Spotprentprotest jongeren in Maastricht

Nederland • Geschreven door Jorrit (Flem) op 10-02-2006 @ 19:08
print 
pberends, Eekje, NS-hater, Bas028, --HOOLIE-- en Nyrem hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon AlgemeenOp Plein 1992 in Maastricht heeft een groep van ongeveer 150 allochtone tieners vanmiddag gedemonstreerd tegen de publicatie in diverse kranten van de spotprenten over de profeet Mohammed. De jongeren, naar verluidt tussen de 14 en 18 jaar oud, staken onder meer een Deense vlag in brand en riepen anti-Deense leuzen. De spotprenten verschenen in september vorig jaar voor het eerst in de Deense krant Jyllands-Posten.

De jongeren, onder wie zich ook enkele meisjes bevonden, hadden zich eerder vandaag verzameld op het station van de Limburgse hoofdstad, waarna ze onder politiebegeleiding naar het plein liepen. Ze droegen spandoeken bij zich met teksten tegen de spotprenten. Ondanks dat de groep geen vergunning had aangevraagd, stond de politie het protest toe.

Rond vier uur vanmiddag liepen de jongeren terug naar het station, en werd de demonstratie gestopt. Op de terugweg hield de groep op verscheidene plaatsen het verkeer op. De demonstranten, onder wie veel gekleed in witte djellaba's, riepen leuzen in het Arabisch. De groep werd omringd door agenten. Het kwam niet tot gewelddadigheden; wel sprongen twee jongeren tijdens de demonstratie achterin een politieauto, waarna ze dingen begonnen te roepen via een megafoon. Enkele agenten trokken hen vervolgens uit de wagen.

De spotprenten van Mohammed hebben in diverse landen tot gewelddadig protest geleid, waarbij meerdere doden zijn gevallen. In Nederland was het tot nu toe rustig gebleven. Eerder vandaag kwam nog in het nieuws dat meerdere moslimorganisaties zich hadden uitgesproken tegen een moslimdemonstratie morgen op De Dam in Amsterdam. Deze week verschenen op meerdere internetfora oproepen om zaterdag te gaan protesteren in de hoofdstad.

Chef culturele redactie Jyllands-Posten op non-actief
Flemming Rose, de chef van de culturele redactie van Jyllands-Posten en verantwoordelijk voor de publicatie van de Mohammed-cartoons in de Deense krant, is door hoofdredacteur Carsten Juste voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Juste meldde dit gedaan te hebben omdat "de last die op de schouders van Rose rust" te zwaar is.

Critici menen echter dat het vertrek van cultuurchef Flemming Rose het gevolg is van een verschil van mening. Eerder deze week meldde Rose dat Jyllands-Posten bereid was om de winnende inzending van een Iraanse cartoonwedstrijd over de Holocaust af te drukken. Juste liet echter weten dat zijn krant nooit een spotprent over de holocaust zou publiceren. Deze week bleek ook al dat Jyllands-Posten drie jaar geleden weigerde om Jezus-cartoons af te drukken.

Extra lange uitzending NOVA
Actualiteitenprogramma NOVA wijdt vanavond een extra lange uitzending aan de ophef rond de spotprenten van Mohammed. Opiniemakers, cartoonisten, hoofdredacteuren en politici zullen in het programma debatteren. Te gast zijn onder meer Tweede-Kamerleden Lousewies van der Laan (D66), André Rouvoet (ChristenUnie en Ayaan Hirsi Ali (VVD). Ook de hoofdredacteuren van het Nederlands Dagblad (Peter Bergwerff) en de Volkskrant (Pieter Broertjes) zijn in de studio. Laatstgenoemde krant publiceerde de spotprenten onlangs in Nederland.

NOVA is vanavond te zien op Nederland 3, van 22.20 uur tot 23.30 uur.



Lees ook:

» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag0
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan0
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo0
» 05:54 Zeer grote brand in centrum Tiel0


delen | eKudos nujij

16489 views / 237 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 237 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
Zag de beelden net. Maar volgens mij waren het alleen maar kinderen die weer iets op tv hebben gezien en het maar na gaan doen :s
Kan dit gedoe nog niet ophouden
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:10 schreef AstroNova het volgende:
Kan dit gedoe nog niet ophouden
Waarom? Heb je er last van?
userIcon
wat een gezeik allemaal om wat prentjes
Majah..Wat bereik je er nou mee?
Je kunt alleen moslim worden als je een IQ hebt van een WC bril?

Dat bewijst dit bericht maar weer.

Voor mij mogen ze lekker doorgaan met die plaatjes en berichten.
userIcon
Zoveel hommeles om een paar tekeningetjes... get a life
OMG, hier kan ik me echt zo kwaad over maken, toen ik het op tv zag was ik al in staat om naar maastricht te gaan met mijn 'kaka lossdill' vriendjes om die gastjes in elkaar te timmeren, maar laat maar zitten ook.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:11 schreef ronald75 het volgende:
Je kunt alleen moslim worden als je een IQ hebt van een WC bril?

Dat bewijst dit bericht maar weer.

Voor mij mogen ze lekker doorgaan met die plaatjes en berichten.
ja als ze dan ook maar dat gezeik tegenhouden want het mag weer wat kosten, verkeer tegen houden, politieinzet en zo. De Vinkenslag wordt er voor vervolgd met schadesclaims etc en dit niet blijkbaar wordt er met twee maten gemeten...
userIcon
Zielepieten. Boeie tis een fucking strip... Sjooooongejonge
De demonstranten, onder wie veel gekleed in witte djellaba's...

Een nieuwe generatie Mohammedjes B. staat op. Volgens mij is deze lichting nog gekker en fanatieker dan de vorige.
userIcon
Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.
userIcon
Ga nou eens wat nuttigs doen zeg! Kost alleen maar weer geld. In plaats dat zij nou eens zorgen dat ze wat opleveren door een "normaal" bestaan te gaan lijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

Waarom? Heb je er last van?
Ik irriteer me mateloos aan dit typische moslims gedrag
quote:
wel sprongen twee jongeren tijdens de demonstratie achterin een politieauto, waarna ze dingen begonnen te roepen via een megafoon. Enkele agenten trokken hen vervolgens uit de wagen.
Die agenten zo van: WTF!!!!
userIcon
en dit dan:

De jongeren, naar verluidt tussen de 14 en 18 jaar oud, staken onder meer een Deense vlag in brand en riepen anti-Deense leuzen. De spotprenten verschenen in september vorig jaar voor het eerst in de Deense krant Jylland-Posten.

14-18 jaar..... wat een malloten =edit-

de prenten verschenen al in september, OMG!!!! Vorig jaar is er ook iets in Zweden gedrukt, we moeten nu in opstand komen!!!

Randdebielen zijn het!!!!
Hebben die islamieten het NOG STEEDS NIET door dat het hier om SPOTPRENTEN gaat!

ergens de spot mee drijven, een grap, iets uitvergroten. Ze hebben blijkbaar geen humor daar in die woestijn.

Trouwens wel zielig die mannekes op het nieuws
userIcon
Meteen oppakken en op integratiecursus sturen?
Ach ja, je moet toch wat als je de hele dag niks te doen hebt.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

Waarom? Heb je er last van?
ja nogal... 't is toch belachelijk dat dit soort protesten komen door paar van die vooral humoristische prenten... typisch moslim gedrag en daar stoor ik me aan ja
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:23 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja nogal... 't is toch belachelijk dat dit soort protesten komen door paar van die vooral humoristische prenten...
precies, blijkbaar zijn er mensen die dit gedrag wel tolereren in ons land, ik niet iig, dus als iemand het accepteert emigreert ie maar naar een van die landen waar ze het ook accepteren (in de dorre woestijn dus) want hier is men niet welkom voor mij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:23 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja nogal... 't is toch belachelijk dat dit soort protesten komen door paar van die vooral humoristische prenten...
voor jou misschien humoristisch ja , maar niet voor iedereen en daar gaat dit hele gezeik over .
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

voor jou misschien humoristisch ja , maar niet voor iedereen en daar gaat dit hele gezeik over .
we leven HIER, HIER accepteert men humor, spot e.d. DAAR niet dus als men er HIER niet tegen kan vertrekt men maar naar DAAR.....

userIcon
Dit is de generatie die later ook komt klagen dat ze worden gestignatiseerd, en niemand weet hoe dat komt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef Devil020 het volgende:

[..]

precies, blijkbaar zijn er mensen die dit gedrag wel tolereren in ons land, ik niet iig, dus als iemand het accepteert emigreert ie maar naar een van die landen waar ze het ook accepteren (in de dorre woestijn dus) want hier is men niet welkom voor mij.
Dit is het resultaat van 30 jaar "multiculturele-samenleving-politiek" die vooral alle problemen heeft genegeerd. Botsende culturen kunnen niet langdurig vreedzaam naast elkaar leven! Integeren is nu wel het modewoord, maar ik zie niet gebeuren dat die cursussen ook maar enig nut hebben.
userIcon
Prachtig hoe ze hun geloofsgemeenschap te kijk weten te zetten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit is het resultaat van 30 jaar "multiculturele-samenleving-politiek" die vooral alle problemen heeft genegeerd. Botsende culturen kunnen niet langdurig vreedzaam naast elkaar leven! Integeren is nu wel het modewoord, maar ik zie niet gebeuren dat die cursussen ook maar enig nut hebben.
nee zelfs niet via de LOI, wat zei je Merel de leidsche onderwijsinstellingen?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

voor jou misschien humoristisch ja , maar niet voor iedereen en daar gaat dit hele gezeik over .
nou komop hé...ga je toch niet in andere landen dit soort protesten doen. Iedere goednadekende kan dit ook opvatten als een geintje, want zo zijn ze ook bedoeld. Als iemand in Turkije grappen over mijn gelooof zou maken zou ik dat misschien niet leuk vinden maar zou niet zo achterlijk in dit land gaan protesteren en alle turken kapot willen maken en dat doen die lui dus nu wél... zelfs de deense vlaggendrager is niet meer veilig op de olympische spelen...das toch belachelijk
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

voor jou misschien humoristisch ja , maar niet voor iedereen en daar gaat dit hele gezeik over .
Ik vind ook niet alle spotprenten humoristisch. Maar daarom zijn het ook SPOTPRENTEN! Daar mee om gaan, dat heet tolerantie, oftewel integratie, oftewel incasseringsvermogen!

Maar let wel: In september, toen die spotprenten al bij een artikel in een krant in het Midden Oosten stonden, hoorde je er niemand over. Het is dan ook gewoon alleen afkomstig van extremisten die nu opeens bedachten dat ze er stemmen mee kunnen winnen
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

Waarom? Heb je er last van?
Ja, ik erger me er kapot aan, waarom schoppen we die kan*&&^&%&lijers niet een keer in elkaar?????
Alsof dit het enige is wat ze gedaan hebben?? De hele sfeer in NL wordt al jaren verziekt door relerige morrokaantjes met grote smoelen.
Tijd om een s een keer goed veel van dat gespuis op te ruimen en de straat weer de onze laten worden. Hoera voor de meest uitgescheten bevolkinggroep van nederland. Sukkels
userIcon
Zag het net even op L1 nieuws. Daar kan ik me dan weer zo pissig over maken. Die gastjes hebben geen flauw idee wat ze aan het doen zijn. Ze hobbelen er maar achter aan. Je ziet gewoon aan de manier waarop ze zich gedragen dat het geen fuck te maken heeft met die cartoons, maar dat ze het gewoon helemaal geweldig vinden om es legaal rotzooi te trappen.
Belachelijk dat de politie dit toestaat. Protesteren, ok, maar alleen als het volgens de regels gaat. Geen vergunning: niet zo'n protest. En zeker niet als ze vlaggen in de brand gaan steken of rellen met het politieapparaat.
Die jongeren en hun ouders keihard aanpakken.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

Waarom? Heb je er last van?
En of ik er last van heb! Het geld wat indirect aan die kleine mongooltjes is besteed had veel beter aan andere goede zaken besteed kunnen worden!
userIcon
Wat een opblaasgedoe van de media weer...

Precies wat die 150 onruststokertjes willen.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
voor jou misschien humoristisch ja , maar niet voor iedereen en daar gaat dit hele gezeik over .
Daar gaat het totaal niet om. Die spotprenten stonden een half jaar geleden al in de krant, daarvoor was het elders in de loop der jaren ook al lang voorgekomen op soortgelijke manier en zelfs in het middenoosten doen kranten aan die afbeeldingen.

Dit soort protesten zijn puur om selectief te kunnen galspugen en aggressief te kunnen reageren en krenken. Het heeft niets te maken met het verdedigen van hun geloof.
Dat ze allemaal vrijaf van hun school/werk hebben gekregen hiervoor, aardige bazen en rectors moet ik zeggen.

userIcon
En na afloop gingen ze nog even gezellig zonder kaartje met de trein naar Utrecht om in Hoog Catherijne te zieken."
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vind ook niet alle spotprenten humoristisch. Maar daarom zijn het ook SPOTPRENTEN! Daar mee om gaan, dat heet tolerantie, oftewel integratie, oftewel incasseringsvermogen!

Maar let wel: In september, toen die spotprenten al bij een artikel in een krant in het Midden Oosten stonden, hoorde je er niemand over. Het is dan ook gewoon alleen afkomstig van extremisten die nu opeens bedachten dat ze er stemmen mee kunnen winnen
je zegt het goed : SPOTprenten oftewel : je drijft de SPOT met het geloof
en bepaalde moslims hebben nu eenmaal een kort lontje , dat soort figuren mogen ze van mij stante pede het land uitflikkeren .
Ik kan me best voorstellen dat moslims zich beledigd voelen door tekeningen waarop moslims zich laten neuken door varkens of moslims die er zelfs uitzien als een varken... zijn DAT ook nog SPOTprenten ?
dat gaat zelfs iets té ver , gewone afbeeldingen van Mohammed ( of hoe hij er ooit uitgezien heeft ) vooruit ... maar sommige spotprenten hebben net iets dat extreme ...
Moslim = Bos-slim
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:32 schreef copperhead het volgende:

Hoera voor de meest uitgescheten bevolkinggroep van nederland. Sukkels
Hoera hoera hoera!
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:42 schreef IHVK het volgende:
Wat een opblaasgedoe van de media weer...
Precies wat die 150 onruststokertjes willen.
Ik noem het op deze manier illegaal laten protesteren door een stel doorgedraaide pubers en er dan aandacht aan schenken in de media zeker niet opgeblazen gedoe. Dit soort zaken moeten direct de kop in worden gedrukt.
userIcon
Moet je ze maar niet uitdagen
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 10-02-2006 @ 19:49 fotoboek no homepage
userIcon
[
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:17 schreef Devil020 het volgende:

[..]

ja als ze dan ook maar dat gezeik tegenhouden want het mag weer wat kosten, verkeer tegen houden, politieinzet en zo. De Vinkenslag wordt er voor vervolgd met schadesclaims etc en dit niet blijkbaar wordt er met twee maten gemeten...
Ten eerste: Die mensen van de vinkenslag stonden een snelweg of provinciale weg te blocken.. zij lopen in het centrum, dat is iets anders, dus mag er met 2 maten gewogen worden.

Ten Tweede: Ik vind het ook klinkklare onzin dat deze kinderen gaan demonsteren en zielig een vlag in de hens steken. Dat gaat nergens over en ze zijn netzo als de rest van de moslims maanden te laat.

Als laatste: Die spotprenten waren niet eens grappig? Ze waren lelijk en ik snap niet dat die moraalridders in hun moskeeen daar zo moeilijk over doen. Als die krant dat had gedaan met Jesus Christus staken christenen over de hele wereld echt geen Deense vlaggen in de hens. Dit was gewoon een escuus om het geweld tegen het Westen op te laten laaien en te laten escaleren.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:49 schreef Azijnzijker het volgende:
Moet je ze maar niet uitdagen
Uitdagen?????, wat denk jij of die genetisch minderbedeelden wel niet , dat ik mij in de zak laat schijten door een stelletje geitenneukers???
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:48 schreef kodak het volgende:

[..]

Ik noem het op deze manier illegaal laten protesteren door een stel doorgedraaide pubers en er dan aandacht aan schenken in de media zeker niet opgeblazen gedoe. Dit soort zaken moeten direct de kop in worden gedrukt.
DIt is duidelijk wel opgeblazen gedoe. Verboden protesten moeten worden beëindig, daar zijn we het wel allemaal over eens.

Maar dit gedoe wordt wel degelijk opgeblazen en dát is nou net wat die gastjes willen..

En dat de media nogal wat dingen heeft opgeblazen m.b.t. dit hele gedoe is overduidelijk lijkt mij.

Een voorbeeld:
OP maroc.nl staat een zielige oproep om een vredige demonstratie te houden.

Meeste reacties daar zijn : ''ik kom niet''.

15 min later: oproep verschijnt op geenstijl
tijdje later: FOK!

nog een tijdje later: NOS journaal.

Als de media hier geen aandacht aan had besteeds zou waarschijnlijk niemand hier iets van gehoord hebben en zou het een eenzaam protest worden, maar de media is uit op sensatie.

(srry dat ik media steeds als enk. gebruik maar het klinkt gewoon beter)
userIcon
Eigen schuld dikke bult.
userIcon
14-18 jaar :') die kindjes hebben ook 't een en ander gezien op tv....
Verbaast me niks als DjDev er ook bij zat.
Ahh.. de kinderen mogen het vuile werk opknappen van de ouders...

Ze zijn in ieder geval goed gebrainwashed
Binnenkort gemeenteraads verkiezingen, ik verwed een kratje bier dat ultrarechtse partijen goed gaan scoren, muhahahahahah
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:29 schreef Devil020 het volgende:

[..]

we leven HIER, HIER accepteert men humor, spot e.d. DAAR niet dus als men er HIER niet tegen kan vertrekt men maar naar DAAR.....
DAAR worden de spotprenten ook geaccepteerd. Neem bijvoorbeeld Egypte waar de spotprenten vorig jaar in oktober al gepubliceerd werden in een krant. Geen moslim die is gaan protesteren. Echter, dankzij het doordrijven van een of andere extremistische Iman in Denemarken, hebben de spotprenten Iran en Syrie bereikt, die hierop een groot aantal demonstraties in scene hebben gezet, in de hoop dat moslims over de hele wereld dit voorbeeld zullen volgen. En helaas is dat het geval. Ik durf te wedden dat er in Maastricht geen demonstratie was geweest als deze ook niet in Iran en Libanon waren geweest (die in Libanon was door Syrie in scene gezet).

Wat deze jongeren zich eens zouden moeten afvragen is, waarom zijn er geen demonstraties in Marokko? De regering daar is Islamitisch, zij het gewoon gematigd. Toch zijn er daar geen demonstraties. Waarom? Omdat daar de staat gewoon inziet dat het gaat om spotprenten. Sowieso zouden Marokkanen in Nederland eens wat meer naar de beschaving in Marokko moeten kijken. Want daar kan je als vrouw gewoon zonder hoofddoek over straat lopen. Iets wat de Marokkanen vooral te danken hebben aan de huidige jonge koning van Marokko die heel wat gematigder is dan zijn vader en heel wat hervormingen heeft doorgevoerd.
50  van 237 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag0
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan0
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo0
» 05:54 Zeer grote brand in centrum Tiel0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden