Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 6609:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 3409:29Random Pics van de Dag #1928
  • 1608:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 607:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 4207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 120:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 5614:07Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 7213:07Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4310/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 3510/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6109/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5509/06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3809/06Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4409/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 4709/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 512:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 1012:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 6609:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 3409:29Random Pics van de Dag #1928
  • 209:26FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 2408:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 1608:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 607:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 4207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 420:15Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 020:10TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 120:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 218:22WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 4618:01Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 3217:31Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 5614:07Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 4413:24Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 7213:07Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 17313:00Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 4310/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1310/06FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 3610/06Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 3510/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 410/06007 First Light
  • 4410/06VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 209/06Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 209/06Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 009/06Visma klopt INEOS in ploegentijdrit
  • 309/06WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 109/06Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 009/06Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 1509/06The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 009/06Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6109/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5509/06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3809/06Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 209/06Skaeve Huse.
  • 2909/06Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 2909/06Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4409/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 409/06Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 509/06FOK's weerbericht met Stephan5: Saai westen van het land!
  • 4709/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 2209/0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
Actieve items
Actieve items


  • 2512:39PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 4212:38Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 6612:37Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 4612:37Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 512:37Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 1012:33Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 8012:21Random Pics van de Dag #1779
  • 612:11Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 312:03Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Engeland
  • 1612:02Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 3212:02Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 3411:57Random Pics van de Dag #1928
  • 9311:48CBS: 68 procent Nederlanders wil arbeidsmigranten, maar wel beperkt
  • 4711:43Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 211:41FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 4411:30VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 6111:30Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5511:16GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 17311:14Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 6510:19Houten test 20 km/u op druk fietspad: niet te handhaven
  • 3509:49Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 4309:45Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 2909:31Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 7209:23Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4709:03Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 5608:55Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 4208:49Random Pics van de Dag #1465
  • 108:16Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oostenrijk
  • 4408:08Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 207:56Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 1507:33The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 4405:33Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 3605:33Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 502:42Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 4201:08Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 2900:44OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 423:43Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 422:49007 First Light
  • 3822:10Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 521:50Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 4321:44Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 2121:23Random Pics van de Dag #1927
  • 221:20WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 120:56Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 2220:4837-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 8920:12Random Pics van de Dag #1717
  • 2918:11Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 3217:14Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5617:11Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 8616:55Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
Forum
Forum


  • 17012:38Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 5412:38[SBS6] De Bondgenoten #286 Wordt Chess gedumpt?
  • 28812:38[INFLUENCERS #249] To speen or not to speen
  • 14512:38VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 5312:38Vrouwen willen geen man meer #27
  • 15812:38Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 15112:37"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 4112:37[Donderdag 11 juni 21:00] Mexico - Zuid-Afrika #1
  • 10012:37Meisje (14) overleden na aanrijding, bestuurder doorgereden #2
  • 14012:37Teltopic #1313 tel door en door en door....
  • 20712:36De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 5812:36Pepperspray blijft verboden
  • 6812:36+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 9112:35Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 1212:34Top 10 mooiste dingen die de Islam in Nederland heeft gebracht
  • 7612:34Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 13612:34Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 12212:34McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 2112:32Brand verwoest parenclub Party Players in Lelystad
  • 18012:32F1 Shownieuws! #4
  • 612:31[Tiel] Alle wethouders Tiel opgestapt, vermeende corruptie.
  • 1512:31Verlost van WhatsApp
  • 1812:31Chinese Politiek #1 - Het Pad van de Draak
  • 27412:30[AMV] VS #1305 You're either crooked or you're stupid.
  • 8412:30Zelfrijdende Tesla's mogen de weg op in Nederland #2
  • 3712:29Na 20 jaar weer eens naar de Bioscoop
  • 1612:29Zou jij FOK! gaan missen als de stekker er uit gaat?
  • 10212:28De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 16912:23[RTL5] Daar gaan ze weer
  • 29312:20[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 1812:19[Zondag 14 juni 19:00] Duitsland - Curacao #1
  • 2812:17Boeken voor tienermeiden
  • 8812:16[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 17412:13[Centraal] Ruimtevaart / SpaceX #87 Rondje oceaan
  • 11612:13[WK SC #1] Let's Go!
  • 1012:12Conflict tussen vrijwillige brandweer en leiding vanwege Baby Shark
  • 7412:12Rellen in Belfast #4 multiculturele spanningen
  • 2712:10Innamestop bij Kledingbank: Zeker 40% van gedoneerde kleding is afval
  • 16412:09[NPO1] Ik Vertrek - #197 Naaktrecreatie
  • 26612:09[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 29512:08De woningmarkt #95
  • 7112:08e-readers & e-books - Deel 14: Kleuren eINK schermen
  • 27812:06Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 2112:06Ik ga volgende week lekker naar Europa park
  • 3912:05Virgil van Dijk: Er kan dit wk iets heel moois ontstaan
  • 5612:03Politieke meme's en spotprenten #9
  • 3211:59Hoe zou jij reageren als aliens zich echt zouden openbaren?
  • 4311:59Gasunie bezorgd: meer vaart maken met vullen gasopslag
  • 27211:56[Nintendo #120] Mario Christmas
  • 20511:56Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 3011:56Solo Forever: 46, Undatable en klaar om 104 te worden
  • 26511:55Panini WK 2026 plaatjes topic
  • 21811:54Cayok, Diesel & Pepe, Onyx, Nene & Hummeltje, Hoba
  • 7711:54[RTL5] Zeeman confronteert: Stalkers #6 Kruimels
  • 4611:50[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 28311:49[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 2411:46Wat lees je nu? #96 zomerlezen
  • 29911:43Asielzoekers #21 : We didn't know
  • 111:42[Woensdag 17 juni 03:00] Argentinië - Algerije
  • 21111:41[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 311:37Onveilige angstcultuur en machtsmisbruik bij UWV, onderzoek gestart
  • 111:31[Woensdag 17 juni 06:00] Oostenrijk - Jordanië
  • 14011:30Silly Season 2026
  • 2811:30[Zondag 14 juni 22:00] Nederland - Japan #1
  • 27811:26[WLR SC #397] 110% anti-Israhel
  • 17611:17Stroomnet bolvol, minstens 10 jaar overlast deel 5, vol=vol, klaar
  • 7911:13Jongeren flirten niet meer en hebben geen seks vanwege smartphone
  • 4511:12Al heel lang eenzaam en ik trek het niet meer
  • 23211:11Hantavirus #4: Waar quarantaine vrijwillig is
  • 611:10Kraftwerk #5 Multimediatour
  • 2411:09[SBS6] De Rijdende Rechter #292 - met zonder knikje van John Reid.
  • 8810:50[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 510:48UWV begint onderzoek na signalen angstcultuur
  • 6910:44Het Atletiektopic #72
  • 15710:43[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 2510:39"Kanker kleine spiegel": Blunder na blunder in Zara-webshop
  • 12210:35Spamuser opsporing service #14
  • 1410:21[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 2610:20Spannend jaar voor Tata Steel: 'Zonder miljardensteun lastig verhaal'
  • 20210:20Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 25910:20Het Nederlandse tennis #35 - Lamensgodin
  • 16510:13Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD deel 75 | koopjes
  • 10010:10[Keuken Kampioen Divisie] #44 Vitesse mag weg
  • 21010:06Doctor Who #58 | Gatwa en RTD
  • 2509:58Social Media Feedback Topic
  • 6709:56[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 4009:42CVC op je bankpas bij ABNAMRO
  • 26009:41[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 6809:38Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling
  • 1709:38Dikke paniek: megacrisis in Tiel
  • 23009:18[Dagboek] What's in your head? #1
  • 12309:11De EU-politiek #6 Musk naar Europa!
  • 5909:092013: "Nieuwjaarsmoord" op Marja Nijholt, in Oss
  • 3308:57Ondergronds mysterie in Helmond ontdekt
  • 12608:52[Videoland] Married at first sight Australië
  • 11508:48(Aanstaande) Docententopic Deel XLIV
  • 1608:35[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 408:29Shirts verven?
  • 1808:25[ONLINE] Roddelpraat Topic #21
  • 3008:20Wat is jullie binnenhuistemperatuur? #78 Zomerzon
  • Weblog
  • Algemeen

Lubach legt uit: Israël-Palestina

Harry 26-10-2023 12:41 print

arjen lubach palestina
Submitter: 
123
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Harry
thumbnail

Werd in 1964 op de wereld losgelaten. Neemt niet snel zaken voor absoluut waar aan. Heeft dus vaak een visie die afwijkt van de algemene. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Heeft gekozen voor FOK! Om de diversiteit aan meningen en opinies. Begonnen als columnist daarna doorgerold naar nieuws. Interesses: elektronica, ict, chemie, natuurkunde, natuur, psychologie, ruimtevaart, (geo)politiek.

Meest gelezen
  • 6729000:27Random Pics van de Dag #1927
  • 1887109:29Random Pics van de Dag #1928
  • 252513:24Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 174213:07Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 157014:07Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 123618:01Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 103609:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 91007:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 90707:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 89017:31Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 77808:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 48418:22WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 45420:10TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 43608:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 40120:15Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 27720:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 26412:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 11209:26FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 10812:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit

Lees ook

  • 11123/10Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
  • 10622/10Israël in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
  • 8621/10"De werkwijze van Hamas'
  • 10118/10Honderden doden bij explosie ziekenhuis Gaza, Israël en Hamas wijzen naar elkaar
  • 12116/10Miljoen Palestijnen gevlucht naar het zuiden van Gaza, Egypte nog op slot
  • 7415/10Ruim tienduizend mensen lopen Pro-Palestina-mars, ook Pro-Israël demonstratie
  • 2514/10Van Palestina tot Gazastrook
  • 29012/10'Frankrijk gaat pro-Palestina demonstaties verbieden'
Font-grootte:

regelhoogte :

123 reacties

Reactiepagina:
1 2 3
donderdag 26 oktober 2023, 12:45 uur #1
13
LiamP
Bedankt Liam, 't was fijn
de zogenaamd grappige mening van lubach over dit onderwerp interesseert me precies 0,0 :7
"What the world needs now, is love, sweet love" - Dionne Warwick.
donderdag 26 oktober 2023, 12:49 uur #2
22
hoatzin
begint, eer ge bezint...
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:45 schreef LiamP het volgende:
de zogenaamd grappige mening van lubach over dit onderwerp interesseert me precies 0,0 :7
Hij legt het wel goed en begrijpelijk uit in korte tijd.

Ondanks de soms wat geforceerde grapjes
donderdag 26 oktober 2023, 13:08 uur #3
9
Betwetor
Het ergste moet nog komen
Het doet me deugd dat ik nog meemaak dat er nuance zit in de publieke opinie.
Toen Rutte en Macron meteen begonnen met van die pro Israël retoriek, dacht ik "daar gaan we weer".
Maar eindelijk zien we ook de andere kant van de zaak in (ook op andere mainstream kanalen zoals de kranten).
donderdag 26 oktober 2023, 13:13 uur #4
0
p2a2008
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Hij legt het wel goed en begrijpelijk uit in korte tijd.

Ondanks de soms wat geforceerde grapjes
Er klopt het e.e.a. niet aan zijn uitleg, maar over het algemeen wel redelijk correct.
Eindredactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 13:21 uur #5
11
Jippie
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:45 schreef LiamP het volgende:
de zogenaamd grappige mening van lubach over dit onderwerp interesseert me precies 0,0 :7
Toch legt hij wel uit waar de pijnpunten zitten en hoe dat ontstaan is, en waarom het een gebed zonder eind is.
donderdag 26 oktober 2023, 13:24 uur #6
11
Glashelder2k15
Geen
Als ik de uitleg goed begrijp dan hoort Israel net zo min op die plek als Rusland in Oost-Oekraine?
lol
donderdag 26 oktober 2023, 13:27 uur #7
5
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:08 schreef Betwetor het volgende:
Het doet me deugd dat ik nog meemaak dat er nuance zit in de publieke opinie.
Toen Rutte en Macron meteen begonnen met van die pro Israël retoriek, dacht ik "daar gaan we weer".
Maar eindelijk zien we ook de andere kant van de zaak in (ook op andere mainstream kanalen zoals de kranten).
Rutte en Macron zijn politiek.
Niet 'publieke opinie' :P

En dat is eigenlijk de grap.
We hebben een (social?)media die gewoon moet rapporteren zoals het is, zonder politieke belangen.

Als Hamas weeeer een aanslag pleegt moet dat gewoon zo op het nieuws komen, ook al 'heeft dat invloed op onze relatie met de Palestijnen'.
Als de Zionisten het water in Gaza voor de 100e keer afsluiten moet dat voor de 100e keer op het nieuws komen, ook al heeft dat 'invloed op onze relatie met Israel'.

En het NLse volk moet het land afbreken als Rutte dan, na dag-in-dag-uit te zijn geinformeerd over de wantoestanden van beide groepen in Israel.Palestina, plots partij kiest voor een van de terroristen.
donderdag 26 oktober 2023, 13:28 uur #8
3
RRRobert
≠
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:13 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Er klopt het e.e.a. niet aan zijn uitleg, maar over het algemeen wel redelijk correct.
Er is nooit één waarheid;
- voor de een is het een vrijheidsstrijd, voor de ander terrorisme
- voor de een is het zelfverdediging, voor de ander een schending van oorlogsrecht
- voor de een is het aanspraak maken op erfrecht, voor de ander is het kolonialisme
- voor de een is het overleven, voor de ander is dictatoriale onderdrukking
Enzovoorts.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
donderdag 26 oktober 2023, 13:29 uur #9
1
RRRobert
≠
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:24 schreef Glashelder2k15 het volgende:
Als ik de uitleg goed begrijp dan hoort Israel net zo min op die plek als Rusland in Oost-Oekraine?
Ja. Daarover zijn al VN resoluties die terug gaan tot 1967
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
donderdag 26 oktober 2023, 13:29 uur #10
6
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:13 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Er klopt het e.e.a. niet aan zijn uitleg, maar over het algemeen wel redelijk correct.
Wat klopt er niet dan?

Volgens mij is ie 99% accuraat. Alleen heeft ie niet de tijd om oip 'details' in te gaan.
Details zoals Balfour en wie Netanyahu nou eigenlijk is of wat Zionisme is.

Maar wat ie, in die 20 minuten die hij heeft, zegt klopt gewoon.
donderdag 26 oktober 2023, 13:30 uur #11
0
Thice
I did it just for fun...
Hij legt het altijd wel duidelijk uit, maar die quasi lollige grapjes mag ie wel achterwegen laten. Al is dit ook niet het hele verhaal wat hij hier verteld denk ik, maar goed dat zegt ie ook van te voren. Eigenlijk toch verder terug gaan in de tijd.
donderdag 26 oktober 2023, 13:31 uur #12
2
hoatzin
begint, eer ge bezint...
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:13 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Er klopt het e.e.a. niet aan zijn uitleg, maar over het algemeen wel redelijk correct.
wat klopt er zoal niet?
donderdag 26 oktober 2023, 13:31 uur #13
6
p2a2008
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:28 schreef RRRobert het volgende:

[..]
Er is nooit één waarheid;
- voor de en is het een vrijheidsstrijd, voor de ander terrorisme
- voor de een is het zelfverdediging, voor de ander een schending van oorlogsrecht
- voor de een is het aanspraak maken op erfrecht, voor de ander is het kolonialisme
- voor de een is het overleven, voor de ander is dictatoriale onderdrukking
Enzovoorts.
Nah, dat is niet waar ik op doel.
Hamas is ontstaan uit terroristische overwegingen, want Hamas hun doel is het uitroeien van alle Joden (ze zeggen niet "Israel", maar daadwerkelijk "Joden"), en dat is ook hoe de kinderen daar opgegroeid worden, om het doden van Joden als hun doel te maken.

Er is geen zelfverdediging gaande voor mensen in Gaza, Hamas krijgt miljoenen aan geld van andere landen, maar in plaats van hun land op orde te brengen, basis behoeftes fixen, gebruiken ze het liever om er vuurwerk van te kopen, en elke dag raketten naar Israel af te vuren.

Dat is geen zelfverdediging te noemen, dat is gewoon terrorisme hoe je het wend of keert.
donderdag 26 oktober 2023, 13:33 uur #14
1
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:24 schreef Glashelder2k15 het volgende:
Als ik de uitleg goed begrijp dan hoort Israel net zo min op die plek als Rusland in Oost-Oekraine?
Het was een hint toen de extreem religieuzen diverse landen/plekken aangeboden kregen en alles afwezen onder het mom van 'nee we willen daar want dat is de ultraheilige plek'.

Op dat moment had al gezegd moeten worden: ok.. wat er ook gebeurt... we gaan die reli wappies iig niet DAT stuk land geven want dan breekt de pleuris uit.
Maar ja ik zit nu enorm te cpthindsighten natuurlijk.

Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat de VN heel de Donbas/Krim weggeeft aan Rusland.
En dan zitten we ook daar 50 jaar met de shit en ellende.
Iets wat trouwens onvermijdelijk is omdat Rusland de inheemse bevolking heeft gedeporteerd en er Russen heeft neer gezet dus ook al verklaar je het land 'Oekraiens' de mensen die er nu zitten zijn allemaal Russen.
donderdag 26 oktober 2023, 13:35 uur #15
1
p2a2008
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:29 schreef RRRobert het volgende:

[..]
Ja. Daarover zijn al VN resoluties die terug gaan tot 1967
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]
wat klopt er zoal niet?
Daar hebben de Joden toch iets over te zeggen net voordat de Romeinen het gezag daar hadden.
Jammer dat er binnen een kleine periode gekeken wordt, want de Joden kwamen van origine uit die locatie. De VN resolutie was afgewezen door alle Arabische landen erom heen. Dat ze meer land tot hun gekregen hebben (de Joden), had puur te maken dat de Arabische landen het land probeerde over te nemen.
donderdag 26 oktober 2023, 13:46 uur #16
1
Maanlander
Lowlife
Je kan het wel uitleggen maar dat verandert toch niets. Je ziet hier zelfs in de reacties dat sommigen de uitleg niet accepteren.
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 14:06 uur #17
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:27 schreef Jouska het volgende:

[..]

En het NLse volk moet het land afbreken als Rutte dan, na dag-in-dag-uit te zijn geinformeerd over de wantoestanden van beide groepen in Israel.Palestina, plots partij kiest voor een van de terroristen.
Dat had het NL'se volk al onder Balkenende1 moeten doen.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 14:12 uur #18
0
KreKkeR
Waddap homie
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:46 schreef Maanlander het volgende:
Je kan het wel uitleggen maar dat verandert toch niets. Je ziet hier zelfs in de reacties dat sommigen de uitleg niet accepteren.
Wat voor verandering had je graag gezien?
Krekker is de bom!
donderdag 26 oktober 2023, 14:15 uur #19
4
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Nah, dat is niet waar ik op doel.
Hamas is ontstaan uit terroristische overwegingen, want Hamas hun doel is het uitroeien van alle Joden (ze zeggen niet "Israel", maar daadwerkelijk "Joden"), en dat is ook hoe de kinderen daar opgegroeid worden, om het doden van Joden als hun doel te maken.

Er is geen zelfverdediging gaande voor mensen in Gaza, Hamas krijgt miljoenen aan geld van andere landen, maar in plaats van hun land op orde te brengen, basis behoeftes fixen, gebruiken ze het liever om er vuurwerk van te kopen, en elke dag raketten naar Israel af te vuren.

Dat is geen zelfverdediging te noemen, dat is gewoon terrorisme hoe je het wend of keert.
Maar Hamas is ook opgericht en betaald en in het zadel geholpen door Netanyahu.
En nu?

En stel je dit scenario voor:
Hitler 'wint' WW2.
Gas is duur dus Joden worden niet meer vergast, maar 'gewoon opgesloten' in kampen.
Als die Joden dan agressief worden en Duitsers opblazen, treinen vol, inclusief kinderen, is dat dan terrorisme?

Wanneer is iets terrorisme en wanneer is iets een 'vrijheidsstrijd' ?
Is dat alleen een kwestie van de mate van wreedheid?
Als je maar wreed genoeg bent gaat 'vrijehdisstrijd' over naar 'terrorisme'?

Of is 'terrorisme' een kwestie van 'wie heeft de macht' ?
Stel dat Hamas een enorm sterk leger zou hebben. Sterker dan dat van de Israeli's.
Dan zou Hamas geen babies hoeven te vermoorden. Dan zouden ze met hun supertanks Israel in rijden en strategische doelen aanvallen om het land over te nemen.
Babies zijn niet strategisch. Hoofdkwartieren, vliegvelden. Dat wel.
Dus stel dat Hamas een super leger had, zou het dan terug grijpen op terrorisme? Of op 'gewone oorlog'?
En als Hamas zou terug grijpen op 'gewone oorlog' zou jij dat dan nog terrorisme noemen?
donderdag 26 oktober 2023, 14:16 uur #20
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:06 schreef harry64 het volgende:

[..]

Dat had het NL'se volk al onder Balkenende1 moeten doen.
Kiezen voor terroristen of het land afbreken?
donderdag 26 oktober 2023, 14:17 uur #21
1
DBAR35GTR
The Beast From The East
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:33 schreef Jouska het volgende:

[..]


Het was een hint toen de extreem religieuzen diverse landen/plekken aangeboden kregen en alles afwezen onder het mom van 'nee we willen daar want dat is de ultraheilige plek'.

Op dat moment had al gezegd moeten worden: ok.. wat er ook gebeurt... we gaan die reli wappies iig niet DAT stuk land geven want dan breekt de pleuris uit.
Maar ja ik zit nu enorm te cpthindsighten natuurlijk.

Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat de VN heel de Donbas/Krim weggeeft aan Rusland.
En dan zitten we ook daar 50 jaar met de shit en ellende.
Iets wat trouwens onvermijdelijk is omdat Rusland de inheemse bevolking heeft gedeporteerd en er Russen heeft neer gezet dus ook al verklaar je het land 'Oekraiens' de mensen die er nu zitten zijn allemaal Russen.
Sinds wanneer is de Donbas/Krim eigendom van de VN? Hoe kun je spreken over weggeven, het is geen eigendom van de VN.
donderdag 26 oktober 2023, 14:29 uur #22
0
stan200
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Nah, dat is niet waar ik op doel.
Hamas is ontstaan uit terroristische overwegingen, want Hamas hun doel is het uitroeien van alle Joden (ze zeggen niet "Israel", maar daadwerkelijk "Joden"), en dat is ook hoe de kinderen daar opgegroeid worden, om het doden van Joden als hun doel te maken.

Er is geen zelfverdediging gaande voor mensen in Gaza, Hamas krijgt miljoenen aan geld van andere landen, maar in plaats van hun land op orde te brengen, basis behoeftes fixen, gebruiken ze het liever om er vuurwerk van te kopen, en elke dag raketten naar Israel af te vuren.

Dat is geen zelfverdediging te noemen, dat is gewoon terrorisme hoe je het wend of keert.
"We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population."

-- David Ben-Gurion, May 1948, to the General Staff. From Ben-Gurion, A Biography, by Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York 1978
En wie is nu de terrorist?
Voor de duidelijkheid David Ben Gurion was een van de oprichters va Israeli In 1948.
donderdag 26 oktober 2023, 14:35 uur #23
1
p2a2008
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:29 schreef stan200 het volgende:

[..]


"We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population."

-- David Ben-Gurion, May 1948, to the General Staff. From Ben-Gurion, A Biography, by Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York 1978
En wie is nu de terrorist?
Voor de duidelijkheid David Ben Gurion was een van de oprichters va Israeli In 1948.
Die man was nog van de tijd dat Moslims en Joden onderling bom aanslagen pleegde om hun "staat" te krijgen. Daarnaast, dit was in een boek gepubliceerd, toen hij al niks meer te zeggen had omtrent Israel, hij woonde ergens in zand gebied, en was sinds 1970 niet meer politiek actief. Waarschijnlijk heeft hij dit beeld gekregen tijdens de oorlogen die de Arabische landen gestart waren jegens Israel.
donderdag 26 oktober 2023, 14:39 uur #24
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:17 schreef DBAR35GTR het volgende:

[..]
Sinds wanneer is de Donbas/Krim eigendom van de VN? Hoe kun je spreken over weggeven, het is geen eigendom van de VN.
Heb je het filmpje gezien van Lubach?

Anders snap je de analogie niet.
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 14:43 uur #25
1
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:16 schreef Jouska het volgende:

[..]


Kiezen voor terroristen of het land afbreken?
Het land afbreken toen Balkenende1 bezig was islamitische terreur zorgvuldig weg te poetsen onder de noemers racisme, discriminatie, islamofobie.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 14:47 uur #26
0
RRRobert
≠
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:35 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


[..]


Daar hebben de Joden toch iets over te zeggen net voordat de Romeinen het gezag daar hadden.
Jammer dat er binnen een kleine periode gekeken wordt, want de Joden kwamen van origine uit die locatie. De VN resolutie was afgewezen door alle Arabische landen erom heen. Dat ze meer land tot hun gekregen hebben (de Joden), had puur te maken dat de Arabische landen het land probeerde over te nemen.
Noem twee millennia maar 'een kleine periode' :')
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
donderdag 26 oktober 2023, 14:50 uur #27
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:43 schreef harry64 het volgende:

[..]

Het land afbreken toen Balkenende1 bezig was islamitische terreur zorgvuldig weg te poetsen onder de noemers racisme, discriminatie, islamofobie.
Ja maar Balkje was een Christen.
dus die was niet zozeer bezig met islamitisch terreur weg te poetsen, maar met al het religieus terreur.

Daar kom het motto van 'religie is niet fout, maar er zijn sommige foute mensen die religie misbruiken' vandaan.

Daarom denken hele hordes mensen nog steeds dat er niks mis is met religie.
Nee hoor. Christendom is prima. Islam is ook in beginsel vredig hoor.
Het ligt niet aan dat hele indoctrineren van jeugd.
Het ligt niet aan de texten in de boekjes die je extreem selectief moet negeren of juist niet negeren omdat je anders per direct de gevangenis in gaat voor de achterlijke dingen die je uitvoert uit naam van 'boekje'.

Nee nee. Balkje was natuurlijk niet zozeer een pro-islam praatje aan het maken, maar een pro-religie.
En idd: op dat moment had Nederland het land moeten afbreken.

Maar ja... Nederland stemt nog steeds religieus.
Er zit altijd wel een reli partij in de regering.
Dus Nederland wil dit.

Nederland kiest er bewust voor om religie het beleid te laten bepalen.
donderdag 26 oktober 2023, 14:51 uur #28
1
AlfredJKwak5
De vijand van mijn vijand is mijn vriend, en aangezien dat moslims aanslagen plegen in het westen moet ik dus wel de Joodse mensen steunen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 14:55 uur #29
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:15 schreef Jouska het volgende:

[..]


Maar Hamas is ook opgericht en betaald en in het zadel geholpen door Netanyahu.
En nu?

En stel je dit scenario voor:
Hitler 'wint' WW2.
Gas is duur dus Joden worden niet meer vergast, maar 'gewoon opgesloten' in kampen.
Als die Joden dan agressief worden en Duitsers opblazen, treinen vol, inclusief kinderen, is dat dan terrorisme?
[..]
Als Hitler niet zo zwakbegaafd en krankzinnig was geweest en WW2 had gewonnen, was Europa nu een Duitssprekende economische machtige superstaat geweest. Gevreesd door Afrika, MO, de VS, Rusland, Japan, China en Australië. Had de EU géén illegale immigratie problemen.
Gelukkig voor de rest van de wereld was hij een opportunistische zwakbegaafde krankzinnige niet-rokende vegetariër die niet instaat was om z'n grote voorbeeld van het Romeinse rijk te realiseren.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 14:59 uur #30
1
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:55 schreef harry64 het volgende:

[..]

Als Hitler niet zo zwakbegaafd en krankzinnig was geweest en WW2 had gewonnen, was Europa nu een Duitssprekende economische machtige superstaat geweest. Gevreesd door Afrika, MO, de VS, Rusland, Japan, China en Australië. Had de EU géén illegale immigratie problemen.
Gelukkig voor de rest van de wereld was hij een opportunistische zwakbegaafde krankzinnige niet-rokende vegetariër die niet instaat was om z'n grote voorbeeld van het Romeinse rijk te realiseren.
Tis heel simpel.

Waren de mensen die treinen vol nazis, inclusief onschuldige burgers, opbliezen terroristen?
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:00 uur #31
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:50 schreef Jouska het volgende:

[..]


Ja maar Balkje was een Christen.
dus die was niet zozeer bezig met islamitisch terreur weg te poetsen, maar met al het religieus terreur.

Daar kom het motto van 'religie is niet fout, maar er zijn sommige foute mensen die religie misbruiken' vandaan.

Daarom denken hele hordes mensen nog steeds dat er niks mis is met religie.
Nee hoor. Christendom is prima. Islam is ook in beginsel vredig hoor.
Het ligt niet aan dat hele indoctrineren van jeugd.
Het ligt niet aan de texten in de boekjes die je extreem selectief moet negeren of juist niet negeren omdat je anders per direct de gevangenis in gaat voor de achterlijke dingen die je uitvoert uit naam van 'boekje'.

Nee nee. Balkje was natuurlijk niet zozeer een pro-islam praatje aan het maken, maar een pro-religie.
En idd: op dat moment had Nederland het land moeten afbreken.

Maar ja... Nederland stemt nog steeds religieus.
Er zit altijd wel een reli partij in de regering.
Dus Nederland wil dit.

Nederland kiest er bewust voor om religie het beleid te laten bepalen.
Meeste NL'ers weten ook niet dat de VVD eigenlijk een zwartekousen partijtje is. Verder is religie eigenlijk politiek antieke macht.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 15:06 uur #32
0
DBAR35GTR
The Beast From The East
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:39 schreef Jouska het volgende:

[..]


Heb je het filmpje gezien van Lubach?

Anders snap je de analogie niet.
Nee want ik kijk niet naar mensen die zichzelf grappig vinden. De VN is een internationale organisatie, die bestaat uit landen, die bezit geen landen. En ik zie ook geen verband tussen een religieus conflict en een NAVO proxy oorlog. Het enige verband wat ik zie is dat er mensen doodgaan voor de winsten van de westerse wapenindustrie.
donderdag 26 oktober 2023, 15:10 uur #33
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:00 schreef harry64 het volgende:

[..]

Meeste NL'ers weten ook niet dat de VVD eigenlijk een zwartekousen partijtje is. Verder is religie eigenlijk politiek antieke macht.
Ja dus NL stemt hier zelf voor.

Balkenende heeft exact gedaan waar ie voor gekozen is.
Religie beschermen.

En de grap is dat enorme hoeveelheden NLers nog steeds lekker religieus stemmen, want 'het is hun religie dus dan is het wel goed'.
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:11 uur #34
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:59 schreef Jouska het volgende:

[..]


Tis heel simpel.

Waren de mensen die treinen vol nazis, inclusief onschuldige burgers, opbliezen terroristen?
Volgens de nazi's 'die gewoon een ""betere"" wereld wilden' of die wereld wilden 'redden' van ondergang/vernietiging wel. Beetje zelfde reden die extremistische klimaatactivisten hanteren om jouw SUV in de fik te steken. De zelfde reden waarom Folkert Pim vermoorde. De zelfde reden waarom de islam/christendom/amerikanen/russen/chinezen preekt dat ze overal moet heersen controleren. En zo voort.

Kennelijk is het voor de mens onmogelijk dat een betere wereld begint bij jezelf. Er is altijd een ander die het voor je verpest en dan bestreden moet worden.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:13 uur #35
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:10 schreef Jouska het volgende:

[..]


Ja dus NL stemt hier zelf voor.

Balkenende heeft exact gedaan waar ie voor gekozen is.
Religie beschermen.

En de grap is dat enorme hoeveelheden NLers nog steeds lekker religieus stemmen, want 'het is hun religie dus dan is het wel goed'.
Ik vind van niet. Maar daarom vinden de religieuzen dan ook weer dat ik bestreden moet worden. :P
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 15:14 uur #36
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:06 schreef DBAR35GTR het volgende:

[..]
Nee want ik kijk niet naar mensen die zichzelf grappig vinden. De VN is een internationale organisatie, die bestaat uit landen, die bezit geen landen. En ik zie ook geen verband tussen een religieus conflict en een NAVO proxy oorlog. Het enige verband wat ik zie is dat er mensen doodgaan voor de winsten van de westerse wapenindustrie.
Ok dan snap je de analogie niet.
donderdag 26 oktober 2023, 15:19 uur #37
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:11 schreef harry64 het volgende:

[..]

Volgens de nazi's 'die gewoon een ""betere"" wereld wilden' of die wereld wilden 'redden' van ondergang/vernietiging wel. Beetje zelfde reden die extremistische klimaatactivisten hanteren om jouw SUV in de fik te steken. De zelfde reden waarom Folkert Pim vermoorde. De zelfde reden waarom de islam/christendom/amerikanen/russen/chinezen preekt dat ze overal moet heersen controleren. En zo voort.

Kennelijk is het voor de mens onmogelijk dat een betere wereld begint bij jezelf. Er is altijd een ander die het voor je verpest en dan bestreden moet worden.
Het antwoord is heel simpel: Ja het is terrorisme.

Of antifa nou treinen vol nazis opblaast of hamas huizen vol Joden.
Het is ideologisch geweld met een politiek/maatschappelijk doel.

Dus wat Zionisten doen is terrorisme.
Wat Hamas doet is terrorisme.
Wat Israel doet is terrorisme.
Wat de nazi's deden was terrorisme.
En wat antifa deed was terrorisme.

Dus terrorisme an sich is niet het probleem.
Want dat antifa treinen vol nazis opblies wordt tegenweurdig als 'acceptabel' of zelfs 'noodzakelijk' beschouwd.
Dus toen waren de terroristen de 'good guys'.
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:19 uur #38
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:06 schreef DBAR35GTR het volgende:

[..]
Nee want ik kijk niet naar mensen die zichzelf grappig vinden. De VN is een internationale organisatie, die bestaat uit landen, die bezit geen landen. En ik zie ook geen verband tussen een religieus conflict en een NAVO proxy oorlog. Het enige verband wat ik zie is dat er mensen doodgaan voor de winsten van de westerse wapenindustrie.
Dat heet tunnelvisie. En daarmee los je geen problemen op.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 15:19 uur #39
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:13 schreef harry64 het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Maar daarom vinden de religieuzen dan ook weer dat ik bestreden moet worden. :P
Ik dacht je maar tegen 1 religie was en die andere 2 'geen probleem' vond.
donderdag 26 oktober 2023, 15:22 uur #40
2
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:45 schreef LiamP het volgende:
de zogenaamd grappige mening van lubach over dit onderwerp interesseert me precies 0,0 :7
Je verwart een mening met feiten. In jouw post staat een mening. Dat filmpje van Lubach zit vol met feiten.

Jammer kerel, gemiste kans. Ik meende veel te weten over dit onderwerp maar moet bekennen dat ik veel nog niet wist. Als kritische denker zou ik als ik jou was die kans wel ff grijpen. Dit is prima objectieve tv. Dat is toch wat je wilt?
donderdag 26 oktober 2023, 15:23 uur #41
3
Maanlander
Lowlife
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat voor verandering had je graag gezien?
Stoppen met gelovige mensen serieus te nemen.
donderdag 26 oktober 2023, 15:29 uur #42
0
DBAR35GTR
The Beast From The East
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:19 schreef harry64 het volgende:

[..]

Dat heet tunnelvisie. En daarmee los je geen problemen op.
Hoezo is dat tunnelvisie, het westen voert al 40 jaar lang overal ter wereld oorlog, onder het mom van: Wij zijn de goeie. Dat wordt alleen maar gedaan voor geld. Geld verdienen aan het vermoorden van mensen in vreemde landen, ik ben daar als kaaskop niet erg trots op. Is eigenlijk om je rot te schamen. Of bent u daar wel trots op? De enige uitweg is de wapens neerleggen, maar je hoort mensen alleen maar partij kiezen voor de één of voor de ander Kies voor vrede.
donderdag 26 oktober 2023, 15:35 uur #43
0
stan200
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:35 schreef p2a2008 het volgende:

[..]


Die man was nog van de tijd dat Moslims en Joden onderling bom aanslagen pleegde om hun "staat" te krijgen. Daarnaast, dit was in een boek gepubliceerd, toen hij al niks meer te zeggen had omtrent Israel, hij woonde ergens in zand gebied, en was sinds 1970 niet meer politiek actief. Waarschijnlijk heeft hij dit beeld gekregen tijdens de oorlogen die de Arabische landen gestart waren jegens Israel.
In Palestina woonde al honderden jaren Arabieren. De meesten van hen waren moslim. Vanaf het begin van de 20e eeuw werd dat gebied overspoeld door Zionisten. Ongeveer 700.000 Arabieren werden verdreven door die Zionisten. Ben Gurion deed deze en andere uitspraken in Mei 1948 tijdens de oprichting van Israël.
Het is totaal niet belangrijk wat ie in z'n latere leven heeft gedaan. Hij, een Jood, gebruikten het woord "vermoorden" de ovens van Hitler waren nog niet afgekoeld of hij wilden de Arabieren vermoorden. Wanneer dat boek, geschreven door de biograaf van Ben Gurion, werd geschreven is totaal niet interessant.
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:39 uur #44
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:19 schreef Jouska het volgende:

[..]


Het antwoord is heel simpel: Ja het is terrorisme.

Of antifa nou treinen vol nazis opblaast of hamas huizen vol Joden.
Het is ideologisch geweld met een politiek/maatschappelijk doel.

Dus wat Zionisten doen is terrorisme.
Wat Hamas doet is terrorisme.
Wat Israel doet is terrorisme.
Wat de nazi's deden was terrorisme.
En wat antifa deed was terrorisme.

Dus terrorisme an sich is niet het probleem.
Want dat antifa treinen vol nazis opblies wordt tegenweurdig als 'acceptabel' of zelfs 'noodzakelijk' beschouwd.
Dus toen waren de terroristen de 'good guys'.
De klimaatterrorist die vol goede bedoelingen jouw SUV in de fik steekt wordt ook gezien als verzetsheld die dat soort noodzakelijke daden pleegt. Niet door jou natuurlijk. Dus als je de klimaatactivist weer bezig ziet om je nieuwe tweede SUV ook in de fik te steken om het klimaat te redden, sla je hem op z'n bek. Niet omdat je niet geloofd in klimaatverandering maar omdat ie met z'n klimaatklauwen van jouw SUV moet afblijven.

Dus terreur is geen probleem zolang het jou maar niet raakt. Doet het dat wel, ga je meppen.

Hier zet ik dan een auto in als voorbeeld. Moet je nagaan hoe heftig je zal regeren als je naasten vermoord worden voor het hogere (krankzinnige) doel. En dat gaat op voor jou, mij, Palestijnen, moslims, Israëli, joden enz.

De basis is NIMBY. Sommigen vinden hun 'tuin' erg groot anderen te klein. Dus er zal altijd een reden zijn voor strijd, oorlog en zieke daden. Ik denk niet dat de mens ooit in staat is dat op te lossen. In ieder geval niet door al die 'anderen' te vernietigen want er zullen altijd 'anderen' zijn.

De mens zit voor altijd gevangen in deze al eeuwen gaande patstelling.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:42 uur #45
1
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:19 schreef Jouska het volgende:

[..]


Ik dacht je maar tegen 1 religie was en die andere 2 'geen probleem' vond.
Dat dacht je dan verkeerd. Alle religie is ruk. Ook de relatief nieuwe klimaat en gender 'religie' of sekte, cult' zo je wilt.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
donderdag 26 oktober 2023, 15:43 uur #46
0
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:39 schreef harry64 het volgende:

[..]

De klimaatterrorist die vol goede bedoelingen jouw SUV in de fik steekt wordt ook gezien als verzetsheld die dat soort noodzakelijke daden pleegt. Niet door jou natuurlijk. Dus als je de klimaatactivist weer bezig ziet om je nieuwe tweede SUV ook in de fik te steken om het klimaat te redden, sla je hem op z'n bek. Niet omdat je niet geloofd in klimaatverandering maar omdat ie met z'n klimaatklauwen van jouw SUV moet afblijven.

Dus terreur is geen probleem zolang het jou maar niet raakt. Doet het dat wel, ga je meppen.

Hier zet ik dan een auto in als voorbeeld. Moet je nagaan hoe heftig je zal regeren als je naasten vermoord worden voor het hogere (krankzinnige) doel. En dat gaat op voor jou, mij, Palestijnen, moslims, Israëli, joden enz.

De basis is NIMBY. Sommigen vinden hun 'tuin' erg groot anderen te klein. Dus er zal altijd een reden zijn voor strijd, oorlog en zieke daden. Ik denk niet dat de mens ooit in staat is dat op te lossen. In ieder geval niet door al die 'anderen' te vernietigen want er zullen altijd 'anderen' zijn.

De mens zit voor altijd gevangen in deze al eeuwen gaande patstelling.
Het is geen patstelling.
Het gaat gewoon over 'goed en fout' en dat is subjectief.
donderdag 26 oktober 2023, 15:51 uur #47
1
Newsworld
En dit allemaal omdat sprookjesfiguur Jezus daar een poepje heeft gedaan.
donderdag 26 oktober 2023, 15:51 uur #48
1
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:42 schreef harry64 het volgende:

[..]

Dat dacht je dan verkeerd. Alle religie is ruk. Ook de relatief nieuwe klimaat en gender 'religie' of sekte, cult' zo je wilt.
Volgens die logica is wetenschap ook religie.
donderdag 26 oktober 2023, 15:52 uur #49
0
KaleOssan
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:15 schreef Jouska het volgende:

[..]


Maar Hamas is ook opgericht en betaald en in het zadel geholpen door Netanyahu.
En nu?

En stel je dit scenario voor:
Hitler 'wint' WW2.
Gas is duur dus Joden worden niet meer vergast, maar 'gewoon opgesloten' in kampen.
Als die Joden dan agressief worden en Duitsers opblazen, treinen vol, inclusief kinderen, is dat dan terrorisme?

Wanneer is iets terrorisme en wanneer is iets een 'vrijheidsstrijd' ?
Is dat alleen een kwestie van de mate van wreedheid?
Als je maar wreed genoeg bent gaat 'vrijehdisstrijd' over naar 'terrorisme'?

Of is 'terrorisme' een kwestie van 'wie heeft de macht' ?
Stel dat Hamas een enorm sterk leger zou hebben. Sterker dan dat van de Israeli's.
Dan zou Hamas geen babies hoeven te vermoorden. Dan zouden ze met hun supertanks Israel in rijden en strategische doelen aanvallen om het land over te nemen.
Babies zijn niet strategisch. Hoofdkwartieren, vliegvelden. Dat wel.
Dus stel dat Hamas een super leger had, zou het dan terug grijpen op terrorisme? Of op 'gewone oorlog'?
En als Hamas zou terug grijpen op 'gewone oorlog' zou jij dat dan nog terrorisme noemen?
Dit is een goede reactie. I like your way of thinking!
Redactie Frontpage
donderdag 26 oktober 2023, 15:53 uur #50
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:29 schreef DBAR35GTR het volgende:

[..]
Hoezo is dat tunnelvisie, het westen voert al 40 jaar lang overal ter wereld oorlog, onder het mom van: Wij zijn de goeie. Dat wordt alleen maar gedaan voor geld. Geld verdienen aan het vermoorden van mensen in vreemde landen, ik ben daar als kaaskop niet erg trots op. Is eigenlijk om je rot te schamen. Of bent u daar wel trots op? De enige uitweg is de wapens neerleggen, maar je hoort mensen alleen maar partij kiezen voor de één of voor de ander Kies voor vrede.
Mee eens dat het westen dat doet. Als het westen dat niet doet wordt ze veroverd en vice versa. Heeft niks met 'trots' te maken. Als ik ergens 'trots' zou moeten zijn zou ik trots zijn op technische evolutie ontwikkelingen die levensomstandigheden verbeteren. Niet op technologische evolutie die tot doel heeft elkaar zo goed mogelijk dood maken. Helaas zit het in de aard van de mens om dat laatste altijd voorrang te geven. Kernenergie is daar een mooi voorbeeld van. Eerst kernbommen maken. Later komt dan kernenergie opwekking en kernenergie voor geneeskunde pas een keer.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
Reactiepagina:
1 2 3
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1927
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
review
Mina the Hollower
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.