Boek: Tasmina Perry - De Miljoenenjacht

Een onvervalste chicklit, de perfecte benaming voor het nieuwe boek van Tasmina Perry. Eerder schreef zij de boeken Golddiggers en De Glamourcode. Ze werkt als hoofdredacteur bij het blad Instyle Magazine.

De jacht op de erfenis
Wanneer Saul Milford komt te overlijden, is de hele familie in afwachting van de gigantische erfenis die vrij komt. Saul was een zeer vermogend man met diverse huizen en een, in het verleden, zeer succesvol bedrijf in luxe artikelen. Er zijn diverse gegagigden om het bedrijf over te nemen. Zijn nichtje Cassandra is een succesvol hoofdredactrice in de modewereld. Zelf verwacht ze alles te erven en ze lijkt ook de eerste kanshebber te zijn. Maar er zijn meer kapers op de kust!

Haar oom Roger werkt als algemeen directeur in het bedrijf. Hij heeft een zeer veeleisende vrouw en hij hoopt het bedrijf en de daarbij behorende villa in handen te krijgen. Zijn vrouw pusht hem waar ze maar kan, ze heeft alleen maar dollartekens in haar ogen.

Dan wordt het testament voorgelezen. Niet Cassandra of Roger zijn genoemd als erfgenamen, maar tot verbazing van alles en iedereen wordt Emma, nichtje van Roger en Cassandra, de nieuwe eigenaar. Emma is naar Amerika vertrokken en heeft daar een zeer succesvolle carrière en is in de race om partner te worden. Zij is de enige die geen ervaring heeft in de modewereld.

De hele familie is ontsteld en probeert koste wat kost het Emma uit haar hoofd te praten om in de organisatie te stappen. Nadat Emma in Amerika is belazerd door haar vriend, besluit ze om toch de sprong in het diepe te nemen. Een zeer smerig spelletje begint. Er worden twee moordaanslagen op Emma gepleegd, maar in eerste instantie gelooft niemand haar. Waren het ongelukken of heeft haar familie vieze handen?

Een heerlijk nonsensboek
Zeer vermakelijk, zo kun je dit boek het beste omschrijven. De realiteit is zo ver te zoeken dat het bijna een komedie wordt. Vanaf het zesde of zevende hoofdstuk ben je er ook eigenlijk wel klaar mee. De schrijfster heeft een zeer rijke fantasie, wat het verhaal zeker niet ten goede komt. Het had een veel krachtiger verhaal kunnen worden, maar helaas. Een boek voor op het strand of in de trein, niet nadenken en snel doorbladeren. Dan is het prima te behappen. Anderhalve ster, voor het vermaak.

Uitgever: Sijthoff ISBN: 978 90 218 0290 9 Pagina's: 591

Meer leesplezier? Kijk dan snel hier.