Al Gore en IPCC winnen Nobelprijs Vrede

Internationaal • Geschreven door Rob (R@b) op 12-10-2007 @ 11:22
print 
Icoon AlgemeenHet Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) heeft samen met Al Gore de Nobelprijs voor de Vrede 2007 toegekend gekregen. Het Nobelcomité maakte dit vanochtend in Oslo bekend. Eerder werd al duidelijk dat Gore één van de genomineerden was voor de prijs.

Het klimaatpanel van de Verenigde Naties en Gore krijgen de prijs voor het wereldwijd ''bewust maken van de risico's van de klimaatveranderingen''. Aan de prestigieuze prijs, die op 10 december in Oslo wordt uitgereikt, is een bedrag van 1,1 miljoen euro verbonden.


Nobelprijs-winnaar Al Gore

Bron: NOS


Lees ook:

» 10:36 Iran schermt met nucleaire prestatie7
» 09:51 Onderzoek vogelgriepvirus stilgelegd10
» 08:58 Man bekent moordplannen Obama2
» 00:36 Anonymous valt site CIA aan21


delen | eKudos nujij

9772 views / 218 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 218 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
En wat doet Meneer Gore voor de vrede?
Want dat is mij compleet onbekend
userIcon
Daar ging de waarde van de Nobelprijs......
Alfred zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit zou kunnen volgen....
userIcon
zit daar ook een miljoen aan verbonden?
Nja.. feli
userIcon
Is er ook een juryrapport?
Edit: uit het andere topic:

http://nobelprize.org/nob(...)ates/2007/press.html

The Nobel Peace Prize for 2007

The Norwegian Nobel Committee has decided that the Nobel Peace Prize for 2007 is to be shared, in two equal parts, between the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) and Albert Arnold (Al) Gore Jr. for their efforts to build up and disseminate greater knowledge about man-made climate change, and to lay the foundations for the measures that are needed to counteract such change.

Indications of changes in the earth's future climate must be treated with the utmost seriousness, and with the precautionary principle uppermost in our minds. Extensive climate changes may alter and threaten the living conditions of much of mankind. They may induce large-scale migration and lead to greater competition for the earth's resources. Such changes will place particularly heavy burdens on the world's most vulnerable countries. There may be increased danger of violent conflicts and wars, within and between states.

Through the scientific reports it has issued over the past two decades, the IPCC has created an ever-broader informed consensus about the connection between human activities and global warming. Thousands of scientists and officials from over one hundred countries have collaborated to achieve greater certainty as to the scale of the warming. Whereas in the 1980s global warming seemed to be merely an interesting hypothesis, the 1990s produced firmer evidence in its support. In the last few years, the connections have become even clearer and the consequences still more apparent.

Al Gore has for a long time been one of the world's leading environmentalist politicians. He became aware at an early stage of the climatic challenges the world is facing. His strong commitment, reflected in political activity, lectures, films and books, has strengthened the struggle against climate change. He is probably the single individual who has done most to create greater worldwide understanding of the measures that need to be adopted.

By awarding the Nobel Peace Prize for 2007 to the IPCC and Al Gore, the Norwegian Nobel Committee is seeking to contribute to a sharper focus on the processes and decisions that appear to be necessary to protect the world’s future climate, and thereby to reduce the threat to the security of mankind. Action is necessary now, before climate change moves beyond man’s control.

Oslo, 12 October 2007
userIcon
Jammer Bono!
userIcon
gefeliciteerd, al had ik eerder een prijs verwacht mbt zijn klimaatverhaal
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:22 schreef tha_rizzo het volgende:
En wat doet Meneer Gore voor de vrede?
Want dat is mij compleet onbekend
Dat is wat ik mij ook afvraag. Afgezien van het feit dat het man-made klimaat een fabeltje is
userIcon
Zeer moedig van het comité, ze zijn nooit wars van controverses. Ben benieuwd hoe vaak de 'global warming swindle' in dit topic zal langskomen...
Weer een prijs erbij die zijn waarde heeft verloren
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:22 schreef tha_rizzo het volgende:
En wat doet Meneer Gore voor de vrede?
Want dat is mij compleet onbekend
want.. dat dus inderdaad!
Het is een grove schande!
userIcon
Wat Gore doet voor vrede is voor mij een compleet raadsel
Goh verrassend...wedden dat ie zich binnenkort opeens wel weer kandidaat stelt voor het presidentschap?
Cursusje hoe word ik president als het de eerste keer niet lukt.
userIcon
Juistem

