'VS hebben tweede stimulus nodig'

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 07-07-2009 @ 12:49
print 

"De VS moeten overwegen om met een tweede stimuleringsplan te komen, want de eerste stimulus van 787 miljard dollar was iets te klein", aldus Laura Tyson, een van de economische adviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama. Tyson: "Het huidige stimuleringsplan zal een positief effect hebben, maar we hebben met een erg zieke patient te maken."

Tyson zegt dat de economische omstandigheden veel slechter waren dan eerder van werd uitgegaan. Vooral de werkloosheid in de VS, met 9,5 procent het hoogst sinds 1983, baart haar zorgen. Toen het eerste stimuleringsplan getekend werd door Obama werd uitgegaan dat de werkloosheid maximaal 8 procent zou bereiken, mede door de stimulus.

De adviseur van Obama zegt dat de VS een tweede stimulus makkelijk kan betalen, ook al heeft het land met hoge begrotingstekorten te maken van 1,85 biljoen dollar in 2009 en 1,25 biljoen in 2010. Obama zei vorige maand zelf dat een tweede stimulus niet nodig is.

Tyson: geen zorgen over begrotingstekorten VS, tweede stimulus nodig

Bron: Bloemberg


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

8763 views / 60 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Onzin, ze moeten het geld wat ze uitgeven gewoon op een andere manier gaan uitgeven.
man superworm (Redactie Frontpage) 07-07-2009 @ 12:51 fotoboek homepage
userIcon
Hoezo 'eerste' en 'tweede'? Onder Bush is er óók een pakket van ruim 800 miljard tegen het probleem aangegooid, wordt dat gewoon deaudgenegeerd ofzo?

Daarnaast is het totaal van investeringen, beloftes, toezeggingen en reddingsoperaties sinds half vorig jaar al opgelopen naar meer dan 10.000 miljard. Maar dat hoor je Barack niet zeggen
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:51 schreef SolidArt het volgende:
Onzin, ze moeten het geld wat ze uitgeven gewoon op een andere manier gaan uitgeven.
ja ze moeten meer klompen kopen
Klinkt als een bodemloze put waar alleen bankiers beter van worden...
Ik vind economie maar raar . Bedoel, als we een paar jaar geleden nog leuk met elkaar samenleven, gaan nu digitale cijfertjes ervoor zorgen dat het opeens niet meer kan
userIcon
het klootjesvolk mag in tentenkampen wonen en de staat/bankiers verdelen het geld.. gaat lekker weer
Als de dollarluchtbel klapt, trekken ze de rest van de wereld mee. Dus het devies is: Veel blikvoer en tanken met water inslaan, voor de dollarluchtbel breekt.
blijf maar geld storten in die bodemloze put...misschien een idee om de manier van geld uitgeven te veranderen (oorlog Irak ed. heeft ze een gruwelijke hoeveelheid gekost)
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:52 schreef LordNemephis het volgende:
Klinkt als een bodemloze put waar alleen bankiers beter van worden...
Uiteraard...
userIcon
En gaat dit geld dan ook weer vooral naar de bonus van banken?
userIcon
Hyperinflatie komt er toch wel, met deze Keynesiaanse waanzin. Het enige verschil tussen wel of geen tweede "stimulus", is waneer de U.S. Dollar de Zimbabwaanse achteraan gaat.
userIcon
Oftewel de oplichters willen nog meer geld van de belastingbetaler jatten.
Obama... dit is niet de 'Change' die we verwacht hadden.
1. Waar komt het geld vandaan?
2. Wie gaat het geld terug betalen?
3. En belangrijkste waar gaat het geld naar toe?

Antwoord 1. De pers.. ze drukken maar lekker bij

Antwoord 2. De belastingbetaler en !! de andere landen die erg veel dollars hebben (dollars worden erg snel minder waard, met andere woorden die hebben dan minder kapitaal). Erg slimme/achterbakse manier om aan je geld te komen.

Antwoord 3. Iemand? want de burgers krijgen het iig niet. Bij de burgers ligt zogenaamd de oplossing want die moeten meer gaan uitgeven. Maar die zien niets van het geld wat vrij komt bij de plannen van de staat.
zodra de economie aantrekt komt er dus een gigantische inflatie.
userIcon
een slecht plan

de dollar verliest zijn waarde/ vertrouwen

china en andere landen zullen geen obligaties meer kopen van de vs

hyperinflatie

en alle investeringen van onze pensioenfondsen in de vs zijn niets meer waard

het probleem is nu juist dat er geen vertrouwen is in het financiële systeem

hiermee maakt obama het alleen maar erger

omg dit is erg
userIcon
Het begint erop te lijken dat ze gewoon willen dat de dollar valt.

Dat zou het einde van de Amerikaanse wereldhegemonie betekenen. Maar wel een mooie uitweg uit de schulden.
man Lockshot84 (FOK!games crew) 07-07-2009 @ 13:22 fotoboek no homepage
Duurt niet lang meer of al die emigranten moeten terug naar Engeland en kunnen wij nederlanders goedkoop land kopen in Amerika.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:56 schreef FatalException het volgende:
Als de dollarluchtbel klapt, trekken ze de rest van de wereld mee. Dus het devies is: Veel blikvoer en tanken met water inslaan, voor de dollarluchtbel breekt.
Dat gaat niet gebeuren. Ik heb het ook een tijdje gedacht, maar na de gebeurtenissen van de laatste 2 jaar ben ik er wel achter dat er voor de Dollar hele andere wetten gelden. De Fed kan nog zoveel extra Dollars drukken en de Amerikaanse overheid kan nog zoveel geld in de economie pompen, het lijkt de Dollar allemaal niet te deren. Iedereen is zo afhankelijk van het ding dat eigenlijk niemand wil dat ie valt. Als de Dollar zou moeten vallen dan zouden de Chinezen daarin een grote rol moeten spelen, maar die hebben daar echt totaal geen belang bij. Hun economie zou snoeihard onderuit gaan met een dollar-val: misschien nog wel harder dan de economie van de VS zelf.

De Dollar is het economische bloed van de wereld. En de wereldeconomie heeft welliswaar een erg hoge bloeddruk en een gevaarlijk hoog percentage Cholesterol, maar alles is beter dan helemaal geen bloed.
Aan elk tijdperk moet een einde komen. Eerder had je al de romeinen, mongoliers, napeleon, de voc etc. Nu is Amerika aan de beurt.

Laat China nu maar is een keer de wereld regeren.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een slecht plan

de dollar verliest zijn waarde/ vertrouwen

china en andere landen zullen geen obligaties meer kopen van de vs

hyperinflatie

en alle investeringen van onze pensioenfondsen in de vs zijn niets meer waard

het probleem is nu juist dat er geen vertrouwen is in het financiële systeem

hiermee maakt obama het alleen maar erger

omg dit is erg
Het is nog niet uitgevoerd, rustig maar...

En dan nog, dit is slechts de opinie van een van de adviseurs.

Hoe dan ook, de VS staan voor een dilemma, enerzijds heeft meer dollars het systeem in pompen een erg negatief effect op de wereldeconomie en de waarde van de munt. Aan de andere kant zou een te hoge werkloosheid de economie van de VS lam kunnen leggen, wat ook weer negatieve gevolgen heeft voor de dollar.
Een klassiek gevalletje: "Damned if you do, damned if you don't".

Ik vraag me oprecht af hoe men hier uit denkt te komen....en hoe lang de rest van de wereld op wil draaien voor het stagneren van de economie in de VS.

En denk maar niet dat de EU of Asië er zoveel beter bij staan, die zien ook allemaal hun staatsschuld oplopen en de werkloosheid stijgen. Enige voordeel t.o.v de VS is dat het klappen van de munt een minder zware impact op de wereld heeft (hoewel ik me afvraag of het klappen van de Euro niet haast net zo desastreus zou zijn voor de wereld als een knal van de dollar....)...

