Pikmin 2

De graphics van Pikmin 2 zien er goed uit. Alle levels zijn zeer goed uitgewerkt en zien er zeer realistich uit. Alleen als je in gaat zoomen worden bepaalde oppervlakken wat wazig. De GameCube heeft ook geen enkele moeite met de tientallen pikmin en vijanden in een beeld, en framedrops zul je in deze game nergens tegen komen. Leuke details als menu\\\'s die verschillende jaargetijden weergeven zijn de slagroom op de graphics.



<\/center>

Het geluid maakt dan wel gebruik van dolby pro logic II, maar echt veel zul je hier niet van merken. De geluidseffecten zijn prima uitgevoerd, maar springen er nu niet echt uit. De geluidjes van de pikmin zelf beginnen op een gegeven moment wel te vervelen. Ze zingen graag voor de duizendste keer hetzelfde liedje en bij het gooien maken ze ook steeds gebruik van dezelfde geluidjes. Op een gegeven moment heb ik het geluid maar afgezet en een mp3tje opgezet, want het geluid is toch niet vereist om het spel tot een goed einde te brengen.



<\/center>

De multiplayer in deze game is vooral een gemiste kans. Het zou geweldig zijn om co-op de gewone levels van het spel te spelen en het samen tot een goed einde te weten te brengen. Maar helaas, dat zit er dus niet in. Wat je wel met z\\\'n tweeën kunt doen is een soort van \\\"capture the flag\\\" met knikkers, waarbij je de knikker van de tegenstander moet veroveren. Of je moet vier andere knikkers verzamelen om te winnen. Daarnaast kun je ook nog bepaalde challenges met iemand anders doen, waarbij je binnen een bepaalde tijd samen een sleutel moet vinden om het level tot een goed einde te brengen. Het probleem hiervan is alleen het verdelen van de pikmin. Het komt maar al te vaak voor dat een speler met bijna alle pikmin rondloopt en de andere met een heel klein groepje. Het jatten van andermans pikmin wordt dan nogal een sport en leidt af van het uiteindelijke doel.