zal zo'n typisch populistisch praatje zijn geweest over de oorlog... om een groot deel van het volk achter zich te krijgen
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:24 schreef Penniewafel het volgende:
Zeer moedig van het comité, ze zijn nooit wars van controverses. Ben benieuwd hoe vaak de 'global warming swindle' in dit topic zal langskomen...
Broeikaseffect aanhangers Je gelooft ook nog zeker in Sneeuwwitje en de zeven dwergen?
Ik had die prijs liever in handen gezien van Bono
Die Al Gore kunnen ze beter afknallen met zijn onzinnige onderzoek naar de klimaat verandering over honderd jaar
Zijn film is daarintegen ook een vette flop met allemaal onwaarheden maarja
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:26 schreef Smithers.83 het volgende:
Broeikaseffect aanhangers Je gelooft ook nog zeker in Sneeuwwitje en de zeven dwergen?
Wat een vergelijking
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:26 schreef JavaanseJongensDriekwart het volgende:
Ik had die prijs liever in handen gezien van Bono
Die Al Gore kunnen ze beter afknallen met zijn onzinnige onderzoek naar de klimaat verandering over honderd jaar
Zijn film is daarintegen ook een vette flop met allemaal onwaarheden maarja
Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar de film is absoluut geen flop... Er wordt meer dan ooit gediscussieerd over klimaat, dankzij de film.
En als jij Bono als alternatief hebt.... tja ik vind dat hetzelfde laken een pak...
userIcon
Kan iemand mij ook nog even het verband tussen het klimaat en vrede uitleggen?

Ik zie de link tussen beide niet
userIcon
Het gaat erom dat Gore het thema milieu ECHT op de kaart heeft gezet. Zelfs Bush geeft het nu toe
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:25 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Goh verrassend...wedden dat ie zich binnenkort opeens wel weer kandidaat stelt voor het presidentschap?
Cursusje hoe word ik president als het de eerste keer niet lukt.
En dat mag natuurlijk niet....
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:28 schreef Tware het volgende:
Het gaat erom dat Gore het thema milieu ECHT op de kaart heeft gezet. Zelfs Bush geeft het nu toe
Juist!
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:26 schreef Smithers.83 het volgende:

Broeikaseffect aanhangers Je gelooft ook nog zeker in Sneeuwwitje en de zeven dwergen?
ja en in Sinterklaas, en in het feit dat we fossiele brandstoffen, waar de aarde miljoenen jaren over gedaan heeft om die te produceren, in no time er doorheen aan het jagen zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:28 schreef Tware het volgende:
Het gaat erom dat Gore het thema milieu ECHT op de kaart heeft gezet. Zelfs Bush geeft het nu toe
En dat is prijzenswaardig. Maar wat heeft het met vrede te maken?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:28 schreef Longmen het volgende:

[..]

Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar de film is absoluut geen flop... Er wordt meer dan ooit gediscussieerd over klimaat, dankzij de film.
En als jij Bono als alternatief hebt.... tja ik vind dat hetzelfde laken een pak...
Maar goed zijn nummers hebben veel mensen geinspireerd en vooral sunday bloody sunday sluit aan op de vrede en ik vind het een mooi nummer
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30 schreef JavaanseJongensDriekwart het volgende:

[..]

Maar goed zijn nummers hebben veel mensen geinspireerd en vooral sunday bloody sunday sluit aan op de vrede en ik vind het een mooi nummer
Ja en Britney zingt ook over vrede
TERECHT

Jullie kortzichtige fokkers zullen het wel nooit begrijpen. Kijk eens verder in de toekomst dan een dag; het zuinig leren omgaan met bronnen, je consumptie gedrag onder controle krijgen en het respecteren van de planeet waarop je mag leven zijn wat mij betreft geen onzinnige onderwerpen om je bewust van te worden. Ongeacht het feit of de klimaat instabiliteit nu wel of niet door de mens wordt veroorzaakt. Waarbij het laatste toch steeds meer ondersteuning krijgt vanuit de, in mijn optiek, betrouwbare wetenschappelijke wereld.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ja en Britney zingt ook over vrede
Spank me baby one more time?
userIcon
Al Gore treedt in de voetsporen van Arafat.. ook al zo'n corrupte aartsleugenaar
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
Is zéér treffend. Ze kunnen allebei in het grote sprookjesboek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30 schreef Molurus het volgende:

En dat is prijzenswaardig. Maar wat heeft het met vrede te maken?
volgens het comité:
quote:
By awarding the Nobel Peace Prize for 2007 to the IPCC and Al Gore, the Norwegian Nobel Committee is seeking to contribute to a sharper focus on the processes and decisions that appear to be necessary to protect the world’s future climate, and thereby to reduce the threat to the security of mankind. Action is necessary now, before climate change moves beyond man’s control.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:29 schreef Ensiferum het volgende:
Omdat Gore ons heeft gered van Manbearpig
Haha inderdaad!!
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30 schreef JavaanseJongensDriekwart het volgende:

[..]

Maar goed zijn nummers hebben veel mensen geinspireerd en vooral sunday bloody sunday sluit aan op de vrede en ik vind het een mooi nummer
dat is bono de muzikant die is al lang dood, bono het produkt, bono het ego

makers van southpark raakte het vol op de neus deze week
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31 schreef Student007 het volgende:
TERECHT

Jullie kortzichtige fokkers zullen het wel nooit begrijpen. Kijk eens verder naar de toekomst dan een dag; het zuinig leren omgaan met bronnen, je consumptie gedrag onder controle krijgen en het respecteren van de planeet waarop je mag leven zijn wat mij betreft geen onzinnige onderwerpen om je bewust van te worden. Ongeacht het feit of de klimaat instabiliteit nu wel of niet door de mens wordt veroorzaakt.
Zelfs als er gratis energie is dan heb je altijd nog het geloof dus vrede komt er toch nooit
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:24 schreef piderman314 het volgende:

[..]

