ipv een milieu/dieren-motief. Er is door het PBC geen stoornis aangetroffen waaruit aantoonbaar kon volgen dat hij een politieke/maatschappelijke moord zou plegen. En het is voor het PBC, zeker bij een hoogbegaafde patient, vrijwel onmogelijk om te zien wat het motief dan wel is. Wel is er een eventueel volgens het PBC behandelbare obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis aangetroffen. Omdat hij een workaholic was en zich met hart en ziel met milieu en dieren bezig hield zou een moord die dit motief zou hebben WEL tot tbs kunnen leiden, vanwege die stoornis.
En dat is nou net wat mogelijk is als de moord op die milieu-ambtenaar bewezen wordt. Dan is er geen politiek excuus (in de zin van WAO'ers en allochtonen, of het nu waar is of niet) meer te verzinnen. En er was een duidelijk motief om het te doen: als deze belangrijkste milieu-ambtenaar van de regio het amoniak-reductieplan ten uitvoer kon brengen stond Volkert machteloos in zijn werk. Voor die 2e moord kan Volkert dus eventueel WEL tbs krijgen.
En als het geen levenslang wordt, dan heb ik liever een kortere celstraf + (hopelijk tot zijn dood om de 2 jaar verlengd) tbs dan dat hij zonder tbs over 20 jaar weer vrij is (als hij dan nog leeft).
Even terzijde, voor degenen die hier interesse voor hebben:
Eerste uitspraak van de moord door Volkert op Pim Fortuyn
Uitspraak hoger beroep van de moord door Volkert op Pim Fortuyn
edit: En als dit bovenstaande allemaal uitkomt dan zou ook de permanente camera-bewaking terug moeten komen, vind ik: Hij zal het niet kunnen verkroppen dat hij behandeld moet worden en hij heeft al ooit eerder een zelfmoordpoging gedaan.
[ Dit bericht is gewijzigd door HeinsPim ]
quote:
ik zit slechts 5 'handshakes' van George Bush af dat wil niet zeggen dat ik zijn acties goedkeur.
Hej! Ik zit maar 2 handshakes van Saddam af! Word ik nu ook toegevoegd aan het kaartspel? foto
On topic: Ik geloof niet anders dan dat van der graaf achter de moord op Van Werken zit. Helaas zal het wel niet tot een onderzoek laat staan tot een veroordeling komen.
[ Dit bericht is gewijzigd door urk4ever ]
[ Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken