Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 1315:10Top of Flop: Ren - Vincent's Tale: Starry Night
  • 5114:25Porno-tweeling casht miljoenen per jaar maar weigert incestfantasie
  • 2914:12Belastingdienst legt veel te hoge aanslagen op bij mensen die geen aangifte doen
  • 3914:10Random Pics van de Dag #1932
  • 1014:04Arib en Tweede Kamer leggen slepend conflict stil via deal
  • 1613:58Kabinet versnelt plan voor Europese veiligheid zonder VS
  • 3212:54Jonge Nederlanders willen meer uren werken maar zitten vast
  • 6409:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 3508:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 1307:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 8607:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 4117/06Random Pics van de Dag #1931
  • 7716/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2316/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1216/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3116/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 614/06Nyck de Vries schrijft historie met winst in 24 uur van Le Mans
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 001:00Avonturen
  • 320:08Pogacar zet Ronde van Zwitserland al op dag één naar zijn hand
  • 1119:45Rockstar geeft GTA V-spelers eindelijk gratis upgrade, slechts vier jaar te laat
  • 6716:07Europarlement keurt nieuwe terugkeerwet goed, illegalen desnoods onder dwang terug
  • 3216:01Landelijke groennorm moet hittestress in steden voorkomen
  • 1815:52Vredesakkoord VS en Iran - 14 punten plan: einde aan oorlog en sancties
  • 5015:25Moet Oekraïne versneld toetreden tot de Europese Unie?
  • 1315:10Top of Flop: Ren - Vincent's Tale: Starry Night
  • 5114:25Porno-tweeling casht miljoenen per jaar maar weigert incestfantasie
  • 2914:12Belastingdienst legt veel te hoge aanslagen op bij mensen die geen aangifte doen
  • 3914:10Random Pics van de Dag #1932
  • 1014:04Arib en Tweede Kamer leggen slepend conflict stil via deal
  • 1613:58Kabinet versnelt plan voor Europese veiligheid zonder VS
  • 3212:54Jonge Nederlanders willen meer uren werken maar zitten vast
  • 410:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 6409:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 3508:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 1307:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 8607:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 606:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 205:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 4117/06Random Pics van de Dag #1931
  • 6017/06FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 416/06Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 316/06[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 1816/06'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 816/06Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 2016/06Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 2016/06Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 1016/06FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 1916/06Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 7716/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2316/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 7216/06VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 1216/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3116/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 316/06[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 016/06[WK] Saudi-Arabië houdt Uruguay op remise in groep H
  • 116/06[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 416/06Goedemorgen FOK!
  • 8015/06Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 2515/06Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 015/06TV recensie Het Blok 2026 – Week 11: Brutale Bouwregelschendingen en de Klierende Kleuterklas
  • 915/06[WK] Kaapverdië stunt met punt tegen topfavoriet Spanje
  • 5715/06Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 8315/06Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 3515/06Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
Actieve items
Actieve items


  • 1803:24Vredesakkoord VS en Iran - 14 punten plan: einde aan oorlog en sancties
  • 5003:04Moet Oekraïne versneld toetreden tot de Europese Unie?
  • 5101:41Porno-tweeling casht miljoenen per jaar maar weigert incestfantasie
  • 3201:37Landelijke groennorm moet hittestress in steden voorkomen
  • 6701:32Europarlement keurt nieuwe terugkeerwet goed, illegalen desnoods onder dwang terug
  • 8601:31Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 1001:06Arib en Tweede Kamer leggen slepend conflict stil via deal
  • 6000:59FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 1100:30Rockstar geeft GTA V-spelers eindelijk gratis upgrade, slechts vier jaar te laat
  • 300:08Pogacar zet Ronde van Zwitserland al op dag één naar zijn hand
  • 1323:36Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 6323:32'Word geen Douchebag': Nederland moet korter douchen
  • 3523:28Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 6423:23Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 2923:15Belastingdienst legt veel te hoge aanslagen op bij mensen die geen aangifte doen
  • 1323:03Top of Flop: Ren - Vincent's Tale: Starry Night
  • 7222:56Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
  • 2022:34Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 1621:55Kabinet versnelt plan voor Europese veiligheid zonder VS
  • 3221:30Jonge Nederlanders willen meer uren werken maar zitten vast
  • 12421:22VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 2321:11Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1820:57'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 3918:24Random Pics van de Dag #1932
  • 1917:58Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 4117:04Random Pics van de Dag #1931
  • 1217:02Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 18817:00Meisje in Engeland (17) meermaals in de nek gestoken door 30-jarige man
  • 3016:42VrijMiBabes #222 (not very sfw!)
  • 11916:37Israël bombardeert Beiroet, Iran dreigt VS-deal te laten klappen
  • 5315:32Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 215:26[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 7215:23VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 9015:08Random Pics van de Dag #1799
  • 5614:55FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 1314:47VrijMiBabes #289 (not very sfw!)
  • 3114:21Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 2313:04Vrouw haalt geladen pistool uit vagina bij politiecontrole
  • 612:28[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 7712:25Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 412:16FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 411:36LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 809:27Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 7309:17Random Pics van de Dag #1599
  • 5409:06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 109:05[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 8008:35Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 5308:27Waakhond waarschuwt: socialmedia-algoritmes bedreigen democratie
  • 8308:23Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 2108:23VS keurt megafusie Paramount en Warner Bros. goed
Forum
Forum


  • 1503:40[Donderdag 18 juni 04:00] Oezbekistan - Colombia #1
  • 1903:29Bouw woontorens kan doorgaan, ondanks bezwaren van industrie
  • 7003:09[Woensdag 18 juni 01:00] Ghana - Panama #1
  • 1202:39China gaat Europa economisch vermoorden
  • 13702:38[SBS6] De Bondgenoten #291 tentje in de tuin
  • 24402:29[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 21902:21[INFLUENCERS #254] :blossom::dog:
  • 11402:10Protest tegen mogelijk azc in Didam (met Wilders)
  • 5802:01Oorlog in Oekraïne #1298 - Smert voroham!
  • 6001:56Na 20 jaar weer eens naar de Bioscoop
  • 101:44Hurry kane
  • 22101:28[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 1501:18Thijs Römer veroordeeld #10 Nieuwe show
  • 16001:16Overlastgevende migranten in Zweden op schopstoel
  • 301:10Wedstrijden bij daglicht
  • 23701:02Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 21800:53Oorlog Iran #127
  • 7300:522010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 6200:45Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #12
  • 13000:44Versteende buurten worden steeds heter, bijna miljoen Nederl
  • 7800:37EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagag
  • 15900:36[Woensdag 17 juni 22:00] Engeland - Kroatië #5
  • 400:26[Dinsdag 23 juni 05:00] Jordanië - Algerije
  • 16700:21[NL] Street View Quiz [#122] - Loogisch toch
  • 4300:16Verkrachting
  • 28300:15De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 2800:13[WLR SC #401] Zomaar een kopbal
  • 12800:05Teltopic #1337 tel door en door en door....
  • 3000:03Musk krijgt rectificatie ZDF in berichtgeving rellen in Belfast
  • 18423:55Frontpage Feedback Topic #59
  • 5523:51Hollandse Nieuwe haring 2026
  • 17423:38Opmerkelijke foto's van Funda #242
  • 28623:36[Woensdag 17 juni 19:00] Portugal - DR Congo #3
  • 21723:35[Netflix #209] TUDUM
  • 11223:30Victim Blaming
  • 3323:29Bossche 'vaders' veroordeeld voor misbruik
  • 16123:26Vrouwen willen geen man meer #27
  • 27623:25Welke FOK!ker mis jij en waarom? #4
  • 5523:22Wat is jullie binnenhuistemperatuur? #78 Zomerzon
  • 8623:22[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 17923:19Big Brother International # 56 Worlds RLS, BBs, GH, GF, OT
  • 1323:14Heel Rijen vreest voor vermiste Kees na grote woningbrand
  • 13923:08Via Pecunia - Het geld ligt op straat! #2
  • 20323:06[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 6623:04Voorspel hier het warmtegetal van 2026
  • 25022:57Welke muzikanten heb jij live gezien die inmiddels zijn overleden?
  • 17422:51Ontdekkingen op KEXP
  • 16122:48Afvallen met injecties #3
  • 29422:41PDC Player Championships #29 - Achteraf zaaltjes
  • 10922:40Pinkpop #53 Editie 2026
  • 1622:32Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #29
  • 11222:28[MTV] Ex on the beach Double Dutch #17 wederom aapjes kijken
  • 14322:28Wie gaan er dood in 2026?Post met een vleugje cynisme de overledenen.
  • 11322:23[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 15322:18Scooter
  • 10422:17[NPO1] Keuringsdienst van waarde #43 Vissticks met cheddar.
  • 422:14LeftLaser is echt fantastisch. De enige echte journalist!
  • 29422:14Overleden Acteurs & Actrices Deel #14
  • 4622:08Pindakaasvloer komt weer terug in Rotterdam ter ere van Wim T Schipper
  • 5222:05Muse #87: Unravelling
  • 7421:55Tour de Suisse 2026 #1
  • 16421:55Politieke meme's en spotprenten #9
  • 10821:52Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit?
  • 10621:52Moeder pusht trouwen en kleinkinderen
  • 421:49Roblox - Be Fish game
  • 4921:46[Zaterdag 20 juni 19:00] Nederland - Zweden #1
  • 1121:45Spider-Man: Brand New Day (31-07-2026)
  • 7521:40Tour de France 2026 #2
  • 7921:39[CUL TV] Masterchef Australië 2026
  • 3621:35Homokoppel misbruikt en vermoordt geadopteerde baby
  • 24821:35[Boksen] #14 There's only one Rico Verhoeven.
  • 11321:34Bloemen/planten in je eigen tuin #94 Kleur!
  • 14821:34[AMAZON PRIME] Clarkson's Farm
  • 1121:32U.S. Barista Championships 2026
  • 14421:31Kinderen betrokken bij ernstig ongeluk #2
  • 4621:30Wat is erg aan woke?
  • 23721:30[F1] Max Verstappen #16 - GOAT
  • 4321:20Wat lees je nu? #96 zomerlezen
  • 2521:18Vanaf donderdag Nationaal Hitteplan vanwege hoge temperaturen
  • 4621:11Hoe zou jij reageren als aliens zich echt zouden openbaren?
  • 13721:05[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 6220:50Social Media Feedback Topic
  • 19020:50Wat is jouw seksualiteit?
  • 12320:47Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land
  • 4220:43Het RLS Social Media-topic #160 Zonder Kolonel!!
  • 1920:32Groepenkast uitbreiden tbv thuisbatterijen
  • 7820:20FOK! Premier Cycling League 2026 #10 Tussentijdse transfers
  • 21520:19Het ontslagen trainers topic #2
  • 10820:13+9 telspel #73
  • 9620:06[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 4420:03Stel je ultieme Oranje team samen
  • 26520:03[ShowChat #1258] Waar we gezellig over Show posten.
  • 14819:57De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 4219:57[PlayStation #183] In het land der Rivals is 1 oog koning!
  • 14819:49Van kleuter tot puber deel 184
  • 1219:41Europarlement stemt voor terugkeerwet met uitzetcentra buiten Europa
  • 1419:41[idee] Waarom geen WK met 32 teams maar met 2 groepsfases
  • 21619:38[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 2119:33Chinese Politiek #1 - Het Pad van de Draak
  • 619:31Kick Out Zwarte Piet is succesvol
  • Poll
  • Algemeen

Gaat Putin kernraketten afvuren op de wereld?

SunChaser 01-03-2022 10:37 print
3160 stemmen , laatste: 13-02-2023, 04:47
putin
Submitter: 
146
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Zoek jij altijd de leukste nieuwtjes en kun je daar leuk over schrijven? Meld je aan als nieuwsposter!
Meest gelezen
  • 5271114:10Random Pics van de Dag #1932
  • 235514:25Porno-tweeling casht miljoenen per jaar maar weigert incestfantasie
  • 192209:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 163007:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 161207:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 131715:25Moet Oekraïne versneld toetreden tot de Europese Unie?
  • 127216:07Europarlement keurt nieuwe terugkeerwet goed, illegalen desnoods onder dwang terug
  • 122514:12Belastingdienst legt veel te hoge aanslagen op bij mensen die geen aangifte doen
  • 121508:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 116412:54Jonge Nederlanders willen meer uren werken maar zitten vast
  • 72716:01Landelijke groennorm moet hittestress in steden voorkomen
  • 72515:52Vredesakkoord VS en Iran - 14 punten plan: einde aan oorlog en sancties
  • 68219:45Rockstar geeft GTA V-spelers eindelijk gratis upgrade, slechts vier jaar te laat
  • 61813:58Kabinet versnelt plan voor Europese veiligheid zonder VS
  • 55906:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 54114:04Arib en Tweede Kamer leggen slepend conflict stil via deal
  • 41915:10Top of Flop: Ren - Vincent's Tale: Starry Night
  • 38210:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 37905:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 22320:08Pogacar zet Ronde van Zwitserland al op dag één naar zijn hand
Font-grootte:

regelhoogte :

146 reacties

Reactiepagina:
1 2 3
dinsdag 1 maart 2022, 10:38 uur #1
2
Finger050
Nee, en anders maar wel.. aanvallen die gasten. Maar ik gok van niet, Putin is gek op zijn kinderen dus die zal hij buiten gevaar willen houden.
dinsdag 1 maart 2022, 10:40 uur #2
7
ludovico
Als Rusland het land heeft overgenomen ga je ze daar niet meer wegkrijgen.

De enige die dat zouden doen zijn de Ukrainers zelf, als die weg zijn is het land weg.

Dus de keuze is: Laten we oorlog lonen? Waarmee we defacto meer oorlog aanjagen... Of steunen we de Oekrainers?
Die militaire colonne van 60 kilometer lang mag wat mij betreft door Navo uitgeschakeld worden.

Geen idee wat nodig is om die aanval af te weren, maar Rusland moet hiermee ophouden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 10:41 uur #3
7
HeyMarlous
ik zou zeggen van niet, tegelijkertijd lijkt Poetin wel een beetje kierewiet, soort doorgeslagen megalomanie. Hij lijkt een rematch te willen voor de koude oorlog. Dus je weet het nooit. Misschien is het allemaal bluf, misschien is hij terminaal ziek en wil hij nog snel in de geschiedenisboeken komen, misschien heeft hij alzheimer of is aan de drugs. Je kunt er geen pijl op trekken.
dinsdag 1 maart 2022, 10:42 uur #4
8
#ANONIEM
Nee en daar durf ik mijn leven op te zetten :P
dinsdag 1 maart 2022, 10:42 uur #5
15
Cruzinats
sigma boy
Nee, Amerika zou eerder kernraketten afvuren op Rusland.

Russen zijn berekend en slim, Amerikanen zijn kinderachtig en infantiel.
dinsdag 1 maart 2022, 10:43 uur #7
2
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:40 schreef ludovico het volgende:
Als Rusland het land heeft overgenomen ga je ze daar niet meer wegkrijgen.

De enige die dat zouden doen zijn de Ukrainers zelf, als die weg zijn is het land weg.

Dus de keuze is: Laten we oorlog lonen? Waarmee we defacto meer oorlog aanjagen... Of steunen we de Oekrainers?
Die militaire colonne van 60 kilometer lang mag wat mij betreft door Navo uitgeschakeld worden.

Geen idee wat nodig is om die aanval af te weren, maar Rusland moet hiermee ophouden.
Zolang het een verdedigingsoorlog blijft op Oekraines grondgebied zal Putin geen nuke afvuren.
Maai die colonne maar aan gort die is in Oekraine.

Maar dan wel stoppen aan de Russische grens en niet RU binnen vallen.
dinsdag 1 maart 2022, 10:43 uur #8
14
erikal
Even een casual poll over nucleaire oorlog alsof het niet het meest gruwelijke is wat er mogelijk is. Echt, waar zit je hoofd.
dinsdag 1 maart 2022, 10:44 uur #9
3
hebikweer
Geen idee, maar als het gebeurd hoop ik dat er vlak bij mij eentje inslaat zodat ik op slag dood ben. Ik heb geen zin om nog jaren lang te lijden aan stralingsziekte en dan alsnog dood te gaan. Of om in een totaal verwoest landschap te moeten overleven.
dinsdag 1 maart 2022, 10:44 uur #10
1
Fat_Mike
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41 schreef HeyMarlous het volgende:
ik zou zeggen van niet, tegelijkertijd lijkt Poetin wel een beetje kierewiet, soort doorgeslagen megalomanie. Dus je weet het nooit.
Hoor dat veel mensen zeggen als conclusie ..
Maar moet je eens voorstellen, gewoon even als gedachte experiment, dat dat NIET zo is....
dinsdag 1 maart 2022, 10:45 uur #11
1
ludovico
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43 schreef Jouska het volgende:

[..]


Zolang het een verdedigingsoorlog blijft op Oekraines grondgebied zal Putin geen nuke afvuren.
Maai die colonne maar aan gort die is in Oekraine.

Maar dan wel stoppen aan de Russische grens en niet RU binnen vallen.
Dat sowieso, het moet ten alle tijden "verdedigend" zijn, met waarschuwingen, met mogelijkheden om af te blazen, met zo min mogelijk leed en schade.

Maar als er niks overblijft dan wordt het pijnlijk, ik denk dat we teveel slachtoffers tollereren op dit moment.
Als ze er vanaf moment 0 dik bovenop hadden gezeten was er minder stukgegooid.

Lijkt haast alsof ze willen dat het stuk gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 10:45 uur #12
8
ludovico
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43 schreef erikal het volgende:
Even een casual poll over nucleaire oorlog alsof het niet het meest gruwelijke is wat er mogelijk is. Echt, waar zit je hoofd.
Rustaagh.

Tis gewoon goed mogelijk. Kan je moeilijk om doen maar dan zal de realiteit je soms zwaar vallen denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 10:47 uur #13
1
HeyMarlous
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:44 schreef Fat_Mike het volgende:
Hoor dat veel mensen zeggen als conclusie ..
Maar moet je eens voorstellen, gewoon even als gedachte experiment, dat dat NIET zo is....
Ik ga er ook vanuit dat het niet zo is, maar mijn punt is dat het moeilijk in te schatten is. Ik denk dat het gewoon strategie is, zoals Sun Tzu schreef; acteer machtig als je zwak bent, acteer zwak als je machtig bent. Rusland is geen wereldmacht meer, maar kan zichzelf groots voordoen, en zo een stuk van Oekraine annexeren zonder daadwerkelijk voluit te hoeven gaan.
dinsdag 1 maart 2022, 10:47 uur #14
0
LanaMyst
Nee ik verwacht het niet, als hij dat zou doen krijgt hij ook China tegen zich.
maar met zo'n gestoorde gek weet je natuurlijk maar nooit.
dinsdag 1 maart 2022, 10:48 uur #15
2
TjerkdeVries
Het gedrag wat hij nu laat zien (emotioneel) is zo anders dan hij normliter doet (koud berekenend), geeft mij de indruk dat hij wellicht aan de medicatie is en deze niet lekker valt.

We gaan het beleven.
For each contact, there is a solution!
The person most likely stopping you, is you.
dinsdag 1 maart 2022, 10:49 uur #16
4
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat sowieso, het moet ten alle tijden "verdedigend" zijn, met waarschuwingen, met mogelijkheden om af te blazen, met zo min mogelijk leed en schade.

Maar als er niks overblijft dan wordt het pijnlijk, ik denk dat we teveel slachtoffers tollereren op dit moment.
Als ze er vanaf moment 0 dik bovenop hadden gezeten was er minder stukgegooid.

Lijkt haast alsof ze willen dat het stuk gaat.
Als die colonne geen afleidingsmanouvre is (en dat weet je maar nooit) dan is dat DE manier om heel deze oorlog in 1 klap te beindigen en als dat lukt zou het zo maar kunnen zijn dat Putin wordt omgelegd door de oligarchen die nu 20-30 miljard per dag verliezen en er dan niets voor terug krijgen.

Ik, als militair strateeg (heb gisteren een youtube filmpje gekeken dus ik weet er nu alles van ....) , denk dat die colonne de sleutel is.
Platmaaien.
dinsdag 1 maart 2022, 10:50 uur #17
0
Dingest
Als-ie het doet, dan is de wereld wel het meest aannemelijke doelwit :Y
dinsdag 1 maart 2022, 10:50 uur #18
0
ijzerdraat
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41 schreef HeyMarlous het volgende:
ik zou zeggen van niet, tegelijkertijd lijkt Poetin wel een beetje kierewiet, soort doorgeslagen megalomanie. Hij lijkt een rematch te willen voor de koude oorlog. Dus je weet het nooit. Misschien is het allemaal bluf, misschien is hij terminaal ziek en wil hij nog snel in de geschiedenisboeken komen, misschien heeft hij alzheimer of is aan de drugs. Je kunt er geen pijl op trekken.
Misschien kijk ik niet vaak genoeg het nieuws, maar wat doet Poetin 'kierewiet' lijken ?
Nee.
dinsdag 1 maart 2022, 10:50 uur #19
3
spoorrails
Ontspoort
Lijkt wel of tie weet dag tie binnenkort dood is met zn plofkok nu.
En nog ff geschiedenis boeken in wil...

Zelfs als tie opdracht geeft, denk ik dat hooggeplaatste militairen het zullen tegenhouden, als ze enigzins gezond verstand hebben.
Opdracht uitvoeren betekend sowieso je dood (nukes terugkoppen), opdracht niet uitvoeren kan je nog levend van af brengen met genoeg medestanders.
dinsdag 1 maart 2022, 10:52 uur #20
2
ludovico
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:49 schreef Jouska het volgende:

[..]


Als die colonne geen afleidingsmanouvre is (en dat weet je maar nooit) dan is dat DE manier om heel deze oorlog in 1 klap te beindigen en als dat lukt zou het zo maar kunnen zijn dat Putin wordt omgelegd door de oligarchen die nu 20-30 miljard per dag verliezen en er dan niets voor terug krijgen.

Ik, als militair strateeg (heb gisteren een youtube filmpje gekeken dus ik weet er nu alles van ....) , denk dat die colonne de sleutel is.
Platmaaien.
Maar Putin is radicaal in zijn NATO Oekraine verhaal.

Die gooit nog liever een bom. Dat is mij wel duidelijk. Dus Putin is nu nog mild met zijn reguliere militaire items.

Dat die volledig uit de bocht schiet en dit niet rationeel is is iedereen wel duidelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 10:52 uur #21
4
syxxx
Wij (de iets ouderen onder ons) zijn opgegroeid in de koude oorlog. Toen was er een constante dreiging van een nucleaire oorlog. Echter zowel het Warschaupact als ook de NAVO hadden de mogelijkheid om elkaar meerdere keren te vernietigen. De wederzijdse afschrikking leidde er toe dat beide partijen niet overgingen tot de inzet van kernwapens.

Tijden zijn echter veranderd. Putin had de inschatting gemaakt dat wij verdeelde pussies zijn (niet helemaal onterecht) en dat de onderlinge verschillen en tegenstellingen en verdeeldheid en wat softe houding, niet dan wel niet adequaat reageren. Daarin heeft hij deels een inschattingsfout gemaakt.

We moeten bereid zijn om terug te slaan met kernwapens, niet zozeer omdat dit leidt tot een oplossing, maar om te voorkomen dat Putin daadwerkelijk nukes inzet. Het tonen van verdeeldheid en / of zwakte kan voor hem aanleiding zijn om nukes daadwerkelijk in te zetten.

Putin heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij als ultimum remedum nukes zal inzetten, al heeft dit volgens hem niet zijn voorkeur.

Zonder wederzijdse afschrikking zal de kans op de inzet van kernwapens groter zijn, dan dat er geen tegenkracht is tegen de agressie van Putin
dinsdag 1 maart 2022, 10:53 uur #22
9
HeyMarlous
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:50 schreef ijzerdraat het volgende:

Misschien kijk ik niet vaak genoeg het nieuws, maar wat doet Poetin 'kierewiet' lijken ?
Toespraken houden over het grote Russische rijk en hoe ze dit weer in ere moeten herstellen, tegenstanders afschilderen als criminelen, drugsgebruikers, nazi's, enzovoort. En natuurlijk constant dreigen met nucleaire oorlog. Alsof hij bezig is met een computerspel en nooit met een gewone burger heeft gesproken.
dinsdag 1 maart 2022, 10:53 uur #23
1
ludovico
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:50 schreef spoorrails het volgende:
Lijkt wel of tie weet dag tie binnenkort dood is met zn plofkok nu.
En nog ff geschiedenis boeken in wil...

Zelfs als tie opdracht geeft, denk ik dat hooggeplaatste militairen het zullen tegenhouden, als ze enigzins gezond verstand hebben.
Opdracht uitvoeren betekend sowieso je dood (nukes terugkoppen), opdracht niet uitvoeren kan je nog levend van af brengen met genoeg medestanders.
Ik gok dat er maar op 1 plek een nuke zou komen, en dat is waar Putin zelf is.

Al moet heel Moskou ervoor plat, als ze met nukes gaan strooien op grondgebied van kernmachten is het klaar met hem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 10:55 uur #24
0
Remco2021
De opstandelingen vormen zich bij elkaar in Kiev en wat steden en daar zal wel een speciale bom of bommen voor gebruikt gaan worden.
dinsdag 1 maart 2022, 10:56 uur #25
0
slijkie
*slurpt lekker een vodka'tje weg in Zuid Amerika* :W
dinsdag 1 maart 2022, 10:56 uur #26
5
Kyrano
Had me die vraag een jaar geleden gesteld en ik had "Natuurlijk niet!" Gezegd.

Maar Putin lijkt met de dag meer geschift te worden, dus nu? Misschien...
-- Bietjes, bietjes pepernoten, in je keel wordt sate gegoten
dinsdag 1 maart 2022, 10:58 uur #27
1
spoorrails
Ontspoort
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik gok dat er maar op 1 plek een nuke zou komen, en dat is waar Putin zelf is.

Al moet heel Moskou ervoor plat, als ze met nukes gaan strooien op grondgebied van kernmachten is het klaar met hem.
Die zit niet meer in moskou, die kan overal on rusland zitten, die vind je nooit helaas.
dinsdag 1 maart 2022, 10:59 uur #28
1
Pollius
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:42 schreef Cruzinats het volgende:
Nee, Amerika zou eerder kernraketten afvuren op Rusland.

Russen zijn berekend en slim, Amerikanen zijn kinderachtig en infantiel.
Als ik kijk naar de walking dead president, denk ik dat je gelijk hebt. Amerikanen kunnen maar zo menen dat het Gods wil is dat ze de aarde vernietigen. Poetin is echter ook erg religieus en kan zich ook de hand van God wanen.
dinsdag 1 maart 2022, 11:00 uur #29
1
ludovico
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:58 schreef spoorrails het volgende:

[..]


Die zit niet meer in moskou, die kan overal on rusland zitten, die vind je nooit helaas.
Weet niet ? Misschien weten de Amerikanen heel goed waar die zit met die satellieten overal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
dinsdag 1 maart 2022, 11:03 uur #30
0
RetepV
Misschien. Alleen als wij ook kernraketten gaan afschieten. Ik ga er van uit dat het Russische 'automatische beantwoordingssysteem' nog gewoon werkt.
dinsdag 1 maart 2022, 11:03 uur #31
0
Pollius
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53 schreef HeyMarlous het volgende:
Toespraken houden over het grote Russische rijk en hoe ze dit weer in ere moeten herstellen, tegenstanders afschilderen als criminelen, drugsgebruikers, nazi's, enzovoort. En natuurlijk constant dreigen met nucleaire oorlog. Alsof hij bezig is met een computerspel en nooit met een gewone burger heeft gesproken.


Lijkt de VS wel, met massavernietigingswapens in Irak, biologische wapens in Syrië, voor Libië weet ik het smoesje niet meer etc etc.
dinsdag 1 maart 2022, 11:07 uur #32
3
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar Putin is radicaal in zijn NATO Oekraine verhaal.

Die gooit nog liever een bom. Dat is mij wel duidelijk. Dus Putin is nu nog mild met zijn reguliere militaire items.

Dat die volledig uit de bocht schiet en dit niet rationeel is is iedereen wel duidelijk.
True maar ik denk dat Putin een grote man is in Russia... maar dat ook hij verantwoording moet afleggen aan de groep achter hem.

Misschien dat Putin wel doorslaat en denkt: ik pleeg zelfmoord (want laten we wel wezen, nukes droppen is zelfmoord)....
Maar die oligarchen zullen zo iets hebben van: eehhhh... nee....

Ik denk dat Putin omgelegd wordt als ie serieus overweegt nukes te gebruiken.
dinsdag 1 maart 2022, 11:09 uur #33
4
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:50 schreef ijzerdraat het volgende:

[..]


Misschien kijk ik niet vaak genoeg het nieuws, maar wat doet Poetin 'kierewiet' lijken ?
Een land plat gooien, babies doodmaken en dan zeggen dat je ze komt bevrijden. Het kost Rusland dagelijks miljarden, maar die randdebiel loopt maar te onaneren op zijn USSR2.0.

En dreigen met kernwapens is overigens een enorm zwaktebod.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
dinsdag 1 maart 2022, 11:09 uur #34
3
TigerXtrm
Het is allemaal één grote bluf. Iedereen loopt te roepen dat ie dement is, maar dan onderschat je die vent echt gigantisch. Deze hele oorlog is ie al jaren aan het plannen, inclusief reacties en escalaties. Er valt niets te winnen door een nuke in te zetten en dat weet Poetin ook echt wel.
No amount of money ever bought a second of time.
dinsdag 1 maart 2022, 11:09 uur #35
1
ijzerdraat
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Toespraken houden over het grote Russische rijk en hoe ze dit weer in ere moeten herstellen, tegenstanders afschilderen als criminelen, drugsgebruikers, nazi's, enzovoort. En natuurlijk constant dreigen met nucleaire oorlog. Alsof hij bezig is met een computerspel en nooit met een gewone burger heeft gesproken.
Dus opspelen van Nationalisme en zwart maken van de andere partij. Dat is toch standaard politiek? Als de VS een land binnenvalt is dat ook omdat 'USA number 1' en de inwoners/bestuurders van dat land zijn ook altijd criminelen en terroristen. Klinkt mij weinig anders dan politiek, niet zozeer dat hij kierewiet is.

Wat betreft dreigen met nucleaire oorlog; zover ik weet heeft hij zijn nucleaire paraatheid verhoogd. Een herinnering aan de Navo/EU/Biden dat ze nog altijd een nucleaire macht zijn. Heb hem nergens 'constant' horen dreigen met een nucleaire oorlog.

De gewone burger heeft zowiezo nooit wat van doen in de politiek en oorlogen.
Nee.
dinsdag 1 maart 2022, 11:11 uur #36
0
ijzerdraat
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een land plat gooien, babies doodmaken en dan zeggen dat je ze komt bevrijden. Het kost Rusland dagelijks miljarden, maar die randdebiel loopt maar te onaneren op zijn USSR2.0.

En dreigen met kernwapens is overigens een enorm zwaktebod.
Dus samengevat: een land binnengevallen. Wat maakt hem hieraan 'kierewiet'?
Nee.
dinsdag 1 maart 2022, 11:15 uur #37
1
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:11 schreef ijzerdraat het volgende:

[..]


Dus samengevat: een land binnengevallen. Wat maakt hem hieraan 'kierewiet'?
Sorry, maar ik vind dan dat je niet goed bij je hoofd bent. Dit gaat dan maar een semantische discussie worden.

De man gaat over duizenden lijken (misschien wel meer), en waarvoor?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
dinsdag 1 maart 2022, 11:15 uur #38
0
Thice
I did it just for fun...
Als het westen moeilijk blijft doen en doorblijven gaan met sancties en oorlogsmaterieel sturen wordt de kans steeds groter dat hij het mogelijk gaat inzetten. Putin is een onberekenbare gek geworden en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het westen is gek geworden door dit te laten escaleren in een 3e wereldoorlog.. !
Dus al die idioten hier die zo voor deze sancties zijn, denk alsjeblieft eens na..
dinsdag 1 maart 2022, 11:16 uur #39
0
RetepV
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03 schreef Pollius het volgende:

[..]

Toespraken houden over het grote Russische rijk en hoe ze dit weer in ere moeten herstellen, tegenstanders afschilderen als criminelen, drugsgebruikers, nazi's, enzovoort. En natuurlijk constant dreigen met nucleaire oorlog.
Even over dat "Nazi's" (en alleen daarover):

https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion.
"Azov Special Operations Detachment, often known as Azov Detachment, Azov Regiment or Azov Battalion (until September 2014), is a right-wing extremist and neo-Nazi unit of the National Guard of Ukraine,"

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Ukraine
"The National Guard of Ukraine is the Ukrainian national gendarmerie. It is part of the Ministry of Internal Affairs."

Dus er zit wel wat in, wat Poetin daarover roept.

quote:
Alsof hij bezig is met een computerspel en nooit met een gewone burger heeft gesproken.
Meh. Dat het een computerspel lijkt, lijkt alleen maar zo omdat we tijdens en na de koude oorlog zo veel computerspellen hebben gemaakt over dit onderwerp. Maar in de jaren '70 en '80 deden de Amerikanen en Russen exact hetzelfde als nu, en toen waren er nog helemaal geen computerspellen of hollywoodfilms met dit als onderwerp.

Bekijk dat gevoel van jou objectief, dan ga je een beetje zien hoe ver al die computerspellen en hollywoodfilms je uit de realiteit hebben weggetrokken. Want: waarom is je eerste reactie om het met computerspellen en hollywoodfilms te vergelijken? We hebben toch werkelijke geschiedenis om mee te vergelijken?

Dit is geen flame hoor, helemaal niet de bedoeling. Maar de realiteit vergelijken met een computerspel of een hollywoodfilm zal je natuurlijk altijd in verwarring brengen. Beter vergeet je die spelen en films, en vergelijk je het gewoon met geschiedenis. Want die herhaalt zich.
dinsdag 1 maart 2022, 11:16 uur #40
4
HeyMarlous
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09 schreef ijzerdraat het volgende:

[..]

Dus opspelen van Nationalisme en zwart maken van de andere partij. Dat is toch standaard politiek? Als de VS een land binnenvalt is dat ook omdat 'USA number 1' en de inwoners/bestuurders van dat land zijn ook altijd criminelen en terroristen. Klinkt mij weinig anders dan politiek, niet zozeer dat hij kierewiet is.

Wat betreft dreigen met nucleaire oorlog; zover ik weet heeft hij zijn nucleaire paraatheid verhoogd. Een herinnering aan de Navo/EU/Biden dat ze nog altijd een nucleaire macht zijn. Heb hem nergens 'constant' horen dreigen met een nucleaire oorlog.

De gewone burger heeft zowiezo nooit wat van doen in de politiek en oorlogen.
Hij gaat wel wat verder dan de VS qua retoriek, en de VS valt ook niet zomaar Rusland binnen, of een Europees land. En dreigen met atoomwapens heb ik de VS ook niet meer horen doen sinds de koude oorlog.
dinsdag 1 maart 2022, 11:17 uur #41
1
fraggie1975
Begint eer gij bezint!
Hoeft niet , hij heeft al controle over chernobyl..
I love you for your mind , baby give me your body.
dinsdag 1 maart 2022, 11:17 uur #42
3
Moonlith
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43 schreef erikal het volgende:
Even een casual poll over nucleaire oorlog alsof het niet het meest gruwelijke is wat er mogelijk is. Echt, waar zit je hoofd.
Professionele meningen van domme willekeurige mensen zijn heel heel HEEL belangrijk tegenwoordig.
dinsdag 1 maart 2022, 11:18 uur #43
2
Moonlith
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15 schreef thedeedster het volgende:

en waarvoor?
Waarom stel je die vraag?

Je weet het antwoord toch immers al?

"Omdat ie kierewiet is."

Lekker makkelijk toch?
dinsdag 1 maart 2022, 11:20 uur #44
3
HeyMarlous
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03 schreef Pollius het volgende:

[..]

Toespraken houden over het grote Russische rijk en hoe ze dit weer in ere moeten herstellen, tegenstanders afschilderen als criminelen, drugsgebruikers, nazi's, enzovoort. En natuurlijk constant dreigen met nucleaire oorlog. Alsof hij bezig is met een computerspel en nooit met een gewone burger heeft gesproken.


Lijkt de VS wel, met massavernietigingswapens in Irak, biologische wapens in Syrië, voor Libië weet ik het smoesje niet meer etc etc.
Ik praat ook niet goed wat de VS heeft gedaan, maar er is wel een verschil tussen een instabiel derdewereldland binnenvallen of een (relatief) modern Europees land.
dinsdag 1 maart 2022, 11:20 uur #45
0
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:16 schreef RetepV het volgende:

[..]


Even over dat "Nazi's" (en alleen daarover):

https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion.
"Azov Special Operations Detachment, often known as Azov Detachment, Azov Regiment or Azov Battalion (until September 2014), is a right-wing extremist and neo-Nazi unit of the National Guard of Ukraine,"

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Ukraine
"The National Guard of Ukraine is the Ukrainian national gendarmerie. It is part of the Ministry of Internal Affairs."

Dus er zit wel wat in, wat Poetin daarover roept.


[..]


Meh. Dat het een computerspel lijkt, lijkt alleen maar zo omdat we tijdens en na de koude oorlog zo veel computerspellen hebben gemaakt over dit onderwerp. Maar in de jaren '70 en '80 deden de Amerikanen en Russen exact hetzelfde als nu, en toen waren er nog helemaal geen computerspellen of hollywoodfilms met dit als onderwerp.

Bekijk dat gevoel van jou objectief, dan ga je een beetje zien hoe ver al die computerspellen en hollywoodfilms je uit de realiteit hebben weggetrokken. Want: waarom is je eerste reactie om het met computerspellen en hollywoodfilms te vergelijken? We hebben toch werkelijke geschiedenis om mee te vergelijken?

Dit is geen flame hoor, helemaal niet de bedoeling. Maar de realiteit vergelijken met een computerspel of een hollywoodfilm zal je natuurlijk altijd in verwarring brengen. Beter vergeet je die spelen en films, en vergelijk je het gewoon met geschiedenis. Want die herhaalt zich.
Misschien moet Poetin maar eens de film War Games kijken. "Shall we play a game?"
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
dinsdag 1 maart 2022, 11:20 uur #46
0
SoSolid
Danke danke
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:42 schreef Jouska het volgende:
Nee en daar durf ik mijn leven op te zetten :P
We weten het niet maar dit is wel een interessant artikel over waarom hij het wel zou kunnen doen door iemand die hem al jaren volgt op politico.com
xxx
dinsdag 1 maart 2022, 11:21 uur #47
0
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:18 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Waarom stel je die vraag?

Je weet het antwoord toch immers al?

"Omdat ie kierewiet is."

Lekker makkelijk toch?
Retorische vraag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
dinsdag 1 maart 2022, 11:22 uur #48
3
Welkomopfoknl
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43 schreef erikal het volgende:
Even een casual poll over nucleaire oorlog alsof het niet het meest gruwelijke is wat er mogelijk is. Echt, waar zit je hoofd.
Ehw eng niet over praten. Nee juist wel, bespreekbaar maken deze onzin. Net als moord op Putin, bespreekbaar maken aub.
dinsdag 1 maart 2022, 11:24 uur #49
1
apenoot
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Het is allemaal één grote bluf. Iedereen loopt te roepen dat ie dement is, maar dan onderschat je die vent echt gigantisch. Deze hele oorlog is ie al jaren aan het plannen, inclusief reacties en escalaties. Er valt niets te winnen door een nuke in te zetten en dat weet Poetin ook echt wel.
Putin waarschuwt het westen al jaren en jaren om niet verder uit te breiden richting Rusland, maar dit is genegeerd. Ook afspraken die gemaakt zijn in het verleden worden genegeerd.
Het is daarom niet krankzinnig, dement, of iets van die strekking wat Putin doet; het is consequent en voorspelbaar.
Het zijn de westerse leiders en media die een geheugen probleem lijken te hebben.
En voordat iemand er over begint: ik praat hier niets goed en ben in geen geval een fan van Putin.
dinsdag 1 maart 2022, 11:25 uur #50
0
ijzerdraat
quote:
Op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:16 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Hij gaat wel wat verder dan de VS qua retoriek, en de VS valt ook niet zomaar Rusland binnen, of een Europees land. En dreigen met atoomwapens heb ik de VS ook niet meer horen doen sinds de koude oorlog.
Dus, zolang het niet Europees land is, is het ok.
Laatste keer dat de VS dreigde met atoomwapens was volgens mij tijdens de Cuba crisis. Toen Rusland besloot om zich in de voortuin van de VS te parkeren.
Nee.
Reactiepagina:
1 2 3
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1932
special
Random Pics van de Dag #1931
special
VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
special
Random Pics van de Dag #1930
special
Random Pics van de Dag #1929
review
LEGO Pokemon Eevee 72151
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.