Ik zou niet graag in de schoenen staan van een Geithner of Bos op dit moment. Het maakt niet uit wat je doet, per saldo blijft het gokken met belastinggeld, en je bent altijd de schuldige in de ogen van de kiezers....
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:56 schreef FatalException het volgende:
Als de dollarluchtbel klapt, trekken ze de rest van de wereld mee. Dus het devies is: Veel blikvoer en tanken met water inslaan, voor de dollarluchtbel breekt.
hier al voor een maand op voorraad...

De totale teloorgang van het complete monetaire stelsel kan niet lang meer op zich laten wachten !

En dan : WWIII
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:30 schreef Tech-Nick het volgende:

[..]

Het is nog niet uitgevoerd, rustig maar...

En dan nog, dit is slechts de opinie van een van de adviseurs.

Hoe dan ook, de VS staan voor een dilemma, enerzijds heeft meer dollars het systeem in pompen een erg negatief effect op de wereldeconomie en de waarde van de munt. Aan de andere kant zou een te hoge werkloosheid de economie van de VS lam kunnen leggen, wat ook weer negatieve gevolgen heeft voor de dollar.
Een klassiek gevalletje: "Damned if you do, damned if you don't".

Ik vraag me oprecht af hoe men hier uit denkt te komen....en hoe lang de rest van de wereld op wil draaien voor het stagneren van de economie in de VS.

En denk maar niet dat de EU of Asië er zoveel beter bij staan, die zien ook allemaal hun staatsschuld oplopen en de werkloosheid stijgen. Enige voordeel t.o.v de VS is dat het klappen van de munt een minder zware impact op de wereld heeft (hoewel ik me afvraag of het klappen van de Euro niet haast net zo desastreus zou zijn voor de wereld als een knal van de dollar....)...

Ik zou niet graag in de schoenen staan van een Geithner of Bos op dit moment. Het maakt niet uit wat je doet, per saldo blijft het gokken met belastinggeld, en je bent altijd de schuldige in de ogen van de kiezers....
Ja want we hebben allemaal gezien hoe obama absoluut niet het schoothondje is van wallstreet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren. Ik heb het ook een tijdje gedacht, maar na de gebeurtenissen van de laatste 2 jaar ben ik er wel achter dat er voor de Dollar hele andere wetten gelden. De Fed kan nog zoveel extra Dollars drukken en de Amerikaanse overheid kan nog zoveel geld in de economie pompen, het lijkt de Dollar allemaal niet te deren. Iedereen is zo afhankelijk van het ding dat eigenlijk niemand wil dat ie valt. Als de Dollar zou moeten vallen dan zouden de Chinezen daarin een grote rol moeten spelen, maar die hebben daar echt totaal geen belang bij. Hun economie zou snoeihard onderuit gaan met een dollar-val: misschien nog wel harder dan de economie van de VS zelf.

De Dollar is het economische bloed van de wereld. En de wereldeconomie heeft welliswaar een erg hoge bloeddruk en een gevaarlijk hoog percentage Cholesterol, maar alles is beter dan helemaal geen bloed.
briljant
Het is niet bewezen dat deze stimuluspakketten werken. Keynesianisme is niet populair in de economie van de laatste 20 jaar.
userIcon
Wat is nou de moraal van dit verhaal? Geen geld uitgeven wat je niet hebt.

Domme Amerikanen.
userIcon
Kan me er iets bij voorstellen. Als het BNP in Nederland al 600 miljard bedraagd, dan is dat stimuleringsfonds van de VS inderdaad magertjes.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is nou de moraal van dit verhaal? Geen geld uitgeven wat je niet hebt.

Domme Amerikanen.
De nederlandse overheid doet anders ook lekker mee hoor. Domme nederlanders....
Het probleem met de theorie van Keynes wordt nu in de praktijk bewezen...het is een moment opname en geen effectieve tool om je GBP kunstmatig omhoog te pompen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:39 schreef VNA9216 het volgende:

[..]

De nederlandse overheid doet anders ook lekker mee hoor. Domme nederlanders....
klopt... domme nederlanders.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:56 schreef Schepseltje het volgende:
het klootjesvolk mag in tentenkampen wonen en de staat/bankiers verdelen het geld.. gaat lekker weer
Zo zou het hier ook gaan, no worries.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja want we hebben allemaal gezien hoe obama absoluut niet het schoothondje is van wallstreet.
En dit heeft er wat mee te maken?

Ongeacht of Obama nu wel of niet het schoothondje van de Fed of Wallstreet is, hij moet een oplossing zien te creëren voor dit probleem met de middelen die hij voor handen heeft.
Al was hij absoluut tegen de Fed of Wallstreet, dan nog zit hij met een situatie waarin steeds meer mensen hun schulden niet kunnen betalen en een stijgende werkloosheid.

Of wil jij zeggen dat de oplossing van de hele crisis bestaat uit achterover leunen en hopen dat het goed komt? Succes met die insteek, daar hebben we in het verleden al vaak genoeg de gevolgen van mogen aanschouwen.

Ik vind het een beetje kortzichtig van alle nay-sayers dat, door te stellen dat Obama het schoothondje van "die of die" is zijn oplossingen en inzet af te schuiven op kwade bedoelingen.

Anders gezegd: Als je het zo goed weet, wat doe je hier dan nog? Ik weet zeker dat iemand met de absolute oplossing voor het probleem gretig in trek is bij de dames en heren wereldleiders...solliciteren met die hap!
quote:
De Dollar is het economische bloed van de wereld. En de wereldeconomie heeft welliswaar een erg hoge bloeddruk en een gevaarlijk hoog percentage Cholesterol, maar alles is beter dan helemaal geen bloed.
Vergeet niet mensen zijn vindingrijk en vroeg of laat komen we van het Cholesterol af (want zo zie ik de Dollar ipv bloed). Laten we zeggen dat alle geldstromen het bloed is (alle munten die een waarde hebben). en laten we zeggen dat Cholesterol de munten zijn die geen waarde hebben of gebaseerd zijn op vertrouwen.

Vroeg of laat komen de mensen op een manier om de dollar in te ruilen voor iets wat stabieler is dan een munt die gebaseerd is op vertrouwen (want vertrouwen is er nu niet).

Zou jij nu nog Zimbabwaanse munten kopen? het is maar even een voorbeeld. Dan weet je gewoon zeker dat het morgen niks meer waard is.

(Ik zou ze wel kopen maar das puur voor de fun ben ik ook nog ff multimiljonair)

Veel landen hebben de dollar als een soort investering. Je investeert omdat je wil dat het meer waarde krijgt en niet in waarde daalt. Kopen als het goedkoop is en verkopen als hij hoog staat... maar als je weet dat je investering misschien failliet gaat (zie Californië, is in mijn ogen het begin). Dan kun je beter winst nemen, het duurt niet lang meer voor de landen die veel dollars hebben dit inzien.
userIcon
Dump de dollar en ga voor de euro!
Sarah Palin is beschikbaar
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:44 schreef Skya het volgende:
Dump de dollar en ga voor de euro!
Die door het instorten van de dollar in een klap net zo waardeloos is geworden....nee, lijkt me een puik plan!

(fyi: Euro's worden verhandeld (gekocht/verkocht) in dollars. De Europesche Centrale bank heeft een gigantische voorraad dollar's in de kluizen liggen. Wat denk je dat er met de waarde van die bezittingen (dollars) gebeurt zodra de dollar wereldwijd gedumpt word?
Ik zal je zeggen dat het niet mooi op je balans staat, zo'n kluis vol wc-papier...)
userIcon
"De adviseur van Obama zegt dat de VS een tweede stimulus makkelijk kan betalen"

Ja als je het geld gewoon bij drukt of leent wel ja.

China zit ook in een lastig pakket. Ze moeten nog 100en miljard dollar krijgen van de VS, en de dollar wordt steeds minder waard.
Maar zodra China stopt met goederen op de pof leveren, stort de dollar in.

Dus of 100en miljard dollar niet terug krijgen, of steeds meer goederen op de pof leveren met de kans dat ze straks NOG meer niet terug krijgen.
Amerika: haha
President van Amerika zijn: hahaha
Min.Financien van Amerika zijn: hahahahahaha

Dat is dus écht een droombaan; keep dreaming!
Dus eigenlijk geeft China gratis spullen weg.... haha sukkels.

Wel lullig voor de mensen daar.
userIcon
Maar eerst effe nog de maan bombarderen. Daarna kijken we verder hoe het moet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:48 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar je dat op baseert.

Je hebt gelijk dat de dollar een stuk verder kan pushen dan andere valuta, maar in elkaar klappen zal hij.
Ik vraag me af waar je dat op baseert.

quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:21 schreef Lemmeb het volgende:
Het begint erop te lijken dat ze gewoon willen dat de dollar valt.

Dat zou het einde van de Amerikaanse wereldhegemonie betekenen. Maar wel een mooie uitweg uit de schulden.
Nee. Maar ik vermoed wel dat men wil dat de dollar ontwaardt, om te voorkomen dat de oliesjeiks en chinezen de amerikanen bij hun economische ballen gegrepen hebben. Zelf heb ik al lang geen dollars meer (had ik ooit wel vanwege een paar jaartjes in de US), ik heb deze ontwaarding al lang zien aankomen... sinds voor 2004 al. Uitgaven dekken door geld bij te drukken zal er uiteindelijk voor zorgen dat de waarde die de waardepapieren vertegenwoordigen, niet meer klopt. En dan komt er een correctie zodra mensen dat leugentje ("we hebben dat goud wel") niet meer geloven, en gaan cashen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:48 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar je dat op baseert.

Je hebt gelijk dat de dollar een stuk verder kan pushen dan andere valuta, maar in elkaar klappen zal hij.
Ik baseer het op wat ik zie.

Zoals ik al zei: ik denk dat niemand echt de wil heeft om de Dollar neer te halen. En er moeten echt vrij massaal Dollars verkocht worden om de koers onder druk te zetten: die hoeveelheid word zelfs groter nu de Fed zoveel bijdrukt en de koers toch op peil blijft. De enige die dat enigszins kan is China, en die zouden economisch zelfmoord plegen door dat te doen. Ergo: het gaat niet gebeuren.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 13:02 schreef Prometheus4096 het volgende:

[..]

Is dit satire of wat?

Het is slechte satire want de kans dat de dollar instort is aanwezig, al kan dat nog lang duren, en het is zeker wel iets serieus.
Hij vergeet de commando opleiding en je guns.
quote:
want de eerste stimulus van 787 miljard dollar was iets te klein
hoe krijg je het uit je strot ??
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 12:56 schreef FatalException het volgende:
Als de dollarluchtbel klapt, trekken ze de rest van de wereld mee. Dus het devies is: Veel blikvoer en tanken met water inslaan, voor de dollarluchtbel breekt.
Dat is het enige dat telt op het moment idd.
userIcon
er komt dit jaar waarschijnlijk een zgn. 'Bank Holiday' , waarbij de banken verplicht een paar dagen gesloten blijven. Dit geeft de VS overheid de gelegenheid om de USD te devalueren en de regels in het bankwezen aan te scherpen, om banken te nationaliseren en een paar banken over de kop te laten gaan. Net als FDR dat deed.
De VS geeft elk jaar een biljoen dollar uit aan wapens.
www.nesara.us

Ex-presidentskandidaat Ron Paul haalde afgelopen verkiezingen veel punten uit deze 'wetgeving''

volg Ron Paul op o.a. www.dailypaul.com
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden