Boek: Marian Mudder - Geluksblind

Marian Mudder kennen we allemaal als actrice. Ze was te zien in veel televisieseries waaronder IC, Westenwind en Vrouwenvleugel. Bij het grote publiek is ze voornamelijk bekend door haar rol in de serie Baantjer, waarin ze acht jaar lang als Vera Prins te zien was. Komend voorjaar is ze te zien in de serie Verborgen gebreken. Naast het acteerwerk wat ze doet, schrijft Marian columns voor de Achmea site goedenwel. Ook interviewt ze voor het blad AM bekende Nederlanders over hun liefde voor eten. Daarnaast is ze ambassadrice van de Jane Goodall Stichting. Geluksblind is haar eerste roman. Kan deze bezige bij zich staande houden met haar boek of kan ze zich beter op haar andere werkzaamheden richten?

Over het boek
Isabelle Hubar-Harteveld is getrouwd met Marc. Marc heeft een goede baan, ze wonen in een prachtig huis en hebben ze alles wat hun hartje begeerd. Maar Isabelle is niet gelukkig. Haar leven ziet er heel anders uit dan ze echt zou willen. Wanneer ze per ongeluk door Marc wordt gebeld en ze hoort dat hij sex heeft met zijn collega Eva, hakt ze de knoop door. Ze gaat bij hem weg.

Via een vriendin kan ze terecht in een appartement in Amsterdam. Ze vraagt zich af wat ze echt zou willen als ze zou weten dat dit haar laatste jaar op aarde zou zijn. Ze wil gelukkig zijn, ze wil een passionele liefde, ze wil een eigen huis en ze wil leuk werk. Maar wat voor werk? Vroeger wilde ze altijd fotograaf worden, maar dat werd tegengehouden door haar vader. Toch maakt ze de mooiste foto's en wanneer haar vriendin Janine, een freelance journalist, een opdracht krijgt om een nieuw vakantieresort in Costa Rica te beoordelen, mag Isabelle mee als fotograaf. Voordat ze naar Costa Rica gaan, gaat Isabelle naar de wasserette. Daar ontmoet ze Mads. De vonk slaat over en voordat ze de wasserette verlaat hebben ze gezoend. In Costa Rica hebben de vriendinnen het reuze naar hun zin. Dan krijgt Isabelle een sms van Mads met de vraag wanneer ze weer terug is in Amsterdam. Hij wacht op haar. Wanneer Isabelle terugkeert uit Costa Rica, krijgt ze een passionele relatie met Mads. Ze is bang voor dat wat komen gaat. Ze durft niet echt gelukkig te zijn met Mads. Wanneer Mads een reisboek heeft gekocht, slaat de paniek toe.... Geeft Isabelle de relatie een kans of gooit ze door haar onzekerheden de deur dicht?

Met haar eerste roman weet Marian Mudder de lezer te raken. Veel vrouwen zullen de onzekerheden waar Isabelle zoveel last van heeft herkennen. Het is een boek dat makkelijk weg leest en vooral gericht is op vrouwen. Marian Mudder laat zien ook over schrijftalent te beschikken. Het is moeilijk om het boek even aan de kant te leggen, het liefst lees je het in één keer uit. Verwacht geen ingewikkelde intriges of lastige hoofdstukken, het boek is op een eenvoudige manier geschreven. Kortom, een heerlijk vrouwenboek. Lekker om te lezen op vakantie, op het strand of gewoon lekker in de trein. Drieënhalve ster voor Marian Mudder. Op naar haar volgende roman!

Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers B.V. ISBN: 978 902 299 5730 Pagina's: 217