Dat is wat ik mij ook afvraag. Afgezien van het feit dat het man-made klimaat een fabeltje is
kun je deze nutteloze bewering nog met enig nuttig bewijs staven of lul je gewoon uit je nek?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:24 schreef piderman314 het volgende:

[..]

Dat is wat ik mij ook afvraag. Afgezien van het feit dat het man-made klimaat een fabeltje is
kun je deze nutteloze bewering nog met enig nuttig bewijs staven of lul je gewoon uit je nek?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:32 schreef rotterdom het volgende:

[..]

dat is bono de muzikant die is al lang dood, bono het produkt, bono het ego

makers van southpark raakte het vol op de neus deze week
Hoesso?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:28 schreef Tware het volgende:
Het gaat erom dat Gore het thema milieu ECHT op de kaart heeft gezet. Zelfs Bush geeft het nu toe
Het enige probleem is dat hij wel de grootste hypocriet is die er op dat gebied te vinden is, een huis met een verwarmd binnen zwembad, hek met stroom om zijn landgoed, hij gebruikt 5x zoveel stroom als een gemiddeld amerikaans gezin. En amerikanen zijn als de grootste energie verbruikers ter wereld. Ofwel Al Gore heeft die film gemaakt om er dik geld mee te verdienen. En daar is niks mis mee, maar het geeft wel aan dat de Nobel prijs een farce is geworden. Maar dat was al duidelijk toen Arafat hem heeft mogen ontvangen..........
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:33 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

kun je deze nutteloze bewering nog met enig nuttig bewijs staven of lul je gewoon uit je nek?
Let op nu komt hij met het googlevideo linkje over de climat hoax
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Kan iemand mij ook nog even het verband tussen het klimaat en vrede uitleggen?

Ik zie de link tussen beide niet
Lees het persbericht, en dan met name de laatste alinea voor de link met vrede: http://nobelprize.org/nob(...)ates/2007/press.html

Klimaatverandering aanpakken >> veiligheid.'World peace' hangt samen met veiligheid voor grote delen van de wereldbevolking.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:23 schreef Katermeister het volgende:
Daar ging de waarde van de Nobelprijs......
Alfred zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit zou kunnen volgen....
Ik las Arafat
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:33 schreef ChatChewbacca het volgende:

kun je deze nutteloze bewering nog met enig nuttig bewijs staven of lul je gewoon uit je nek?
vrijwel elk individueel bewijs vóór klimaatverandering is al onderuit gehaald.. denk aan de hockeysticktheorie, de leugens over een smeltende ijskap, de leugens over een teruglopende ijsberen populatie, de leugens over dat 1998 het warmste jaar ooit zou zijn, enzovoort..

al gore weet dat ook, en net als in de sovjet unie beginnen de politieke leiders elkaar prijzen uit te reiken om te verhullen wat er werkelijk gaande is

tegenwoordig worden zelfs conflicten als Darfur toegeschreven aan klimaatverandering..

http://www.alertnet.org/thefacts/reliefresources/115314453062.htm
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:32 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Zelfs als er gratis energie is dan heb je altijd nog het geloof dus vrede komt er toch nooit
Hoe kun je geloof ooit afschaffen? Oh je bedoelt religie, oke schaffen we dat af. Dat zal alles oplossen denk ik.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31 schreef Student007 het volgende:
TERECHT

Jullie kortzichtige fokkers zullen het wel nooit begrijpen. Kijk eens verder in de toekomst dan een dag; het zuinig leren omgaan met bronnen, je consumptie gedrag onder controle krijgen en het respecteren van de planeet waarop je mag leven zijn wat mij betreft geen onzinnige onderwerpen om je bewust van te worden. Ongeacht het feit of de klimaat instabiliteit nu wel of niet door de mens wordt veroorzaakt. Waarbij het laatste toch steeds meer ondersteuning krijgt vanuit de, in mijn optiek, betrouwbare wetenschappelijke wereld.
hahahaha
userIcon
ZOOOOO blij dat die kut Bono niet gewonnen heeft.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:33 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

kun je deze nutteloze bewering nog met enig nuttig bewijs staven of lul je gewoon uit je nek?
Kan jij het omgekeerde aantonen? Oh ja... wacht het IPCC rapport. Er zijn redenen waarom de Britse jeugd Gore's film niet meer zonder explicite waarschuwing mag zien.
50  van 218 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 10:36 Iran schermt met nucleaire prestatie7
» 09:51 Onderzoek vogelgriepvirus stilgelegd10
» 08:58 Man bekent moordplannen Obama2
» 00:36 Anonymous valt site CIA aan21


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden