Bomaanslagen op hotels Bagdad eisen tien levens

Irak • Geschreven door Ferdinand (Ferdo) op 24-10-2005 @ 18:58
print 
IcoonBomaanslagen op het Sheraton Hotel en het Palestine Hotel, in het centrum van de Iraakse hoofdstad Bagdad, hebben vandaag zeker tien mensenlevens geëist. Ook raakten vijftien mensen gewond. Beide hotels liepen zware schade op als gevolg van de explosies.

De aanslagen zijn gepleegd met minstens drie autobommen, die bij de hotels tot ontploffing werden gebracht. Onder de doden zouden zich voornamelijk bewakers, hotelpersoneel en voorbijgangers bevinden. Vooralsnog is er niets bekend over eventuele buitenlandse slachtoffers. Beide hotels bieden veelal onderdak aan buitenlandse journalisten.


Bron: RTL Nieuws


Lees ook:

» 21/10 Ontvoerde advocaat proces Saddam vermoord49
» 20/10 Ontvoerde Ierse journalist Bagdad vrijgelaten50
» 19/10 Ierse journalist ontvoerd in Bagdad24
» 19/10 Proces Saddam Hussein opgeschort25


delen | eKudos nujij

7554 views / 60 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
-edit Ferdo- ¡Gracias!
userIcon
gaat weer lekker daar
Hoe ken dat nou ,de amerikanen hebben daar toch door middel van een schone oorlog vrede gebracht ?
userIcon
Zou dit ooit nog ophouden?
userIcon
Als de Amerikanen slim zijn geven ze Saddam tijdelijk de macht terug, dan kan hij orde op zaken stellen en in ruil daarvoor laat je hem op een tropisch eiland van zijn pensioen genieten.
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:06 schreef Jivis het volgende:
Zou dit ooit nog ophouden?
Als het daar allemaal plat ligt denkek
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de Amerikanen slim zijn geven ze Saddam tijdelijk de macht terug, dan kan hij orde op zaken stellen en in ruil daarvoor laat je hem op een tropisch eiland van zijn pensioen genieten.
dit lijkt me niet serieus bedoelt, maar grappig is het ook niet dus ik weet niet wat ik er van moet denken }:O
userIcon
Saddam heeft bewezen dat hij het land prima onder controle kon houden 30 jaar. De satibiliteit is nu ver te zoeken en het terugbrengen van stabiliteit zou eerste prioriteit moeten zijn. Saddam zou daar prima bij kunnen helpen, de mensen vrezen hem nog steeds. Uiteraard moet je hem nadat de rust is hersteld weer weghalen, maar voor nu is dat het beste denk ik.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 24-10-2005 @ 19:17 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:03 schreef Foo_niks het volgende:
Hoe ken dat nou ,de amerikanen hebben daar toch door middel van een schone oorlog vrede gebracht ?
Nee hoor, ze hebben alleen een dictator verdreven. Alleen beginnen de onderlinge tegenstellingen tussen de verschillende religieuze groeperingen in het land, die voorheen door Saddam werden onderdrukt, nu op te spelen.
Democtatie USA is hier weer verantwoordelijk ervoor

USA is net als Hitler
userIcon
quote:
Uiteraard moet je hem nadat de rust is hersteld weer weghalen
Dan begint de ellende weer opnieuw, ze (amerika) hadden er gewoon niet aan moeten beginnen.
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de Amerikanen slim zijn geven ze Saddam tijdelijk de macht terug, dan kan hij orde op zaken stellen en in ruil daarvoor laat je hem op een tropisch eiland van zijn pensioen genieten.
Jij kijkt een beetje teveel films?


Net op nieuws gezien die truck die ontplofte, best heftig


rip
userIcon
De 21ste eeuw, een onrustig tijdperk waarin vele oorlogen werden gevoerd.
Wanneer de Amerikanen // Britten het land verlaten, zal het daar onrustig blijven. Je kan niet midden in een "missie" je biezen pakken en de onschuldige mensen daarachter laten. Er zijn ook voorstanders in Irak die juist wel blij zijn met de komst van de Amerikanen, die het tuig ook wil pakken. Het wordt een lange oorlog daar.....
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:28 schreef Meki het volgende:
USA is net als Hitler
Kan je dat met 1 of meerdere argumenten onderbouwen?

Je schreef democratie trouwens verkeerd...
userIcon
quote:
-edit Ferdo- ¡Gracias!
Prego!

Het lijkt er op dat het doelwit, de journalisten, niet geraakt zijn. Zoals gebruikelijk vooral omstanders en voorbijgangers. Ik las overigens dat er eerst twee raketten afgevuurd werden, en later toen er politie en hulpdiensten toesnelden een zware bom in een cementauto.
Dus niet drie bommen, maar twee raketten en één autobom.

bron
userIcon
En hier staat weer wat anders:
http://www.iht.com/articles/2005/10/24/africa/web.baghdad.php

Ben ook benieuwd of we nog wat te horen krijge over de officiele uitslag van het referendum.
das een flinke explosie
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:28 schreef Meki het volgende:
Democtatie USA is hier weer verantwoordelijk ervoor

USA is net als Hitler
Krijg tieten, rot eens op met je bijdehante opmerkingen die nergens op slaan.
We weten nu wel dat je een hekel aan de USA hebt.


Deze oorlog zal helaas nog lang duren
userIcon
Weer een toevallige gek die de vredige Islam misbruikt voor eigen doeleinden..
Je vraagt je inderdaad af wanneer dit eindelijk ophoudt, ik zie het nog niet snel gebeuren. Wel vreemd dat het niet beter beveiligd was, als er zoveel buitenlandse journalisten zitten kon je zoiets toch zien aankomen?
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:12 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Krijg tieten, .......................
dan moet ie een burga-lowtent aan, dat wil ik zien!
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Saddam heeft bewezen dat hij het land prima onder controle kon houden 30 jaar. De satibiliteit is nu ver te zoeken en het terugbrengen van stabiliteit zou eerste prioriteit moeten zijn. Saddam zou daar prima bij kunnen helpen, de mensen vrezen hem nog steeds. Uiteraard moet je hem nadat de rust is hersteld weer weghalen, maar voor nu is dat het beste denk ik.
Dat is zeker waar.
Wel grappig dat Iran nu de opstandelingen materieel steunt zoals de Amerikanen met Zuid-Vietnam, Afghanistan en opstandelingen tegen Cuba; deden.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:28 schreef Meki het volgende:
Democtatie USA is hier weer verantwoordelijk ervoor

USA is net als Hitler
Correctie: Bush is een slechterik, niet meteen alle Amerikanen.
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:16 schreef Ro_bin het volgende:

[..]

Correctie: Bush is een slechterik, niet meteen alle Amerikanen.
Uhm Bush is niet net als Hitler, Als je dan toch wilt vergelijken probeer het dan iets gefundeerder te doen.
Hitler was iemand waaran Grootvadertje Bush (Prescot) veel geld heeft verdient. De Duitse geleerden gingen na de oorlog allemaal richting Amerika zodat ze daar fijn verder konden werken aan de Atoom bom en andere leuke dingen. Toch gek he, dat de wapenfabrieken/ concentratiekampen en de spoorlijnen daarheen vaak ongeschonden door de bombardementen kwamen terwijl hele steden van de aardbodem werden weggevaagd. Toch gek he, dat het bedrijf dat het gas voor de Entlosung leverde momenteel 1 van de grootste farmaseuten ter wereld is. En nee, ik heb deze info niet alleen uit boekjes maar van mensen die in wwII in de Duitsland (moesten) wonen en werken. Maar....ik dwaal af, als je dan iemand met Hitler wil vergelijken dan is het Saddam. Aan hem hebben Amerikaanse bedrijven op meerdere manieren (Carlyle , je weet wel waar Papa Bush ook werkt) heel veel geld verdient. Tja, en wie de slechterikken zijn? Waarschijnlijk ziet het merendeel van de gebrainwashte westerse wereld dat al niet meer.
userIcon
Het is niet de schuld van George W. Bush. Die gasten houden gewoon heel erg van vechten, nu ze bevrijd zijn gaan ze door met wat ze het liefste doen: oorlog voeren. Niemand dwingt ze om elkaar te vermoorden, dat doen ze uit vrije keuze.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:29 schreef devv05 het volgende:
ot: Je vraagt je inderdaad af wanneer dit eindelijk ophoudt, ik zie het nog niet snel gebeuren. Wel vreemd dat het niet beter beveiligd was, als er zoveel buitenlandse journalisten zitten kon je zoiets toch zien aankomen?
Juist omdat de beveiliging zo goed was zijn er geen mensen in de hotels omgekomen, waarschijnlijk alleen voorbijgangers. Beide hotels zijn zwaar beveiligd met dikke muren, allerlei cameras en veel beveiligingsmensen.

http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=1744

In dit filmpje kun je zien dat er op een gegeven moment een cementwagen parkeert, en die zat dus vol met explosieven. Valt weinig tegen te doen eigenlijk.
dagelijkse kost in irak, verschrikkelijk
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Saddam heeft bewezen dat hij het land prima onder controle kon houden 30 jaar. De satibiliteit is nu ver te zoeken en het terugbrengen van stabiliteit zou eerste prioriteit moeten zijn. Saddam zou daar prima bij kunnen helpen, de mensen vrezen hem nog steeds. Uiteraard moet je hem nadat de rust is hersteld weer weghalen, maar voor nu is dat het beste denk ik.
Ze hadden dan ook het beste een moordaanslag kunnen beramen op Saddam tijdens zijn bewind.
Nu viel het hele politieke systeem met een klap ipv opbouwend vanuit de hervormers die waarschijnlijk dan macht kregen na Saddam z'n dood en met hulp van de Amerikanen.
BloodhoundFromHell Ik heb helemaal met jou mee eens ja ik had ook zooon idee eeerst eigelijk het lijk me ook snap maar het zal niet mee lukken want Saddam wilt niet mee gaan werken met de amerikanen
lang leven de irakezeee verzetterss in iraq en al Jihad aan alle molims on iraq en uitbuiten iraq en in palastinaaa ook .....



Saddam jij bent onde de president van ons
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Saddam heeft bewezen dat hij het land prima onder controle kon houden 30 jaar. De satibiliteit is nu ver te zoeken en het terugbrengen van stabiliteit zou eerste prioriteit moeten zijn. Saddam zou daar prima bij kunnen helpen, de mensen vrezen hem nog steeds. Uiteraard moet je hem nadat de rust is hersteld weer weghalen, maar voor nu is dat het beste denk ik.
Denk dat de Amerikanen ook wel het onder controle kunnen hebben hoor mits ze chemische wapens gebruiken net zoals Saddam . maar omdat Amerika daar zo genaamd een democratie willt brengen kunnen ze moeilijk zelf de dictator gaan uithangen en met krachtige middelen (mini nukes)of (chemiche wapens) het land onder controlle helpen . ze hebben zichzelf de das omgedaan met dat democratische gelul. met geweren en tanks krijg je dit niet onder controlle enkel met groffere dictator middelen.
de irakezeee verzetters krijgen holp binnen die groene zone er zijn mensen die hun helpen anderss hoe komen die auto'ss ik heb gehoord dat het 2 raketten zijn wat is het nu ???

Dusss wat ik wil zeggen er zijn mensen die samen met de verzetterss werken tegen die amerikanen werken....... maar die een baan hebben die met de amerikanen zin
en sommige mensen zeggen .... dat sommig mensen voor de saddam vechten enzo..... nou als het zo is dan vind ik het logisch hej .. je land is onder politiek en socaail ...... op elke ..... manieren beinvoeld dusss wat wil je gaan die je hou mond neee wij de irakezen zijn niet duss kijk maar terug in de tijd rond 1912 toen de engelsse waren hej

lang leven ons Baas Saddamm
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:19 schreef Sweefty het volgende:
de irakezeee verzetters krijgen holp binnen die groene zone er zijn mensen die hun helpen anderss hoe komen die auto'ss ik heb gehoord dat het 2 raketten zijn wat is het nu ???

Dusss wat ik wil zeggen er zijn mensen die samen met de verzetterss werken tegen die amerikanen werken....... maar die een baan hebben die met de amerikanen zin
en sommige mensen zeggen .... dat sommig mensen voor de saddam vechten enzo..... nou als het zo is dan vind ik het logisch hej .. je land is onder politiek en socaail ...... op elke ..... manieren beinvoeld dusss wat wil je gaan die je hou mond neee wij de irakezen zijn niet duss kijk maar terug in de tijd rond 1912 toen de engelsse waren hej

lang leven ons Baas Saddamm
Integratiecursusje gemist?
userIcon
Zijn ze op de eis ingegaan?
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Kan je dat met 1 of meerdere argumenten onderbouwen?

Je schreef democratie trouwens verkeerd...
dat zal ik even voor hem doen, hitler was een leider van een land net zoals bush en duitsland was een land net zoals de USA, en ze zijn allebei betrokken geweest in een oorlog.

Daarom dus die briljante vergelijking

hij had btw ook kunnen zeggen, de USA is net als:
- Nederland
- Frankrijk
- Italie
- Rusland
- China
- Vietnam
- Japan
enzovoorts
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:11 schreef Sweefty het volgende:
BloodhoundFromHell Ik heb helemaal met jou mee eens ja ik had ook zooon idee eeerst eigelijk het lijk me ook snap maar het zal niet mee lukken want Saddam wilt niet mee gaan werken met de amerikanen
als je hem een goed pensioen op een tropisch eiland belooft en politieke gratie wel, zo is Saddam ook wel weer.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 07:32 schreef GWD het volgende:

[..]

dat zal ik even voor hem doen, hitler was een leider van een land net zoals bush en duitsland was een land net zoals de USA, en ze zijn allebei betrokken geweest in een oorlog.

Daarom dus die briljante vergelijking

hij had btw ook kunnen zeggen, de USA is net als:
- Nederland
- Frankrijk
- Italie
- Rusland
- China
- Vietnam
- Japan
enzovoorts
Kan je nog dommere uitspraken doen? Op die manier is alles een 'briljante vergelijking'... ga terug naar je hol, en kom nooit meer boven!
userIcon
Hieruit blijkt wel weer hoezeer die paar doorgeslagen terorristen en moslimfundamentalisten aan de verliezende hand zijn. Zo ineffectief dit.
Denken ze nou echt met een paar bomaanslagen waarbij onschuldige burgers omkomen iets te bereiken?
Behalve een paar Europese importmoslimfundamentalisten en wat linkse Europese fascistjes die hier inhoudsloos posten is er niemand die de lui die dit doen serieus neemt...
En maar hopen dat grote roerganger Saddam het heft weer in handen neemt...
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:05 schreef willemspruijt84 het volgende:

[..]

Kan je nog dommere uitspraken doen? Op die manier is alles een 'briljante vergelijking'... ga terug naar je hol, en kom nooit meer boven!
Wat GWD schreef was misschien SARCASTISCH bedoeld (?!?!), hetgeen het een briljante post maakt !!! Je zegt het zelf al; op die manier is alles een briljante vergelijking ...

Als jouw intelligentie niet verder reikt dan alles wat je leest letterlijk te nemen kan ik je enkel het volgende advies geven: "Ga terug naar je hol, en kom nooit meer boven!"
Dat was een fucking zware BOM.. voorall die tweede... ''cement'' wagen.. damnnnnn.. HUGE mo***er..
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:19 schreef Sweefty het volgende:
de irakezeee verzetters krijgen holp binnen die groene zone er zijn mensen die hun helpen anderss hoe komen die auto'ss ik heb gehoord dat het 2 raketten zijn wat is het nu ???

Dusss wat ik wil zeggen er zijn mensen die samen met de verzetterss werken tegen die amerikanen werken....... maar die een baan hebben die met de amerikanen zin
en sommige mensen zeggen .... dat sommig mensen voor de saddam vechten enzo..... nou als het zo is dan vind ik het logisch hej .. je land is onder politiek en socaail ...... op elke ..... manieren beinvoeld dusss wat wil je gaan die je hou mond neee wij de irakezen zijn niet duss kijk maar terug in de tijd rond 1912 toen de engelsse waren hej

lang leven ons Baas Saddamm
Jouw baas Saddamn in oenderbroek ien gievangenies verniedert. HAHAHAH
WORT nu beriecht door Koerdische riechtier.

Misschien jij moeten zoeken andiere BAAS, zoals President Talabani!!!!!!!!!!
Die cement wagen hebben ze gewoon afgekeken van the mythbusters.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:13 schreef LouisDuFunes_ het volgende:

[..]

Jouw baas Saddamn in oenderbroek ien gievangenies verniedert. HAHAHAH
WORT nu beriecht door Koerdische riechtier.

Misschien jij moeten zoeken andiere BAAS, zoals President Talabani!!!!!!!!!!
whahaha
ik moest hier om lachen
userIcon
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Kan je dat met 1 of meerdere argumenten onderbouwen?

Je schreef democratie trouwens verkeerd...
Ik wel.
Duitsland had het niet op 1 bepaalde bevolkingsgroep... de Joden.
Amerika heeft hetzelfde met moslims.
Duitsland dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van na WWI... Laten we gewoon Oostenrijk en Polen enzo aanvallen.
Amerika dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van de VN, Laten we gewoon Afghanistan en Irak enzo aanvallen.
Verder hebben ze beiden leuke kampen gebouwd... Guantanamo Bay, waar dagelijks lui sterven... tegenover de werkkampen van de Duitsers.
Verder beschouwde Hitler zich als een leider die zijn wil diende door te drijven... Bush heeft hetzelfde: "I am a War-President" .
Haal alsjeblieft eens je hoofd uit je kont, schaap .
userIcon
...en we helpen Amerika echt niet mee omdat we het zo zielig vinden voor de bewoners van afghanistan & irak.... Als dat zo was, waarom bemoeien we ons dan niet met Afrika, waar het barst van de corrupte moordende zelfverrijkende dictators?
Dat is een retorische vraag. Iedereen weet dat Afrika niet zo rijk is aan olievelden als Afghanistan & Irak .
Nederland helpt Amerika louter om de zakelijke kansen die zo'n oorlog biedt.
Je sloopt het hele bedrijfsleven in een land, en dan laat je je eigen corporations de boel weer opbouwen, en tel uit je winst.
Sim-pel .
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik wel.
Duitsland had het niet op 1 bepaalde bevolkingsgroep... de Joden.
Amerika heeft hetzelfde met moslims.
Onzin. Er wonen meer dan 5 miljoen moslims in de VS. Gezien het aantal aanvragen voor een greencard voor de VSvan moslims wereldwijd, willen er nog veel meer naar de VS toe.
quote:
Duitsland dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van na WWI... Laten we gewoon Oostenrijk en Polen enzo aanvallen.
quote:
Amerika dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van de VN, Laten we gewoon Afghanistan en Irak enzo aanvallen.
Nee hoor. De VS heeft consequenties getrokken uit resoluties van de VN, waar de VN dat zelf naliet.
quote:
Verder hebben ze beiden leuke kampen gebouwd... Guantanamo Bay, waar dagelijks lui sterven... tegenover de werkkampen van de Duitsers.
Hoeveel mensen zijn er volgens jou al "dagelijks gestorven" in Guantanamo bay dan? Ook miljoenen, zoals in de duitse werkkampen?
quote:
Verder beschouwde Hitler zich als een leider die zijn wil diende door te drijven... Bush heeft hetzelfde: "I am a War-President" .
Haal alsjeblieft eens je hoofd uit je kont, schaap .
Hear hear... ik zou mezelf maar eens aan een analyse onderwerpen, meeloper, ipv anderen te beschuldigen.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik wel.
Duitsland had het niet op 1 bepaalde bevolkingsgroep... de Joden.
Amerika heeft hetzelfde met moslims.
Duitsland dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van na WWI... Laten we gewoon Oostenrijk en Polen enzo aanvallen.
Amerika dacht op een gegeven moment van, Fuck het verdrag van de VN, Laten we gewoon Afghanistan en Irak enzo aanvallen.
Verder hebben ze beiden leuke kampen gebouwd... Guantanamo Bay, waar dagelijks lui sterven... tegenover de werkkampen van de Duitsers.
Verder beschouwde Hitler zich als een leider die zijn wil diende door te drijven... Bush heeft hetzelfde: "I am a War-President" .
Haal alsjeblieft eens je hoofd uit je kont, schaap .
Waar hààl je het vandaan ?!?!?!

Jouw nonsens (cq vergelijkingen) zijn werkelijk het inhoudelijk reageren niet waard !!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:38 schreef klez het volgende:

[..]

Onzin. Er wonen meer dan 5 miljoen moslims in de VS. Gezien het aantal aanvragen voor een greencard voor de VSvan moslims wereldwijd, willen er nog veel meer naar de VS toe.
[..]


[..]

Nee hoor. De VS heeft consequenties getrokken uit resoluties van de VN, waar de VN dat zelf naliet.
[..]

Hoeveel mensen zijn er volgens jou al "dagelijks gestorven" in Guantanamo bay dan? Ook miljoenen, zoals in de duitse werkkampen?
[..]

Hear hear... ik zou mezelf maar eens aan een analyse onderwerpen, meeloper, ipv anderen te beschuldigen.
wehehehe "meeloper" WEEEEHEHEHE.
Hoor je wie het zegt? Meneer Bush-Heeft-Gelijk .
Spreek je over 10 jaar wel .
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/10 Bomaanslagen op hotels Bagdad eisen tien levens60
» 21/10 Ontvoerde advocaat proces Saddam vermoord49
» 20/10 Ontvoerde Ierse journalist Bagdad vrijgelaten50
» 19/10 Ierse journalist ontvoerd in Bagdad24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden